Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

MIn lille hund aflivet :( :(
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 11:04

Hej allesammen.. Har en sørgelig historie at fortælle... Er så chokeret og er så ked af det..

Mine forældre var påvej ud at gå en tur med vores hund.. ( ruhårdt gravhund ) Pludselig kommer vores nabos hund farende ind på vores grund.. og angriber vores hund... og bider ham så alvorligt... at han har fået indre blødninger.. og var blevet lam... min far prøver ihærdigt at få vores hund redet, i det han får den op til sig.. og den anden hund bider ham hårdt i albuen...

Desværre var der intet at gøre for vores lille søde hund.. så han måtte aflives... har det virkelig bare så svært ved at forstå det..

Hvis bare det havde været alderdom.. og ikke et angreb fra anden hund...

De har aldrig haft styr på deres hund.. og en dag skulle det gå galt.. og desværre gik det udover vores...

Det er slut i vores familie med at have scæfer... da det var sådan en der angreb ham.. vi har ellers været scæferfolk.. men ikke om vi tør anskaffe os sådan en mere... Hvis ikke de får den aflivet politianmelder vi dem... for vi tør ikke at få en lille hvalp da det vil ske igen..

Min lille hund.. snøft..

Skulle bare lige af med det..

Hilsen stine

0
0
Svar på denne tråd

Det var da frygteligt
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 11:31

for jer og ikke mindst jeres hund og det er svært at trøste i sådan en situation. Jeg føler med dig.

Jeg ville dog ikke dømme en race ud fra det, du beskriver, snarere vurdere at din nabo ikke har haft fuld kontrol over sin hund og det er jo ikke hundens skyld - og slet ikke racens.

Twiggy søger nyt hjem. Absolut HMS-projekt.
Se annonce på præsentation.

Ingen er både ærlig og fjendeløs

0
0
Svar på denne tråd

hfiewo
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 11:36

Føler med jer... Det er aldrig sjovt at miste en ven.. Og slet ikke på den måde...

Hvorfor politianmelder I dem ikke med det samme..? Hvis ikke hunden straks var blevet kørt afsted må jeg da indrømme at jeg havde meldt dem..

Jeg ville heller ikke give racen skylden, men de mennesker der bør sørge for at hunden er til at have med at gøre og under kontrol..

Livet er vidunderligt set gennem sprækken mellem dynen og madrassen

0
0
Svar på denne tråd

åh nej...
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 11:53
åh nej

knus fra Malou & Ribbon

* jeg er ejer af verdens smukkeste haflinger *

0
0
Svar på denne tråd

Er det ikke
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 11:57

politianmeldt allerede???

Mange kærlige tanker til alle jer der er involveret :-)

Mvh Gitte,

mor til Tera, f. 08-02-05

Giv en ged. eller Adopter en orangutan

SÆLGES: Pigetøj 80-86 - se præs.

Vi behøver slet ikke være enige - men respekter dog hinandens meninger

0
0
Svar på denne tråd

stakkels jer
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 12:24

har også prøvet det samme, og ved hvordan det føles (min overlevede heldigvis).

Jeg politianmeldte det med samme og hunden blev aflivet. Tænk på at det kunne være et mindre barn det gik ud over eller som gik med sin hund. En hund der først har fået smag for blod, tjah så siges det at den fortsætter...

Min dybeste medføelse til jer i denne trælse tid...

Bettina.....

Stald Højbjerg - LILLE seriøst opdræt af de smukke Connemaraponyer og fjordheste med det super sind

0
0
Svar på denne tråd

aiii hvor er det synd for jer
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 13:09

i skulle melde dem med det samme, det havde jeg gjort,

knus til jer.

0
0
Svar på denne tråd

Trøstekram!
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 13:40

Trøstekram herfra; det er trist at I skulle miste ham på så tragisk en måde.

Men som de andre skriver, så skynd jer at anmelde det (der er vel også noget med vej- og mark-fred?)!!

Og som flere andre skriver, så døm ikke racen ud fra ét tilfælde.

Hvis I selv har været schæfer-folk før (det har jeg også altid været) så ved I jo godt at det er en skøn race.

Men såvel med hunde som med mennesker og alle andre skabninger, vil der altid være nogle der falder uheldigt ud.

Og kombineret med manglende kontrol fra ejers side er det farligt; men døm ikke racen ud fra det!

Kan kun sende endnu et *TrøsteKram*, ved hvor slemt det er at miste sin ven på tragisk vis.

-Hjaltine (og VOV fra Hjalte og Pelle).

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa..
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 14:29

Hej igen allesammen... tak for trøsten... Vi har givet dem til imorgen om at få den aflivet... min far ringede til naboen imorges for at snakke... vi har jo været så chokeret.. min far blev jo også bidt i albuen.. Men ja vi har netop gjort sådan for ikke at lave alt for meget postyr på gaden/vejen.. men ingen tvil der om at den SKAL.. aflives... der er ikke noget at komme efter..

Den er virkelig gal.. når de kommer gående med den... og når de går forbi en.. bliver de bare slæbt afsted af den hund.. det er forfærdeligt...

desværre har vi oplevet mange grimme ting med scæfer.. derfor tør vi ikke få os en scæfer mere... min første scæfer.. blev desværre syg af en hjernesvults.. som gjorde han også forvandlede til et uhyr.. den næste vi fik.. var godt nok en vi købte som 1 års.. den var der også noget galt med.. vores lille hund fik flere ruste/ruske ture af den.. så den fik vi aflivet med det samme inden det gik galt med den..

Så nej.. vi skal ikke have scæfer mere, også selvom det er en dejlig race.. men vi tør det ikke mere... og slet ikke efter min lille hund blev bidt så alvorligt.. ville ikke kunne se scæferen på samme måde mere..

årh.. min lille hund... vi har sådan grædt idag... det bliver en hård tid at komme igennem..

0
0
Svar på denne tråd

Snøft..
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 18:31

Jeg føler med Jer.

Få en ny hund indenfor døren, før kommer I ikke over det!

Håber de afliver hunden af sig selv, så I ikke behøver at snakke mere med dem!

Anette Boye

En rigtig hest er en pinto...
0
0
Svar på denne tråd

Hvor er det synd...
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 19:02

Det var da en frygtelig trist måde at miste sin hund på. Vores den gamle blev også overfaldt af en stor hund, der af en eller anden årsag gik rundt i en have uden hegn; de fik dyrlægeregningen fra os, og siden da har der ikke været nogle problemer med dem.

Kan godt forstå I vælger at give dem råt for usødet. Havde jeg også gjort, hvis vi havde et tilsvarende tilfælde.

-+- Zip.

0
0
Svar på denne tråd

Åh nej nej
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 19:59
Åh nej nej nej Stine, det skærer helt hul i mit hjerte.

Jeg har selv en ruhåret gravhund og vi få nr. 2 her den 24. januar.

Jeg håber I melder det til politiet og de får den hund aflivet med det samme.

Det er det værste mareridt, mange mange tanker til jer.

Karin

Fortiden søges på lille rød hoppe, fuldblodsblanding, 158 i stang, ca 20 år, vorter under maven se billeder på min præsentation.
0
0
Svar på denne tråd

hejsa...
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 21:12

Anette boye.. ja.. vi skal også have ny hund.. vi skal bare lige have lov til at være klar til det først.. og sålænge naboens hund er i live.. tør vi ikke anskaffe os en hvalp.. den angriber bare folk hvis man forsøger at rede sin lille hvalp.. så nej.. ikke før den er væk..

Zippeline-- ja... det er noget af det VÆRESTE... det er SÅ.. hårdt.. han har virkelig lidt.. den stakkel.. Her er virkelig så tomt uden den søde dejlige futte der altid glad kommer en i møde når man kommer hjem..

Karinmus.. Mange tak for krammet... det varmer virkelig med trøsten.. selvom jeg ikke får min hund tilbage.. jeg forstår virkelig ikke at han er væk.. Havde aldrig troet at vores hund skulle aflives pga et angreb fra anden hund... det er et mareridt... Hvis ikke den er væk imorgen... ja.. så er de anmeldt... ikke om sådan en dræber skal have lov at gå grundt... nu har den først smagt blod.. så gør den det igen..

Man tør jo næsten ikke gå udenfor en dør nu hvis den skulle kome væltende igen..:S

0
0
Svar på denne tråd

Stine - har
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 21:24

i anmeldt det til politiet???

En ting er at de måske afliver den schæfer de har nu, men uden en anmeldelse skaffer de måske bare en ny???

Mvh Gitte,

0
0
Svar på denne tråd

hejsa..
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 22:03
Hundegittemor.. nej vi har ikke anmeldt dem.. vi går da udfra de selv får den aflivet.. som jeg skrev før også.. så har de fået til imorgen om at få den aflivet hvis ikke får vi dem anmeldt... jeg ville anmelde dem.. men min far har sagt at de har fået til imorgen.. den SKAL.. aflives..
0
0
Svar på denne tråd

Hunderacer
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 22:13

Jeg er rigtig ked af det på dine og din fam. vegne. Jeg kender godt til det der med at ha det svært med i det her tilfælde schæferhunde. Jeg har også oplevet nogle rigtig grimme ting med den race. Og det er selvfølgelig tilfældigt at det er den race, men jeg har det godt nok svært ved at gå forbi lige den race. Sådan har jeg haft det i mange år. Så her fornylig har jeg lært en schæfer at kende, og den tør jeg nu gå over og kæle med, så jeg tror at jeg nu er ved at nærme mig racen lige så stille og roligt.

Jeg håber at I igen for mod til at få ny hund igen, og at naboen for gjort det eneste rigtige.

Hilsen Linda

0
0
Svar på denne tråd

fuldstændig forkasteligt
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 22:55
det var da fuldstændig forkasteligt!!! Det er så synd at det ska gå ud over uskyldige inden der bliver gjort noget, føler med dig 100000000 trøstekram herfra

MVH
Stephanie
Carpe Diem Caveat Emptor.
(Grib nuet; nyd livet før det er for sent.)

Rød hoppe lånes, til at trække et palomino føl på. skriv ell. ring
0
0
Svar på denne tråd

Hvor er
Forfatter: 
Dato:  17-12-2006 23:59

det dog synd for jer og jeres lille hund - sikke en grim oplevelse.

Typisk for den slags hundeejere, at hunden først aflives, når det er gået så galt som i jeres tilfælde. Det er jo nok ikke første gang, den angriber/truer en anden hund. Derfor synes jeg, I skal anmelde dem. De har vel vidst, at deres hund kunne finde på at angribe...?

Nu med hundepension

0
0
Svar på denne tråd

Har også prøvet det
Forfatter: 
Dato:  18-12-2006 00:39

Føler virkelig med dig.

Mine forældres hund havde også nær mistet livet til et uhyre. Min mor kom gående med deres cairnterrier, da der pludselig kommer en amerikansk bulldog farende og kaster rundt med den. Den blev flået i halsen, men heldigvis kom der en forbi som kørte hende på dyrehospitalet med den. Han blev lappet sammen og lever i bedste velgående og har kun få psykiske men (kan ikke lide at blive taget i nakken)

Bulldogen blev ikke aflivet pga af det, på trods af at det blev anmeldt. De blev bare pålagt at betale for dyrlægeregningerne. Bulldogen er dog død den dag i dag, men pga af en benskade...

Mvh Maria

Heste... Hvis Gud har skabt nogen smukkere skabning, så har han holdt skabningen skjult for os her på Jorden... Amerikansk ordsprog

Mor til Denniz på 21 mdr. og sponsor for katten Chanell

0
0
Svar på denne tråd

hmmm..
Forfatter: 
Dato:  18-12-2006 01:13

det gør mig ondt med din lille hund,det er så frygteligt når den slags sker.

men det er ikke racens skyld, jeg er opvokset med schæfer hunden, og vi har aldrig oplevet den ubehagelig eller syg, jo min fars gamle tæve, blev aflivet i en alder af 10år der havde den været avls hund, men det var ikke hofterne der var noget galt med, hun fik kræft.

Men forstår godt du ønsker naboens hund aflivet og det havde jeg også forlangt, men det er ikke racens skyld, det er menneskerne til den hunden

lev livet mens du har det

0
0
Svar på denne tråd

Kære Stine.
Forfatter: 
Dato:  18-12-2006 05:47

Det gør mig VILDT ondt med Futte.

Det er bare enhver hundeejers skræk.

Her i sædding er der mange glubske hunde som jeg frygter smutter fra deres inkompetente ejere

Håber i slipper for jeres skræk uden politianmeldelse.

Din far er for god af sig, men sådan er han jo.(Super rar mand)

Jeg føler med dig og familien, og sender MASSER af trøstekram.

Godt du har dine skønne 2 muler at trøste dig med.

Mange knus fra Linda (Der havde Aladdin på Hegnsholdt)

---...---

Lou Lou købes, også sjatter.

0
0
Svar på denne tråd

snøft...
Forfatter: 
Dato:  18-12-2006 06:52

hvor er det synd for dig... min lille hund blev også bidt i ryggen af en schæfer da den var hvalp. det gik heldigvis ikke så slemt til, men hun har lige siden været bange for schæfere og jeg må ærligt indrømme, at efter den episode har jeg ikke kunne fordrage schæfere...

1000000000000 knuser til dig. håber at de får aflivet den hund eller får styr på den så i kan få en ny lille hvalp

mvh

sanne

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa..
Forfatter: 
Dato:  18-12-2006 22:20

Hej allesammen... Først lige en store tak til jer alle for jeres kommentare.. og trøst... det har virkelig varmet...

Det er rent faktisk gået stærkt med at få hund... mine forældre kiggede i avisen imorges for at bare se om der skulle være nogle hunde til salg...

ooog.. valget blev på vores nye søde.. og dejlige labrador tæve på 3 mrd... hun er virkelig bare kære... Mine forældre valgte at få hund med det samme for at få lagt lidt plaster på såret efter den ubehagelige oplevelse... og vi ville gerne have en labrador engang...

Med hensyn til naboens hund... så er de kommet forbi idag og fortalt at de har fået den aflivet.. og de godt kunne se det var det bedste.. heldigvis... det viser sig faktisk.. at den har knurreret endel af selv deres egen datter.. som ikke bor der.. hun tør ikke være der pga hunden... og der er generalt ingen i deres familie der kan lide hunden fordi den er aå aggrasiv og gal... Jeg hadet at gå forbi den når de var ude og gå tur... den ville flyve på en med det samme hvis den kunne komme til det.. SÅ.. uhyggeligt... Men nu er den heldigvis væk... men desværre for jeg ikke min hund tilbage... snøft... :( :(

Jeg vil altid savne min lille hund... og vil ALDRIG... glemme den måde han dødede på.. det er SÅ.. forfærdelig at se sin lille hund blive rusket med... min mor har mararidt over dagen igår... og kan se det for sig igen.. og igen..

jeg håber virkelig der endag bliver indført hunde kørtkort... så hunde ikke ender i forkerte hænder.. men efter det her må jeg endnu engang indrømme at jeg ALDRIG.. vil eje en scæfer igen... jeg vil se skrækken på den dag min lille hund blev bidt..

Stine :(

0
0
Svar på denne tråd

Stine - jeg
Forfatter: 
Dato:  18-12-2006 22:27

er MEGET glad på jeres vegne over at i har fået en lille lab i huset - tillykke med hende.

Stadig vil jeg gerne udtrykke min dybeste medfølelse for jeres familie, for din tidligere hund og for de ar det har givet på sjælen.

Til sidst vil jeg sige, at jeg håber i sådan har meldt sagen til politiet, Dansk Kennel Klub, og hvem der ellers kunne være int. i denne viden - uagtet at hunden nu ikke lever mere.

Og slutteligt - det er ikke alle schæftere der slår andre hunde ihjel, hvilket jeg håber du vil huske på og ikke dømme alle over én kam..

Mvh Gitte,

0
0
Svar på denne tråd

omvendte verden
Forfatter: 
Dato:  19-12-2006 09:00
Min schæferhan er blevet overfaldet af en lille blandingshund. Det store godmodige hund vidste ikke hvad han skulle gøre da den lille aggresive tæve for på ham - og resulterede i et besøg hos dyrlægen, flere sting og efterfølgende komplikationer med luft under huden.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider