Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Mistet hestepas :'(
Forfatter: 
Dato:  28-12-2006 19:05

Hej HN :-)

Jeg har desværre mistet mit hestepas på min DV-hoppe. Jeg har ledt og ledt, men jeg kan ikke finde det. Og da hun skal i salgsstald til januar, skulle jeg jo helst have hendes papir i orden.

Er der nogen af jer der ved, om man kan få udstedt et nyt uden videre med alle oplysninger? Hvad koster det og hvor lang tid tager det inden det kommer?

Håber der er en venlig sjæl, som vil hjælpe

0
0
Svar på denne tråd

hhh
Forfatter: 
Dato:  28-12-2006 19:08

tror jeg godt man kan men tror det bliver svært..

men du kommer ivertifald til at betal min.500kr.

det tager ca. 3 uger+ gjord det med mit, at få lavet et hestepas

M.V.H

Katrine

>>E-Line Af Hvarre<<

~Evigt Kærlighed! Til døden skiller os ad..~

EN RIGTIG HEST ER EN OLDENBORG!

*~Alle der siger man ikke kan købe lykke, har glemt alt om heste~*

0
0
Svar på denne tråd

tja...
Forfatter: 
Dato:  28-12-2006 19:08
...det koster vel henad 500 kr mindst for et nyt tror jeg. Hvis de vel at mærke vil lave et nyt bare sådan lige...

* Ejer af den fantastiske :o) Funder Nørhedes Rasmine *

Skønne dværgvædderunger haves, nye hjem til dem søges !

1 han og 4 hunner...

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa!!
Forfatter: 
Dato:  28-12-2006 19:14

Jeg sidder lige og kigger i min hests hestepas og der står:

"hestepasset kan kun udstedes én gang. Efter anmodning kan Landscentret - heste, erklære passet ugyldigt og efter gældende regler udstede et nyt"

Så hvis jeg var dig vil jeg kontakte Landscentret og hører hvad man gør i den situation.

Pøj - pøj med det

Mvh Kit

0
0
Svar på denne tråd

hhmmm
Forfatter: 
Dato:  28-12-2006 19:15

vi har engang mistet et id/hestepas da vi fik vores bil stjålet og passet selvfølgelig lige lå i bilen... surt :-(

vores pony var en DSP og for at få lavet et nyt skulle der en besigtiger ud for at se ponyen og noterer aftegn mv. også skulle der laves et nyt pas - kan ikke lige huske hvad det hele kostede men omkring 1000,00 kr mener jeg.

Det tog så vidt jeg husker omkring 1-1½ måned før vi havede det nye pas...

håber du finder dit i gemmerne

0
0
Svar på denne tråd

Hvad I ønsker at vide findes
Forfatter: 
Dato:  28-12-2006 19:15
såmen lige her: www.lr.dk/heste/divers...0stamtavle

Og jeg kan garantere at 500kr IKKE er nok!

/Trine T =)

What We Do in Life Echoes in Eternity
0
0
Svar på denne tråd

2006-pris
Forfatter: 
Dato:  28-12-2006 19:40

Prisen for nyudstedelse i 2006 var 1000 kroner, og det stiger med garanti hen over nytår.

Du skal ringe til Landscentret Hest ( 87405000 ) og spørge efter Stambogskontoret for Heste. Der forklarer du at du har mistet passet, så vil du få tilsendt en tro-og-love-erklæring, som skal udfyldes og returneres.

Hvis du har et ejercertifikat, så skal det medsendes. Ellers skal hesten besigtiges, det er rimeligt dyrt når det er udenfor almindelig mærkningsrute.

Så led du lidt mere i gemmerne, det kan betale sig. I vores tilfælde var det en indkøbt hest, hvor den tidligere ejer havde forlist papirerne.

0
0
Svar på denne tråd

Charlotte
Forfatter: 
Dato:  28-12-2006 19:44
Ejercerfikatet ligger også i passet, samt stamtavlen osv, så det er noget rigtig møj.
0
0
Svar på denne tråd

Det står
Forfatter: 
Dato:  28-12-2006 19:54
et eller andet sted at pas og ejercertifikat IKKE må opbevares sammen...

Du må i hvert fald under alle omstændigheder kontakte Landscentret i morgen - de er de eneste der kan svare dig præcist på hvad du så gør ...

/Trine T =)

What We Do in Life Echoes in Eternity
0
0
Svar på denne tråd

Tine T...
Forfatter: 
Dato:  28-12-2006 19:57
Jeg ved det godt, men når man er så dårlig, som mig, til at holde styr på sine ting, så lægger man bare det hele samlet :-(
0
0
Svar på denne tråd

Så bliver det dyrt
Forfatter: 
Dato:  28-12-2006 20:12
Så bliver det rigtigt dyrt, da det er 1000 kroner pr. del + du skal have hesten besigtiget eller i værste fald DNA-bestemt. I værste fald 3-4000 kroner.
0
0
Svar på denne tråd

Charlotte
Forfatter: 
Dato:  28-12-2006 20:23

Det tror jeg simpelthen ikke på - det kan da umuligt løbe op i det?

Men jeg ringer derind i morgen og hører ad.

0
0
Svar på denne tråd

Hejhej
Forfatter: 
Dato:  28-12-2006 22:18

LovePhoebe: Jo, de 3-4000 er faktisk ikke helt urealistisk. Bare for at få pas på en pony uden noget som helst kom vi af med knap 1000 kr inkl. måling.

Jeg må da være ærlig at indrømme, at jeg også har ejercertifikat og hestepas sammen, nogle TD'er skal jo se ALT (helt i orden, jeg har det hele påplads). Men jeg kom til at tænke på, er det nok at vise en TD'er en kopi af ejercertifikatet - og må det ligge sammen med de andre papirer?

I ønskes alle en rigtig glædelig jul

samt et godt og lykkebringende nytår :)

JHN's CHAMPIONATSLISTE i dressur 2006

Send resultater til mig

- Sidste chance er d. 31. december 2006

0
0
Svar på denne tråd

hephey
Forfatter: 
Dato:  29-12-2006 08:14

jeg har lige fået min regning på bortkommen stamtavle den var på 1500 kr. for besigtigel og stamtavle... og besigtigelsen foregik vel at mærke på planlagt tur... hvis det haster som det her lyde til er det noget mere...

Carina.

Mango-Min elskede DV'er. Nu military vinder.

Surprise- Min smukke ponyblanding.

0
0
Svar på denne tråd

Det er dyrt
Forfatter: 
Dato:  29-12-2006 08:31

Som Carina etc. måtte jeg også af ned 1500 for at få lavet nyt pas...

Det kommer absolut til, at løbe op i noget mere når ejercertifikatet også er væk...

Samt besigtigelse på ikke planlagt tur er pænt dyrt...

Det er lidt en træls situation du står i... håber Landscentet kan hjælpe dig på bedst og billigste måde...

0
0
Svar på denne tråd

Nu tænker jeg...
Forfatter: 
Dato:  29-12-2006 17:12
Der er flere der siger "besigtelse på ikke planlagt tur" hvad mener i lige med det???

Tidligere kendt som Belinda&Tango!Savner Tessa =o,

Medlem af SÆK(SKØRE ÆNDERS KULB)

© Se min elskede hest Tango i min præ. ©

© Savner Tessa. :{( Elskede hende SÅ højt. ©

0
0
Svar på denne tråd

Planlagt tur
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 09:17

Hvert år bliver der født en række føl, der skal mærkes/besigtiges. En del bliver mærket til følskuer, kåringer og andre arrangementer hen over sommeren. Det koster 140 for brændemærkning i 2006r.

Når der så er en oversigt over hvilke føl, der IKKE er mærket/besigtiget på diverse skuer, så bliver der planlagt ture rundt i landet, hvor de føl bliver besigtiget/mærket hjemme hos deres ejer. Disse ture forgår i oktober/november/december. Det koster 475 for brændemærkning i 2006.

Hvis ikke lige man synes at man har tid, så kan man også dem ud når det passer én selv, men så får man lov til at betale for at de kører ud kun til én. Dvs. ikke-planlagt tur.

Så hvis man står i januar med en hest, der skal besigtiges, så må man gøre op med sig selv om det kan vente til oktober eller om det skal gøres straks.

0
0
Svar på denne tråd

CharlotteGC
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 14:17

Okai... Tak for forklaringen...

Bliver det meget dyere når det ikke er planlagt, en ellers?

Alså ved jo godt at kørslen skal man selv betale, men ellers?

Tidligere kendt som Belinda&Tango!Savner Tessa =o,

Medlem af SÆK(SKØRE ÆNDERS KULB)

© Se min elskede hest Tango i min præ. ©

© Savner Tessa. :{( Elskede hende SÅ højt. ©

0
0
Svar på denne tråd

Hejhej
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 14:30
Man kan også kontakte en af de rideklubber, der holder ponymåling i januar - i distrikt 8 er den ene ponymåler også besigtiger. Jeg fik kamelen besigtiget i forbindelse med ponymåling i rideklubben. Det var i december.

I ønskes alle en rigtig glædelig jul

samt et godt og lykkebringende nytår :)

JHN's CHAMPIONATSLISTE i dressur 2006

Send resultater til mig

- Sidste chance er d. 31. december 2006

0
0
Svar på denne tråd

Besigtigere
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 15:51
Det er desværre to forskellige hold besigtigere, der lave hhv. stamtavler og konkurrencepas. Signalement til stamtavler må laves af ca. 10 mennesker i hele landet.
0
0
Svar på denne tråd

De 10 mennesker
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 17:10
Hvor finder man så dem..
Min veninde står i samme situation , og hun har en aftale, med en så om sige alm besigtigere til konkurrencepas..
Hvor finder man så dem der laver til stamtavle, hvis det ikke må være de personer der står inde på LR
Min veninde fik af vide det også kunne være dyrlægen der gjorde det, men det ville være for dyrt i forhold til en bestigtiger til konkurrencepas..
Men hun må så ikke lave den bestigelse når det både gælder nyudstelse af hestepas, stamtavle og så konkurrencepas...

Med Venlig Hilsen
Vickie
Fremtiden kommer af sig selv..
Men det gør fremskridtet ikk!!
0
0
Svar på denne tråd

LU...
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 17:34

...har en flok deltids-ansatte mennesker, der kører rundt hele efteråret og besigtiger/mærker føl. Men dem er det LU der skal lave aftaler med, det kan man ikke selv.

Hvis hestepasset er bortkommet, så skal man starte med at kontakte LU/stambogskontoret (87405000) og få dem til at foretage sig alt det nødvendige. Først når man engang har fået det nye pas, kan man begynde at tænke konkurrencepas.

0
0
Svar på denne tråd

Charlotte
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 17:45

Så det vil sige, at man ikke kan få udstedt et konkurrencepas med det samme? Man skal først have hestepas? Det forstår jeg altså ikke en lyd af.

Jeg mailede til Landskontoret for heste (hedder det ikke det? :-P), men de har endnu ikke svaret mig. Jeg går ud fra, at de er på ferie, så jeg må jo vente tålmodigt til efter nytår :-)

Cecilie Christensen

- snart uden Gizmo

- Man er ikke bedre end den hest man rider på.

0
0
Svar på denne tråd

Forskel
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 17:56

Der er jo forskel på om hesten har stamtavle, så den allerede har et hestepas eller om den er uden så hestepasset skal nyudstedes.

Hvis hesten har (haft) et følpas, så må der ikke bare udstedes et nyt. Der skal laves en kopi af det gamle, og det skal bevises at der er tale om den samme/rigtige hest inden det laves. Først derefter kan passet konverteres til et konkurrencepas.

Men du får et bedre og hurtigere svar ved at ringe til dem/Maiken Holm, som er chef derovre.

0
0
Svar på denne tråd

Forresten
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 17:57
...så kan du få det problem, at hesten ikke kan endeligt identificeres og så kan der aldrig laves et konkurrencepas på den. Dog er det nok oftest problemet når folk køber en hest med brændemærke og uden papirer.
0
0
Svar på denne tråd

Charlotte
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 18:02

Jeg tror ikke hun har haft følpas, men det spørger jeg lige den gamle ejer om :-)

Tak for hjælpen.

Cecilie Christensen

- snart uden Gizmo

- Man er ikke bedre end den hest man rider på.

0
0
Svar på denne tråd

Alder...
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 18:07

Hvis hun er født i 1999 eller senere, så har hun haft et følpas.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider