Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Øv, avokado??
Forfatter: 
Dato:  20-12-2006 19:55
Ja, nu havde jeg gået hele dagen og glædet mig til den avokado som lå i mit køleskab. Jeg trykker selvfølgelig lidt på den, og mærker at den er en smule blød, og altså god moden. Men da jeg skærer den over er den næsten ikke til at skille ad. og da jeg prøver at sætte skeen i den er den bare helt gummiagtigt ??
Hvad er nu det for noget?

Det kan da ikke være fordi den er kold? Jeg plejer at have dem i køleskabet? den kan da heller ikke være for gammel, for så plejer den da i blive brun inden i, og det er den ikke. Den ser helt rigtig ud, men er bare som gummi.

Øv. Men tror i den kan spises med lidt besvær?

Vh. Lotte

RIDEFACILITETER I FAABORG SØGES,

i rideafstand fra Østergyden 11.

Ingen opstaldning, kun ridebane og gerne ridehus!!

Prisen; Efter aftale.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-12-2006 20:00

Hæ hæ, skær den ud i firkanter og kald det tyggegummi...

Jeg ved ikke hvad der sker for din avocado, men jeg ville umiddelbart mene, at det var en spise, som skulle opbevares uden for køleskabet?!

Held og lykke med projekt "Spis mærkelig avocado"

Mvh Louise

Araberen blev skabt af Vinden.
Han er den vind, jeg lever af...

Ung ox-hoppe udlånes.

Se min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Lad være med at købe udstillingsfrugt
Forfatter: 
Dato:  20-12-2006 20:02

Den lyder ikke moden... Lad være med at lægge den i køleskabet en anden gang. Avocadoer kan godt føles bløde uden at være modne - hvis du kan trykke stilken ind uden problemer er den moden, ellers ikke (siger min eks som ved en masse om mad...)

"Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds"

*Albert Einstein*

Formand for Foreningen til Den Frie Mans Bevarelse

0
0
Svar på denne tråd

ja, jeg
Forfatter: 
Dato:  20-12-2006 20:41
må sige at jeg tabte kampen. Endte med at smide den ud, da skeen dårligt kunnen mases den i den. Et kort sekund overvejede jeg at banke den igennem. Men måtte vidst erkende at den nok bare vi lige til skralderen. øv, når man sådan har glædet sig. hihi

Vh. Lotte

RIDEFACILITETER I FAABORG SØGES,

i rideafstand fra Østergyden 11.

Ingen opstaldning, kun ridebane og gerne ridehus!!

Prisen; Efter aftale.

0
0
Svar på denne tråd

næste gang
Forfatter: 
Dato:  20-12-2006 20:52
skal advokaten ikke opbevares i køleskabet, og så er den moden når den er brun, og umoden når den er grøn

Venlig hilsen

Stine :-)

0
0
Svar på denne tråd

ha ha...
Forfatter: 
Dato:  20-12-2006 20:54
der skulle selvfølgelig stå avocado og ikke advokat

Venlig hilsen

Stine :-)

0
0
Svar på denne tråd

Hehe...
Forfatter: 
Dato:  20-12-2006 22:40

Hehe...advokaten :-D

Nogle frugter og grøntsager koldmodner i køleskab og skal derfor ikke være der. Ved ikke om det gælder advokado, da jeg ikke kender den frugt/grøntsag (ja, er det den ene eller den anden slags?), men ved at fx tomater og agurk koldmodner i køleskab.

Mvh Maria

Heste... Hvis Gud har skabt nogen smukkere skabning, så har han holdt skabningen skjult for os her på Jorden... Amerikansk ordsprog

Mor til Denniz på 21 mdr. og sponsor for katten Chanell

0
0
Svar på denne tråd

He he...
Forfatter: 
Dato:  21-12-2006 07:13
...så ved vi det...IKKE opbevar advokater i køleskabet...

De bliver bare så gummiagtige af det...

Det var simpelthen det man kalder for en sprogblomst - tak for et af morgenens store smil...

Mvh

Winnie

Ps. Hvad der skete for førstnævnte avocado er da ret mystisk, jeg har også opbevaret mine i køleskab uden problem..men måske den bare ikke var moden nok alligevel. Ærgeligt du måtte opgive kampen..

To kvalitets westernsadler sælges
Se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

avocadoer
Forfatter: 
Dato:  21-12-2006 07:18

Der findes flere typer avocado, nogen er grønne nogen er næsten sorte også selvom de er modne, så farven holder ikke som niveau for modenhed :-)

Kærlig hilsen Ann-Rikka :-)

Mor til englebarnet Tika 18/03-2006, R.I.P.

Kryds fingre for en hemmelighed
Hestene Chico og Jossie, det FARVEDE makkerpar

0
0
Svar på denne tråd

Den har nok bare ikke været moden
Forfatter: 
Dato:  21-12-2006 07:27
Og avocadoer må- ligesom tomater- ikke opbevares i køleskab. Skal de lynmodnes, kan man komme dem i en pose sammen med tomater- eller æbler. Men man skal IKKE bage dem- som jeg læste engang, at man kunne, så kommer de til at smage sært henad branket svinefedt.
De er modne, når stilkenden føles lidt blød.

Man kan godt spise umodne avocadoer, men smagsmæssigt er det ikke noget at skrive hjem om, som umodne bananer faktisk.

Der er flere sorter: De små sorte med ujævn nubret skal, de store grønne med glat tynd skal og stor kærne (De er ikke til at fragte hjem, da skallen let bliver beskadigett :-P )- er de mest almindelige pt.

Hvis kødet er brunt, er frugten overmoden- eller stødt, og det brune smager ikke ret godt.

Mvh xtiny
---

WYGIWYGAINGW
"What You Get Is What You´re Given And It´s No Good Whining"

The Science of Discworld

0
0
Svar på denne tråd

Varm avocado
Forfatter: 
Dato:  21-12-2006 11:54

Lige et bidrag til xtiny: Jeg eeelsker avocado, men min mor kom engang til at putte det i en ret som kom i ovenen (eller bare gryde?? ) Nå, men anyways... Det smagte bare SÅ dårligt! Avocadoen fik sådan en sær stikkende smag, rigtig ubehagelig, så måtte pille den fra SPIS DEN KOLD!!

Putter dem godt nok heller ikke i køleskabet, men koldmodne?? Hvad er det

Mvh. Cat

Én gang DV, altid DV!!

0
0
Svar på denne tråd

koldmodne
Forfatter: 
Dato:  22-12-2006 18:07

Cat: Det er når de modner for hurtigt, for de ligger i køleskab.

Lærte det faktisk i det der "BugBusters" i tv :-)

Mvh Maria

Heste... Hvis Gud har skabt nogen smukkere skabning, så har han holdt skabningen skjult for os her på Jorden... Amerikansk ordsprog

Mor til Denniz på 21 mdr. og sponsor for katten Chanell

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider