Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Når en hest smasker?
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 17:04

Hej alle kloge HN'er

Ja, nu plejer I jo at vide så meget herinde, så jeg har lige et spørgsmål.

Idag havde jeg en rigtig lang og interessant "samtale" med min hest Sani (ja ja, grin I bare )

Jeg satte mig ned ved Sani, og hun begyndte at snuse til mig. Hun pustede til mig, og jeg pustede så igen. Så stod vi der, og pustede til hinanden ... Men jeg har set, at hestene også gør det med hinanden ude på folden. Hvad betyder det?

Nå, men efter vores pusteri, begyndte Sani at smaske... "Fint" tænkte jeg så, så smasker jeg da også bare (Gud hvor lyder det fjollet, hehe) Da jeg så havde smasket, så smaskede Sani igen.. Og sådan blev vi ved. Derefter skulle der igen pustes til mig. Sådan forsatte vi i et godt stykke tid.

Jeg aner ikke hvad det betyder på "hestesprog", men det var sikkert interessant. Så er der nogle der har et bud på, hvad det egentlig var Sani og jeg havde gang i?

Beklager mit underlige indlæg

Sascha & Sani Cheval

Medlem af: Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub: DHPV

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror nu ..
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 17:08

At "puste" i næseborene - betyder "Hej". Sådan hilser heste på hinanden. Sådan plejer jeg altid at hilse på en fremmad hest - at puste den blidt ind i næseboret. Nogle gange glor folk en smule :P Men altså - de forstår jo ikke man siger "Hej" til dem vel :)

Når en hest smasker - betyder det velbehag og underkastelse..

I din situration nok velbehag og afslappethed - samt tillid :)

Det Er Så Svært At Skilles Ad,
Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,
Vil Altid Følge Dig :'(-<3'

Jeg Er Ikke Selvcentreret Eller Egoist - Jeg Er Bar Perfektionist.

^ Hvil I Fred (Prinsesse) Snowy<

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 17:10

Tak for dit svar

Jeg tænkte nok, at det var noget i den retning.

Jeg gjorde blot hvad Sani gjorde, og det synes hun åbenbart var enormt hyggeligt

Sascha & Sani Cheval

0
0
Svar på denne tråd

Sikke da..
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 17:12

Ja, det plejer det normalt også at være :)

Gør det også tit med min parthest - eller vi laver også tit tillidslege og hun synes selv det ENORMT hyggeligt, hvilkent jeg opgså synes :)
Det enorm hyggeligt bar at hygge sammen med hesten og man lærer noget af dén - hver gang :)

Det Er Så Svært At Skilles Ad,
Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,
Vil Altid Følge Dig :'(-<3'

Jeg Er Ikke Selvcentreret Eller Egoist - Jeg Er Bar Perfektionist.

^ Hvil I Fred (Prinsesse) Snowy<

0
0
Svar på denne tråd

ha ha ha
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 17:26

kan lige se det for mig

Nej, jeg hilser også altid på min ved at puste blidt i næseboret. Gud nåde og trøste mig hvis jeg glemmer det Folk synes jeg er dybt underlig - men hesten sætter pris på det, kan jeg mærke...

Men jeg smasker altså ikke igen til hende...

Er du en rutineret rytter, som er frisk på at ride en smuk livlig fjordhoppe et par gange om ugen, så skriv til mig...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 17:54

Hehe, det virkede også lidt mærkeligt, at smaske igen til hesten. Men jeg var heldigivs helt alene, så jeg tænkte, at det da også ku være ligemeget, når nu Sani synes det var så hyggeligt

Hvad man dog ikke gør for de kære heste

Sascha & Sani Cheval

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 20:59

Det betyder underkastelse på hestesprog. Det er altid de underkastede der gør det til de højere rangerede, det er nok det du har set på folden. Det ser tosset ud og lyder sært.

Fandt selv ud af det igår, da min lille føllebølle blev lukket sammen med en anden hest den ikke kendte. Der var det meget tydeligt!!

Nina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider