Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Forhold til døde ting
Forfatter: 
Dato:  18-12-2006 10:40

Hvorfor er det egentlig lige, at man får et eller andet forhold til døde ting?

Jeg er på jagt efter endnu en sadel... Har så ikke helt bestemt mig for, om det skal være mig der får en ny sadel til Ruby, eller om vi bare skal købe en "gæste"sadel, til de ridende gæster der måtte komme her... Sidstnævnte vil vel blive brugt et par gan´ge i kvartalet...

Holder selvfølgelig øje med MP, og flere gange tænker jeg "det er for dyrt for en brugt sadel"... Jeg vil ikke give 2000 mindre for en sadel der er 1 år gammel, end den reelt set koster fra ny... Så hellere spæde de sidste 2000 til, og så købe en helt ny! Finder jeg en billig sadel, ja, så er de jo ofte heller ikke bedre værd end skraldespanden... Går bevidst uden om de såkaldte "tilridningssadler"...

Men sad så om kom til at tænke... Tror faktisk ikke, at det fordi folk bevidst vil tage overpris for deres varer (måske jeg er naiv), men nærmere det faktum, at de bliver nødt til at sælge deres sadel (i det tilfælde jeg søger) og på et eller andet plan, er folk blevet så glade for deres ting, at de faktisk ikke vil sælge det for det det måske realistisk set er værd...

Jeg har selv en Keiffer Wien, og hvis jeg om 10 år skal sælge den, vil jeg vel forlange 2500-3000 for den, selv om den til den tid, måske realistisk set, kun er 1000-1500 værd (eller måske endda mindre)... Men det er jo en dejlig sadel, og jeg har til haft menge gode oplevelser i den sadel...

Hvorfor får man sådan et forhold til døde ting? Eller er det bare mig?

Zamangah

Flot jumBe sælges.

Welsh Cob hingst, 18 mdr. u. papirer sælges, se præsentation.

Vi kører brudeparret i hestevogn.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-12-2006 11:50

kender det..

min bil ville jeg forlange 40000kr for.. og den er kun de 1700kr værd som man kan få i skrotningspræmie + 1500kr for turboen -men den betyder alt... det er den eneste bil jeg er tryg ved at køre udover store 240/242/244 volvo'er...sååå... og så har den mindet om min første alletræ væltet, rutsjetur, leg på parkeringspladser, min fars nye bils første bule(han kørte ind i mig)og den starter og køre bare hver gang og larmer sødt (nu er jeg jo for dum.. blive sentimental over en rådden bil som pisser både vand og olie af)

MVH. Gitte og hypperne!

rigtige piger kører Golf2 1.6 TurboDiesel

0
0
Svar på denne tråd

Jo jo...
Forfatter: 
Dato:  18-12-2006 12:00

Det er det jeg mener...

Man ved jo godt, at den realistisk set, ikke er ret meget værd... Meeen... Man er jo glad for den, og det bliver ny ejer helt sikkert også... Og det har jo sin pris...

Zamangah

Flot jumBe sælges.

0
0
Svar på denne tråd

forhold
Forfatter: 
Dato:  18-12-2006 12:05

man tror vel altid at ens eget er guld værd,og de andres,ja det er bare skrammel...

det indtryk får jeg når jeg kigger på MP...den overpris folk tager...de må virkelig være glad for eres ting..

Itchy and Scratchy

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er ...
Forfatter: 
Dato:  18-12-2006 12:54

... glad for min gamle sutsko af en Passiersadel - den var så dejlig at ride i og lå perfekt på Monty's ryg. Jeg har haft MANGE pragtfulde skovture i den sadel!

Den kommer aldrig til at ligge på Baloo - den passer slet ikke! Og jeg kan ikke nænne at sætte den til salg, for tænk hvis køber ikke er god ved den ;-)

Når man er en gammel sadel på 42 år skal man have en værdig alderdom, sæbes ind med jævne mellemrum, hænge tørt og rart og generelt passes på. Så det ender med at jeg er nødt til at købe en hest til, der passer til sadlen (har bare ikke råd lige nu) ;-)

£isbeth & Baloo
Always forgive your enemies; nothing annoys them as much
Oscar Wilde
Griffin Distancesadel sælges - 17,5 tommer - bred bom
0
0
Svar på denne tråd

GGG...
Forfatter: 
Dato:  18-12-2006 20:51

Lisbeth...

Det kan man jo også gøre... Den mulighed havde jeg jo slet ikke tænkt på...

Zamangah

Flot jumBe sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider