Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

hvalp klør sig helt vildt...
Forfatter: 
Dato:  23-12-2006 12:41

min hvalp klør sig helt vildt på hendes forben over leddet.. har været ved dyrlægen som efter at have undersøgt hende grundigt sagde at det nok hænger sammen med at "vækstpunkterne" vokser og derved får sendt signaler ud til navnerne som kan føles som kløe... hun fik så noget medicin som stoppede det, Men efter at medicinkuren er forbi så klør hun igen... dyrlægen sagde så at jeg kunne give hende en lille trøje på indtil det fik lov at hele, for det er jo klart det bliver med at klø når hun har kløet så meget i det at det er helt rødt... når hun har trøjen på klør hun IKKE, overhovedet.. men tager jeg den af går der ikke 10 minutter før hun har kløet igen... tager hende til dyrlæge igen her efter jul, men han er ikke meget for at give medicin igen da han ikke kan li' at "dope" hvalpe i vækst... -forståeligt nok.. Men er der nogen af jer der har oplevet noget ligende...?

-hun har ikke lopper, eller allergi og det er kun dét samme sted på begge forben hun klør...

Alt over 165 er ikke en hest, men en Giraf :-)

...................................

0
0
Svar på denne tråd

ræveskab
Forfatter: 
Dato:  23-12-2006 13:04

Vi har også haft en hvalp der køet sig meget, vi prøvet også lidt forskelligt.

Man fandt til sidst ud af efter nogle prøver, at hun havde ræveskab, desværre er der flere og flere hunde der bliver smittet med det

Hun blev behandlet og efter et døgn, kløet hun sig næsten ikke.

God jul

0
0
Svar på denne tråd

ræveskab
Forfatter: 
Dato:  23-12-2006 13:24

kan man SE om en hund har ræveskab??? og klør den sig så kun et sted, eller kløede den sig over alt...

Alt over 165 er ikke en hest, men en Giraf :-)

...................................

0
0
Svar på denne tråd

Mine bud
Forfatter: 
Dato:  23-12-2006 14:17

er enten smerter i benene (vokseværk) eller måske juvenil dermatitis. Klør hun sig andre steder end på benene?

Hvis hunden har juvenil dermatitis (forekommer kun hos hvalpe, deraf navnet) klør den sig, den klør poter, læber, øjenomgivelser osv. og udvikler normalt "briller", altså lidt bare ringe om øjnene.

Hvis den kun klør sig på benene vil jeg mene at det er hendes reaktion på smerter. Alternativt kan hun have fået utøj af en slags, men det burde din dyrlæge have opdaget ved undersøgelse.

Min hanhund, der har gigt i forbenene, ligger indimellem og slikker sig der, hvor han har ondt og så ved jeg at han skal holdes lidt i stram line hvad angår vild motion samt evt. have lidt smertestillende i en periode.

Twiggy bortgives m. særlige betingelser. HMS-projekt. Kun henvendelse fra voksne.
Malinois-tæve på 5 mdr. sælges til absolut godt hjem. DKK. Passet med alt.

Ingen er både ærlig og fjendeløs

0
0
Svar på denne tråd

skab på hunde
Forfatter: 
Dato:  23-12-2006 14:23

Man kan ikke SE om en hund har skab - Dette skal testes med en blodprøve.

Der er mange ræve i området hvor vi bor, og hvis hunden ruller sig i ræveafføring, kan den smidtes med skab.

Dyrlægen mente at vores hund var smittet med skab, den kløede sig over det hele.

Den blev sat i behandling med det samme, uden at tage blodprøver- da dyrlægen havde oplevet en stigning i skabangrebne hunde. Nu et døgn efter er hunden holdt op med at klø sig.

0
0
Svar på denne tråd

Hvis det er ledsmerter
Forfatter: 
Dato:  23-12-2006 15:09

, hvad jeg synes det lyder som, så prøv med Vital Animin.

Det gir jeg selv min hurtigtvoksende "Ulvehvalp"

Hun gror 2-3 kg om ugen, så der skal noget til.

MH Conny

Følg klummen "Trænerliv" på

WESTERNPORTALEN der har 11,500 hits om dagen

Vil du vide noget om NONI Juice?
Det må man ikke for fødevarestyrelsen.

WWW.NoniUser.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider