Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Heste dilemma... SOS!!
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 10:52

Hej...!

Jeg står i et frygteligt dilemma, synes jeg selv... plz hjælp

Nu har jeg gået og tænkt og overvejet længe, men nu må jeg have hjæælp!!

Jeg ejer en skøn fjordhest, hun er altidglad, vrinsker og "brummer" når hun kan høre en... Hun er en skøn og livsglad pony. Hun er dog en fjordhest, hvilket der gør at hun har både gode og dårlige dage, PÅ hendes gode findes der ingen som hende, men på de dårlige føler jeg mig bare så magtesløs og ved ikke hvad jeg skal gøre, så bliver jeg sur, stiv så driller hun jo bare endnu mere... Hun er inde i en af hendes "dårlige" perioder lige nu, så kommer min gammle ridelærer og tilbyder mig en af hendes heste, en lille fiks connemare vallak, rimlig rå, men under tilridning af hende min ridelærer, der er jo Mange plus ved den bla. vil det nok gå 3 gange så stærkt med ham. Jeg rider med metoder fra ARR som min ridelærer har lært mig, derfor ville connemaren jo også have det plus at det er det eneste den har lært og derfor ville jeg jo også kunne nå hurtiger frem med den. Jeg har tænkt og tænkt og spurgt og snakket egtenlig ville mot valg nok falde på connemaren, det er bare svært jeg har jo en lille gul en jeg virklig elsker og er så kærlig og dejlig men, hvis jeg vil noget er det nok den connemar valget skulle falde på HVAD SKAL JEG!!! jeg er desparat efter hjælp og dybt fortvivlet...!!! ARGH!!

ved godt det virker rodet, men mit hovede er et stort rod!!

Ps... håber på hjæælp!! knuss Mette

Jeg tror ikke på et liv efter døden men, nyder det jeg har fået før:-D

Hilsen Mette & Greta

0
0
Svar på denne tråd

monty roberts
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 11:11

hey

hmm,, jah sikke et dilema du stå i !?,,

men vil nu lige prøve og hjælpe dig lidt !?

rider selv på fjordhest og kænder det med ders dårlige og gode dage,,

men som mig selv prøvet jeg monty roberts (staves?) metoder !?

i jeg tro det var 2 ugers tid, og det hjalp faktis efter dette

har jeg og Robin (som er fjordhesten) kunne sammen alle dage

og han har ikke haft en endeste dårlig dag siden,,

ville lige skrive det til dig det kan være det hjælper ?

håber du kommer vider med din dejlige fjordhest !?

med venlig hilsen Fie Berdin

Søger:

shetlænder til max 1500 kr. (under 4 år)

shetlænder udstyr

sælger:

Ridebukser str. 64,, 350 kr.

og mget andet spørg vis du

stå og mangler noget !?

M.V.H. Fie berdin

(glædelig jul til alle sammen)

0
0
Svar på denne tråd

Uanset
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 11:21

Uanset hvilken race du vælger, så vil der være gode og dårlige dage. Så jeg tror ikke det vil hjælpe at du skifter hest.

Men prøve noget træning som Fie foreslår.

*** Små gule, der kan og vil - team Anton Romeo - vinder af Grand Prix 2006 ***

0
0
Svar på denne tråd

Følg dit hjerte
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 11:28

Følg dit hjerte, hvad vil du helst - beholde den hest du holder mest af ligenu, eller skifte den ud med en anden der muligvis vil kunne give dig bedre resultater hurtigere.

Ingen hest er perfekt, alle har gode og dårlige dage.

Men nogen har mere potentiale end andre.

Det afhænger jo af hvad du vil med din ridning.

Hvis man er meget resultat-orienteret er der ikke plads til den store blødsødenhed.

Er man omvendt mere rytter fordi man holder af hesten, vil det være dumt at skifte den ud bare fordi nogen foreslår det. :-)

0
0
Svar på denne tråd

Alle heste
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 11:35

har da gode og dårlige dage har da aldrig overvejet at det var specielt fjordheste agtigt...

Men som de andre har jeg startet træningen af min fjordhest med at arbejde fra jorden, og de dårlige dage vi har er nok lige så meget mine dårlige dage som hestens, så de ville være lige så dårlige hvis jeg satte mig op på en lipizaner eller belgier

Husk på at 99% at de fejl hesten laver er faktisk rytterens...om det så er kommet sig af misforståelser i den grundlæggende træning eller fordi din hyp ikke lige forstår den kommando du giver i en bestemt situation ...

Venlig hilsen

Ditte

En fjordHEST er da ikke en pony!!!!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 11:51
hej.. jeg kan kun sige jeg er enig med de andre om at det er dit valg.. nå ja, forresten, hvem siger det er hesten som har en dårlig dag? det er man fælles om at gøre det til. prøv dog lidt anderledes undervisning og ser om det hjælper dig og den gule før du beslutter dig.

MVH. Gitte og hypperne!

rigtige piger kører Golf2 1.6 TurboDiesel

0
0
Svar på denne tråd

åh nej hvor jeg
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 12:07

... kender det. Skide kramper, hva! :)

Men det jeg har gjort er at tænke:

1) Elsker jeg krampen for meget til at sælge?

2) Kan jeg gøre noget ved det?

3) Kan vi gå på kompromis og mødes ang. krav?

4) holde mig selv i ørerne og eksperimentere.

Nogle heste skal tages på en måde én dag og det kan skifte næste dag- Sådan er min..

Lone

Vil du med ud at gå stavgang?

Nu med hjemmeside.. Igen :)

0
0
Svar på denne tråd

dilemma Greta eller sølvfarvet pony
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 18:18

Hejsa Mette, din lille skide spræller..

Forstår dit dilemma. Det er aldrig ment at vælge, når det er noget der står sit hjerte meget nært! Men jeg er sikker på du bliver glad, uanset hvad du vælger!

Jeg er nok ikke til meget hjælp, og vil ikke beslutte for dig, da jeg både kende dig og Greta, og at du godt kan lide at ride AnatomiskRigtigRidning. Men jeg er sikker på at når du red så flot til klubstævnet med G, så kan du også træne hende op til at blive super dygtig, husk, ting tar' tid! Jeg har længe måtte våbne mig med tålmodigheden sammen med Ofelia selvom hun var stid, gav jeg ikke op!

Men uanset hvad du vælger vil jeg selvfølgelig støtte dig 100 %, bare du ikke "skrider" fra min Og Diana!

Og forresten skal kommaet komme før "men" i dit sinagtur!

Mange glade julehilsner, og tak for invitationen med vafler på søndag (jeg glæder mig!)

Mange julehilsner Anna Krab <3

- Nu uden Ofelia, men snart med en ny pølle bølle hest;)

Der er ingen hemligheder så tætte som dem mellem pony og rytter!

0
0
Svar på denne tråd

Den gule
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 18:38

Har selv prøvede det,men efter jeg skiftede hest mistede jeg helt lysten til at ride for det er som det siges ... ny hest nye problemer og man finder hurtigt ud af at alle heste uanset race har gode og dårlige dage,eller det er nok en selv der har gode og dårlige dage. Så mit råd er at klø på med din den gule,og tro på dig selv og gule.

Go Jul. knus Absolut42

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa!"
Forfatter: 
Dato:  23-12-2006 13:05
Kender det godt. Men jeg synes du skal blive hos den gule. Hvis du virkelig elsker den, så bliv hos den og hjælp den. Men gør det kun hvis du tror at du kan klare det, lad være med at påtage dig alt for meget. Men hvis du tror du selv kan arbejde med det, så gør det. Jeg har selv redet på en pony, der skiftede humør, men jeg blev hos den, og sammen fandt vi ud af det. Og selvom jeg har fået min egen hest, og ikke rider på hende længere, så er vi næsten uadskillelige, hun kigger altid efter mig når jeg træder ind i stalden, og håber på at det er hende jeg skal have med ud. Og hun bliver altid skuffet, når jeg kører igen, og det ikke var hende jeg tog ud. Jeg ELSKER den pony, men jeg blev for stor til hende, også red jeg på en hest, i et stykke tid, med henblik på køb. Men det blev ikke til noget, da vi ikke havde det samme sind. Og han var alt for stærk, men ham fik jeg også ændret, fra at være en spillopmager, til at være en kælepotte. Men nu har jeg min egen connemara, og jeg er taknemmelig for at jeg har fået lært så meget af de heste som jeg har redet som jeg har. Det er en fantastisk følelse at hjælpe en hest. Så jeg synes bestemt at du skal blive hos din lille gule. Men det er ikke mig der bestemmer det. Følg dit HJERTE, hvad siger det til dig? Vil det frem i verden? Eller vil det hellere ride lidt undervisning, og nogle dejlige galopture i det fri, med lange tøjler. For jeg er fuldstændig sikker på, at hvis du bare er glad, når du kommer ud til din gule, så bliver hun rigtig sød, hele året rundt. (Jeg ved hvordan det er, har selv prøvet det med en pony der hedder Mamma Mia, hun er en araber/connemara blandning. Held og lykke!" Håber at i finder ud af det sammen, det betyder SÅ meget, hvis du bliver ved med at hænge i!"

Rid den hest/pony som DU vil, og lad dig ikke påvirke af andres meninger, det gjorde jeg, men er kommet på bedre tanker nu.

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  23-12-2006 20:49
Hvis fjordhesten ikke er det du brænder for så synes jeg at du skal sælge den og købe din drømmehest. Livet er for kort til den forkerte hest, og der findes et hjem derude hvor din fjordhest er det helt rigtige Jeg synes du skal satse på connemaraen!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider