Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

er det urimeligt? eller er det bare
Forfatter: 
Dato:  15-12-2006 12:45

Jeg arbejdede jo på Island fra d.17 juli, til den 4.december (men er kun kommet hjem for at fejre jul) skal afsted igen til feb.

Nu havde jeg jo lånt min Fjordhest ud til 2 piger, som skulle passe ham her imens jeg var væk. (de havde fuld forældre opbakning) min store fejl var jo, at vi ikke havde lavet nogen kontrakt, da jeg helt havde glemt det, for jeg skulle afsted 3 dage efter...

Nå, men den ene ville ikke mere, da hun ikke ville deles med den anden med at betale (jeg skulle jo også betale lidt Det var IKKE en del af aftalen!

Nå, men hun gik og den anden blev. Nu var det jo sådan at jeg havde meget travlt oppe på Island (turistridning) så jeg lod min mor bestemme hvad hun synes var bedst.

Min mor havde ikke den store forstand på alt det der med heste, så hun sagde at vi kunne betale smed, lånerne betaler foder og vi deles med opstaldning.

Nu er jeg kommet hjem og fandt så ud af at der er flere piger en bare den ene som rider på ham (pigens veninder)

Jeg var oppe at ride på ham, og kan kan ikke andet end bare at ride rundt i ring (han har jo åbenbart ikke gjordt andet?)

Jeg havde da regnet med at de ville betale de 50 kr for en halv times undervisning, da pigen ærlig talt ikke kan en skid.

Jeg vil lave en kontrakt med dem inden jeg tager afsted fordi jeg synes det er lidt urimeligt at jeg skal betale for en hest jeg slet ikke engang kan se! (når jeg er på island)

Fx:

Lånerne betaler ALT

jeg betaler vacc.

pigen skal have undervisning

og det er KUN hende som skal ride på ham!

OG hvis noget går i stykker, så erstatter de det! (de hade ødelagt mit hovedtøj og det endte med at jeg købte et nyt!)

er det så urimeligt?

Hvis de siger nej, så bliver må vi finde en anden..

eller også må han bare have et blivende hjem, for gider snart ikke det her mere.

Føler det er min skyld, for jeg lavede jo ikke en kontrakt, men de VIDSTE hvad de skulle betale for!

¤Nathalie¤

Island. Here I come..

Craazy like a coconut!

Like mom used to say: "You can put your boots in the owen, but that ain´t making you any cakes."

0
0
Svar på denne tråd

nej det er helt fair
Forfatter: 
Dato:  15-12-2006 12:57

jeg synes det er helt fair de regler

0
0
Svar på denne tråd

IIhhh...
Forfatter: 
Dato:  15-12-2006 13:02

hvor må det være irriterende at komme hjem til!!!

Jeg synes dine regler er 100% retfærdige...soørgsmålet er bare om du kan stole på låneren, du kan jo ikke se, hvem hun lader ride på ponyen, når du er helt på Island...

Held og lykke med det!!!

0
0
Svar på denne tråd

er det urimeligt? eller er det bare mig?
Forfatter: 
Dato:  15-12-2006 13:12

sandie86 & Tine Baden Sørensen :

tusind tak

Jeg havde også tænkt lidt på at sælge ham, men ved ikke helt hvor meget han er værd.

Men han ville ikke blive solgt til dem..

Han er også begyndt at bide og nappe, da de har givet ham masser af godbider i boksen og har ALDRIG sat ham på plads!

Han har ingen motion OVERHOVEDET! så bliver nød til at starte helt forfra.. ØV BØV!

¤Nathalie¤

Island. Here I come..

Craazy like a coconut!

Like mom used to say: "You can put your boots in the owen, but that ain´t making you any cakes."

0
0
Svar på denne tråd

Jeg syntes
Forfatter: 
Dato:  15-12-2006 16:14

det er helt fair regler du sætter op nu, men havde måske været en ide det var gjort fra start, men man kan altid være bagklog og kan godt følge din store irretation over at tingene er som de er.

Men... noget jeg studser over er du skriver at du aldrig vil sælge ham til dem, hmm det vil sige hun er god nok til og låne ham nu du ikke selv har tiden og passe ham nu du ikke kan, men at være ejer af ham egner hun sig ikke til ? Jeg kunne ikke drømme om at låne min ud til nogen som jeg ikke ville mene var værdige til og stå som ejer, da hun jo reelt står med det hele som bruger mens du er væk ?

MVH
Gitte

Opdrætter af siameser/orientaler

Skøn hankilling født 19/8-06 søger nye slaver

www.sacala.dk

0
0
Svar på denne tråd

hm...
Forfatter: 
Dato:  15-12-2006 16:38

Hejsa.

Syntes også dine regler er helt fair, men hvorfor ikke finde en voksen skovtursrytter der bare vil have en dejlig tur hest og så låne ham ud til hende?

Jeg har lånt min den gamle ud til en moden dame som søgte en skovturs og selskabshest, jeg ved han har det godt og han bliver passet i hoved og røv...

Det er jeg utrolig tryg og tilfreds med!

Håber du finder en løsning

0
0
Svar på denne tråd

Find en ny...
Forfatter: 
Dato:  15-12-2006 16:39
Jeg ville tage ponyen fra pigen på stedet. Det er uansvarligt og uacceptabelt dels at hun ikke får underviser, rider den ordentligt, samt at hun ikke informerer dig om at alle hendes veninder rider på den (stort set for din regning!)

Prøv at finde en ny pige, måske en lidt ældre, da det lyder som om hun ikke er klar til at tage ansvar for ponyen. At hun har ødelagt din trense er heller ikke okay. Hvor tit er det lige en trense går i stykker hvis man ikke har mishandlet den. Selvfølgelig skal hun ikke erstatte den hvis hun ikke har været skyld i det, men mon ikke hun har, da den ellers ikke ville være gået i stykker. Så det er helt okay at de betaler for ødelagte ting.

Hvis du ikke ville sælge til den rytter mener jeg heller ikke du bør lade hende ride den mens du er væk. Det ville være umoralsk.

0
0
Svar på denne tråd

hej...
Forfatter: 
Dato:  15-12-2006 18:21

ja jeg mener absolut også du burde finde en anden rytter til ham, hun har åbentbart rigtigt hygget sig pigebarnet på din og din mors regning. Men syntes jeg du burde sætte en stopper for det!

Jeg ville heller aldrig låne en hest ud til nogen, som jeg ikke turde have som ejer. Jeg tror sagtens det ville kunne lade sig gøre og finde en rytter et sted der mangler en selskabs - og skovturshest. Der er mange der søger låneheste, så jeg ville helt klart se om jeg kunne finde en der havde forstand på heste og forstod at tage ansvar.

Eller lade hesten holde ferie indtil at du kom hjem igen...

Hvis han alligevel er helt ude af kondi, så sker der nok ikke det store ved at finde et godt løsdriftssted m. fuldpas, der var villige til at holde øje med ham.

0
0
Svar på denne tråd

For søren da
Forfatter: 
Dato:  15-12-2006 18:40
Det skulle jeg da have sagt, har tit set forskellige piger ride ham? Men tænkte ikke over det, rider kun på banen så kender intet til pigerne. Jeg kan huske at til fødselsdag var en stor flok piger ude at se ham, men de red ham dog ikke.

STALD SMEDEGAARD

Dansk Oldenborg Avl

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  15-12-2006 19:52

Jeg synes du bør sælge ham.

Forstår heller ikke at du vil lade dem beholde ham som lånehest men ikke vil sælge til ham.

Hvis han kun kan gå rundt i en ring så sæt ham til 10.000 kr. og håb på en sød moden person dukker op.

Sød juniorhoppe på ca 162 cm: www.heste-nettet.dk/ma.../120620/1/

Udstyr sælges: 17" Hubertus kombi sadel

Hovedtøj str. X-Full Mrk. Hubertus Classic www.heste-nettet.dk/

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  15-12-2006 19:54

Grunden til jeg ikke ville sælge ham til dem, er at jeg ved de ikke har råd til dyrelæge (hvis uheldet er ude) og ikke råd til sadel osv..

jeg er bare så ked af det!

hvis det er meningen han skal rides af så mange, kan han da lige så godt sælges til en rideskole!

Louise:

Jeg fik det af vide af christina, og min mor har også set det.. men gud hvor har jeg dog været naiv!

Jeg har ringet til "lånerne" og vil gerne snakke med dem om tingende. og regner med at finde en lidt ældre, som kan passe ham. Men tusind tak for alt

havde regnet med at jeg var helt galt på den..

¤Nathalie¤

Island. Here I come..

Craazy like a coconut!

0
0
Svar på denne tråd

rideskolehest
Forfatter: 
Dato:  15-12-2006 20:27

Du KUNNE faktisk i princippet godt finde en rigtig god rideskole, og så lade ham gå som elevhest. HVIS det er en god rideskole, vil de ikke lade ham gå mere end en til to timer dagligt, han vil komme i form, pigerne som rider ham får undevisning når de rider. Der er faktisk mange fordele når man ikke selv lige har tiden..

Ellers så find nogle nye lejere... De behandler ikke dine ejendele med respekt, og har tydeligvis ingen intensioner om at gøre det.. Tror ikke en kontrakt vil hjælpe..

**Maja og Romeo**

"En god hestetræner kan få en hest til at gøre, hvad han ønsker. En fremragende træner kan få en hest til selv at ønske at gøre det."

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  15-12-2006 23:40

Ja, det tror jeg jeg gør

Imorgen regner jeg med at tage i stalden og snakke med dem..

tusind tak for hjælpen allesammen!

¤Nathalie¤

Island. Here I come..

Craazy like a coconut!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes ikke
Forfatter: 
Dato:  16-12-2006 10:32

det er unfair at stille de krav til låner, men jeg synes måske det er lidt unfair overfor hesten at lade dem beholde den når nu de ikke passer og rider ham ordentligt.

Brug din juleferie på at finde enten en ny låner eller en køber til ham; det var han nok bedre tjent med.

Twiggy søger nyt hjem. Absolut HMS-projekt.
Se annonce på præsentation.

Ingen er både ærlig og fjendeløs

0
0
Svar på denne tråd

xxx
Forfatter: 
Dato:  16-12-2006 18:13
Vedgodt, at det måske ikke lige er det, du har behov for at høre men...
For mi lyder det som om, at du tog til Island "over hals og hoved" og ikke gav dig nok tid til at finde en ordentlig passer/part til din hest. Disse piger kan ikke bebrejdes, for de ved ikke bedre. Og desværre er der mange af den slags piger derude. Hvor skal de vide bedre, hvis ingen har lært dem, hvordan man har hest. Dette burde du have opdaget, hvis du havde givet dig tid.
Men det har du så lært nu...
Og nej jeg synes heller ikke, at dine krav er unfair men spørgsmålet er, om pigen kan leve op til dem...
Ellers synes jeg, som de andre, at du skal finde en anden og så huske at checke ud, om det er en med bare lidt forstand på heste.
Maria

Hellere lugte af hest end lugte af hash. Citat Erhard Jakobsen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider