der med sagt, nej som udgangspunkt har jeg ikke mere respekt for nogen end andre, der er grupper jeg har større overbærenheder med, så som ældre mennesker, hvor man i mine øjne har krav på acept af særheder når man når en hvis alder.
Nu er jeg så også vokset op med en far der har flere striber på armene end de fleste, så autoriteter er nok mere mennesker end autoriteter og behandler de mig med respekt, ja så gør jeg dt samme.
Så jo jeg kan godt drive nogen til vanvid, for jeg gør ikke som de siger, blot fordi de siger det, og kan jeg ikke se logikken i det, så må de forklare sig, og kan de ikke det, ja så skal de heller ikke forvente jeg makker ret.
Lidt pudsigt med dette sprøgsmål, for for en måneds tid siden var jeg på kursus med nogle kollegaer(jeg er vagt) og de mente ganske bestemt deres uniform skulle give dem respekt fra omverden, det gav en hvis fustration at de ikke altid fik det, og stor var forundringen da jeg meddelte jeg ikke havde mere respekt for f.eks. politi end andre, jamen hvis betjenten taler pænt og der er fornuft, jamen så er der ingen problemer, men fordi en betjent siger hop, er det ikke endbetydende med jeg gør det. Det kunne de slet ikke forstå.
Lidt det samme ser man med lærere, elever i dag respektere heller ikke en lære fordi han/hun er lære, men fordi personen bag læren er i orden.
Desværre er der så også de kontrærer/reaktionære som skal stille spørgsmål og mene omtrnt det modsatte om alt, og denne type vil der nok komme flere af med tiden, som dagens børn opdrages, men børneopdragels er jo en helt anden historie.