Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Norge til DK -Pris?
Forfatter: 
Dato:  18-12-2006 15:38

Nogen herinde der har erfaring med at transportere en hest fra Norge til Danmark - hvad koster det osv?

(Hesten vil koste meget minimalt, måske et par tusinde)

0
0
Svar på denne tråd

Det ved jeg
Forfatter: 
Dato:  18-12-2006 15:41
ikke, men jeg ved at dyrlæge arttesterne skal være up to date, ellers kommer hesten slet ikke ind i landet

Ratster Zoo

I er velkomne til at komme og besøg mig og hilse på 25 af de 27 dyr jeg PT har. Skriv dog en PB først så i er sikker på jeg er hjemme når i kommer :)

0
0
Svar på denne tråd

Sludder..
Forfatter: 
Dato:  18-12-2006 15:42
ud af landet :D De har meget strikse regler i Norge, og du skal sikekrt også betale told

Ratster Zoo

I er velkomne til at komme og besøg mig og hilse på 25 af de 27 dyr jeg PT har. Skriv dog en PB først så i er sikker på jeg er hjemme når i kommer :)

0
0
Svar på denne tråd

Læs evt.
Forfatter: 
Dato:  18-12-2006 15:43

Ratster Zoo

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svaret
Forfatter: 
Dato:  18-12-2006 18:54

*smiler*

Flere der kender mere til det - evt selv har erfaringer med det?

Er lidt lost ;o)

0
0
Svar på denne tråd

Altså :
Forfatter: 
Dato:  18-12-2006 20:46

Jeg ved intet om fra Norge til DK, kun den andre veien! Men jeg ved en der kan transportere den og også har solgt hest fra Norge til DK.

Kontakt mig på besked, så kan jeg prøve at hjelpe!

Iallefall om hesten står i østlandsområdet vil jeg tro at jeg kan ordne billig transport.Og info om hva der kreves af papirer.

Hilsen Ellen

KIG IND !

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  18-12-2006 23:16
transportert begge veje. Det er forskjellig pris hvorhen den står i norge, og prisene varierer fra selskabtilselskab.

Med colorline er det ikke nødvendig at rejse cargo tur/retur kristiansand-hirtshals for 2 personer, personbil og trailer er 2470,-

Men du skal også have krætsveterinær i norge, her betalte vi 500,- kr pr hest i sommer. + 25 prosent moms i danmark (dersom den er billig kan du kanskje få den ind som rejsegods dvs momsfritt forhør hos toldvæsenet)

Tur/retur oslo/fredrikshavn med lugar 1 vej (natsejling) er 2820

og larvik-hirtshals med lugar 1 vej er 3070,-

dette er uden avbestillingsforsikring.

De dyreste overfarter er med fjordline der må man rejse cargo. Prisen fra egersund-hanstholm er mellom 7.-8000,-men da er mad og lugar begge veje inkludert. Fra haugesund og bergen til Hanstholm er det dyrere men der har jeg ikke prisen.

Skal man rejse med fellestransport (vognmand) så ligger prisen på mellom 2-5000,-kr
0
0
Svar på denne tråd

husker jeg
Forfatter: 
Dato:  18-12-2006 23:27
riktig så står hesten "din" i Haugesund. Da bliver billigste rejse fra Stavanger til hirtshals 3070,-

+ rejsen fra haugesund til stavanger.

Jeg fragter ofte heste begge veje og kan være behjælpelig, enten selv eller via bekendte.

jeg har nødvendige godkenninger for transport af hest som træder i kraft fra 1.1.07
0
0
Svar på denne tråd

Tralle
Forfatter: 
Dato:  18-12-2006 23:36
Har lige sendt dig en privat besked herinde ;o)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider