|
|
| tror du på gud |
|
|
i dag er det jul, "jesus-fødselsdag" - hmm hvis man altså tror på det  det gør jeg!! jeg tror på gud, gør du??
knus fra Malou & Ribbon * jeg er ejer af verdens smukkeste haflinger *
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
|
|
Nej, jeg tror ikke på Gud.. 
One might see in Mina My disease But it is She who has infected me For all eternity...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja det tror |
|
|
jeg at jeg gør, hvis jeg sad i et fly der var at styrte ned! Eller i en voldsom ulykke -ja. Men jo tiltider gør jeg vel-andre så gør jeg ikke.
STALD SMEDEGAARD Dansk Oldenborg Avl
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Jeg tror |
|
|
Jeg tror ikke på Gud - respekterer selvfølgelig, at andre gør, men jeg gør altså ikke. Nix. 
*Hvis forventningens glæde er den største, hvorfor må man så ikke glæde sig for tidligt?!* © VKH Palomino/arabere: Ibriiz Arabians DSP føl + OX arabere til salg... se mere på min præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg tror |
|
|
også på Gud. Og ikke bare på den der,
MEDLEM AF DHPV. Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej, det gør jeg ikke.. |
| Forfatter:  |
Dingel Dangel |
| Dato:  |
24-12-2006 18:51 |
|
Jeg tor ikke på gud! Men jeg har mindst 1 veninde der gør.. (det er ikke lige det emne vi diskutere mest i min vennekreds) Og jeg sys det er fint at hun tror på gud, og jeg sys osse det er fint andre er kristne, muslimer, jøder, katolikker osv osv osv, Det eneste er at jeg finder Den Nordiske Mytologi MEGET interessant!! Men eller er jeg total Ateist!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| enkelt svar. |
Carina... |
24-12-2006 19:20 |
|
Nej det gør jeg ikke. på nogen måde. Men jeg tror på skæbnen. Det er meningen at visse ting skal ske, det er ikke muligt at undgå, men kun udskyde det.
Carina Nu uden Sjakalen... Ung mor til Nicklas født. 4-8-04
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... |
|
|
Nej jeg tror ikke på gud.
Rytter søges til flink varmblods hoppe i Fjerritslev...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nope... |
Presley |
24-12-2006 20:01 |
|
Nope, det gør jeg ikke. - Heidi
This rhythm that gets into your heart and soul Let me tell ya' baby it's called rock 'n' roll They say it's gonna die but honey please let's face it Well, they just don't know what's going to replace it
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nope... |
|
|
Tror ikke på Gud, og har aldrig gjort...
Mvh Cavan Stifter og formand:AHNA Hvad man ikke dør af bliver man stærk af
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| om gud ?? . |
Moon-face |
24-12-2006 22:55 |
|
Hmm . jeg ville sige total Nej !. jeg tror ikke på gud skabte verden,osv. Jeg tror heller ikke gud hjælper dig, hvis du er i knibe for hvorfor ville gud så slå folk ihjel ? . Folk bliver brændt ihjel, og har selv været i megen knibe og er ikke blevet hjulpet en eneste gang selv om jeg så bad til ham. Jeg kan ikke forstår at hvis gud fandtes hvorfor han vil tage livet af en jeg kender Nytårs aften, hvor hun er på vej hjem og falder død om 20 meter fra hendes hjem, hjerte stop. hun blev 41 år.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gud... |
saffy |
25-12-2006 00:52 |
|
Nixen tror ik på ham, men har fuld respekt for dem som gør.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jarh,, |
Sandra M. L. |
25-12-2006 01:43 |
|
Ja, det gør jeg. Meget endda - men det har ingen effekt på juleaftenen.. Og jeg går ikke i kirke. Jeg går med et kors om halsen, og troen godt banket ind i hjertet - det er nok for mig.. Mvh. Sandra M. L.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ´¨+å0p87u6 |
nimbusolivia |
25-12-2006 10:02 |
|
.. nej , jeg tror ikke på gud !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej... |
|
|
Jeg var godt nok i kirke i går eftermiddags, men det var udelukkende for hyggens og traditionernes skyld. For nej, jeg tror ikke på Gud.
***** Snepony ***** Hvis alt kommer imod dig, kører du i den forkerte vejbane.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| ja... |
TrineH |
25-12-2006 12:11 |
|
Ja, jeg tror på Gud. Og som nogen andre skriver, så er det ikke sådan at jeg går i kirke hver hver anden søndag - men tror på ham i en eller anden udformning, ja det gør jeg. God jul (hvis man fejrer jul, må man jo om ikke andet tro på en del af det med Gud, for ellers burde man vel egentlig ikke fejre jul!?!??!)
MVH Trine
Super dejlige hoppeplage efter A'Khan Z og Sam Sam sælges samt 2 års hoppeplag efter Aston
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jul havde oprindelig |
Ratster Zoo |
25-12-2006 12:12 |
|
slet ikke noget at gøre med Jesus fødsels.. Det var i starten "bare" en lysfest.. Nej jeg tror hverken på gud eller Jesus.. Det nærmeste vi kom jesus juleaften var at synge en eller 2 sange om ham
Ratster Zoo I er velkomne til at komme og besøg mig og hilse på 27 af de 29 dyr jeg PT har. Skriv dog en PB først så i er sikker på jeg er hjemme når i kommer 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123546 |
|
|
ja, Det gør jeg bestemt  Og ingen Jul her uden en tur i Kirken for at takke for året der gik og ønske Jesus tillykke med fødselsdagen. Jeg var godt nok lige ved at bukke under for stress og tænkte " du når altså ikke i kirke " men så besluttede jeg mig for at hvis ikke jeg havde 45 minutter tid til Jesus, hvordan skal jeg så forvente at han har tid til at lytte til mig? Det handler vist bare om at prioritere, og Julemaden osv. blev jo færdig og god alligevel  Fortsat glædelig Jul til alle vh Miriam
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tro er mange |
Jillow |
25-12-2006 13:16 |
|
ting og det er op til hver enkelt at tro det man ønsker omkring julen mv. Ratster Zoo du har vist ikke læst det hele omkring Jesus Fødsel, og nej det var bare ikke en lysfest.  Jillow
Venner er stille engle der løfter os op, når vores vinger har problemer med at flyve
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tro på gud |
maikenm |
25-12-2006 13:23 |
|
det er vel lidt ligesom med julemanden; man tør ikke rigtig lade være?!  tro kan tolkes forskelligt og det bliver den vel også alt efter hvad man har behov for... Maiken
man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til Jillow |
Ratster Zoo |
25-12-2006 13:36 |
|
Det var "bare" en lysfest, før nogle besluttede sig for det var Jesus føsel (og jo jeg har båede læst og hørt om alt det bavl med de 3 vise mænd der finder ham i en stald)
Ratster Zoo I er velkomne til at komme og besøg mig og hilse på 27 af de 29 dyr jeg PT har. Skriv dog en PB først så i er sikker på jeg er hjemme når i kommer 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jul og jul og gud |
Signe J |
25-12-2006 13:36 |
|
Jillow, hvorfor skal hun læse om Jesu fødsel? Det er da rigtigt hvad hun skriver, jul i oldtiden og stadig i nutiden for mange mennesker, er en hedensk solhversfest som fejres på lige fod med julen. Ordet jul stammer også fra dengang, fra skikken "at drikke jul". Og nej, jeg er ikke kristen, for nu lige at svare på det oprindelige men jeg flager gerne for Jesus når det er jul, for han var da en mand man kun kan beundre.
------ Rotter er geniale kæledyr. Spiser alt og holder svigermor fra døren.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er kristen og går i kirke... |
Nicki |
25-12-2006 15:11 |
|
Jeg er af den grund ikke specielt hellig eller frelst...
Jul er navnet på den hedenske skik der omhandler solhvervet. Danmark er en af de få lande i verden, der efter vi blev kristne, har beholdt det hedenske navn "jul", hvor det f. eks. i andre lande hedder "kristmesse".
Ordet jul referere til årets gang, årstiderne der gentager sig og højtiderne der kommer igen hvert år. Ligesom et hjul der drejer.
Og egentligt menes det at Jesus slet ikke er født i december, men i januar eller februar...
I en stald med grise stinker der. I en stald med køer lugter der.. I en stald med heste dufter der...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tak... |
|
|
tak for jers svar, håber i havde en god juleaften 
knus fra Malou & Ribbon * jeg er ejer af verdens smukkeste haflinger *
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jaeh... |
|
|
jeg er 200% troende, som den eneste i min familie. udover kæresten og hans familie. jeg går i kirke hver søndag. det er ikke folke kirken, men en lille frikirke i rødding, hvor jeg kæresten 2 a hans brødre og en der hedder imanuel er ledere i en børneklub ved navn rock solid. det er mest skilsmisse børn og misbrugs børn der er medlem..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tror på Jesus har eksisteret |
|
|
jeg tror ikke på Gud, men på det kristne budskab. I mine øjne er det kristne budskab et udtryk for medmenneskelighed, som desværre alt for fåmange ikke har, vi ser gang på gang eksempler på ekstrem selviskhed, og det ser jeg ikke som værende særligt medmenneskeligt. Som overskriften i mit indlæg siger, tror jeg på at Jesus har eksisteret, men jeg tror nu ikke på de mirakler der nævnes i Biblen, Jesus har udrettet. Dobbeltmoralen trives så alligevel i mig på det punkt, idet jeg både er døbt og konformeret, og har også været gift, med kirkelig vielse. Ud fra dette må jeg vel nærmest betegnes som passivt kristen. Glædelig jul.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Julens historie |
Jens H |
25-12-2006 22:19 |
|
I førkristen tid var julen en midvinterfest, og altså ikke en solhvervsfest - selvom "pointen" i begge tilfælde er at fejre, at det går mod lysere tider. Dét man fejrede i førkristen tid var egentlig en form for nytårsfest. Man véd ikke helt præcist, under hvilke former julen blev fejret i førkristen tid, men den islandske krønikeskriver Snorre Sturlasson (1178-1241) fortæller i Hakon den Godes saga, at kong Hakon bestemte, at festen - jul - skulle holdes samtidig med de kristne - altså 24/25 december. Tidligere havde julen ligget ved midvinternatten, som på Snorres tid var i midten af januar. Et klip fra www.historie-online.dk...vorfor.htm Tro er jo et vidt begreb og jo jeg tror men ikke på en konkret Gud men mere ubestemmeligt at der vel er et eller andet der har startet det hele. Men jeg har indtryk af at det at have en overbevist tro; om det så er den ene eller den anden gud man tror på, gør det hverdagen enklere idet mange troende tror på en overordnet mening og styring med alting. Og al respekt og en smule misundelse for det. Glædelig jul. Jens
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Signe J |
Jillow |
26-12-2006 11:01 |
|
Hedensk er en betegnelse for religioner, der ikke bekender sig til den ene Gud som jøderne, de kristne og muslimerne dyrker. Hedensk er en betegnelse, der hæftes på de traditionelle religioner af de missionerende monoteistiske religioner, der betragter de ældre religioner som et afgudsdyrkeri, der skal fordrives. Ordene hedning og hedensk (engentlig "en der bor i uopdyrket land") betegner egentlig en bagstræberisk landbo (ligesom det latinske pagānus) og opfattes nedsættende. En hedning er en person, som ikke er kristen, jøde eller muslim.. og efter mig bekendt var Jesus Kristus kristen  . derfor beder jeg Ratster Zoo simpelt og enkelt om at læse om Jesus fødsel.. Håber det var svar nok Signe J Jillow
Venner er stille engle der løfter os op, når vores vinger har problemer med at flyve
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej og jow |
|
|
I dagligdagen, nej så tror jeg ikke på der er en gud. Hvorfor skulle han gøre så mange små børn forældreløse uden grund, for at straffe dem?? nej vel... men hvis det hele ramler, ja så ber jeg om at alt går godt, måske mest for at holde fast i et eller andet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej... |
|
|
... jeg tror ikke på nogen religion, men respekterer andres ret til at tro lige det de vil - så længe de ikek pådutter mig noget  Jeg holder julen som en lysfest! Stjernen på træet symbolisreer - for mig - at solen er på vej til bage, og mine juledekorationer i mit eget hjem er "englefrit område". Holder jeg jul hos andre (og det gør jeg som regel) synger jeg med på de religiøse julesange selv om jeg ikke tror på dem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tro eller ej |
|
|
Jeg vil sige at jeg er kristen. jeg er opdraget i den kristne tro go forhlder mig til den som jeg syntes er ret. om jeg lige nøjagtigt tror der er en gud ved jeg ikke... men jeg tror der har været noget. om det lige var en stor mand med langt skæg og hår ved jeg ikke, men jegtror der er noget..
Hilsen Team Bad Boys www.123hjemmeside.dk/team-bad-boys
Masser af billeder på hjemmeside af begge drengene!! No man i worth your tears, and the only one who is, will never make you cry
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Nope.. |
|
|
Tror på aminosyrer og big bang - uden nogen som helst form for gud indblandet. kan godt blive lidt skræmt af religioner. Tænk at så mange folk slavisk følger en diktet fortælling...  Nogle af moralerne er helt sikkert gode, men hvorfor forklæde dem, og tilbede? Forstår det simpelt hen ikke!! 
Iser Spreder me´r end bare glæde - nu uden hypper...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| smiler lidt |
Jillow |
26-12-2006 16:55 |
|
var nu ikke de 3 vise mænd der fandt ham først Ratster Zoo så måske du alligvel skulle få styr på bavlet som du nok så flot kalder det  . Er ligeglad hvad andre tror og ikke tror men er ikke ligeglad med når man blander tingene samme til engang bavl.  Jillow is out
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nejjj tror ikke |
Nalleh |
26-12-2006 19:00 |
|
Nej jeg tror ikke helt på gud. kun når jeg skal konfirmeres 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Nej, tror hverken på gud eller Satan (tiltrods for jeg er tidligere satanist). Tror heller ikke på himlen og helved. Derimod tror jeg på det gode og det onde i mennesket selv.
/DarkAngel "At give en grund til noget er at så tvivl om det. William Hazlitt" Du er velkommen til at tilføje mig på MSN: darkang3l@gmail.com
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| !!! |
Cecilia nielsen |
26-12-2006 22:51 |
|
Ja, det gør jeg!
<33 Comtessa du er alt!! <33 Comtessa du er min lille stjerne! <33 Comtessa du er min lille engel! <33 Comtessa du er min for evigt og altid! <33 Comtessa jeg vil altid elske dig! <33 Comtessa vi vil altid holde sammen! <33
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja det gør jeg |
|
|
selvfølgelig gør jeg det.
Undervisning tilbydes, af voksen erfaren rytter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Hmmm... |
Theis |
27-12-2006 00:29 |
|
Mvh. Theis  ~ Travheste Rocks!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja det gør jeg |
|
|
jeg tror på at der må være en højere intelligens derude. hvem eller kan være arkitekt på noget så fantastisk som livet. vi består alle af en fysisk krop men hvad er det der får den til at leve. der skal mere til en kemi...
mht til de lidelser vi skal igennem så tror jeg på at alt er lære procceser. der sker en menneskelig udvikling når det er svært for os.
religion. ja jeg tror på kristus og han budskab, men også på budha og hvem der ellers har været. de har jo alle haft noget godt de ville fortælle og lære mennskeheden om. at der så er nogen der tolker budskaberne helt hen i hegnet for at undertrykke det er kun beklageligt.
jeg er teosof og tror også på livet efter døden. på sjælens udvikling igennem den fysiske krop.
så JA jeg er troende...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jillow... |
|
|
Måske skulle du også selv læse lidt mere om Jesus. Han var nemlig ikke kristen, men jøde. For at svare på spørgsmålet så NEJ. Jeg tror ikke på nogen form for gud. Jeg holder jul alligevel, men for mig er det en dag, hvor familien samles. Det har intet med jesus eller religion at gøre for mig. Det ser jeg ikke noget problem i. Mvh Anna
Har nogen set Maja? Skimmel/ hvid ponyhoppe, 1.48 i stang, med ruderformet snip. Solgt fra mols i 2002 til en pige i Galtenområdet. Billeder på min præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg vil |
|
|
både sige ja og nej Jeg går i kirke mindst 2 gange om året (ikke meget ) og kan godt lide at komme der... Jeg tror på meget af det der står i Biblen og tror han af og til holder hånden over mig og hører mange af mine "bønner"! Tror på Jesus og Gud men ikke på alt det med skabelsen af mennesket... Men tror også på der findes et eller andet ude i rummet der ved mere end vi gør; tror på meget af det fiktion der er i "mission to Mars" tror på at livet på jorden er startet på en ligende måde... Ved selvfølgelig at filmen er fiktion, men tror inderst inde de havde fat i noget i den film!
Camilla Diana Olsen Med ridedyrerne Rondo Quintus og Bubber
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Engang gjorde jeg |
|
|
nu tvivler jeg meget. Men jeg tror på, der er en vis skæbne, dog kan vi ændre meget, hvis vi selv tager skeeen i hånden og begynder at æde Livet, i stedet for at få det serveret, hehe. Lone
Vil du med ud at gå stavgang? Nu med hjemmeside.. Igen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| var for hurtig |
Jillow |
27-12-2006 14:32 |
|
Måske skulle du også selv læse lidt mere om Jesus. Han var nemlig ikke kristen, men jøde. ved jeg ganske udemærket, dog var jeg som min overskrift en anelse for hurtig.. Jeg behøver nu ikke læse Lukasevangeliet - Kapitel 2 - vers 1-20 for at vide hvad Julen og Jesus kristus var eller er.  Jillow
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til Jillow |
Ratster Zoo |
27-12-2006 14:37 |
|
øh, jeg kan ikke se der står at de er de første der finder ham  Jeg skrev bare at det fandt ham i en stald.. Hvad har hedensk at gøre med at jeg siger det var en lysfest før det blev til Jesus fødsel?
Ratster Zoo I er velkomne til at komme og besøg mig og hilse på 21 af de 23 dyr jeg PT har. Skriv dog en PB først så i er sikker på jeg er hjemme når i kommer 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ingen religion her |
Windstrup |
27-12-2006 14:46 |
|
Jeg har for længe siden meldt mig ud af folke kirken, jeg tror ikke på nogen former for religion. Jeg vil ikke engang kalde mig ateist, mere realist, for for mig virker ingen religions historier og sagn mulige. Jeg skal bruge facts og fakta, ikke historier der er blevet tilpasset diverse religions former gennem de sidste mange mange år, og på nogen former blevet forvrænget til noget hjernevask lignenede materiale. Nej ellers tak jeg tør tro på mig selv, og videnskaben, og får jeg nogensinde børn skal de Ikke døbes.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der er mere imellem himmel og jord |
|
|
Tror på Gud, om han hedder Vorherre, Allah, Buddha m.m. er mig ligemeget, men jeg tror på at der er en højere magt, som beskytter én. Jeg tror ikke på at Jesus, var meget mere end en historisk person, evt. synsk og med særlige evner. Tror på at man kommer i "Himlen" når man dør, eller et sted hen hvor man møder sine kære igen og hvor alt er rart og godt. Dvs. jeg tror ikke at man mister sine kære for evigt, når de/man dør. Kun for en kort periode. Alt andet synes jeg er ulogisk og ikke til at holde ud til at tænke på. Døden er bare noget midlertidigt. Så ja, jeg tror på Gud, men på min egen måde. (min familie, kæreste, venner føler det samme). Som historiestuderende har jeg jo læst lidt om de forskellige trosretningers oprindelse, og der er mange lighedspunkter. Det er os mennesker som har gjort religion til noget forskelligt og det er en skam, fordi så mange er blevet slået ihjel (og bliver det stadig) på den bekostning.
Danmarks hestemuseum, -videnscenter og -arkiv, søger genstande, arkivalier, viden osv. om hestens historie til udstilling og bevaring for eftertiden. Al hjælp er højt værdsat. Kontakt Mai (se evt. præsentation)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fgdfgdfgf |
Amanda m |
27-12-2006 19:03 |
|
Nej jeg tror ikke på gud !. også derfor jeg vælger ikke at blive konfiameret  ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Troende... |
badusen |
27-12-2006 19:32 |
|
Ja! På hvad ved jeg ikke... Bekender mig ikke til de etablerede religioner - ej heller til de nye... At der er et "højere" sted at henvende sig til... Det er vist essensen i min tro... Min hjerne siger "nej" til guder, men ind i mellem siger mit hjerte "ja"... Forvirret...? (sikkert ikke mere end jeg ) ) Badusen
- Smilet fra en Samojed gør hver dag til noget særligt -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum bum |
chulek |
27-12-2006 19:51 |
|
Jeg tror ikke direkte på Gud, eller en anden hellig person. Men tror på at der er en skytsenge/vejleder der hjælper og vejleder os i hårde tider.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svar.. |
M&Davina |
27-12-2006 21:25 |
|
kort og godt. JA.
Med frk.dressurdyr <3 Nu plejemor til Vallo <3
Topmålet af diplomati er, at bede nogen gå ad helvede til på en måde, så de glæder sig til turen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej... |
|
|
Men at der måske har rendt en mand rundt, for et par tusind år siden, som har kaldt sig Jesus, se det er jo en helt anden snak. Men Gud ham/hende tror jeg ikke på.
OLDENBORG KAN OG VIL(tror jeg) Og nu med pintmoor-stutteri. Det der er perfekt for dig, er ikke nødvendigvis rigtigt for andre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej jeg.. |
|
|
Nej jeg tror ikke på gud, jeg tror ikke på biblens historie, og jeg tror ikke på jesus. jeg er døbt, konfimeret og vil giftes i kirken, fordi sådan er jeg opdraget, og jeg kan lide traditionerne, glæden, roen og stemningen i en kirke, jeg respektere den kristne tro, og inderst inde tror jeg på et eller andet. Men ikke på gud som sådan. Men det er også lige så meget fordi jeg er lidt biologisk anlagt, jeg vil have beviser, jeg vil have teorier og fakta. Og det får jeg ikke - så jeg vælger at leve med den kristne tro, og ikke i den kristne tro.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
|
|
Jeg tror på Jesus(der HAR eksisteret. Han er en historisk person!). Jeg tror på det budskab han spredte om næstekærlighed. Og så stopper det jeg tror på. Mht. skæbnen, så synes jeg at muslimernes tolkning er utrolig smuk. Nemlig at der er en mening med det der sker, og vi derfor ikke skal skride ind. Derfor hjælper Gud ikke bare fordi vi beder om det.
Camilse og Looksen
JA... Looksen er Lukas, som i virkeligheden er Sondergardens Look At Me. Men lige meget hvad, så er han en hest der elsker gulerødder Tjek vores HP www.camilse.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Camilse... |
Himmelfjer |
28-12-2006 12:33 |
|
ja, men jeg synes nu også, at den holdning er lidt farlig...At man bare skal lade stå til uden at gribe ind, for Gud har en plan! i biblen står der jo også, at mennesket fik en særlig gave, nemlig den frie vilje. Og for mig at se betyder det, at vores skæbne kan gå mange veje, men at den til syvende og sidst afgøres af vores egne individuelle valg.  Jeg kunne aldrig finde på bare at lade stå til og overlade ansvaret til en gud. Og jeg synes, at den holdning (når den overfortolkes, som jeg godt ved du ikke gør, men som mange trosretninger gør) er ret sygelig og alt for nem. den fritager mennesket for alt ansvar og det er sikkert derfor så meget går så galt...!  *** Jeg tror på en "guddom", og at det til alle tider er den samme kraft - kald den Big Bang, Jehova, Allah, Buddha, Manitou eller alle de nordiske guders navne. I bund og grund er det den samme energi vi kommer fra og den samme energi vi går tilbage til, livet er et hjul, der drejer - uden ende og uden begyndelse, men altid i bevægelse, alt hænger sammen og er afhængigt af hinanden og derfor sker intet tilfældigt, for vi er en del af livets hjul og vi drejer med det. Vores ansvar er så at sørge for at det ikke kører skævt!  Og så mener jeg jo, at TRO ikke er et spørgsmål om beviser, men netop om at TRO. Og hvis man tror nok, så vil ens tro blive til en viden - en overbevisning - i ens hjerte og kilde til uendelig meget trøst. Og det er nok det, vi søger. Trøst. og en mulighed for at vores liv ikke bare er tilfældige og spild af tid.  Så jo, jeg tror på Gud. Men jeg tilbeder ikke Gud. Jeg tror på ham i den udstrækning, at han er meget virkelig for andre. Hans navn og hans bog har ingen betydning for mig og "taler" ikke til mig. jeg bekender mig til Asatro eller måske snarere shamanisme...eller en god blanding...ja...jeg er sq nok eklektisist!  Camilla - spirituel, men ikke religiøs. 
Festsange forfattes. 250,- pr sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jepper. Jeg tror på Gud Knuzz M
JEG RIDER OGSÅ TRAVHEST EN GOD HEST KENDES IKKE PÅ STAMTAVLEN, MEN PÅ DET DER ER MELLEM ØRENE
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
|
|
Himmelfjer Alt jeg nu ville med det, var blot at understrege at Gud/Allah ikke bare griber ind fordi vi synes det er slemt. Der er jo en del der skriver at de ikke tror på Gud fordi han ikke hjælper dem når de har brug for det. Selvfølgelig bør man gribe ind. Jeg syntes bare det var en smuk tolkning, især hvis man tror på skæbnen. Men selvfølgelig, hvis jeg ser en på vej ud foran en bil, hiver jeg da fat i vedkommende. Men hvem ved, måske var det skæbnen at jeg skulle gøre det 
Camilse og Looksen
JA... Looksen er Lukas, som i virkeligheden er Sondergardens Look At Me. Men lige meget hvad, så er han en hest der elsker gulerødder Tjek vores HP www.camilse.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja jeg tror på Gud |
|
|
jeg tror 100 % på Gud... Med hensyn til jesus´s fødsel... det er rigtigt hva folk siger med det var en hedensk fest som nu er blevet lavet om til julen = jesus fødsel.. Hvis man læser i Bibelen kan man ikke finde den nøjagtige dato for jesus fødsel derimod står der at Jesus døde i en alder af 32 1/2 år gammel (eller 33 1/2 kan ikke lige huske det) der står også han døde den 14 Nissan i påsken. Hvornår den 14 nissan er ligger forskelligt i vores kaldender. Men når man så tænker efter så er påsken jo i april og regner man en halvt år tilbage kommer vi til oktober.. Så hvis man regner med hva Biblen siger er jesus født omkring Oktober...
Shetlandsponyer er da for dejlige !!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
|
|
Mini Bailey Det kommer skam helt an på om man havde kalendermåneder efter månen eller solen  Og jeg er ret sikker på at man ikke havde det samme kalender system den gang som man har idag 
Camilse og Looksen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| til camilse |
|
|
nej de havde nemlig ikke samme kalden som os.. det er derfor den 14 nissan ikke falder samme dag hver år.. det er vidst sådan at deres kalender er længere end vores
Shetlandsponyer er da for dejlige !!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bestemt nej |
|
|
Beklager!
Jeg tror ikke på en gud der foretrækker manden frem for kvinden. Hvor samtlige diciple er mænd og hvor kvinden var skyld i menneskets forfald.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
|
|
Tjinca Gud hverken fortrækker det ene køn frem for det andet, eller er en han. Rent faktisk står der i biblen noget med at i er født fra mit skød. Desuden så er det jo viljen til det frie valg, dergør at Eva valgte at spise øblet. Hun tvang jo ikke Adam til at spise det også  Mht. disciplene, så gik Jesus også med kvinder.
Camilse og Looksen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tro... |
|
|
Jeg tror på at der er et eller andet deroppe, men jeg tror ikke det er Gud. Ganske enkelt.
- Tine har talt !
Velholdt sort kombi sadel, 16" sælges til 1500 kr.! Interesseret? Skriv til min mail!
noneangel@hotmail.com
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mini Bailey |
|
|
Nu kommer jeg med lidt info *gg* Faktisk så er Jesus født i fiskens måned, dvs. i perioden fra ca. 20 marts til ca. 20 april. Det gør det jo så bare endnu mere mystisk 
Camilse og Looksen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjaaa |
|
|
det gør jeg faktisk. men er også opvokset indenfor Jehovas Vidner, for 6 år siden forlod jeg religionen. idag er jeg lidt i klemme for har efterhånd opdaget en del mystiske ting iform af spøgelser og definere man begrebet spøgelser mener de fleste inden for den genre at det er afdøde mennesker der af en eller anden grund ikke er kommet videre i systemet der så ligesom er fanget her. og da jehovas vidner ikke tror på døde menneskers liv, og renkarnation har det været en svær pille at sluge, når jeg nu ved at spøgelser findes men tilgengæld sætter det mig også i et dilemma og hvem der har ret, for jeg har jo gået det meste af mit liv med denne forståelse af liv og død (er man død er man død)
livet starter voldsomt- og ender sørgeligt det er det imellem der tæller.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gud... |
|
|
Jep, det gør jeg. Gud er min bedste ven.  Spørgsmålet mht. spøgelser er jo, om det virkelig er de døde, der går igen, eller det er nogle andre kræfter, der lader som om, de er de døde, enten for at gøre os bange eller for at forvirre os? Det er rigtigt, hvad Mini Bailey siger - hvis man ser på præsteskifterne i det gamle Israel, kan man også regne sig frem til ud fra Bibelen, at Jesus ikke er født i december. Men bed mig ikke om at redegøre for det - det er godt nok lidt indviklet.  Jeg tror ikke, at Gud tager forældrene væk fra de små børn eller omvendt, fordi han "har brug for en engel i himmelen", eller hvad præster nu har bildt folk ind i tidens løb. Det ville da være ondt, for hvem har mest brug for forældrene/børnene, Gud eller de pårørende? Nej, men ting sker, som verden er skruet sammen i dag, og mennesker mister livet pga. tid og tilfælde, sygdom, alderdom osv. Mht. at besvare bønner, så kan svaret jo nogle gange være Nej. Måske fordi vi beder om noget, der ikke vil gavne os, men måske også, fordi vi kun beder, når vi har brug for noget. Hvem gider i længden at have en ven, der altid kun kommer, når han har brug for noget fra os, men aldrig siger tak, når vi giver ham noget, og måske endda nægter at kende noget til os, når han ikke lige har brug for os?  Nå, jeg tror nu også på, at han tilgiver den indstilling langt hen ad vejen, fordi han spejder efter det gode i folk og derfor hellere hjælper en gang for meget end en gang for lidt. Men derfra og så til at fjerne alle problemer, fordi man beder om det? Det gjorde han ikke engang for sin søn, Jesus, eller for disciplene, apostlene, David, Moses, Noa og alle de andre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anne Mette H |
|
|
man behøver vel ikke regne sig frem til noget, når man ved at det ikke passer med december måned  Jesus er, som jeg skrev, født i fiskens måned. Det er også derfor(vil jeg tro) at de forfulgte kristne i romerriget brugte fisken som deres tegn Og fiskens måned ligger en måned senere end det vi kalder for stjernetegnet fisken 
Camilse og Looksen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123465 |
|
|
Nixen bixen karen blixen, jeg tror IKKE på gud. Men tror da på, at der har vandret en skør mand rundt som hed Jesus, og som har kaldt sig Guds søn.. Og han har da sikkert også gået på isen på vandet  Nina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sjhsagvjh |
NannaT |
09-02-2007 14:36 |
|
hell no... er heller ik konfirmeret og døbt
Hilsen Nanna uden hest Smil til verden, og verden spørger hvorfor fanden du er så lalleglad.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jepper |
|
|
hej JA JEG TROR PÅ GUD  jeg ved at han elsker mig og jeg elsker ham og når jeg dør vil jeg komme op til han  hilsen Minimuu
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja, det gør jeg |
|
|
Mvh Gitte, mor til Tera, f. 08-02-05 Naturlig bedækning tilbydes af broget hingst på 161stg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Camilse |
|
|
Næh, jeg behøver heller ikke at regne mig frem, men det kan lade sig gøre. Jeg behøver bare at læse, at hyrderne sov på marken. Det gør de ikke i december.  Astrologi beskæftiger jeg mig som kristen ikke med, og jeg tror så heller ikke, at Jesus og hans disciple ville beskæftige sig med noget, som Bibelen direkte fordømmer. Sådan er vi så forskellige, og vi har da heldigvis lov at have hver sin mening om den slags. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| is på vandet |
Signe J (Tinna) |
09-02-2007 22:32 |
|
Det der med isen på vandet-teorien, den synes jeg var meget sjov. Jeg kan lige se det for mig... "hov! Havet er frosset! Hvordan h... er vi så kommet helt herud i en BÅD - det er et mirakel! Og vi kalder os fiskere, tænk at vi ikke så DET. Men vi siger han gik på vandet - det lyder bedre end at få både til at flyve... sgu." Ah ja 
------ Rotter er geniale kæledyr. Spiser alt og holder svigermor fra døren.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ateist til fingerspidserne |
Miss-Joye *Tidligere kendt som ashant |
10-02-2007 01:02 |
|
Nej det gør jeg bestemt ikke.. For hvis han fandtes tror jeg ikke han ville han ikke lade så mange mennesker og dyr lide dagligt.. Og alt det jeg selv har været udsat for i mit "korte" liv (30 år) ja så må han da bestemt have noget personligt mod mig  Og jeg synes også alt for mange danskere er dybt hykleriske når de f.eks skal have deres børn døbt. De står og siger højt i kirken at de lover at deres børn vil opvokse som kristen og man vil følge biblen, og lære sit barn om kristendommen come on hvor gange gør da lige det.. Hmmm Og så er der konfirmationen hvor man "lære at sige" at ja jeg er stor/voksen nok til at beslutte at jeg fortsat vil følge gud og forblive kristen.. Hallo hvor mange børn ved lige hvad det er for noget de står og skal sige... Ikke mange tror jeg! Og hvorfor pokker skal unger nu om dage have 7 fadder  Min mand var nemlig nr 2 til hans lille ny nevø. Som jo selvfølgelig skulle døbes selvom hans forældre på INGEN måde er kristen eller lign. (se hyklerisk) Og jeg spurgte min mand og han egentlig vidste hvad han skulle op og sige JA til.. Øhh jamen jeg var også Fadder til mine 2 niecer. Ja men pointen er jo at hvis der skulle ske noget med disse børn forældre så er det deres fatter der skal "overtager" børnene. Da spurgte jeg ham > Vil og kan du tage dig af de 3 børn som du har sagt JA til i en kirke at du vil tage dig af i tilfældet af at det ville være nødvendigt, vil du det ?? NEJ var hans svar... I rest my Chase se DET er hyklerisk Man skal ikke sige ja til sådan noget fordi det forventes af en, eller fordi ens familie presser en. Men fordi man vitterligt selv ønsker det. Og det var jo ikke tilfældet her. Lige som at selvom jeg ER Ateist så blev jeg "tvunget" med i kirke for at se denne barnedåb/skuespil da mine svigerforældre ikke ville acceptere et nej. Og da jeg til sidst ikke orkede mere ballade, deltog jeg. Men jeg kunne sagtens have undværet denne kedsommelige langtrukken forestilling af en parodi på en kristen familie. Jeg er dog selv døbt(desværre) men IKKE konfirmeret. Jeg fik selv valget. Og det blev et stort NEJ! Og mine børn når jeg får nogle skal da ikke døbes. Hvis de ønsker at blive konfirmeret så vil jeg da forvente at de sætter sig meget grundigt ind i hvad de skal sige JA til inden. Folk må helt selv om deres tro ingen problemer med mig. F.eks en af mine gode veninder af f.eks Jehova og det giver ingen problemer i vores venskab. Og hun har aldrig prøvet at "omvende mig" Har også gode venner som er meget kristne og der er heller ingen problemer der. Så folk tager deres eget valg.! God weekend til alle uanset tro 
Mvh Henrietta Joye & Ægir frá Efri-Sumarliðabæ - Medlem af ADDnetwork - Jeg Vil Hellere Såres Af Sandheden ~ End Glædes Ved En Løgn! www.123hjemmeside.dk/Henrietta/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anne Mette H |
|
|
Nu er det astronomi, og ikke astrologi jeg taler om. Og der er himmelvid til forskel. Den eneste grund til at man kaldte den tid for fiskens måned, er at der var mange fisk i floderne. Astrologi beskæftiger sig med stjernetegn, men det er stjernebilleder jeg taler om Stjernebilleder man brugte til at bestemme årets gang  Og jo. Han er født i fiskens måned. Helt forbandet kan det næppe være, når fisken er gået hen og blevet symbolet for den kristne.
Camilse og Looksen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fisk... |
|
|
Fisk havde jo en særlig betydning for mange af disciplene, fordi de var fiskere af erhverv. Derfor blev fisken også benyttet som lignelse. Disciplene blev kaldt "menneskefiskere", fordi de skulle fortælle andre om det, de havde lært, og forhåbentligt få flere til at blive disciple af Jesus - altså "fiske mennesker". Mit gæt er, at det var derfor, de brugte fisken som symbol. Det giver mere mening, end at det skulle have noget at gøre med, hvornår Jesus blev født, da det slet ikke er noget, der gøres et nummer ud af noget som helst sted i Bibelen. Alene diskussionen om, hvornår det skete, viser, at det ikke er noget, man har beskrevet særligt tydeligt i Bibelen - fordi det ikke er vigtigt. Hans dødsdag er derimod beskrevet meget nøje, fordi den er ekstremt vigtig. Her kender vi den nøjagtige dato. Jeg kan ikke helt forstå, hvordan "fiskens måned" kan være astronomi, hvis den handler om, at der var mange fisk i vandløbene, men fred med det. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anne Mette H |
|
|
man kan(og det kunne man også den gang) se forskellige stjernebilleder alt efter hvornår man var på året. Disse stjernebilleder, har fået navn efter praktiske ting eller religiøse ting. Det har den gang været meget almindeligt at bruge stjernerne til at bestemme hvilke begivenheder der skulle ske(forbind det nu ikke med astrologi, som har noget med horoskoper at gøre). Fx brugte de dem i egypten til at se hvornår vandet i Nilen ville stige, så folk kunne nå at komme væk. Det kan godt være at det er et rent tilfælde, men så er det da noget af et pudsigt et af slagsen. Vi kan jo ad gode grunde ikke tage tilbage for at spørge 
Camilse og Looksen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|