Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 lagkage med bananer
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 20:21

Jeg har fødselsdag i morgen, og i den forbindelse er familien jo inviteret til kaffe, boller og lagkage; kaffen laver jeg selv i morgen , bollerne er min fars kæreste så sød at lave for mig, da hun har fri og jeg skal i skole i morgen.


men så er der det med den lagkage, normalt siger man jo at lagkage har godt af at stå og trække natten over, men gælder det også hvis der er bananer i? bliver de ikke brune eller?


og vil i så lige kommentere om min ide til lagkage lyder helt tåbeligt?


har købt gåde lagkagebunde, og på dem skal der kagecreme, et lag bananer i skiver, og så har jeg købt en pose med hindbær og mango, som jeg vil prøve at blende, og så komme oven på bananerne.. tror i det bliver dårligt??


ved endnu ikke om der skal glasur eller flødeskum på toppen, men i hvert fald 20 lys og ditto flag

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jame naltså.
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 20:25

Jeg plejer altid at lægge kagecreme i med vaniljesmag - så lagkagebunde og så bananer - ikke mere :)


Det smager HAMMER godt og så ovenpå glassur og så med godt lag flødeskum.


MUMS.


Jeg synes dog at dagen efter - smager den ikke så godt som hvis den er helt frisk :)



Det Er Så Svært At Skilles Ad,
Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,
Vil Altid Følge Dig :'(-<3'

Jeg Er Ikke Selvcentreret Eller Egoist - Jeg Er Bar Perfektionist.


^ Hvil I Fred (Prinsesse) Snowy<

0
0
Svar på denne tråd
 
 Den med
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 20:34

bærene sammen med bananerne, det lyder rigtigt lækkert.


Dagen efter smager lagkager altid bedst.


MH Lagkageelskeren

Conny


Følg klummen "Trænerliv" på

WESTERNPORTALEN der har 11,500 hits om dagen


Vil du vide noget om NONI Juice?
Det må man ikke for fødevarestyrelsen.

WWW.NoniUser.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeps...
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 20:40

men tror du ikke at bananerne bliver mørke? eller det gør de måske ikke, når de ligger i lag med noget andet?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg synes nu
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 20:43
Jeg synes - når jeg laver min bananlagkage - er bananerne ikke smager specielt godt - som hvis du spiser den en times tid efter den er lavet.


Det Er Så Svært At Skilles Ad,
Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,
Vil Altid Følge Dig :'(-<3'

Jeg Er Ikke Selvcentreret Eller Egoist - Jeg Er Bar Perfektionist.


^ Hvil I Fred (Prinsesse) Snowy<

0
0
Svar på denne tråd
 
 Cashew
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 21:04

så du mener jeg skal lave den i morgen?

0
0
Svar på denne tråd
 
 lagkage
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 21:08

Hej.


Når jeg laver bananlagkage så laver jeg den altid samme dag.

Jeg bruger brune bunde og brun kagecreme. Og flødeskum på toppen. I kagecremen blander jeg lidt flødeskum i... mums... I dette tilfælde kan man jo ikke se om bananerne bliver en smule brune... ha ha. Jeg er ikke helt sikker på at jeg ville ligge bær osv. ovenpå bananerne.. nå men hver sin smag.


Nå men den er rigtig god og er som regel den 1. af de lagkager jeg laver som bliver revet væk.


En anden lagkage som også altid er god...


Der bruger jeg lyse bunde.

Tager hindbær og blender, kommer sukker og vaniliesukker i og pisker noget flødeskum... Så blander jeg de blendede masse i flødeskummen og voila.. så har du en dejlig FRISK lagkage. Og så enten glasur eller flødeskum på toppen.


God fornøjelse og rigtig god fødselsdag.


:-) Berit (Boris123)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jet pp nemlig.
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 21:09

Ja - imorgen. Dvs på dagen :)


Og tillykke med i morgen da :)



Det Er Så Svært At Skilles Ad,
Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,
Vil Altid Følge Dig :'(-<3'

Jeg Er Ikke Selvcentreret Eller Egoist - Jeg Er Bar Perfektionist.


^ Hvil I Fred (Prinsesse) Snowy<

0
0
Svar på denne tråd
 
 tillykke
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 21:15

med i morgen... :)


Hos os er det nutella-kagecreme-og-banan-lagkagen der er favoritten... :) mums...


JEG vill enok vente med at skære bananerne til i morgen, da jeg er temmelig overbevist om, at de ellers ville blive brune...


Held og lykke med det.. :)


Anja..

0
0
Svar på denne tråd
 
 hihi...
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 21:16

jamen tak for det begge to


jeg forsøger mig med lagkagen i morgen, kan da komme med en lille update med hvordan det går med frugten

0
0
Svar på denne tråd
 
 rettelse
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 21:17
Tak for det alle TRE - der nåede lige at komme et indlæg mere
0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 21:18

hjemme ved os har en helt speciel tradition omkring lavkage...


jeg starter med at tage fadet frem og ligge en lavkage bund på den... på den første bund plejer vi at lave alm. kagecreme med vanilie smag oven på cremen ligger vi banan skriver... så kommer bund nr 2 på og oven på den så kommer der syltetøj (jordbær eller hindbær eller andet hvis man kan li det)... så kommer 3. og sidste bund og den putter jeg flødeskum på toppen og siderne... tilsidst pynter jeg med friske frugt og så kommer der lys på...


jeg laver den altid lige inden gæsterne kommer... så den altid er frisk...


En gang st. hippolyt, altid st. hippolyt....

Søger part til min unghest på 4...

Søger Wintec Spring sadel...

0
0
Svar på denne tråd
 
 nej da!!
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 21:34

Den skal da laves dagen før !!! Vi laver ALTID lagkage : vanilie kagecream og mosede bananer - jo de bliver ganske vist mørke men den smager meget bedre dagen efter hvor det hele har fået lov at smelte lidt sammen - og så et godt lag flødeskum og så hakket mørk og lys chokolade ovenpå !!!




Venlig hilsen
D.Nordvig
0
0
Svar på denne tråd
 
 mums mums
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 21:50
en skam vi ikke bliver flere, så jeg havde en undskyldning for at lave flere lagkager
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider