Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Sådan en "Stille Hestepige"... hmmm!?
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 12:27

Jeg har mødt denne her rigtig søde fyr, og vi snakker så en del sammen for at lære hinanden at kende...

Selvfølgelig oplyses det på et eller andet tidspunkt, at jeg rider og har heste. Først den traditionelle; "Puuh, om det ikke er dyrt". ;) Derefter kunne jeg da egentlig godt fornemme, at han måske ikke var så vild med alt det heste-noget...! ;D

Så spørger han lidt forsigtigt, om jeg er sådan en stille hestepige? Vi snakker endnu kun over tlf/msn, og var begge ret fulde da vi stødte på hinanden forrige weekend... Det valgte jeg så at more mig lidt over - altså hans spørgsmål. 8-)

Er det folks generelle opfattelse, at hestepiger er stille/generte eller hvad pokker han lige mente. Jeg er klar over, at han selv er én med en del gang i osv - og måske er han blevet bange for, at jeg er sådan en genert, kikset type? :D

Hmm..det er egentlig svært at svare på selv, hvad type man lige er. Jeg er overhovedet ikke en højrøstet type - og JA, jeg kendes helt sikkert som en meget stille person, af folk som ikke kender mig. Adskillige klassekammerater f.eks. Men spørger man mine nærere venner og veninder, så er svaret uden tvivl helt anderledes. Men at jeg er et knap så højrøstet menneske blandt mange mennesker, har da intet at gøre med, at jeg rider i min fritid? ;D - tror jeg da 8-)

Men ork, hvis han ikke mener jeg er god nok at bruge sin tid på, så er han hjertelig velkommen til at finde ud af det og vælge noget andet ;) ... min undren går bare på, om hestepiger er sådan nogle små, stille, generte piger? Og hvorfor tror han/andre det?

"Alle" de ryttere jeg kender, er bestemt hverken generte, kiksede eller mundlamme ;) Hvordan er du?

Dét klinger :D

(...og Plethesten selvfølgelig)

Se videoer af de smukke her

Lykken er ikke at få, hvad man ønsker - men at ønske det, man har!

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 12:30

Ja, det var da egentlig et godt spørgsmål.

Måske tror folk, at vi vælger hestene, fordi vi er "bange" for andre mennesker ;-)

Jeg vil beskrive mig selv, lige som dig. Folk, der ikke kender mig, vil betegne mig som stille, mens mine venner og familie HELT sikkert vil mene noget helt andet :-P

Mvh. Julie

---

Nu med Alexia af Vodagergård til låns!

*Dansk Oldenborg Avl*

0
0
Svar på denne tråd

Barbiedukker
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 12:32
Jeg tror folk hænger i forestillingen om at vi stadig er små piger der pussernusser om hestene uanset vores alder. Men du kan da bare fortælle ham at ridepiger ikke behøver og lave knibeøvelser, tro mig, så skal han nok vågne op til dåd..ha, ha. Men ja, jeg tror sgu' vi ridepiger er de bedste kærester - koner. Og vi er ikke stille - vi er bare vant til at omgås store stærke dyr, hvor det er nødvendig og udvise bare en lille smule klogskab.
0
0
Svar på denne tråd

LIge præcis..!
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 12:36

Jeg har det som jer begge to, men det har intet med min hestebaggrund at gøre, det er min barndom der er skyld i min væremåde den dag i dag!

Hos mennesker jeg ikke kender er jeg netop en genert pige der ikke siger så meget.. Men hos mine venner, veninder i stalden og hos familien er jeg bestemt noget andet! Og ikke kedelig!

Så om jeg er en lille gernert hestepige vil jeg lade andre der kender mig besvare..!

Hilsen Jette
med den dejlige Nazal.
<3Hvil i fred Loke. Død D. 24-8-06<3
<3Hvil i fred San Diego. Død D. 5-11-06<3

<3I er begge elsket og savnet<3

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er ikke genert
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 12:52

men jeg kender det med fordommene, krister har altid sagt han ikke skulle have en hestepige - og så syntes han forresten også at alle der har gået på Herlufsholm er rige menneskers møgbørn :-)

Nogle gange må han sgu undre sig over sine valg når han ligger sig til at sove ved min side på femte år, nu "in the middle of nowhere men med 4 bokse "

Mvh Camilla - der vist kom lidt væk fra emnet

0
0
Svar på denne tråd

hestepiger..
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 13:35

der er stor forskel på hvordan folk tror det forholder sig og hvordan det rent faktisk er...

bare et personligt eksempel er at jeg blev betegnet som en stille type af folk som ikke kendte mig personligt.. men så snart de kender en lidt bedre skifter de mening.. der er også en stakkels ung mand som jeg stødte ind på på kolding banegård et par år tilbage i tiden.. han stillede et uskyldigt spørgsmål, og jeg havde en dårlig dag, så han fik sådan et møgfald han var ved at begynde at tude (UPS)-så af det kan man lære ikke at tiltale "stille" hestepiger efter mørkets frembrud..

MVH. Gitte og hypperne!

rigtige piger kører Golf2 1.6 TurboDiesel

0
0
Svar på denne tråd

Til Gitte
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 13:38
hehe der havde Augustine også gjort dig godt sur :D

Ratster Zoo

I er velkomne til at komme og besøg mig og hilse på 27 af de 29 dyr jeg PT har. Skriv dog en PB først så i er sikker på jeg er hjemme når i kommer :)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 13:40

...alt andet end stille

Jeg tror, det skyldes mænds tendens til at generalisere (og dér generaliserede jeg så lige ): Han har garanteret engang datet en lille forsagt mus, der havde en hest - og så tror han så, at alle kvinder er sådan.

Jeg kender faktisk ikke ret mange stille hestepiger, men jeg kender en del højtråbende

Lea

Hjælp - opstaldning søges i 9260-området!

Se www.heste-nettet.dk/ma...254&t=5254

Hvor voldelig handling ta'r fat, der standser kunsten brat!

0
0
Svar på denne tråd

camilla...
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 13:42

og du glemmer hans drøm om Bond, James Bond. med gevær og det hele...tro mig, den snak har sat gang i et par tanker i mit hoved, og der skal nok falde en gave af til ham på et tidspunkt

Min kæreste er helt sikker på at heste piger er overhysteriske og kun tager i stalden for at nedgører andre.

Hvorfor pokker han så har valgt mig er en gåde? -og nu har vi boet sammen i snart 2 år, så han må da have opdaget, at jeg er overhysterisk og elsker intriger?!

Mvh. Tine

Vil du til udlandet i et år og passe heste?!

Hestepasser søges til stald i Schweiz. Start juli ´07

Kontakt mig for flere oplysninger

Kender du en fotograf? www.heste-nettet.dk/fo...742/43742/

0
0
Svar på denne tråd

til tanja..
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 13:53

ja.. men så kom daniel jo til undsætning... savle.. er du klar over hvem peter ligner, bare i yngre, kønnere og mindre pattefikseret model?!

-hvorfor siger mænd "spænd hjelmen" når de snakker til ridepiger og vil ha en til at tage sig sammen, det lyder bare SÅ KLAMT

MVH. Gitte og hypperne!

rigtige piger kører Golf2 1.6 TurboDiesel

0
0
Svar på denne tråd

Til Gitte
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 13:56

jeps, og det er også bedere du fik Peter end Daniel, hvertfald i forhold til alder ;)

Men stille piger er vi hvertfald ikke.. det tror jeg det meste af årgang 03-04 på CEU-Koldings jordbrugsafdeling kan skrive under på ;)

Ratster Zoo

I er velkomne til at komme og besøg mig og hilse på 27 af de 29 dyr jeg PT har. Skriv dog en PB først så i er sikker på jeg er hjemme når i kommer :)

0
0
Svar på denne tråd

Til camilla..!
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 14:14
Hov hov! Middle of nowhere passer altså ikke med ugerløse..! Det passer først når du kommer til Undløse

Hilsen Jette
med den dejlige Nazal.

0
0
Svar på denne tråd

Jette :-)
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 14:22

det er også rigtigt Ugerløse er centralt :-)

Jeg kører igennem Undløse ca en gang hver 14 dag og der ser da ud til at være "samme" mængde liv :-)

Mvh CAmilla

0
0
Svar på denne tråd

Min mand skulle heller aldrig have en he
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 15:03
Efter mere end tre år sammen mobber alle hans venner ham stadig med hvorfor han så er sammen med mig, om han har lært at strigle ovs. (men det er kærlig ment).

Jeg tror mange mænd enten har en fordom om at heste-piger er lidt små-kiksede piger med fedtet hård, som har en ung romantisk forestilling om dette ildelugtende kræ. (og så er mange af dem faktisk bange for heste).

Når de så rent faktisk møder nogle heste-piger og finder ud af at de ikke lugter af hest, og de faktisk er ret søde, pæne, sjove og faktisk kan tale om andet end heste, så har mange mænd stadig en frygt for at de bliver nummer to efter hesten.

Heldigvis siger min mand det på en pæn måde, når jeg har brugt lidt for meget tid på hesten.

Men vi må jo være ærlige - det er en hobby som fylder meget. Og ikke alle folk forstår man går midt i en fest fordi hyp-hesten har haft kolik og man skal ud at tjekke den…

AnnaT

"Andres meninger er interessante og jeg lytter gerne, men jeg forbeholder mig retten til at handle ud fra mine egne"

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er ihvertfald
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 15:14

heller ikke stille! Folk der ikke kender mig ret godt, vil kalde mig stille.. Meen mine veninder og familie mener nok noget andet.

Jeg bliver vidst tit betegnet som rapkæftet og sjov. Hvilket jeg sikkert også er, selvom jeg har haft hest siden jeg var 4 år og er ud af en heste familie.

Passer søges!!

In the end, it dosen't even matter, rich or pour, you'll die anyway.

0
0
Svar på denne tråd

Camilla:
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 15:19

Der er SÅ dødt i Undløse! Nok lige så dødt som i Ugerløse! men tror man kan mere i ugerløse end i undløse...!

Ej, du må altså komme ind på rideskolen en dag! Kunne være hyggeligt:D

Hilsen Jette
med den dejlige Nazal.

0
0
Svar på denne tråd

Stille, det kan ikke..
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 15:22

være mig i hvert fald eller nogen af dem jeg kender, jo måske et par enkle, men de findes jo også udenfor hesteverdenen..

Jeg tror egentlig at nogen har den fordom at dem der rider er dem der er udstødte og går i gammelt tøj.. Og det ved de fleste jo godt, ikke passer..

Krone og bølge - En selvfølge

Hesteklipning tilbydes i Midtjylland

Læderridestøvler sælges - Se præs

0
0
Svar på denne tråd

Stille ???
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 15:22

Syntes ellers nærmere hestepiger er kendt for det modsatte :-)

Hilsen Sjanna

0
0
Svar på denne tråd

wraaah
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 17:52

hestepiger opfattes ofte som :
LÆSE-heste!

gerne med rødt hår, fregner, briller rottehaler osv (:

stille, måske noggle togskinner, hjemme hver weekend ..

jeg er så lidt modsat af opfattelserne, ligesom mange andre.

Jeg har det med at råbe, kan godt lide at blive hørt.

Læser kun avis, og undertekster på filmene (:
løst mørkt hår, ogg til tider med alkohol i blodet (:

( once again i lost something that ive never even had )
__
Røvforkælet lorte unge, der hovedsaligt tænker på s
0
0
Svar på denne tråd

Ja... Jeg er stille
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 18:05

... Tror jeg da...

Er da bestemt ikke typen der gør opmærksom på mig selv, ved at være frembrusende... Måske nærmere omvendt...

Jeg ved, at jeg skiller mig ud fra mængden... Det er jeg i hvert fald ofte blevet fortalt, men jeg er altså bare ikke verdens mest åbne menneske, og gider faktisk ikke at bruge tid på folk, der ikke er vigtige for mig... Så ja... Jeg betragtes vel som "en af de der stille hestepiger"

Zamangah

Flot jumBe sælges.

Welsh Cob hingst, 18 mdr. u. papirer sælges, se præsentation.

Vi kører brudeparret i hestevogn.

0
0
Svar på denne tråd

Der er
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 18:15

...der er jo mange mere eller mindre stille (eller ligefrem kedelige) mennesker rundt omkring. Jeg undres bare lidt over, at det skulle kobles sammen med at man er hestepige - for jo jo, som sagt er jeg nok nede på jorden og ind i mellem en smule genert når folk ikke kender mig...det har bare intet med min hest at gøre ;D

Snakkede lidt med en ikke-heste-interesseret veninde idag -hun sagde; Tja..hestepiger betragtes som kedelige og kiksede - sådan er det jo bare.

Men det er jo egentlig lidt lige meget - det rører ikke mig, så er man måske fri for de folk man alligevel ikke gider spilde tid på :D ..men ham fyren må nu godt lige indse, at han tager fejl, ik ;D

Dét klinger :D

(...og Plethesten selvfølgelig)

Se videoer af de smukke her

Lykken er ikke at få, hvad man ønsker - men at ønske det, man har!

0
0
Svar på denne tråd

fordi de ikke ved bedre...
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 18:24

Det må være fordi de ikke ved bedre...

tror da helt sikker jeg blev opfattet som stille i folkeskolen og for så vidt også gym, men kun af dem som jeg ikke havde så meget med at gøre...

de vildeste fester og lign. har da været med heste folk, de er vist de bedste til at feste

og jeg er bestemt heller ikke stille, når jeg lige har lært folk at kende men ja, jeg har også hørt den med at hestepiger er stille og kedelige, de skulle bare vide hvad de går glip af:)

hilsen mette

0
0
Svar på denne tråd

Ha ha ha
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 19:30

R_piccard: Jeg er rødhåret, har briller, fregner og er en lige så stor læsehest (uni-studerende) som jeg er hestepige - så klister bare den mærkat på mig

Ej, skal dog siges, at jeg gerne har kendt folk et stykke tid inden de finder ud af, at jeg har hest - og de fleste bliver lidt overraskede, fordi jeg sagtens kan finde ud af at snakke om alt muligt andet og "hjemme hver weekend"? I don't think so

Nej, jeg er ikke specielt højlydt i en stor forsamling, men i mindre grupper får jeg snakket uhyggeligt meget ligegyldigt om jeg kender folk på forhånd eller ej

Men spørger du mine folkeskole og gymnasiekammerater (ikke de nærmeste venner dog), så ville de nok kalde mig stille - jeg er først blevet speedsnakker efter min gymnasietid Men ja, jeg kan da stadig finde hestenes selskab mere interessant end menneskers.

Så om jeg er typisk hestepige eller ej - det ved jeg ikke?

Mange hilsner fra Sine (med hafferne Havanna & Aslan)
'There is no closer secret than that between
a rider and his horse'
- Robert Surtees
Haflinger-interesseret? Kik forbi: www.takeforum.com/hafl...ngerenidan
0
0
Svar på denne tråd

Hehe ja det er skægt
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 21:01

jeg er nok en af grundene til, folk putter ryttere i kasser :) Ikke at jeg er genert, men hvis jeg skal være helt ærlig, kan jeg ind imellem bedre lide dyr end mennesker. Okay, ofte.

Jeg gider kun snakke, hvis jeg kan lide folk, så snakker jeg til gengæld meget, siges det. Så jeg er nok en rigtig hestepige :)

Lone

Vil du med ud at gå stavgang?

Nu med hjemmeside.. Igen :)

0
0
Svar på denne tråd

Der er mange
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 21:10

Mange har sagt efter de har mødt mig "gud har du hest?" "Det er du ellers ikke typen på". Og så kan man godt blive lidt små fornærmet for gu' er jeg da så. Det er træls at vi altid skal sættes i "bås" hi hi. Men folk der sætter folk i bås uden at kende dem er bare for dumme,

undtagen når jeg med det samme stempler alle der dyrker styrketræning som småstupide steroid misbrugere med for små ***.

Med ironisk hilsen

Verden har mistet en af dem der betød noget
Hvil i fred Steve Irwin
Daisy
04/06-1997-05/01-2005
Savner dig min skat, men sorgen er kærlighedens pris
Det sværreste er at vise man er noget særligt
0
0
Svar på denne tråd

Det har jeg hørt flere gange
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 21:36
igennem årene. Især med spørgsmålet om det ikke er dyrt!!

Jo skat! men det er din motorcross sport også, - er den ikke!!! Nå! ikke så dyrt som jeg tror!

Okay! hvad brugte du lige i sidste måned på din sport?? Nå! det var et sær tilfælde. Var det også det i forrige måned??

Ønsker du forsat at tage det flyve certifikat du taler om, eller vil du "bare" forsætte med faldskærmsudspringningen???

Nogle mænd er faktisk bekymret for at de kommer i anden række i ens liv, da de ved at ens hobby er tidskrævene og som skal passes, så de føler ikke der er plads til dem og deres "kontakt" behov i et forhold.

Vedr. "stille heste-pige", så er nogle mænd blevet generte når de er blevet hevet med ud på den lokale rideskole af kærsten. For her er en anden verden som de umiddelbart ikke kender og føler sig måske utrygge, for her bliver der godt nok gået til den, (og jeg ved ikke hvad der foregår, -sådan lidt al´a skifte skole som barn).

mvh ældre hestehale bærene
LGI

En god dag starter med et smil!
0
0
Svar på denne tråd

Det har sine fordele.
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 21:38

Sjovt, jeg har kun mødt fyre, som synes, at det at få en hestepige var helt i orden.

Vi er jo smidige og i god form, så det har jo sine fordele mellem lagnerne.

TineM de par gange jeg har set dig i skolens kantine synes jeg ikke du har virket stille eller genert. (Har kunne kende dig fra dine billedtråde)

0
0
Svar på denne tråd

Til SYlvia
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 22:06

Det med smidig og i form passer så ikke på alle heste piger..

Jeg er ikek så smidig (gamle fodbold skader) og i form, tja selve formen på kroppen er da fin, men koniden... puuuh, puster bare af at gå op på 2. sal :D

Ratster Zoo

0
0
Svar på denne tråd

sylvia
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 22:11

skummelt - du siger at du kender tineM fra kantinen - men din præs. er stort set tom - så gad vide hvem du er kender du så også mig? Tine og mig går nemlig RIGTIG tit sammen - og snakker om HESTE hehe

ps. undskyld sidespringet hehe

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har altid hørt hestepiger
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 22:12
omtalt som piger med handlekraft...

Mvh Gitte,

mor til Tera, f. 08-02-05

To hunde søger nyt hjem - se mere på www.26270272.dk

Jeg ønsker alle en glædelig jul og et vinskelig godt Nytår *s*

0
0
Svar på denne tråd

Dyfong
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 22:17

Næ, mindes ikke at have set dig, har du også haft billedtråde .

Jeg går i voksenteamet på Hg'en og opdagede Tine ved en tilfældighed. Troede jeg kendte hende, men kunne ikke sætte navn og hvor på.

Så slog det mig en dag jeg sad på HN og kiggede billetråde at det var hende med Plethesten *S*

0
0
Svar på denne tråd

stille hestepige...nej langt fra
Forfatter: 
Dato:  23-12-2006 13:38

...de fleste af mine heste-veninder kan godt finde ud af at åbne munden og være handlekraftige, så den holder ikke ;-)

Men "måske" er heste-piger bedre opdraget og "deres" høflige optræden kan så forveksles med stilhed...he he ;-)

:-) ;-) :-D Med Venlig Hilsen Hanne :-) ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider