Jeg er den lykkelige ejer af en lille trold på lige over en meter. Han er bestemt af den mere robuste type og omkring 5 år. Indtil videre har han ikke bedrevet meget, - han leger hyggeonkel for venners børn, giver rundture til oplandets unger og er på alle områder en sød og rar lille fyr. - Han kan lidt triks, kan longeres og jeg har længe villet tilkøre ham. Desværre er hverken han eller jeg særlig fortrolige med vogn og specielt tilpasning af seletøj, så jeg føler det er en lidt usikker affære jeg ind i mellem overvejer at kaste mig ud i. Han er dog kørt for lange linier, hvilket han tager rigtigt pænt.
Nu overvejer jeg lidt om jeg skal kan tilride ham rigtig. Jeg vil jo gerne finde en lille rytter til ham, men det er altså ikke nemt når han kun har prøvet at give trækture. Han skal naturligvis ikke "rides" som sådan, men lære at gå fremad ved tryk, stoppe ved anholdninger og så ellers kunne administerer de tre gangarter under rytter. Jeg er selv omkring 1.65 og vægten sagde i morges 48,7 kilo. Jeg ved godt at mine ellers korte ben vil synes RIGTIG lange, men udover dette, - ville det så være ansvarligt selv at uddanne ham i det grundlæggende??
KH
Linda, som ligeledes søger efter en god hjemmeside, hvor der kan købes udstyr til de allermindste.