Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Tilbagetræk eller ej?
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 14:02

Hejsa...

Har du tilbagetræk på din trense? Hvis ja, hvorfor??

Jeg har set rigtig mange flotte trenser, men uden tilbagetræk... Er det lige så godt uden??

håber på lidt hjælp :-)

Camilla & Miss Kicki

Hest sælges: se Link.

www.dba.dk/asp/soegnin...d=47245928

0
0
Svar på denne tråd

Bruger kun
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 14:04
Dem uden.

Illum
I ate British beef in the 90´ and your excuse for being a cow is ?
Kan ikke oversættes, forståelse for sproget er påkrævet.
0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 14:04

Jeg har en med tilbagetræk og en uden.

Det er den med tilbagetræk jeg bruger mest, da jeg syntes det er en rigtig lækker trense, og at den "støtter" mere

Hilsen
Annecathrine
STOLT fjordheste ejer!
Én gang gul hest, altid gul hest
Your Stile - My Passion
0
0
Svar på denne tråd

!!!
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 14:15

2 med og en uden..!

Og jeg bruger dem med tilbagetræk, med mindre der er stævne, så får hun det pæne på!!

men jeg syndes tilbagetræk er bedst, men almindelige kan være ligeså goe..

Fjordheste er også dressurheste..

0
0
Svar på denne tråd

Uden tilbagetræk...
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 14:26

Bruger kun uden!

Heidi

Viljen til at ville, skaber evnen til at kunne!

0
0
Svar på denne tråd

tilbagetræk
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 14:29

Jeg har både næsebånd med og uden tilbagetræk - men bruger dog pt ingen af dem. Egentlig synes jeg tilbagetræk er temmelig overflødigt - tror sådan set ikke hesten mærker den store forskel, selv om de er foret bedre, med mindre man spænder næsebåndet afsindigt stramt (og i så tilfælde er det vist også lige meget hvad man bruger!).

Men hvis man hører til dem, som partout vil snøre hestens hoved helt sammen, så er det selvfølgelig smart med tilbagetræk, for så er det jo meget nemmere at stramme til, uden at man skal bruge alt for mange kræfter

Wildly
~
Fighting for peace is like fucking for virginity

~
Besøg min hjemmeside!

Roben & Knud styrer!

0
0
Svar på denne tråd

Uden tilbagetræk
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 14:32

Bruger også kun uden tilbagetræk på alle mine muler.

For det første, synes jeg at det er pænest uden og for det andet, kan jeg ikke se hvad det der tilbagetræk gavner.

Mange hilsner fra
Anja
- med de fire skønne muler:
Zariba, Cæsar, Renault og Papaya Ley
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 14:37
jeg bruger kun dem uden da man nemt kan stramme dem med alt for meget.
0
0
Svar på denne tråd

tilbagetræk
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 14:39
Jeg har også begge dele, og jeg syntes dem med tilbagetræk sidder pænest/bedst, ved ikke hvorfor, men det er somom at dem uden de sidder skævt uanset hvor meget man retter på dem - det eneste der kan få dem til at sidde lige er hvis de strammes noget mere end jeg bryder mig om (jeg vil have så man kan få 2 fingre under)

I ønskes alle et rigtig godt nytår

Rytter søges, gerne dressur på LA niveau

0
0
Svar på denne tråd

Savage Garden!
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 14:48

Ja, jeg har tilbagetræk på, men det betyder jo ikke, at jeg voldspænder min næserem så bette Labs ikke kan få luft.

Jeg har valgt et tilbagetræk fordi jeg helst vil have en meget bred næserem, og dem har jeg kun kunne finde med tilbagetræk. Og man kan anyway altid få i hvert fald to fingre ind mellem Labs' næseryg og næsebånden, hvis ikke en hel hånd.

I spring og på tur rider jeg med krydstrense...

Hilsen *$uper Tino*, Labsebaby & Darren Hayes
I believe in Karma, what you give is what you get returned
I believe you can't appreciate real love 'til you've been burned
- Savage Garden
Darren H. & Daniel J.
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 14:48
Jeg har tilbagetræk, da jeg godt kan lide at de er så brede og polstrede omkring næseryggen. Jeg er meget påpasselig med at der skal være 2 fingre imellem. Men det er jeg altid, ligemeget hvilket næsebånd der bliver brugt. Jeg er ikke til at snøre hesten ind alt for meget, men op til stævner får vi lige det der mulebånd på også. Men det er spændt så løst at, folk ikke fatter at jeg rider med det.

Jeg har det lidt sådan at, du skal kunne ride hesten ned på en trense uden næsebånd. Åbner hesten munden under ridningen, rider man forkert. Dette er under forudsætning at der ikke er noget fysiologisk i vejen med hesten.
0
0
Svar på denne tråd

lidt dum ??
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 14:59

okay nu spørger jeg måske lidt dumt men hvad er det lige tilbagetrækning det er??

ceilie og de elskede dressur

krikker

olympia og garcon

0
0
Svar på denne tråd

En af hver...
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 15:02

Ja, jeg har en af hver. Dog syntes jeg, at trensen med tilbagetræk er 'irreterende' at spænde, ift. den almindelige.

Det er da rigtigt, at den virker mere polstret, men funktionen af tilbagetrækket har jeg lidt svært ved at få øje på. Den fungerer hverken bedre eller dårligere end det almindelige engelske næsebånd.

Så jeg tror det er en individuel smagssag, hvad man hælder til af typer - og lidt af en modesag... :-)

Hvis du vil se regnbuen,

er du nødt til at kunne klare, at det regner !!

----------------------...----------

Kig ind på min hjemmeside: www.123hjemmeside.dk/a...en/4816421

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har en ...
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 15:12

... med tilbagetræk, men bruger den ikke, da jeg i det daglige rider med hanoveransk næsebånd.

Har dog brugt den med tilbagetræk, og kan godt lide at der er lækker polstring hele vejen rundt. Og den kan stadig spændes med en hånd, så den anden hånd kan markere de 2-3 fingre der skal kunne være mellem næsrryggen og det spændte næsebånd - så den bliver ALDRIG spændt for stramt!

Nogen siger at tilbagetræk er ngoet frygteligt noget fordi det KAN spændes strammere end et almindeligt næsebånd. Men HVIS man strammer for hårdt, er problemet stadig den person der vælger at spænde så hårdt - ikke selve næsebåndet!

Det er aldrig et redskab der mishandler en hest - det er personen der anvender det. (præcis som man KAN misbruge pisk, sporer og meget andet - som egentlig skulle være en hjælp)

£isbeth & Baloo
Always forgive your enemies; nothing annoys them as much
Oscar Wilde
Griffin Distancesadel sælges - 17,5 tommer - bred bom
0
0
Svar på denne tråd

blabla .. overskrift ?
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 15:41

jeg har et uden - mest fordi jeg synes, det er pænere, når det ikke fylder så meget

Mine næsebånd (der er også det nederste på trensen, gamle ridelærers råd, og nu har vi jo købt den ) er altid spændt lige præcis nok til, at de sidder fast. Det nederste dingler faktisk en lille smule

Det sker, at jeg rider uden næsebånd, jeg har nemlig et ekstra "halvt" hovedtøj, hvor næsebåndet mangler.. Og nu er jeg jo sådan en forkælet møgunge, der får bedstemor til lige at pudse det, så der går jo nogle dage, hvor jeg ikke har mit udstyr

Det er nu også praktisk nok, når man har sådan en hippiehest, der render og leger på folden, de får jo tit småskrammer osv, og specielt om sommeren er der også af og til små stik i hovedet.. Så er det altså meget praktisk, at man ikke skal til at spænde næsebåndet oven på sådan et stik.

Meget sjovt, når jeg lige kommer til at tænke over det. Da jeg fik hesten, kunne jeg ikke styre den, hvis jeg spændte næsebåndet bare et enkelt hul ud. Sjovt som ting ændrer sig

Men ja lige for tiden, må "rytterens udstyrstrang" nok være det eneste argument for, at min hest render rundt med dét stykke ekstra læder i hovedet

- Datja

Michellino'er kan og vil!

TANZ ♡

min dygtige lille dressurbasse (:

hvor der er vilje, er der en vej

0
0
Svar på denne tråd

Øh det kan godt
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 15:43
være jeg spørger dumt, men hvad er tilbagetræk?

Ratster Zoo

I er velkomne til at komme og besøg mig og hilse på 21 af de 23 dyr jeg PT har. Skriv dog en PB først så i er sikker på jeg er hjemme når i kommer :)

0
0
Svar på denne tråd

123465
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 15:49
jeg vil også gerne vide hvad det er? *G*

0
0
Svar på denne tråd

Ja...
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 15:56
Ja kan vi lige få på bordet hvad det er???
Mindes ikke at have hørt om det i mine hestedage... Er det noget nyt eller er jeg bare sløv i betrækket?
0
0
Svar på denne tråd

Tilbagetræk
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 16:07

Alm næsebånd: et stykke læder på hver side som spændes sammen.

Tilbagetræk: Et langt skykke læder som sættes under kæben, op i gennem en ring i næsebåndes modsatte side og føres ned igen og spændes. De er som regel kraftigt foret.

Jeg bruger tilbagetræk på min hingst da han er så kraftig at en alm næsebånd ikke kan nå.

Hilsen Helle

Hvis du ikke vil have en prop
så prøv en Irish Cob
Helles Irish Cobber
0
0
Svar på denne tråd

forklaring
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 16:08

Nu skal jeg hjælpe jer:

Tilbagetræk er såmænd slet ikke så indviklet.

På et almindeligt næsebånd fører man bare stroppen direkte over i spændet på den anden side.

På et med tilbagetræk føres den først igennem en ring og så tilbage til spændet som nu sidder på undersiden.

Et med tilbagetræk er normalt foret mere end de almindelige lige som de også er bredere. Måske fordi det er så nemt at få spændt dem for hårdt.

Håber i forstod det.

Jeg har selv en enkelt trense med tilbagetræk. Den blev købt fordi jeg syntes den var flot og ikke pga næsebåndet. Det er så aldrig spændt stramt når jeg bruger den, snarere tværtimod.

0
0
Svar på denne tråd

Hvad er tilbagetræk? Med billede.
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 16:10

Det er en alternativ form for spænde på det øverste af de to næsebånd i et kombineret næsebånd.

I stedet for at der er en strop på den ene side og et spænde på den anden, er der et spænde - en meget lang strop - med polstring - og på den anden side blot en ring. Den lange strop føres gennem ringen - så polstringen er ind mod hesten, trækkes tilage og spændes i samme side.

Det giver risiko for at en uvidende rytter kan spænde næsebåndet ekstremt hårdt, og skal derfor ikke anvendes uden at vide hvad man laver.

Her et billede hvor man KUN ser den del af næsebåndet hvor tilbagetrækket er - længst væk kan i se tutten hvor det nedersteå næsebånd skulle sidde:

Håber at det opklarer spørgsmålene.

£isbeth & Baloo
Always forgive your enemies; nothing annoys them as much
Oscar Wilde
Griffin Distancesadel sælges - 17,5 tommer - bred bom
0
0
Svar på denne tråd

Sådan en ting
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 16:12

tror jeg ikke at jeg har..

eller har jeg? (i får lige et billed og det skal lige siges at billedet er taget før jeg spændte hovedtøjet mere op)

Ratster Zoo

I er velkomne til at komme og besøg mig og hilse på 21 af de 23 dyr jeg PT har. Skriv dog en PB først så i er sikker på jeg er hjemme når i kommer :)

0
0
Svar på denne tråd

Svært at
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 16:33

se Ratster når det ikke er tættere på, men umiddelbart ligner det ikke tilbagetræk.

Hvis dit næsebånd har en lang rem, og det skal gennem en ring og føres tilbage før det kan spændes, så har du tilbagetræk, men fører du blot remmen igennem spændet og spænder, så er det almindeligt.

Alle mine trenser er uden tilbagetræk

Sasser
0
0
Svar på denne tråd

Så er min vidst
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 16:34
bare et alm næsebånd

Ratster Zoo

0
0
Svar på denne tråd

Begge dele...
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 17:09
Jeg har begge dele. Har dog desværre ikke en ridehest. Synes tilbagetræk er møgirriterende at spænde, da det er svært at få remmen igennem "løkkerne" før spændet. Og kan iøvrigt ikke se, hvad al den ekstra polstring skal gøre godt for. (det samme med filt, lam, gele mm under næseremmen som åbenbart er nødvendig på topheste). Hvis ikke næseremmen er spændt for stramt, ja så trykker/gnaver den vel ikke. Men denne diskussion har været oppe mange gange. Jeg har aldrig haft behov for at lægge filt o.lign under næseremmen, selvom den oftest har været meget smal... Men nu rider jeg så heller ikke GP, hvor det åbenbart er nødvendigt med polstring (læs alt for stram næserem).
0
0
Svar på denne tråd

jeg har med, men...
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 17:16

bryder mig ik om det, syntes det er noget fummelværk (især med kolde fingre)

Jeg fortrækker uden tilbagetræk, kan egentlig ikke se hvad det skal gøre godt for.

M.V.H Mette R
"At fuldføre er at vinde"
0
0
Svar på denne tråd

Næserem
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 17:22

Uden tilbagetræk..

M.V.H Cathrine

** Tjek nye dejlige oktober-billeder af Zeppelin på min præs. **

0
0
Svar på denne tråd

tra-la-la
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 17:29
Har en enkelt med tilbagetræk fordi min gamle hest var så helt ekstremt sart..! Hun fik gnavemærker af alt andet..

Dejligste
♥ ♥ ♥
♥ Med DSP'en Fanta & Welsh Cob'en Låddenhøjs Django ♥
0
0
Svar på denne tråd

nååårh
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 17:45

nååååårh jamen dem kender jeg da godt, vidste bare ikke det hed tilbagetræk

Jamen jamen, hvad er galt i at bruge et sådan? det generer da ikke hesten og det påvirker vel ikke hesten på nogen måde?? man strammer da ikke sådan et så hårdt at dyret ikke kan trække vejret uanset om det er med tilbagetræk eller ej.

Jeg troede bare det var en eller anden fancy ting der var på nogle trenser man skal lære noget nyt hver dag*S*

0
0
Svar på denne tråd

Ledte længe
Forfatter: 
Dato:  31-12-2006 11:31

Jeg ledte længe efter en trense i ren læder (altså også pandebåndet) der var til at betale sig fra uden tilbagetræk. Men de hang ikke på træerne og det endte med at jeg fandt en med tilbagetræk i en virkelig lækker kvalitet til fornuftige penge...

Har et bestemt hul den sidder i og det skal den - for jeg synes det er for nemt at misbruge - det går jo som smurt med at snøre dyret ind - og netop derfor ønskede jeg egentlig et hovedtøj uden tilbagetræk.

0
0
Svar på denne tråd

Har begge dele
Forfatter: 
Dato:  01-01-2007 21:46

Jeg har flere trenser og ekstra næsebånd - nogle er med tilbagetræk og andre er uden, Foretrækker ikke det ene fremfor det andet. Hvilket jeg bruger afhænger af hesten - heste med små spinkle hoveder synes jeg er pænest med et næsebånd der er lidt smalt. Dem med tilbagetræk er ofte ret brede synes jeg.

Linda.

Mor til Freja - født 20/4-06.
Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb.
Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider