Jeg arbejdede jo på Island fra d.17 juli, til den 4.december (men er kun kommet hjem for at fejre jul) skal afsted igen til feb.
Nu havde jeg jo lånt min Fjordhest ud til 2 piger, som skulle passe ham her imens jeg var væk. (de havde fuld forældre opbakning) min store fejl var jo, at vi ikke havde lavet nogen kontrakt, da jeg helt havde glemt det, for jeg skulle afsted 3 dage efter...
Nå, men den ene ville ikke mere, da hun ikke ville deles med den anden med at betale (jeg skulle jo også betale lidt
Det var IKKE en del af aftalen!
Nå, men hun gik og den anden blev. Nu var det jo sådan at jeg havde meget travlt oppe på Island (turistridning) så jeg lod min mor bestemme hvad hun synes var bedst.
Min mor havde ikke den store forstand på alt det der med heste, så hun sagde at vi kunne betale smed, lånerne betaler foder og vi deles med opstaldning.
Nu er jeg kommet hjem og fandt så ud af at der er flere piger en bare den ene som rider på ham (pigens veninder)
Jeg var oppe at ride på ham, og kan kan ikke andet end bare at ride rundt i ring (han har jo åbenbart ikke gjordt andet?)
Jeg havde da regnet med at de ville betale de 50 kr for en halv times undervisning, da pigen ærlig talt ikke kan en skid.
Jeg vil lave en kontrakt med dem inden jeg tager afsted fordi jeg synes det er lidt urimeligt at jeg skal betale for en hest jeg slet ikke engang kan se! (når jeg er på island)
Fx:
Lånerne betaler ALT
jeg betaler vacc.
pigen skal have undervisning
og det er KUN hende som skal ride på ham!
OG hvis noget går i stykker, så erstatter de det! (de hade ødelagt mit hovedtøj og det endte med at jeg købte et nyt!)
er det så urimeligt?
Hvis de siger nej, så bliver må vi finde en anden..
eller også må han bare have et blivende hjem, for gider snart ikke det her mere.
Føler det er min skyld, for jeg lavede jo ikke en kontrakt, men de VIDSTE hvad de skulle betale for!