Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Sprg til HNs fotografer
Forfatter: 
Dato:  25-12-2006 20:31

Ja jeg købte jo i sommers et Canon Eos 350D, som jeg er helt enormt glad for... Jeg har dog indtil videre kun benyttet mig af de autofunktioner som kameraet har, og har taget ganske okay billeder med dem.

Men men, nu er vi jo nået til indendørssæsonen, og så er det ligesom om at kameraets autofunktioner ikke længere er så gode, og dette er min achilleshæl... Jeg er nemlig totalt lost i hvordan og hverledes jeg skal indstille det :-(

Jeg har læst en del om brændvidde, lukketid, blænde, ISO osv, men det er stadigvæk sort snak for mig og jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg kommer igang med at eksperimentere med at indstille mit kamera.

Så ja, det jeg egentlig søger er nogle råd til hvordan jeg skal gribe sagen an.

Lad os fx sige at jeg skal tage springbilleder i en ridehal(hvilket er det jeg kommer mest til).

Hvad vil I som udgangspunkt anbefale mig at jeg skal gøre? Hvad skal jeg starte med at indstille på, og har I evt. nogle foreslag til instillinger som jeg kan starte ud med og indstille videre ud fra når jeg er kommet igang?

Jeg vil bare så gerne igang med at fotografere lidt igen, men kan som sagt ikke rigtig hitte hoved og hale i alle de forskellige ting som kan indstilles, og det virker også som om at det er lidt en "religion" hvad folk de vælger at indstille på osv. og det gør mig bare endnu mere forvirret når jeg prøver at læse lidt om tingene.

Målet er ikke at tage super prof billeder. Jeg vil bare gerne lære at tage indendørsbilleder, hvor hverken hest eller spring bliver sløret, og man ikke behøver blitz eller skulle trykke på udløseren flere sekunder før man vil tage billedet.

Mvh
Cavan
Stifter og formand:AHNA
Hvad man ikke dør af bliver man stærk af
0
0
Svar på denne tråd

Prg Av
Forfatter: 
Dato:  25-12-2006 21:14

Sæt dit kamera på prg Av (Blændeprioritering)

Så lavt blændetal så muligt (eks F3.5)

Iso så højt så muligt (eks 1600)

Det var det skåret sådan lidt ud i pap, men brug søge funktionen da der er MANGE tråde der fortæller hvordan du tager billeder i en mørk ridehal

Mvh Rene

0
0
Svar på denne tråd

godt spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  25-12-2006 21:18

jeg plejer at læse brugsanvisningen ellers indstiller jeg bare på det som jeg tror og tager nogle prøve billeder først så jeg kan se hvordan de bliver. Og er de ikke så gode, jamen så prøver jeg bare at indstille på en ny måde. Selvfølgelig er det svært hvis det er et stævne man er til og skal tage billeder af de forskellige heste og ryttere, men ellers tag en snak med en af dem som er forhandlere af kamera nu til dags. De fleste kan fortælle og måske vise dig hvordan den bedst indstilles.

Håber du finder ud af det.

Det bedste i verden er heste.
0
0
Svar på denne tråd

Du kan sagtens
Forfatter: 
Dato:  26-12-2006 14:56
Du kan sagtens være hæmmet af din objektiv. Hvis det har en blænde som hedder 3.5-5.6, og du zoomer alt hvad du kan, ja så er største blændeåbning pludselig 5.6. Så har du ikke et objektiv med fast blændetal, så zoom så lidt som muligt.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider