Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Navn til tibetansk terrier
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 18:20

Hej..

Jeg er så heldig at jeg "får" en hanhvalp til sommer. Det er af racen Tibetansk Terrier. Jeg vil så frygteligt gerne have et navn der stammer fra Tibet, men kan ikke finde ud af at finde noget på nettet.. Er der nogle it-kyndige der kan hjælpe?

Det skal starte med I!

Hvis I har andre forslag til en godt navn, så må I også gerne skrive det, det skal bare stadig starte med I!

Anette Boye

0
0
Svar på denne tråd

ikke fra tibet
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 18:39
men Ivan ... det et sødt navn
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 19:09

Det har jeg forslået min kæreste, men det hed hans tidligere chef...så nej!

Anette Boye

En rigtig hest er en pinto...
0
0
Svar på denne tråd

på Tibbies Net
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 19:15

Her er en liste over tibetanske ord og deres betydning på engelsk. tibbies.net/reference/tibnames.html Jeg har selv tibetansk spaniel, så lidt er vores hunde da i familie.

Hvis du finder andre sider med forslag til navne så send dem endelig til mig. Jeg er altid på udkig.

Hvor er din hund fra? Altså navn på opdrætter. Jeg har kendt et par stykker af racen, så kunne jo være sjovt hvis din var i familie med nogle af dem.

0
0
Svar på denne tråd

Ihh altså
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 20:16

de er bare så søde...

Vores gamle "stald" havde 3 af slagsen...2 af dem var hanner:

Zifu- en hvid han og Hannibal- en sort han ;-)

lillefis
0
0
Svar på denne tråd

navne.
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 21:02
En side med tibetanske navne, og betydninger, nederst på siden er der links til flere sider med tibetanske navne. Det hele er dog kun på engelsk. :)

www.lowchensaustralia...ibetan.htm
0
0
Svar på denne tråd

flere?
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 21:12

Ellers nogle der kender andre sider. Jeg avler og skal derfor bruge dem til mine hvalpe.

Jeg sidder og forsøger at komme i tanke om nogle med I, men kan ikke komme i tanke om et eneste.

0
0
Svar på denne tråd

Til Minoma
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 21:29

Jeg har bestilt ved Kennel Patous (Fyn). Hun hedder Maj-Britt Christensen.

Anette Boye

0
0
Svar på denne tråd

Patou.
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 22:23

Jeg synes jo nok jeg skulle kende Patou, men bare med en anden opdrætter. Der er noget Tenzing i deres linier, som er dem jeg kender bedst fra da jeg var kennelpige.

Hvem er forældre til din hvalp? Hvis vi er heldige har jeg billeder af bedste/ oldeforældre.

0
0
Svar på denne tråd

Ihhh
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 23:33

Hvor spændene

Vi har også haft et par tenzing hunde og ham vi har nu har en tenzing som mor og Eddie Lamleh som far.

Dejligt at høre om flere der falder for denne skønne race

Jeg tror måske i øvrigt nok at jeg har et billede af ham på min præsentation, han er dog klippet kort.

Stort tillykke når du får ham

Mvh. Julie

0
0
Svar på denne tråd

Skøn...
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 23:44

Skøn race - vi har 3 af slagsen.

0
0
Svar på denne tråd

minoma
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 23:46

minoma, det er Eva Mathisen som også har den kennel!

0
0
Svar på denne tråd

Navne med I
Forfatter: 
Dato:  18-12-2006 05:32
Ib
Idéfix
Ingo
Ingvo
Ingolf
Ignatz
Izmir
Ideal
Ikaros
Imo
Isidor
Isak
Icicle

Mvh xtiny
---

WYGIWYGAINGW
"What You Get Is What You´re Given And It´s No Good Whining"

The Science of Discworld

0
0
Svar på denne tråd

Christina og Minova
Forfatter: 
Dato:  18-12-2006 07:53

Ja det er Eva Mathiesen der har kennelen. Maj-Britt har en tæve derfra, og hvalpene kommer til at hedde Patous I... osv.

Minova: Du kan se forældrene på: www.patousfaro.dk

Christina: Sikke en forvandling en af hundene har gennemgået (årh...nu har jeg glemt navnet) den mørke er blevet helt lys... Flot.

Anette Boye

0
0
Svar på denne tråd

Tenzing
Forfatter: 
Dato:  18-12-2006 13:21
Julie A: Hvor hyggeligt at finde noget Tenzing herinde. Jeg går stadig og drømmer om at få en tibetaner. det er den der pelspleje der trækker i mig. Hvem var dine hunde efter?

0
0
Svar på denne tråd

Tenzing
Forfatter: 
Dato:  18-12-2006 13:51

Minoma: Basse som vi (eller min mor) har nu er efter Tenzing Me Ri tror jeg det er.. Det er fra en privat opdrætter. Så havde vi en der blev 16 år, som blev købt fra Tenzing, men kan ikke lige på stående fod huske hvem hun var efter desværre. Det må jeg lige finde ud af og så skrive det imorgen. Den første var fra et andet sted, jeg desværre heller ikke kan huske. Det er min mors hunde, og jeg er så vokset op sammen med dem. OG de er bare skønne. Kan dog godt forstå du er lidt i tvivl om pels plejen, men tror at hvis man får en rigtig god rytme ind, så er det slet ikke så besværligt. Det er først ham vi har nu der er blevet klippet (og den mulighed er der jo hvis man ikke skal udstille sin vov).

Synes da klart du skal overveje det igen

Mvh. Julie

0
0
Svar på denne tråd

Tenzing
Forfatter: 
Dato:  18-12-2006 15:02
Julie A: Lige en lille misforståelse. Jeg SAVNER pelsplejen. Har trods alt været vant til at skulle holde 4-5 tibetaner tidligere, så det er slet ikke noget problem. Me-Ri er jo efter Mandi-Su som jeg kendte som hvalp og iøvrigt også hendes mor og mormor. Jeg skal prøve at finde billede af hende og få det scannet ind.

0
0
Svar på denne tråd

Anette Boye
Forfatter: 
Dato:  18-12-2006 15:49

Anette Boye, er det Bertil du mener? Jaah, han er blevet rigtig "fesen" i farven. De er alle klippet ned nu, de skal ikk udstilles mere.

0
0
Svar på denne tråd

Minoma
Forfatter: 
Dato:  19-12-2006 13:12

Jeg synes det var en ret stor misforståelse jeg havde lavet

Nå men til navnene. Ja det er lige præcis hende efter Mandi-su, det er jo så Basse´s (eller Nishu som han hedder på tavlen) mormor.

Den første tibber hed Tenzings Diki-la og nummer to var fra Soderup. Soderups Sami-Su.

Og den næste? Hvem ved, men der kommer ihvertfald flere. Også hos mig

Mvh. Julie

0
0
Svar på denne tråd

Christina S
Forfatter: 
Dato:  20-12-2006 08:28

Ja det var Bertil.

Sikke en forvandling. Jeg syntes han er blevet pænere! Er faldet for de lyse!!!

Anette Boye

0
0
Svar på denne tråd

Anette Boye
Forfatter: 
Dato:  20-12-2006 17:55

Anette Boye, har han desværre slet ikke den farve mere, nu hvor han er klippe helt kort er han nærmest grå?!

Men han er det mest elskedlige af drengene, han kan ikk slippe min far af syne når han er hjemme. Det er simpelhen så sødt!

er det din første tibitaner?

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider