|
|
| Heste og pebermynte |
|
|
Hvad er der med heste og pebermynte? Jeg havde i går flottet mig med en pose Toms Pariserlinser. Karoline og Jacob havde slapper-dag i går og skridtede først en time i skoven indtil det blev mørkt, derefter skridtede de lidt i ridehuset. Her sad jeg og kiggede på de forskellige andre ryttere, og jeg ville så lige finde en Pariserlinse til Karoline. Jacob Klaphat stod nærmest savlede imens jeg fiskede en frem af posen til Karoline. Da han kun havde det øverste næsebånd på og det var meget løst, tænkte jeg, at han da skulle have lov til at smage. Normalt laver han grimasser eller spytter ud, hvis han bare får noget så 'anderledes' som et hestebolche. Men nej, det her, det røg bare ind og så var han nærmest ikke til at drive fra hjørnet igen. Nu var posen åbnet og jeg havde den liggende i min ret store åbne lomme, med det resultat, at alle hestene nærmest overfaldt mig, og selv kunne snuse sig frem til slikket i min lomme, hvis blot jeg stoppede op foran dem. Der var så flere af ejerne, der fortalte, at deres heste var helt vilde med Poloer, som jo også er pebermynte. Er der noget særligt med heste og så pebermynte?
Jeg er en skide irriterende ponyrytterforældre med en fortid som rytter! Elsker at prale med mine dygtige børn, - her på HN med datteren, der rider!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja... |
| Forfatter:  |
99E |
| Dato:  |
19-12-2006 13:35 |
|
...de er ret vilde med det stads, de små heste. Jeg har i perioder altid en lille æske "Ruzz" - de der mints i metalæsker fra Netto/Bilka/Føtex - i lommen. Sidste vinter kom hun glad trippende gennem mudderet, hvis jeg holdt den op og raslede lokkende med æsken...  Man kan få både saltsliksten og hestebolcher med mint og eucalyptussmag.
... - 99E - ... Love - Language - Leadership - Lightness
Grønhøj Rideklub - Et Godt Sted At Være! 2 allergibokse + ponybokse udlejes. Grønhøj Rideklub - 7470 Karup J
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sliksten? |
|
|
Jeg troede kun at det var de der druesukkersøde små runde sliksten, der kunne fåes med pebermyntesmag? Og jeg er ikke tilhænger af at give hestene en masse sukker. Klaphatten og vores gamle pony inhalerede sådan nogle på ingen tid.
Jeg er en skide irriterende ponyrytterforældre med en fortid som rytter! Elsker at prale med mine dygtige børn, - her på HN med datteren, der rider!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej, vi har haft... |
99E |
19-12-2006 13:44 |
|
...sådan nogle grønne saltsliksten med mintsmag - 2 kg. De blev købt på Slangerup Foderstof (Sjælland), men jeg har set sliksten af samme mærke i en reklame for Land og Fritid... Her er et link til hvordan de ser ud: www.crystalyx.dk/rockies.php
Grønhøj Rideklub - Et Godt Sted At Være! 2 allergibokse + ponybokse udlejes. Grønhøj Rideklub - 7470 Karup J
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Og... |
99E |
19-12-2006 13:47 |
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja i UK . |
|
|
Er det i hvert fald helt normalt at give sine heste "polo" Mvh Camilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Camilla80 |
|
|
 Du er da lidt fresh i dag!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Karolinemor |
|
|
Nu må du f... snart stoppe.  Først cola og nu æteriske olier skjult som slik.  Jeg gik fluks ind og slog op i M. Marcussens Urtebog, og slog op under pebermynte. Der står at den kan helbrede bl.a hovedpine, kolik, nervøse lidelser såsom hysteri og hypokonderi.  Den styrker hjerte og har en gunstig for galleafsondring.  Det er ren doping.  Nej - jeg ved ikke hvad det er med pebermynte, men de kære kræ er vilde med det. Vores hest havde en periode en somme hvor han støvsugede folden for kamilleblomster. Det er nok sådan noget med urinstinkter, hvor bestemte smag og dufte, siger dem at det her er godt. Men så er det bare, hvor kommer colaen ind i billedet? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ups... |
|
|
Det gik vist lidt hurtigt! Der skulle stå: Den styrker hjertet og har en gunstig virkning på galleafsondringen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjah... |
10vildeheste |
19-12-2006 14:14 |
|
Mange heste ÆÆÆÆLsker bare pebermynte - derfor plejer en enkelt dråbe pebermynteolie også at få roepillerne til at glide ned selv ved de meste kræsne heste 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pony-mor |
|
|
Læs colaindlægget igen! Efter en grundig efterforskning fandt jeg jo ud af, at vi stod med et meget groft tilfælde i stil med det i England, hvor en pony-mor(!) havde dopet de andres ponyer! Puha, mine indlæg afslører mig snart som en uforsvarlig hesteejer, der fodrer sine heste(og måske også børn) af med slik og cola, istedet for ordentligt foder og mad! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| He he... |
Mette J |
19-12-2006 14:17 |
|
..så burde du nok få Jacob til at skifte over til Cola Light, så I undgår sukker  Pebermynte og kaffe ( ) er også et hit i vores stald. Camilla: jeg tror, at Karolinemor hentyder til, at de i UK spiller/rider polo  Og at hestene så også godt kan lide polo-pastillerne  To gange "polo"..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| peppermynte |
|
|
Mine heste har også altid været totalt fjollede med alle former for peppermynte (staves?  )
Mvh Maria
Heste... Hvis Gud har skabt nogen smukkere skabning, så har han holdt skabningen skjult for os her på Jorden... Amerikansk ordsprog Mor til Denniz på 21 mdr. og sponsor for katten Chanell
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Mine er helt vilde |
Ratster Zoo |
19-12-2006 14:25 |
|
med poloer (bare de hvide ikke alle de der nye der er kommet) Det "trix" lærte jeg i england 
Ratster Zoo I er velkomne til at komme og besøg mig og hilse på 25 af de 27 dyr jeg PT har. Skriv dog en PB først så i er sikker på jeg er hjemme når i kommer 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| til pony-mor |
Ratster Zoo |
19-12-2006 14:31 |
|
efter som jeg ikker er en mor så nej 
Ratster Zoo I er velkomne til at komme og besøg mig og hilse på 25 af de 27 dyr jeg PT har. Skriv dog en PB først så i er sikker på jeg er hjemme når i kommer 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nye oplysninger |
|
|
Ja, for som du kan se her: www.heste-nettet.dk/fo...73/481473/ Så er der kommet nye oplysninger frem. Og hvis man kigger nærmere på billederne, kan man også se, at både pigen og ponyen kun gør det under pres, - pres fra ponymor-mafiaen! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forresten |
|
|
...var det udemærket for mit eget sukkerindtag. For jeg nænnede jo ikke at sige nej til nogen af hestene, og så var jeg jo (desværre) også nødt til at byde deres ejere, - af ren høflighed! Så en pose Pariserlinser kan hurtigt forsvinde. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pebermynte |
|
|
Så vidt jeg husker så var der pebermynte i Salvimin vitaminerne i "gamle" dage. Så pebermynte har så sandelig været et tilladt stof  Min søsters pony elskede dem, men så lavede de om på smagen og så gad hun slet ikke spise det. Connery elsker også pebermynte pastiller, men Fritz spiser dem vist kun for ikke at være anderledes 
Caroline Heste er født med en fri vilje og nogen gange gør de brug af den
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
|
|
Tja, er det ikke også hvad noget Hippolyt-foder dufter/smager af?  Min gamle pony var også helt vild med poloer - også dem med citrussmag! Bissen er også vild med de der Stimorol Kiss Cool-pastiller med citrus  Vi må have afprøvet nogle flere smage 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hephey |
|
|
begge mine er helt syge med poloer.. og de sataner kan lugte hvis den anden har fået..
Carina. Mango-Min elskede DV'er. Nu military vinder. Surprise- Min smukke ponyblanding.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pebermynte |
|
|
Hmmm... tror egentligt aldrig jeg har tilbudt min Polo'er... Tror det skal afprøves. Til gengæld spiser han gladeligt vingummier! Og går gerne selv i lommen efter posen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pebermynte |
|
|
Eggermanns har også en pebermynte müsli. Min gamle hest var vild med det. Alt gled ned når bare det var blandet op. Deres vitamin blanding, har en lakris agtig lugt, den er hestene også helt pjattet med. Den nye er desværre til den tunge side, så den får ikke sådan noget foder. Men hun elsker lugten af af det, så det kunne være jeg skulle overveje at købe en pakke polo'er til bestikkelse, så hun ikke stritter mig af igen igen, næste gang jeg skal ride.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa!! |
|
|
Jeg må vist have haft en mærkelig hest. Min "gamle" hoppe spyttede alt slik, især det med pebermyntesmag, i nakken på mig hvis jeg tilbød hende det, men hvis jeg stod med en pose ZULU-lakrids blev hun hel vild og var ikke til at være for (ZULU er de ladridser med menthol - for dem der ikke lige ved hvad det er). Hun elskede alt med menthol. De andre heste (2 stk) er vild med pebermynte. Min nye hest har ikke fået tilbudt det, men jeg vil blive forbavset hvis han ikke vil spise det - for han er altædende. Mvh Kit
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
Mads er tossi med klemmentiner og alt pebermynte! Også spiser han os ris ala mande
Hilsen Annecathrine STOLT fjordheste ejer! Én gang gul hest, altid gul hest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|