Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Højspænding- ville du bo der?
Forfatter: 
Dato:  26-12-2006 19:47

Jeg har lige set en dejlig gård, god beliggenhed lige op til skoven i Tureby, men desværre med højspændingsledninger 5 m fra gården.

Hvem er køber til den slags, og hvorfor dælen skriver ejendomsmægler ikke at der er højspænding på matriklen det kunne jo spare en del besvær med at involvere alt for meget, og dem der er ligeglade ville jo stadig tage et kig...

Men det ender nok med at vi ikke får en gård, nu har vi kigget i rigtig mange år men der er altid lige

En vindmølle

En gylletank

En motorvej

En trafikeret vej foran huset

En masse gammelt L... på grunden

En del K3 ere

Osv... SÅK

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-12-2006 20:14

Min fætter har lige købt en sådan gård, han vil bruge den til kontor til hans firma.. Well, vindmøller kan jeg ikke se problemet i, sådan nogle har jeg da boet op af længe? De larmer slet ikke så meget som folk tror. Vi hørte dem aldrig..

Nina

0
0
Svar på denne tråd

ikke mig..
Forfatter: 
Dato:  26-12-2006 20:21

Jeg ville ikke købe sådan et sted...

Har hørt og læst om at det magnetfelt det skaber ikke er sundt for hverken mennesker eller dyr.

Nogle af vores bekendte flyttede deres stutteri ud på en ejendom hvor der var en del højspændingsledninger og de har døjet med at få hopperne i brunst og tabt føl og fået misdannelser. Generelt er der ikke noget der rigtig har været godt med hestene siden de flyttede - og inden havde der aldrig været noget særligt.

Men om det bare er tilfælde kan jeg ikke sige - kun at jeg bor ALDRIG sådan et sted.

Mvh

Rikke

WWW.Unikrideudstyr.dk

Jeg har netop overtaget butikken og sortimentet er under udviddelse. Der vil primært blive lagt vægt på god kvalitet til fornuftige pris. Der vil være beklæding op til str. 52

0
0
Svar på denne tråd

Gammel L...
Forfatter: 
Dato:  26-12-2006 20:22
En masse gammel L... kan da fjernes. Se bort fra det da. Og køb en gård hvis det lige er jer, selvom der ligger gammel L...

Køb billigt her
Medlem af "smårytternes" klub
0
0
Svar på denne tråd

Vi bor...
Forfatter: 
Dato:  26-12-2006 21:00

Sådan et sted og vi har aldrig haft problemer.

Så holder vi igen kursus med Susan Kjærgård. Den 20 og 21 januar. Der er plads til alle. Vil du med eller høre mere, så skriv en PB.

Hilsen Carina

0
0
Svar på denne tråd

nej.. aldrig
Forfatter: 
Dato:  26-12-2006 22:08

om jeg ville bo sådan et sted. Jeg ved ikke noget om det, men der må være en form for magnet felt, for når vi kører en bestemt vej, i hestevognen, kommer vi under sådan nogle ledninger,og desiger sq grimt... De snurrer ligesom hele tiden. Så uvidenhed eller ej... Jeg ville ikke købe det!

Så hellere se bort fra alt det gamle l... der evt ligger på en gårdsplads.

Mette, som mener der er mere mellem himmel og jord.

At køre shetter er det bedste i verden!

...med de to små sorte perler...

Medlem af FKS og Andebølle kørelaug.. Fordi kørsel med hest og vogn skal være sjov

0
0
Svar på denne tråd

Jeg bor
Forfatter: 
Dato:  27-12-2006 11:12

også "sådan et sted" og jeg er da helt normal

Nej, jeg skal jo ikke kunne sige om det har en effekt på os og hestene, men jeg synes ikke at jeg mærker det i dagligdagen. Personligt ville jeg være mere nervøs for at bo ved siden af en sø, når jeg har børn, men der er vi jo så forskellige.

Twiggy bortgives m. særlige betingelser. HMS-projekt. Kun henvendelse fra voksne.
Malinois-tæve på 5 mdr. sælges til absolut godt hjem. DKK. Passet med alt.

Ingen er både ærlig og fjendeløs

0
0
Svar på denne tråd

højspænding
Forfatter: 
Dato:  27-12-2006 11:48

NEJ jeg ville ikk bo ved højspænding. Elektricitet gør ondt på mig, jeg er meget fintfølende, og jeg ville ikke engang lade min hest stå der. Det er slemt nok at ride forbi..

Lone

Vil du med ud at gå stavgang?

Nu med hjemmeside.. Igen :)

0
0
Svar på denne tråd

Niks...
Forfatter: 
Dato:  27-12-2006 11:49

Aldrig i livet...

Hilsen May-Britt.

Healing, pædagogik, heste, hunde, oa......

www.123hjemmeside.dk/M...ng/4872941

0
0
Svar på denne tråd

Altså...
Forfatter: 
Dato:  27-12-2006 11:58

tror at motorvejen og vindmøllerne er en vanesag... Ligesom det er en vane at bo op ad toget...

Mine forældre boede i flere år op af tog-banen... De hørte aldrig togene... Kun hvis de var forsinkede, eller der kom et ekstra... Men i starten... Der blev de hørt...

Tror det er det samme med motorvejen og vindmøllerne... Man holder op med at høre det, når man har vænnet sig til det...

Almindeligt rod og skrammel er der jo råd for... (bare lidt svært at se forbi)

K3'ere, gylletanken og højspændingsmasten 5 m. fra huset er så nok også noget af det jeg ville betakke mig for...

Mht. højspændingsmasterne, så er det ikke bevist at de er skadelige...

Zamangah

Vi kører brudeparret i hestevogn.

Søger dressursadel, 17", mellem bom, lange gjordstropper.....

Til SU-venlig pris.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-12-2006 12:34

I finder aldrig den helt perfekte gård, der vil altid være nogle ulemper, men i må bare finde ud af hvad for nogle i kan leve med hvis i finder en gård som er næsten perfekt!

Altså gammelt @!#$ kan fjerne eller brændes af (det sagde jeg ikke) K3 ere kan ofte fjernes/ repareres.

I bliver nød til at beslutte jer for hvilke ulemper i til nøds kan leve med, og hvilke i absolut ikke vil leve med..

For der vil altid være 1 eller 2 ting som ikke er helt som i vil have det..

Hvis i ikke kan det, får i sandsynligvis ikke købt en gård i nærmeste fremtid!

Nu Med Plethest!

0
0
Svar på denne tråd

jeg ville heller ikke
Forfatter: 
Dato:  27-12-2006 12:39

Jeg ville nu heller ikke vælge en sådan gård. Især fordi der er højspænding.

Rod, skidt og møj kan fjernes, - det kan disse højspændinger ikke, så led videre...

Men en helt anden ting er, at undersøgelser viser, at trådløse telefoner sender lige som mange farlige stråler ud som højspændinger... og dem har vi troligt stående midt i stuen - Bare lidt at tænke over.

Ved godt jeg her burde komme med et link til undersøgelse - men det må vente...arbejde i ved :)

min hjemmeside
- Nu med billeder fra TopCup klasse A

"Vi kan ikke holdes ansvarlig for vore følelser.
Kun hvordan vi vælger at reagere på dem."
0
0
Svar på denne tråd

sippet...
Forfatter: 
Dato:  27-12-2006 12:40

Vi bor i et villakvarter, og lige bag den bageste række huse er der store højspændingsledninger og master fordi der lidt længere nede ligger en højspændingscentral.

Er det nogensinde bevist alt det pjat?

Nå men vi lever i bedste velgående, og det er gør alle andre på vores vej også, og jeg er ikke stødt på misfostre eller andet i kvarteret.

Når det regner kan man høre de summer hvis man går under dem, og det er det eneste jeg har bemæket ved dem.

Det jeg ville være bange for, det var hvis ledningerne går over markerne, og vi får isvinter lige som vi havde sidst, for der lagde der sig store istappe oven på ledningerne, og da det så begyndte at smeldt, faldt der lange issyle ned derfra. Det er farligt, men kan forhindres ved at holde sig derfra de to gange om året det evt kan ske.

0
0
Svar på denne tråd

Nej - jeg ville
Forfatter: 
Dato:  27-12-2006 12:48

ikke bo i nærheden af højspændingsledninger, gylletanke mv. men ville ikke fravælge et hus pga K3. Det er trods alt kun et spørgsmål om penge, hvorimod det andet ikke kan ændre på noget.

Mvh Gitte,

mor til Tera, f. 08-02-05

To hunde søger nyt hjem - se mere på www.26270272.dk

Jeg ønsker alle et vinskelig godt Nytår *s*

0
0
Svar på denne tråd

Nej tak...
Forfatter: 
Dato:  31-12-2006 00:11

Det er jo bevist at der er større risiko for cancer bla. ved at bo tæt på på den slags.

Det er godt nok modbevist af (eksperter),men her skal vi vel lige se på hvem der betaler disse (eksperter).

I dette tilfælde er de betalt af energi selskaberne,og som fodnote kan vi jo se at teleselskaberne jo betaler for (uvildig) undersøgelser af mobiltelefoners skadelig virkning.

En anden ting er,at som investerings obbjekt,er det nok ikke så smart,da den slags ejendomme tit er meget vanskelige at sælge,uden nedslag i prisen.

Der kan jo ske mange ting som gør at man ønsker at flytte,og evt sælge sin ejendom.

Hvis at i beslutter jer for at købe,så husk at forhandle om prisen,lad være med at ryge på den første pris de siger.

Hilsen Den Gamle Smed NSW

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  31-12-2006 00:23

Jeg har da altid hørt at højspænding var farligt, specielt for børn www.purhusnet.dk/Debat...20_10.html

Vindmøller kan godt være støjende, specielt når man nu kommer fra et sted hvor der er jævn uro, og gerne vil ha´ total ro :-)

Vi er nu heller ikke bange for alle K3, men der hvor der står at tagkonstruktionen og fundamentet ikke holder ret længe, ja så kan man da godt blive lidt "bange"

Og mht. skrammel på grunden, så tænker jeg ikke på alm. rod, men på de gårde hvor gamle bilvrag, og murbrokker fra en hel lille provinsby har hobet sig op ;-D

0
0
Svar på denne tråd

K3...
Forfatter: 
Dato:  31-12-2006 00:43

Hvis der er K3 i fundamentet, som ikke holder ret længe, så skal i hvertfald have en fagkyndig med ud at kigge.

det kunne da være sørgeligt at stå med et hus der blev skævt, eller måtte rives halvt ned den dag man smed den første flyttekasse i entreen

0
0
Svar på denne tråd

Jeg bor
Forfatter: 
Dato:  31-12-2006 10:42

også tæt på højspændig for at sige mine heste går på samme mark!

Det tidspunkt det er farligt er når det har være frostvejr og der er istapper på ledningen og så det tør...Har hørt de er knækket af. På det tidspunkt går hestene ikke der for det er deres sommerfold!(selvom de går derude nu og græsser )

Og masten var nok også farlig, da vi en dag kom ud og så, at en fuld mand var kravlet HELT op i toppen af masten i fugtigt vejr. Tror der var en herr som hold hånden over ham.

Hilsen Malena

Motorcykelsæder ombetrækkes!

Klik ind på www.ombetraek.dk
0
0
Svar på denne tråd

Rod på grunden
Forfatter: 
Dato:  31-12-2006 16:07
Og i diverse bygninger kan man kræve sælger fjerner før overtagelse. Det kræver, at man indfører en klausul i købskontrakten om, at prisen nedsættes med et passende beløb (svarende til omkostningerne ved selv at skulle få møget kørt væk), hvis der ikke er ryddet.

Da min mor solgte sit hus, var der en klausul med at kælderen skulle være ryddet- ellers ville der gå 10.000,- kr af prisen.

Man behøver ikke at finde sig i andre menneskers affald!

Selv samler vi sammen og bestiller så en container, næste gang skal vi fx af med vores metalaffald (8 gamle cykler bla), det er billigst, hvis man sorterer. Blandet man det hele sammen, så går det efter den dyreste takst.

Mvh xtiny
---

WYGIWYGAINGW
"What You Get Is What You´re Given And It´s No Good Whining"

The Science of Discworld

0
0
Svar på denne tråd

Den Gamle smed:
Forfatter: 
Dato:  31-12-2006 21:47

Kan du ikke lige fortælle, hvor du har set at man får kræft af at bo ved højspænding.?

Der må være nogle udskrifter eller lign.

Mange hilsner fra Anne :)
Hvad andre har, kan du ikke bruge til noget, vær glad for det du selv har
0
0
Svar på denne tråd

Gård...
Forfatter: 
Dato:  01-01-2007 00:16

Højspændingsmaster

Betyder ingenting for mig, der er flere i nærheden af hvor mine heste står, dog ingen på selve foldene...forhøjet risiko for cancer pga. højspændingsmaster? Det ville jeg også gerne have dokumentation for. Jeg har aldrig hørt om det. Desuden tror jeg der er så mange andre faktorer i vores omgivelser og vores levevis, der spiller ind. Så højspændingsmaster ville ikke afholde mig fra at købe gård i nærheden.

En vindmølle

Ville jeg være ret ligeglad med...der er mange tæt på hvor mine heste står, mærker aldrig noget til dem, de larmer ikke...

En gylletank

Det kan da være ligemeget...sådan en er der på enhver "rigtig" gård

En motorvej

Ligemeget...faktisk kun en fordel for mig selv

En trafikeret vej foran huset

Ligemeget...Så længe indhegningen er forsvarlig, det skal den jo være under alle omstændigheder...

En masse gammelt L... på grunden

Det kan man også komme ud for på alm. husgrunde, det ville ikke holde mig tilbage...

En del K3 ere

Hvis det kunne udbedres forholdsvist enkelt/billigt så ville jeg være ligeglad, prisen skulle naturligvis være tilsvarende fejlene...

Med venlig hilsen Rikke

Billig kombisadel sælges!

0
0
Svar på denne tråd

Læste i denne?
Forfatter: 
Dato:  01-01-2007 07:06

Mac havde sat denne ind.

Læste i den?

www.purhusnet.dk/Debat...20_10.html

Lou Lou købes, også sjatter.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider