Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvad er der galt med min veninde?!?(lang
Forfatter: 
Dato:  14-12-2006 22:08

Jeg var så heldigt at fik min god veninde på besøg fra Norge hos mig i Island og hun var her i 10 dage. Vi morede og lavede en masse tusind spændende ting uden ridning.

Men jeg har oplevet noget virkelig meget mærkelig ting med hende som jeg ved ikke hvad det er galt, måske kender i det?

Hun kan være uhyggelig i et øjeblik og vær selv igen, men hun kan aldrig huskede det hvad hun har gjorde.

Her kommer det f.ek hvad jeg har oplevet med hende.

En nat sov vi hos en ven, og ety tidspunkt vågnede jeg og så at hun er begyndt at tale mens hun sov, jeg fangede og prøvede at forstår hvad hun sagde, virkelig noget underlig!

Næste nat sov vi sammen sted, blev jeg pludselig vækket af hende, ærlig hårdt måde. Hun trakt min dyne ud og sagde: Hvor er min vin? Har du drukket en hel flaske? Hun skubbe mig næsten ned, jeg svarede nej og hvad hun ment med det? Hun blev sur og smuttede i køkket og stod der bare og tændt lys og slukket 3-4 gang. Uhyggelig.

5 minutter efter så jeg at hun sad på et stol og sovede!!!

Om morgen kom min ven og vækket os, og sagde at han blev choket at han opdragede at noget af os der har tændt et levende lys på gade om natten. Det gik op for mig at det var nok min veninde der har gjorde det, vi snakkede med hende og fortalte hende hvad hun har lavet, evt at vækkede mig voldsomt osv. Men hun huskede det ikke.

Hun overnattede hos en anden veninde og det sket samme, efter natten fortalte hun os om det hvad min veninde har lavet.

En hyggelig aften sad vi i stue, hvor hun sad ved internet og jeg sad og læst en bog, sagde hun pludselig til mig: (Jeg kan ikke forstå hvorfor alle folk snakke om død? Hvorfor er folk bange for at være død, kan vi ikke lever som vi er nu inden en dag vi skal dør? Jeg er træt af at folk bliver bange når de skulle tæt dør.

Jeg er ikke bange at være død og hvis der er en der vil dræbe mig så værsgo!) og kiggede ned på sin PC uden at kigger på mig.

Jeg sad bare, sagde ingenting og gloede direkte på hende med åbent mund - jeg blev så paf over det hvad hun sagde, jeg spurget ikke hende hvorfor hun sagde sådan det.

Og evt. en ting mere, en dag sad vi i bil og hun sagde til mig: Vejret er smukt, jeg svarede meget tydelig JA.

5 sek efter GENTOG hun det 100% præcis samme igen, jeg følt mig som " dejavu" og jeg svarede igen, JA og det har du sagde før! Så sagde hun: har jeg sagde det før? det kunne jeg ikke passes..

Hun kunne jo ikke huske det..

Jeg har faktisk tænkte meget på hende, efter hun tog hjem til Norge.

Der må være noget folk der har det samme som hende? Hvad er det galt?

Skuggi

0
0
Svar på denne tråd

Går i søvne
Forfatter: 
Dato:  14-12-2006 22:19
Ja, for mig lyder det som om hun går meget i søvne og taler i søvne. Hun skal kontakte en læge, når man går i søvne kan man som regel ikke huske hvad man har gjort eller sagt dagen derpå, det er faktisk en tilstand hvor du går rundt og udfører det du drømmer på et eller andet plan... Måske hun siger hendes tanker højt, ligesom for at høre dem... Jeg kan da også læse noget som jeg overhovedet ikke kan finde hoved og hale i, men som lyder logisk når jeg siger dem højt, omvendt, kan jeg føre en hel samtale med min kæreste og han svarer på alle spørgsmål og deltager i samtalen, mens han kigger intenst på computerskærmen, bagefter kan han ikke huske noget af det vi har snakket om...

Mendacem memorem esse oportere.

Brugen af døde heste hos DAKA:

www.dakabio-industries...sp#arr2573

0
0
Svar på denne tråd

Hej igen..
Forfatter: 
Dato:  15-12-2006 11:01

Hun husker aldrig hvad hun har lavet, hvis jeg overtale hende til at kontakt en læge - vil hun forstår det hvorfor hun skal? Og hvis hun spørge mig, hvad er det læge kan hjælpe med og hvad skal jeg svarer? Jeg kender ikke så meget til at går så meget i søvne..

Faktisk efter disse oplevet noget gang om natte blev jeg nødt til at vågnede op for at sikre mig at hun ligger i sin seng og fik lidt skræk at tanker noget gang hvad nu pludselig hvis hun gør det igen eller vække mig på grov måde.

Christine

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-12-2006 14:15

hej Christine... det lyder da skummelt! hun må da vist hellere søge læge hvis det sker mens hun er vågen... ellers ghår hun vel i søvne? ...

MVH. Gitte og hypperne!

rigtige piger kører Golf2 1.6 TurboDiesel

0
0
Svar på denne tråd

jeg undrer mig...
Forfatter: 
Dato:  15-12-2006 14:55

godt nok, synes det lyder som mere end søvngængeri, hun har jo (ifølge dig) også udfald som vågen...

En undersøgelse hos lægen ville være på sin plads, det der også undrer mig er at hun ikke selv bliver skræmt over at hun kan finde på at tænde levende lys uden at vide af det - tænk hvis hun gør det når hun er alene og det hele brænder ned???

Jeg vil ikke male fanden på væggen, men udfra dine oplysninger må der da være noget galt...

Jeg ved ikke hvordan du skal sige det til hende, men du kan jo udtrykke at du er bekymret for at der skal ske hende noget og du synes hun skal kontakte sin læge og forklare hendelserne

EN RIGTIG HEST ER EN OLDENBORG HEST

Mine billeder må ikke "lånes" uden tilladelse!!!

Efterlyses:

~SAIGA NORDFELD~

Brun DV hoppe

0
0
Svar på denne tråd

epilepsi
Forfatter: 
Dato:  15-12-2006 15:35

Der findes epileptiske anfaldsfænomener som arter sig sådan der.

Det lyder lidt fantastisk men det er korrekt.

Jeg har haft to børn med epilepsi, så jeg har jo læst en del om det.

Kan ikke komme i tanke om hvad den type hedder, men den viser sig i at folk laver ting og bagefter ingen hukommelse har om det.

I bogen beskrev de fx en mand som tog alt tøjet af sig et offentligt sted. Eller en anden som tog et fjernsyn fra en butik og vandrede afsted med det. Eller en eleve som rejser sig op i timen og skælder sig lærer hæder og ære fuld for så at sætte sig igen og ikke kunne huske en dyt.

Anfald kan også opstå med forøget hyppighed om natten. Så hvis jeg var dig vil jeg råde din veninde til at opsøge en neurolog og få foretaget et eeg. Det gør ikke spor ondt og eneste gene er at man skal vaske hår ret grundigt bagefter.

Hilsen LeneJ

0
0
Svar på denne tråd

Tror også det er epilepsi petit mal
Forfatter: 
Dato:  15-12-2006 17:20
Hvor folk får små anfald, hvor de er "væk" i ganske kort tid, men siger og gør underlige ting. Min gamle kæreste havde epilepsi efter en trafikulykke, og hvis han ikke tog sin medicin, så blev han også "underlig".

Med petit mal behøver folk ikke at falde om i kramper, der er bare perioder, hvor folk ligesom ikke er tilstede psykisk med bevidsthed om deres handlinger.

Jeg vil også mene, at din veninde bør gå til læge snarest muligt.

Mvh xtiny
---

WYGIWYGAINGW
"What You Get Is What You´re Given And It´s No Good Whining"

The Science of Discworld

0
0
Svar på denne tråd

veninde
Forfatter: 
Dato:  15-12-2006 17:47

Okay, jeg kende ikke disse epilepsi, men jeg vil gerne prøve at snakke med veninde om det.

Hvis hun ville ikke går til læge, kan det epilepsi udvikles værre fremover?

Kan de ikke forsvindes selv?

Christine

0
0
Svar på denne tråd

Hvordan det ser ud fremover
Forfatter: 
Dato:  15-12-2006 18:01
Er det umuligt at svare på, når din veninde ikke er undersøgt af en læge. Det vil sandsynligvis ikke gå væk af sig selv- om det vil forværres- kan kun en neurolog svare på.

Der er derimod gode chancer for at din veninde kan blive anfaldsfri med medicin. (Y)

Det må også være ubehageligt at gå rundt med huller i hukommelsen- abscense hedder det, når man er væk i et lille øjeblik.

>>Komplekse partielle anfald
Ved et komplekst partielt anfald, bliver man bevidsthedspåvirket og kan ikke reagere normalt. Et komplekst partielt anfald kan enten starte i hjernens tindingelap eller i pandelappen:

Når et partielt anfald starter i hjernens tindingelap, bliver man fjern, som regel med et stirrende, glasagtigt blik, eventuelt med smasken eller gryntelyde. Der kan være fumlende, automatiske bevægelser af hænder og arme. Af og til kan man foretage sig usædvanlige ting som for eksempel at gribe fat i andre personer, tage tøjet af eller vandre formålsløst omkring. Efter anfaldet kommer man gradvist til sig selv og vil først være sig selv efter nogle minutter. Det er almindeligt, at man efter anfaldet føler sig træt og ikke er klar over, at der har været et anfald. >>

Sakset fra: www.epilepsi.dk/28-22.aspx

Mvh xtiny
---

WYGIWYGAINGW
"What You Get Is What You´re Given And It´s No Good Whining"

The Science of Discworld

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider