Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Ubalance hos ungheste
Forfatter: 
Dato:  25-12-2006 23:38

Jeg har lige fået mig en lille lækker welsh hingst.

Jeg var ude og se ham og han var flyvende og lækker at se på.

Jeg fik ham hjem og dagen efter var jeg ude og gå en tur med ham. På grusvejen op til ejendommen får jeg ham i trav og det så SÅ pudsigt ud. Hans forben var i alle retninger. Ligesom når han bøger benet vender hovene ind og ud ad...han var selvfølgelig travlt beskæftiget da han skulle holde øje med ALT omkring ham.

Skal jeg være bekymret eller er det bare fordi han stadig er så ung (1 1/2 år) at han ikke kan "holde balancen" og studere hans omgivelser på een gang?

Han kan ses på dette link: heste.dyregalleri.dk/h...p?ID=30906

Mvh Tine

0
0
Svar på denne tråd

sig mig lige
Forfatter: 
Dato:  26-12-2006 10:20

Var det den dag han kom hjem, og at du så er i tvivl om hvorfor han slingrer lidt.

Jeg synes du skal tage den med ro, for så ung en hest der lige har skiftet miljø skal tilpasse sig.

Før du evt stiller ham til kåring skal han trænes i forskellige situationer og steder, lave alt muligt men før du træner dette skal han betragtes som en lille dreng der ar revet væk fra alt han har kendt, mennesker, dyr omgivelser, vaner og alt andet. man kan ikke regne med at en så ung hest har så meget selvtillid at den er "normal" de første uger.

Undervisning tilbydes, af voksen erfaren rytter.

0
0
Svar på denne tråd

Kazell
Forfatter: 
Dato:  26-12-2006 10:36

Tusinde tak for dit svar. Nej jeg har også selv tænkt at han nok bare var nervøs og ikke tryg ved sine nye omgivelser...

Og så at så ung en lille fyr selvfølgelig ikke har så meget balance.

Jeg overvejer at tage ham til nogle dyreskuer til næste år så han vender sig til nye steder og at der sker noget omkring ham ;)

0
0
Svar på denne tråd

Giv ham tid
Forfatter: 
Dato:  26-12-2006 18:53

Giv ham noget tid. Først og fremmest skal han jo lige vænne sig til de nye omgivelser og forhold.

Grunden til at han slingrede rundt på grusvejen var sikkert, at han havde travlt med at kigge på omgivelserne. Det er ikke altid nemt at holde øje med både benbevægelser og de spændende omgivelser på én gang. Det kan selv min 13-årige hoppe snakke med om ind i mellem, når vi rider tur.

Min unghoppe gør det samme (hun er 2 år nu), når vi trækker tur.

Så tag den med ro, han skal nok få styr på benene på et tidspunkt :-)

Julehilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

Hellere ramme rammen

end slet ikke at ramme

Haflinger Forum DK

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider