Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvordan har du det med autoriteter?
Forfatter: 
Dato:  26-12-2006 00:41

Inspireret af min anden tråd, så vil jeg gerne høre hvordan i har det med autoriteter, såsom chefen på jobbet, ejeren af stalden, osv.

Kan i finde på at konfrontere ham/hende med kritik eller er i nærmest lidt underdanige, eller andet?

Smil... Det varmer:-)

Rid på det bedste- rid Frederiksborg.

0
0
Svar på denne tråd

Ja, jeg
Forfatter: 
Dato:  26-12-2006 00:49
tør godt konfrontere autoriteter med kritik, men gør det selvfølgelig altid på en pæn og konstruktiv måde. Det bliver som regel vel modtaget.

Nu med hundepension

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er meget lidt
Forfatter: 
Dato:  26-12-2006 00:58

autoritærtro.. Jeg konfrontere alle hvor jeg mener det er relevant med et problem/opgave/foreslag eller andet. For mig har det ikke betydning om det er min chef, Ridelære eller andet. Har jeg noget der er vigtigt for mig for ejg det sagt uden de store problemer i det. Men jeg er meget velovervejet i mit sprogvalg hvis jeg taler med min chef end hvis jeg taler til min veninde.

Sjovtnok har jeg stor respekt for politi, militær og ældre.

Politi og militær fordi de i mine øjne udføre et stykke arbejde staten betaler dem for. (derved betaler jeg dem også og ønsker at gøre deres arbejde så smertefrit som muligt)

Ældre fordi jeg mener de fortjerner den største respekt.. Alderdommen har bragt vores land til det det er i dag under langt hårdere forhold end vi har. og selv den mest rynkede gamle kone har været en smuk ung og rørig pige en gang.. Og det kræver i mine øjne respekt..

Foder kursus den 8/1. se mere på www.heste-nettet.dk/fo...95/199695/
Pura Raza Española
www.staldrohan.dk
Forhandler af Regulator på fyn.
0
0
Svar på denne tråd

som man fortjener
Forfatter: 
Dato:  26-12-2006 06:54

der med sagt, nej som udgangspunkt har jeg ikke mere respekt for nogen end andre, der er grupper jeg har større overbærenheder med, så som ældre mennesker, hvor man i mine øjne har krav på acept af særheder når man når en hvis alder.

Nu er jeg så også vokset op med en far der har flere striber på armene end de fleste, så autoriteter er nok mere mennesker end autoriteter og behandler de mig med respekt, ja så gør jeg dt samme.

Så jo jeg kan godt drive nogen til vanvid, for jeg gør ikke som de siger, blot fordi de siger det, og kan jeg ikke se logikken i det, så må de forklare sig, og kan de ikke det, ja så skal de heller ikke forvente jeg makker ret.

Lidt pudsigt med dette sprøgsmål, for for en måneds tid siden var jeg på kursus med nogle kollegaer(jeg er vagt) og de mente ganske bestemt deres uniform skulle give dem respekt fra omverden, det gav en hvis fustration at de ikke altid fik det, og stor var forundringen da jeg meddelte jeg ikke havde mere respekt for f.eks. politi end andre, jamen hvis betjenten taler pænt og der er fornuft, jamen så er der ingen problemer, men fordi en betjent siger hop, er det ikke endbetydende med jeg gør det. Det kunne de slet ikke forstå.

Lidt det samme ser man med lærere, elever i dag respektere heller ikke en lære fordi han/hun er lære, men fordi personen bag læren er i orden.

Desværre er der så også de kontrærer/reaktionære som skal stille spørgsmål og mene omtrnt det modsatte om alt, og denne type vil der nok komme flere af med tiden, som dagens børn opdrages, men børneopdragels er jo en helt anden historie.

Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre og
Jeg er SUPER stolt over mine 2 piger.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider