|
|
| Ingen respons |
|
|
Jeg har mig en lånehest som jeg har lånt af en ung familie. Aftalen var at når jeg fandt mig en mulig hestepasser så skulle ejer ud og møde hende og se hende ride osv. Ikke noget sådan formelt men mere for at se hvem der skulle hjælpe mig med hesten - helt fair. Men... Nu har jeg så fundet en jeg gerne vil bruge; Super sød og sygtig ung pige med erfaring  Jeg kontakter så hestens ejer via sms tirsdag aften og fortæller kort og spørger om vi kan finde en dag at mødes. Intet svar. I går, onssdag, sender jeg så en sms igen - intet svar. Sender en mere og får svar om at hun ikke kan den dag jeg spurgte til hun vil vende tilbage. Resten af dagen hører jeg ikke noget tilbage. Jeg prøver at ringe på både mobil og fastnet og ligger beskeder på tlfsvar samt sender sms om hun vil renge tilbage. Her til morges har jeg stadig intet hørt og prøvede igen at ringe. Men stadig intet svar  æv æv æv...
M.V.H. Riderlykke  Glædelig jul til det ganske land
...smilet frem det bli´r dit ansigt jo så kønt af...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det... |
|
|
Det var da underligt. Håber alt er ok hos hende, for det er da ikk normalt at være "uden for rækkevide" så mange dage? Eller er det bare mig?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Måske... |
| Forfatter:  |
Tine (Ego A Go Go) |
| Dato:  |
14-12-2006 10:30 |
|
... så er der sket et eller andet i familien eller lign., som gør hun ikke har overskud til andet pt. Det er jo ikke mange dage siden du kontaktede hende første gang.
Vh Tine  Hestens Urtehave- ny hjemmeside
Urtemix, Plejemidler, Loppefrøskaller, Hyben, Hvidløg osv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| endelig |
|
|
Nu ringer hun så endelig. For at sige at hun opsiger kontrakten da hesten ikke har det godt og har tabt sog og at jeg ikke har bahandlet den ordentligt nøj hvor jeg er ødelagt hun har ikke lavet andet end problemer med det ene og det andet og nu soger hun sådan hun ringer og snakker meget højt i tlf og siger en masse ting uden at jeg kan få to ord indført! hver gang jeg prøvede på at sige noget fik jeg bare af vide at hun ikke ville diskutere det
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvorfor... |
|
|
Hvordan kan hun gøre det...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er jo faren |
|
|
ved at låne. Man kan altid risikere, at ejer trækker hesten tilbage.
Mvh. Tine Vil du til udlandet i et år og passe heste?! Hestepasser søges til stald i Schweiz. Start juli ´07 Kontakt mig for flere oplysninger Kender du en fotograf? www.heste-nettet.dk/fo...742/43742/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vicky02 ... |
|
|
Ja, det har du ret i. Men nu havde hesten været til salg hele sommeren, hun har et sygt barn og ergravid med nummer to. Hun havde ikke tiden til hesten mere end et par gange om ugen. Det er hvad hun selv har fortalt. Jeg får gang på gang af vide at jeg ikke er god ved hende. Men hun aflyst vores aftale da hun skulle komme og ride hesten og jeg har flere gange sagt at hun måtte komme så tit hun orkede.. Og at hesten ikke har det godt, hattabt sig osv.; det hele er LØGN!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
Estella |
14-12-2006 11:04 |
|
Det lyder da helt forfaerdeligt! Sådan kan man da bare ikke göre...  - Men vedkommende har jo nok vidst at denne ville haeve kontrakten, det er nok derfor hun ikke har vaeret "kontaktbar", hun har sikkert bare ikke helt vidst HVORDAN hun skulle gå til veje..hvad hun skulle sige osv.. Men aergerligt er det da, du var jo blevet så glad for ham! Og jeg kender dig kun som én der passer godt på hestene og vil dem det bedste..så jeg har svaert ved at tro at du ikke skulle have behandlet ham ordentligt  MEN det er ikke andet at göre end at du må "på den igen! " -Du finder helt sikkert en ny dejlig én som du kan få glaede af  Held og lykke!
M.v.h / Heidi  - med ( frem til april -07 ) "maskotten" Pikant Hvem sagde at det er stamtavlen,det kommer an på??? - Det er jo hesten man rider på 
Nedtaellingen er startet; NU ca 4 måneder tilbage....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja... |
|
|
men hvis ejer er sådan, er det så ikke bedre at komme af med hesten? Det har jeg personlig gjort. Det var dog ikke lån, men helpart. Ejeren sagde både det ene og det andet, og intet af hvad jeg gjorde var perfekt. Men selv at møde op kunne ejer heller ikke. Så til sidst sagde jeg stop og gav ejeren 3 dage til at enten selv begynde at passe kræet eller finde en anden. Jeg fik stress af det, og dagen idag har jeg stadig svært ved at være afslappet omkring andres heste, fordi jeg er så nervøs for om jeg ikke gør det ordentligt! Jeg går under navnet som perfektionisten.
Mvh. Tine Vil du til udlandet i et år og passe heste?! Hestepasser søges til stald i Schweiz. Start juli ´07 Kontakt mig for flere oplysninger Kender du en fotograf? www.heste-nettet.dk/fo...742/43742/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| for pokker også |
|
|
Da jeg fortalte hende at hesten vrinsker efter mig nogle gange var hendes svar at den keder sig og ikke trives og kun derfor gør det.. Hvad er det for noget fis... sådan har det været hele vejen igennem. og så siger hun i dag at hesten bliver hentet til februar! "for så kan du nå at sige farvel til ham"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg ville bede om at få hentet |
|
|
hesten så hurtigt som muligt. Det der lugter af, det er nemmest for hende selv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vicky02 |
|
|
Men nu var pengene lige fundet til at købe ham... Men det må jeg heller ikke for "vil ikke sælge ham til dig"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vicky02 |
|
|
det sagde jeg også til hende at hun skulle. For jeg er ikke int i at passe hendes hest længere en højest nødvendigt nu.. jeg er bare så knust... jeg kan slet slet ikke forstå det...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| igen... |
|
|
der er nok en anden hest derude så. Og det kan jo også være hun tøer op, når den ikke er solgt til maj måned  Helt seriøst, især hvis man også tænker på hvordan du har haft det det sidste års tid, så tror jeg sådan en er det sidste du har brug for. Så hellere et clean break, hvor det gør ondt et kort stykke tid, end at du skal trække tandpinen ud.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
Estella |
14-12-2006 11:12 |
|
Ja, for "guds skyld" bed om at få hentet hesten med detsamme! Öhh...hvis du nu ikke er god ved hesten og ikke passer ham ordentligt...han har tabt sig, keder sig osv...( som hun nu påstår ) - Hvorfor vil hun da lade den blive ved dig HELT til februar??? Det er noget der ikke står helt rigtigt til dér... For enhver der ejede en hest og opdagede at hesten ikke havde det godt,ville da med detsamme hente hesten hjem igen, ik? SÅ nej, hun bruger nogle "flade undskyldninger" for hvorfor hun vil opsige kontrakten. Og som Vicky02 også er inde på, så er det "nemmest" for hende at först få hesten hjem til februar..
M.v.h / Heidi  - med ( frem til april -07 ) "maskotten" Pikant Hvem sagde at det er stamtavlen,det kommer an på??? - Det er jo hesten man rider på 
Nedtaellingen er startet; NU ca 4 måneder tilbage....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg føler med dig |
|
|
et STORT trøste knus fra mig. jeg håber virkelig hun ombestemmer sig til at du godt m¨å købe den, eller at hun henter sin hest ASAP så du ikke hver dag skla gå og blive ked af det.
Mvh Heidi & Kæmpe-dyret Sir sandro Hvem sagde det ikke var størrelsen det kom an på?
Spring Undervisnig tilbydes i århus, og lejledhedsvis på Lolland/Falster. Besøg gerne vores hjemmeside kaempe.webbyen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| til febuar |
yiip |
14-12-2006 11:18 |
|
hvis du er "ond" ved hesten som hun siger så er det jo også latterligt at hun lader dig have den til febuar... hun lyder ikke for klog... gå udenom mennesker af den type.. de er ikke til at regne med...
Alt over 165 er ikke en hest, men en Giraf  Odense; Undervisning tilbydes...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Få hende til at hente |
|
|
den hest, hurtigst muligt, og køb en anden! Hvorfor pokker skal hendes hest leve på "nas" ved dig i over en måned, når nu hun mener, at den ikke har det godt??? Så må det vel være i hendes interesse, at få den hjem, så den kan få det godt... Det lugter af, slet ikke at handler om, om du er ond med hesten, men om noget helt andet (aner ikke hvad)... Bed hende hente den, så du ikke skal tortureres i over en måned, med at vide, at han bliver hentet.
Zamangah Flot jumBe sælges. Welsh Cob hingst, 18 mdr. u. papirer sælges, se præsentation. Vi kører brudeparret i hestevogn.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Zamangah |
|
|
i mine øjne handler det om at det gør ondt på hende at hendes hest har det godt hos en anden.. det piner mig han skal tilbage for jeg ved han ikke fik den tid og kærlighed som han fortjener. Da jeg skulle se ham f.eks. havde han ikke været redet flere dage. Og det var begge gange jeg kom derud.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nu er jeg lidt hård... |
|
|
men hvad rager det dig? Så længe den for det foder den skal have og kommer på fold, så lider den ikke overlast. Men det vil tilgengæld ødelægge dig en del, hvis du skal gå knap 2 mdr mere og hører på du ikke gør det ok, blive mere glad for hesten, også bliver den fjernet. For din egen skyld (og egentlig også din pengepung), så send hesten retur, også må hun selv tumle med hvordan hun vil sælge en hest der ikke er i form.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vicky02 |
|
|
nu rager det mig fordi at jeg skulle skrive under på at hesten SKULLE bruges 6 dage om ugen pga dens spat! hun agter ikke at hente hesten før februar og det kan hun bare ikke være bekendt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ville |
|
|
bede hende om at hente hesten hjem med det samme eller senest 1. januar (afhængigt af hvad jeres kontrakt siger; måske har du skrevet under på opsigelse?) Ingen grund til at spilde mere tid på en hest som du ikke skal beholde og som hun ikke er tryg ved at overlade til dig - uanset årsagen. Du kan jo ikke bestemme hvad hun skal mene om hestens pasning; hvis hun ikke mener hesten trives, så er der jo ikke mere at diskutere og det er jo ingen hemmelighed at man har forskellig opfattelse af hvad der er synd for en hest. Jeg er så også hestemishandler i stor stil fordi mine heste ikke bliver redet (dem, der kan rides?), står ude hele dagen og ikke har staldbandager og dækken på? Det er der i hvert fald nogen, der mener så og så kan jeg da godt forstå at hun RÅBER i telefonen så du ikke kan få et ord indført. Hvor pokker har jeg hørt det før 
Twiggy søger nyt hjem. Absolut HMS-projekt. Se annonce på præsentation. Ingen er både ærlig og fjendeløs
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tror desværre |
|
|
bare, at du bliver nødt til at tænke med hovedet nu, og ikke med hjertet... Og det er skidesvært, når man er glad for dyret. Men du står nu i en situation, hvor du ikke har nogen mulighed for at gøre andet, end det hun forlanger. Dermed kan du så også kræve din ret, og holde på, at du ikke vil fodre på hendes hest, når du jo alligevel bare er "ond" ved den... Så må hun sørme selv passe, ride og fodre på sit dyr... Jeg er da ked af at høre, at du mister hesten... Synes i hvert fald, at det er noget tyndt, hvis det er fordi hun ikke kan tåle, at hesten har det godt hos andre end hende selv... Det kan man da ikke...
Zamangah Flot jumBe sælges. Welsh Cob hingst, 18 mdr. u. papirer sælges, se præsentation. Vi kører brudeparret i hestevogn.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det kan man bare ikke.. |
|
|
Synes ikke rufus ser tynd ud på de billeder du har af ham, synes han ser godt ud. Tror mere han keder sig, bare ved at gå på fold hos os, nu kommer han da ud og lave noget mere hos dig, samtidig med han går på fold. kender hende ikke rigtigt, men synes det virker underligt at ville have hesten hjem, når hun er gravid og har et sygt barn osv. Du passer godt på hesten, du passede ihvertfald godt på min gamle store blackie. stort trøsteknus herfra  bliver helt sur og irriteret når folk gør sådan noget, ved godt at det i nogl tilfælde er en god ting at tage hesten hjem, men IKKE i dettte tilfælde!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikke fair |
|
|
jeg har nu sendt hene en sms om at hun skal hente hesten hurtigst muligt da andet ikke er fair overfor nogen parter og da jeg ikke har lyst til at rende og passe den indtil det lige passer hende at få den hjem igen. Og nu aftalte vi betrykkeligt at jeg ikke kunne komme og aflevere hesten pga den alligevel ikke var mig og at hun ligeledes ikke kunne hente den hjem pga savn. Og så bryder hun den aftale på trods af at det var hendes egne ord! LouiseE: nej, det er ikke synd en hest ikke bruges hvis den trives. Men hvor mange spatheste kan tåle at lave ingenting???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jamen... |
|
|
det er rigtigt hvad en skriver du må gøre dig hård , ved godt det er nemmere sagt end gjort, men godt du har skrevet hun skal hente den og det skal du holde fast i for hvis hun mener du ikke er god for den så må hun sgu da hente den...mærkeligt menneske. 
Hilsen jeanett*monique 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej hvor ærgerligt... |
|
|
at hun nu lige pludselig ikke vil lade dig låne Rufus mere. Jeg ved at hun allerede for 1½ år siden søgte part til Rufus, da hun ikke selv havde tiden... og han har også været til salg i sommers pga. barn/familieforøgelse mm. så det undrer mig da at hun vil have ham retur i stedet for at sælge ham til dig. Men sådan er det jo... så længe du "kun" har lånt ham, er du jo i "hendes magt"... se at få det overstået - det vil vist være bedst for alle parter. Men det er da vildt ærgerligt, ikke mindst nu når du har fundet en part/passer. Bedre held næste gang. Ditte 
Husk at smile til verden... så bliver det hele meget nemmere og du bliver kønnere at kigge på.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| blabla |
|
|
du er nødt til at holde fast i at hun skal hente sin hest nu,og det kan kun gå for langsomt.. Hvis hun alligevel ikke mener at du er "egnet" til at tage dig af hesten er hverken du eller hesten tjent med at den skal blive hos dig.. Har i kontrakt og hvor lang tids opsigelse?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Maria... |
|
|
du må ikke tro det er fordi jeg mener det ondt. Men det er simpelthen for din egen skyld! Hun kan ikke tage hesten retur under påskydning af, at du ikke passer den ordentligt, også kræve at du skal passe den i knap 2 mdr mere. Det er jo dybt modstridende. Dvs hun mener du er en mishandler på et eller andet plan, men at du godt kan tage vare på den alligevel? Jeg kan se at du har taget kontakt til hende. -Jeg tror virkelig det er det bedste. Også ud og kigge heste igen. Havde jeg 35000 på lommen havde jeg fundet de første 10 heste der passede til mig. (nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor mange du har sparet op ).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Riderlykke: Jeg har sendt dig en PB
/DarkAngel "At give en grund til noget er at så tvivl om det. William Hazlitt" Du er velkommen til at tilføje mig på MSN: darkang3l@gmail.com
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm |
|
|
sig at hun har en frist på 1 uge til at hente den i og derefter dagbøder for pasning og fodring af hesten. en anden mulighed er at du låner en trailer og køre den hjem med det samme
livet starter voldsomt- og ender sørgeligt det er det imellem der tæller.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sikke en omgang.. |
badutten |
14-12-2006 16:27 |
|
Surt show  Det er desværre lorten ved at låne en hest..Men det betyder ikke at det er ok det ejeren gør her, jeg er sikker på hesten har det godt hos dig, og det tror jeg også ejeren ved, men et eller andet må jo have gjort at ejeren vælger at hente hesten hjem igen??? Har hun måske fundet en køber eller???Ja det er godt nok en dum situation du er havnet i her  Jeg er overbevist om at det bedste ville være at du kommer af med den, men selvfølgelig helst købte den, men når ejer nu ikke vil sælge???eej hvor noget l==t. Hvad står der i kontrakten omkring forkøbsret og opsigelsen??? Håber det hele ordner sig! -Badutten
Voksen, erfaren hestepasser søges til lille vågen hoppe (Amager)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa... |
theluny |
14-12-2006 16:49 |
|
Jeg vil sige det samme som en masse andre herinde, skal hun være på den måde - så dælme nej om jeg ville passe hendes hest i 2 måneder, fordi det liige skulle passe ind i hendes kram. Ja det er selvfølgelig synd for Rufus, men mon ikke hun får dårlig samvittighed når han kommer hjem og finder evt. en ny låner eller måske en part til ham til at motionere ham. Jeg tror på at Rufus er nok skal klare den i den uredelighed  Det selvfølgelig brandærgerligt, for du er sikkert gået hen og blevet glad for ham...men jeg tror næppe på du er den store dyremishandler.  Jeg ville have sparet mig selv tårene og bitterheden ved at skulle have en lang ventetid, og sagt til hende at hun må hente dyret mellem Jul og nytår...eller pr.1/2 januar derefter er staldlejen og hesten hendes. Fordi hvis du alligevel ikke kan passe den ordentligt og mishandler den på det groveste, hvorfor skulle du så i det helt taget passe den i længere tid.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lejlighedstransport |
|
|
Jeg ville sige til hende at hun har 8 dage til at få hentet sin hest,og ellers bestiller du bare en lejlighedstransport,fortæller vognmanden hvor hesten skal hen,og af der skal afregnes når hesten ladner på adressen. Så er den sag ude af verden,og det er helt op til hende selv hvad hun så vil stille op. Du skal ihvertfald ikke gå og passe og poste penge i hendes hest i 2 måneder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen dog |
|
|
for en kvinde... Så må du simpelthen holde hårdt mod hårdt og bede hende om at give dig penge for at passe hendes hest! Hvem i alverden er interesseret i at have sin hest hos en "der ikke passer den godt"?!!! Det lugter lidt af at hesten evt. er solgt fra februar, og at hun ikke har råd til, eller plads til hesten. Den skal hentes NU! Ellers må du simpelthen sige til hende at når hun kan bryde en aftalt, så kan du også, dermed sagt at fra den og den dato, er du IKKE passer af hesten mere... Hårdt, men for fanden da, du er simplethen nød til at ligge følelserne på hylden og vis du har hår på brystet!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| allesammen |
|
|
Tak for alle Jeres beskeder - både i tråden eog PB  Jeg har nu fået tykket på tingene og grædt en masse tårer. Jeg har netop sendt vedkomne en sms om at jeg har været glad for tiden med hesten, som jeg er meget glad for og at jeg håber hun kan hente den hurtigst muligt da jeg ikke har lyst til at skulle gå og passe en hest så længe som jeg ved skal afsted. Samtidig har jeg sagt at mit tilbud om køb står ved magt. Jeg har ingen respons fået.. Jeg har nu gjort hvad jeg kunne og så afventer jeg gensidig respekt. Hun har ikke sagt at jeg mishandler hesten men at jeg ikke behandler den ordentlig. Nu har hesten haft ondt i maven pga luft imaven mens jeg har haft den - den fik dyrlæge - det kan hun ikke holde ud at tænke på da den aldrig før har været syg. Samt at når hesten vrinsker efter mig når jeg kommer i stalden eller kigger efter mig så er det fordi den keder sig samt mistrives. Og min hestepasser som jeg netop har fundet og hun skulle møde må jeg ikke bruge da jeg bare ødelægger hesten når "alle mulige" skal ride på den.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| håber... |
badutten |
14-12-2006 17:17 |
|
du hører fra hende SNART!Det er da det mindste hun kan gøre! Øv en dum situation. -badutten
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| badutten |
|
|
Ja, det er en ret så dum situation  Jeg håber hun snart giver besked om at hente den. Men jeg fik jo af vide at hun først ville hente den til februar så jeg kunne nå at sige farvel. Som jeg sagde til hende og som jeg også nu har skrevet så skal hun hente den hurtigst muligt - problemet er jo at hun intet sted har at gøre af den...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Riderlykke |
fia |
14-12-2006 17:24 |
|
Øv hvor er det bare DUMT!!! Nu ved jeg intet om låneheste og kontrakter osv. men hun kan vel forfanden ikke bare pakere dyret hos dig og forvente du tager dig af den til Februar?? Slet ikke med den sviner hun har givet dig???
Sarah *** Hvis din hund fælder, skal du blot dyppe den i fernis. (Garfield) *** Hundeskolen Potedask. "Når glæde og tillid er i centrum."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
|
|
Ej, hva er hun dog for en?! Hva bilder hun sig ind.. Hva står der i jeres kontrakt ang. "opsigelse af udlån af hesten"? (Hvis man kan sige det på den måde) Ville også sige, at hvis det ska være på den måde, så kan hun komme og hente hesten hurtigst muligt...! Det er da overhovedet ikke fair over for dig, og slet ikke når du er så glad for hesten og gerne vil købe den..
Mvh. Kariiinaen (Uden Hest,Snøft!)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rufus... |
|
|
der er ledige bokse hvor han kommer fra, dog ikke de bedste, men pladsen er der, så den undskyldning kan hun næppe bruge! min hoppe står samme sted som rufus stod før maria lånte ham.. kender dog ikke ejeren, da jeg er fordoldsvis ny derude og ikke så rufus ejer særlig tit. Synes det er direkte svineri det hun har gang i, en aftale er en aftale og har hun et problem med at rufus mistrives, burde hun sige at i måtte mødes og snakke sammen over en kop kaffe og finde ud af tingene som voksne mennesker. at få luft i maven kan ske for selv den bedste hest, maria har håndteret det godt og fået dyrlæge til den osv. Jeg ville personligt ikke selv kunne leje min hest ud- rent følelsmæssigt, da jeg er utrolig knyttet til hende og lidt indretter mit liv efter hende, men når man vælger at leje sin hest ud, må man også tage de risikoer der følger med ellers må man sælge hesten.. hvilket heller ikke er helt nemt i hendes tilfælde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg håber virkelig |
badutten |
14-12-2006 18:26 |
|
at hun enten henter den- eller endnu bedre at hun indser at du er hans nye/fremtidige ejer.. Synd for dig at stå i sådan en trist situation, især når du intet har gjort forkert, og oveni købet tilbyder at købe den nu. Men desværre findes der mennesker der ikke vil indse at dyret ville få det væsentligt bedre i et nyt hjem/ny ejer, uanset om det er hunde, katte, heste vi taler om. I dette tilfælde er det da ihvertfald ikke særlig hensigtsmæssigt at ejeren tager den hjem, når den kræver motion dagligt pga. spat! Ihhh, jeg krydser fingre.. -badutten
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| For helvede da også! |
|
|
Jeg forstår det simpelthen ikke?! Undskyld mig, men hun er da syg i bolden? Den hest har næppe haft det bedre end den tid den har været hos Maria - den bliver passet, plehjet og redet efter alle kunstens regler. Er der nogen der ved hvad de har med at gøre, ja, så er det da Maria! Jeg er simpelthen så sur, vred, skuffet og forarget! Det er noget forbandet svineri, det er lige hvad det er!! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hun er da |
|
|
noget af en gimpe. Et er at man vil have hesten tilbage, men at finde på alt muligt tåbeligt er noget andet. Og når hun nu har truffet en beslutning om, at hun vil have den hjem, så kan hun da få den hentet snarest + vise dig noget respekt. Den opførelse hun ligger for dagen er det VÆRSTE jeg ved. Folk skal dælme behandle andre, som de selv gerne vil behandles, og ingen vil da behandles på den måde, som du er blevet. Lige meget hvad hendes undskyldning er burde hun fandme få lettet røven. Undskyld sproget, men hun får fandme mit @!#$ i kog. Jeg håber sku, at hun læser med, for hun skal da vist på et kursus, hvor man lærer, hvordan man behandler andre...suk!
Jeg håber snart, at hun nosser sig sammen og tager en ordentlig snak med dig. Det skylder hun dig!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Misundelse |
|
|
Ærligt, så tror jeg at hun er TOTAL misundelig på at, hesten har valgt dig fremfor hende. Den har det skidegodt hos dig, vrinsker efter dig, hvilket den ikke gør efter hende. Du har tid til den osv. (hun har evt. set de gode/hyggelige billeder på din præsentation) Men meget syndt for dig, føler med dig. Køb din egen hest, kom videre, en som er helt din egen, som ingen kan tage fra dig. Spoo
*Horses are like potatochips, you just can´t have one!!!*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Spookie |
|
|
LIge mine egne ord  Og jeg har stadig intet hørt fra hende...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| endelig respons |
|
|
Nu fik jeg en sms på et lige så pænt sprog som den sms jeg sendte hene tidligere  Hun har læst tråden. Hun vender tilbage imorgen for at aftale nærmere. - åh nej jeg kommer til at savne ham jeg havde sådan håbet jeg måtte købe ham...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stakkels dig |
gitni |
14-12-2006 22:23 |
|
Nu kender jeg jo ikke dig personligt, men jeg har da indtryk herindefra at du er en meget fornufting hesteejer og elsker den hest over alt på Jorden!!!
Har så ondt af dig! Jeg overvejede jo selv at kontakte dig ang part på Rufus. Øv øv øv. Mange tanker herfra!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Maria... |
|
|
Jeg føler virkelig med dig... Vi har stået i samme situation, dog nåede vi ikke at hente hesten hjem... Men en ejer skrev en mail dengang vi søgte en lånehest til min kæreste... Vi tog ud og prøvede ham, og han var bare drømmehesten! Super sød og stille og roligt, det var min kæreste der skulle ride ham og han var simpelthen forelsket. Vi prøvede ham i juni og aftalen var han skulle hestes sidst i juli. Hun havde selv problemer med ryggen og kunne ikke ride ham. Vi forsøgte så fra midt i juli at komme i kontakt med ejeren, men hun svarede ikke. Til sidst kørte vi ud til stalden og fik ejerens adresse og kørte simpelthen ud og ringede på hendes dør. "JOOH, hun ville stadig gerne låne os hesten" lød svaret og vi aftalte vi skulle hente ham om fredagen,... Vi kørte super lykkelige ned og hilste på hesten på sommerfolden, den havde hove der var meget lange og var solskoldet flere steder og var ikke i pæn stand. Men vi glædede os bare til at få hesten hjem. især efter vi så dens tilstand. Samme aften skrev hun så en sms om at hun alligevel ikke ville låne os hesten da hun ikke kunne undvære den!!! I stalden sagde de de kun havde set hende få gange siden hesten var kommet på græs 1 1/2 tidligere. Men jeg tror simpelthen ikke hun kunne bære tanken at vi var så glade for HENDES HEST!! måske er det det samme der er sket her for dig. Jeg føler virkelig med dig, for vi var total knust! og det kan man vel så gange med 100 når du nu har haft ham i flere måneder. Jeg HADER den type mennesker der ikke kan onde andre noget godt, og SLET ikke med DERES dyr. For mig er det lidt ligesom børn der ikke finder et specielt stykke legetøj interessant før en anden leger med det. Bare ærgeligt at det her istedet drejer sig om levende væsener. Jeg kan så til slut fortælle at min kæreste forsøgte at købe "vores" hest men hun afslog. Derefter hørte jeg hun ikke interesserede sig videre for hesten igen. Året efter måtte hesten aflives pga. en skade. 
-Jane
Arrangerer Ute Lehmann weekendkursus i Aalborg Foråret 07
Venter guldfølle i juli 2007
Regulator Complete sælges ved Aalborg
Trailerlæsning og problemløsning Se mere på min hjemmeside www.hms4life.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min første tanke |
|
|
var også at du skal sørge for at hun henter den snarest -for hvem véd hvilke ting hun ellers vil klandre dig for? Ikke for at male fanden på væggen, men tænk nu hvis der skete et uheld og hesten blev halt, fik kolik, blev forkølet eller knækkede et mulehår fra nu af og frem til februar -jeg kan ikke forestille mig at du vil få ret meget forståelse for at det ikke var med vilje=din skyld at det skete. jeg ville simpelthen ikke turde have hesten længere, af frygt for hvad hun kunne finde på at anklage dig for. Håber dog stadig for dig at du får lov at købe ham, hvis det er det du allerhelst vil... Hold hovedet oppe!
Mvh Britt The more you practice, the luckier you get....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa. |
|
|
Dejligt for hende hvis hun kunne gå hele vinteren og trille tommelfingre og så kom hesten hjem igen til februar når vejret var ved at blive bedre!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa. |
|
|
Puh sikke da en mærkelig ejer. Hun vil da tydeligvis ikke hestens bedste. Håber du kommer godt videre, og enten finder en anden låne hest eller køber en ny.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ingen respons |
|
|
Det var da en ubehagelig drejning tråden tog, - at du nu ligefrem må gå af med hesten igen  Det er da risikoen ved at låne en hest, men synes det er hårde betingelser. - Håber ejeren tænker sig en gang ekstra om efter at have læst denne tråd. Enten så låner man hesten ud og acceptere at andre blir glade for ens hest og NYDER at andre har tid og overskud til ens hest når man ikke selv har. Og at folk ligefrem gider betale alting til ens hest når man ikke selv har råd. - Det er da et enormt privilliege at kunne låne sin hest ud! Jeg synes ikke ligefrem hesten ser ud til at mistrives, og ja hvorfor så lade hesten stå til februar? Synes du har handlet rigtigt, - sagt at hesten skal tilbage nu selvom det er svært. Men det er ikke nogen fair behandling af dig eller hesten!
Rollo - If you're a female you're instantly beautiful, no matter what idiots say... ♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ridderlykke |
|
|
Ridderlykke Måske skulle jeg være psykolog når jeg bliver "stor".  Nå, men derudover, så prøv at finde din egen, det er tit svært at leve op til "ejerens" ambitioner (eller mangel på samme). Der er så mange gode heste i det danske land, det kræver bare tålmodighed og en lup. Og så selvfølgelig at man ikke tror at man kan få en GP hest til 25000 kr. Held og Lykke fremover, og få så fat i lidt held!!! Du trænger til det. Spoo
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| allesammen |
|
|
Vil bare sige endnu engang TAk for Jeres støtte.. Jeg har det ret blandet i dag da jeg ved at jeg i aften får af vide hvad der skal ske.. Jeg er ked af hun ikke vil sælge ham til mig - måske har hun glemt hvor længe hesten stod til salg i sommers og hvor meget hun gerne ville af med den. Jeg håber selvfølgelig tingene har ændret sig og at hun nu har tiden til ham som han så inderligt fortjener. Jeg håber man kan sætte sig udover ens egne behov og fremme hestens også hvis det betyder salg. Men nu må min jagt på en hest atter begynde og så håber jeg at jeg denne gang har mere held i sprøjten. Min søgeannonce er her. Jeg håber at nogen måske kender nogen med lige den rette hest...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kort opsumering af sagen om Rufus |
|
|
Jeg mener, at der i alle disse meget fine, og til dels kreative indslag, er glemt en meget vigtig faktor. Jeg finder det højst uccaptabelt at hænge folk ud personligt på nettet som Maria har gjort det i indslagene her på siden. Jeg finder det også højst uforståeligt at lægge denne sag ud uden at gøre klart, hvad det egentlig handler om. For det første, at hesten rufus evt. skal bliver stående hos maria til 1/2 - 2007 er udelukkende på grund af den kontrakt som foresligger underskrevet af begge parter. Kontrakten giver begge parter ret til opsigelse af udlånet med en månedsopsigelse fra den første i en måned. Dvs. når hestens ejer opsiger Maria nu her så gælder ópsigelsen fra 1/2 -2007 og ikke før. Nogen vælger i disse indslag at foreslå, at hesten skal leveres tilbage hurtigst muligt og nogle mener, at en uges frist er helt på sin plads. Det forholder sig sådan at alle disse "forslag" giver anledning til kontraktbrud, og det kan bestemt ikke være at ønske for nogle af de indvolverede parter. Det må derfor specielt for marias vedkommende, til en anden gang, være at foretrække at nærlæse en sådan kontrakt før underskrivning, så en misforståelse som denne ikke kan opstå igen. Det forholder sig også sådan, som nogle så rigtigt nævner, at låner man en hest så kan man let komme til at stå i en situation, hvor den skal afleveres tilbage. Selv om det er trist og ærgerligt, mener jeg ikke, at det giver en ret til at opføre sig som maria har gjort i denne sag. Selvfølgelig bliver man ked af det, men man er stadigvæk nødt til at forholde sig til fakta og det føler jeg, at folk har haft meget svært ved (da kun den halve historie findes på siden her). Om hesten virkelig trives eller ikke trives er selvfølgelig væsentligt, men det ændrer ikke på, at hestens ejer til enhvert til i følge kontrakten kan sige lejer op (faktisk også uden at have en egentlig grund) og Maria har ligeledes kunnet opsige den. Det er helt tydeligt, at der gennem forløbet er opstået problemer i kommunikationen mellem hestens ejer og Maria, og at disse har ført til, at hestens ejer har følt sig nødsaget til at opsige kontrakten(det nævnes der heller ikke noget om på siden her) Men det korte af det lange er, at uanset, hvor ked af det og sur man end måtte blive så ændrer det ikke på en kontrakt eller ved, at anmindelig anstændig opførdsel er helt på sin plads...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Halløjsa de damer |
badutten |
15-12-2006 16:47 |
|
Det er da meget rigtigt det du skriver ang. opsigelsen, men det er vel også på sin plads at opføre sig som et voksent menneske, og tage knoglen og ringe til låner, og fortælle direkte hvad man har på hjertet, istedet for at sidde og fedte det ned på en sms og div. det er da i den grad ikke særlig voksent. Jeg syntes man(ejer) burde kigge sig selv i spejlet og mærke godt og grundigt efter indeni sig selv, og komme frem til at man(ejer) nok ikke har det rette at tilbyde denne hest, når man har et sygt barn, og nr. i mavsen. og tiden er jo ikke til stede her, og denne hest har brug for daglig motion og stimulation. Jeg syntes det lugter lidt af "det er min hest, det er mig der bestemmer"-øv bøv  Ridderlykke: Jeg håber hesten bliver hentet, og du kommer videre, for det lader ikke til at rufus drengen bliver din Jeg syntes virkelig at det er ærgeligt for dig og Rufus... Desuden så syntes jeg da at mht. kontrakten, så er ejer jo åbenbart overbevist om at hesten ikke trives, så opsigelsen er vel ligegyldig når nu ejer mener hendes hest mistrives henter hun den vel omgående-ja det havde jeg da gjort hvis min hest mistrives og ikke blev passet ordenligt ihvertfald!! Det er vist helt andre ting der trykker fra ejers side tror jeg..hmm.. -Badutten
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| majabryderup |
|
|
Jeh kan fortælle dig at jeg har flere gange gjort opmærksom på at hesten gerne må hentes hurtigst muligt. Dette er ikke kontraktbrud så længe der er enighed! Og samtidig kan jeg fortælle at jeg ingen egentlig grund har fået andet end at hun ønsker hesten tilbage pga. den ikke bliver behandlet ordentlig! Og når jeg spørger efter hvad jeg har gjort forkert såskal det ikke diskuteres!!! Og ja, vi har været uenige. Fra starten var det ejers ønske at hun skulle komme og ride 1 dage i ugen. Dette har jeg hele tiden sagt jeg ikke var int. i da jeg ville vælge min egen hestepasser. Det blev vi så enige om og vi aftalte at ejer kunne ride hesten efter aftale. Og at hun så efter jeg har haft hesten 12 dage endelig kan få leveret hestens medicin mod spat og samtidig fortælle at jeg ikke er særlig sød mod hende pga hun endnu ikke (på 12.dagen) har fået lov at ride hesten At hun så ikke kommer den dag vi aftaler kan umuligt være min skyld! Dagen hvor hesten leveres får jeg af vide at han er lidt tyk så han må meget gerne tabe sig lidt. Det har han gjort nu og nu klager hun over han er for tynd. INGEN ribben kan ses eller lign.! Da hesten så bliver syg vælger ejer at modsige dyrlægen ord. Dyrlægen mener luften i maven kommer fra 2 dages græsfold hvor den ellers står på jordfold. Nej nej, det var foderet der var noget galt med samt at hesten ikke kom nok udmen det ville hun ikke sihe før nu da jeg selv skulle opdage det!  Og så har vi igen og igen skulle diskutere sagen omkring at hun skulle fungere som hestepasser. Jeg har flere gange sagt at jeg godt kunne forstå hende men at jeg ikke var int. i den ordning. Og jeg sagde betrykkeligt at hun skulle være sikker på at hun kunne leve med aftalen hvor hun kunne ride den engang imellem og ikke hver uge. Og jeg regner med at en voksen kvinde mener det hun skrive runder på!! Det hele er en stor joke mht hestens ejer. For er der nogen der passer godt på sin hest så er det sgu mig!!! At hun så nu savner hesten og ønsker den tilbage er fuldstændig fair. Men hun skal bare ikke komme og sige at hesten ikke har det godt og at jeg ikke passer den ordentligt!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis... |
10vildeheste |
15-12-2006 17:47 |
|
Hvis du alligevel ikke selv har tid til at tage dig af hesten alle ugens dage, hvorfor kunne det så ikke lige så vel være ejer som en hver anden, der kom og tog sig af den de dage, du ikke har tid - det forstår jeg altså ikke... Personligt ville jeg aldrig låne min hest ud til en der havde brug for hjælp fra en hestepasser.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej hej |
badutten |
15-12-2006 17:47 |
|
hørt  Forstår dig så udemærket Maria  Har hun givet lyd fra sig? eller? -Badutten
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altså! |
|
|
Jeg synes godtnok også det er noget fis! Maria, jeg har også det indtryk at du er noget nær det mest omhyggelige heste menneske man kan forestille sig, og stod min Janus stadigvæk i Odense var du velkommen til at få part på ham! Jeg håber at Rufus blir din.
Verden har mistet en af dem der betød noget Hvil i fred Steve Irwin Daisy 04/06-1997-05/01-2005 Savner dig min skat, men sorgen er kærlighedens pris Det sværreste er at vise man er noget særligt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 10vildeheste |
|
|
En person der kender hesten og som man trygt kan overlade den til ved evt sygdom, ferier osv er super godt. Og det har jeg altid benyttet mig af og aldrig lagt skjul på. Om det skulle være hestens ejer eller en anden har jeg aldrig lagt skjul på min mening omkring. Og samtidig er hestens ejer gravid så hvor længe kan hun ride den optimalt - både for hende og hest. badutten: jeg har intet hørt endnu MissGreen: Tak..jeg tror desværre ikke han bliver min..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| At hun er gravid |
10vildeheste |
15-12-2006 19:13 |
|
Behøver da ikke være nogen hindring for at hun kan ride den en gang eller to om ugen. Og hvis man ikke mener man kan stole på hestens ejer, hvorfor skulle hun så stole på dig - tillid er som regel gensidig...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 10vildeheste |
|
|
Ja,tillid er begge veje. Og jeg har på intet tidspunkt ikke stolet på hestens ejer. Ordene omkring hun kun kunne ride et par mdr. fra jeg fik hesten pga. graviditet var hendes egne ord. Og som sagt; jeg har hele tiden, fra jeg så hesten første gang, sagt til hende at jeg ikke var int. i hende som passer. og hvad grund er eller ej så er det stadig min mening omkring emnet. Og da jeg ikke har lagt skjul på det kan jeg ikke se fejlen i det. Det kan diskuteres om det er en dårlig holdning jeg har men der er ikke lagt skjul på den og den er uddebatteret flere gange mellem ejer og mig hvor hun gav sig og alligevel får jeg den atter kastet i hovedet!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 10vildeheste |
|
|
Og som jeg har sagt til hende måtte hun komme og kigge til hesten så tit som hun havde tid og vi kunne aftale at hun kunne ride den engang imellem osv. Så det er ikke fordi jeg har holdt hende væk fra hesten...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg forstår |
|
|
dig godt maria. Lånte jeg en hest var jeg heller ikke interreseret i at ejer var passeren. det har da intet med om man stoler på personen eller ej, men det vil simpelhen være en forker føelse. Man låner jo hesten, som sin egen, og det vilel føles mærkelig at ejer så var passeren, som man skulle rette sig efter. Det fungere måske fin for nogen, men for mig vil det være den omvendte verden.
Mvh Heidi & Kæmpe-dyret Sir sandro Hvem sagde det ikke var størrelsen det kom an på?
Spring Undervisnig tilbydes i århus, og lejledhedsvis på Lolland/Falster. Besøg gerne vores hjemmeside kaempe.webbyen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heidi2801 |
|
|
Præcis min holdning og følelse..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen hvis kontrakten gælder |
Ratster Zoo |
15-12-2006 19:42 |
|
til d. 1/2 og man kan sige den op min. 1 måned før, så kan du godt kræve at hesten er fjernet d. 1/1-07
Ratster Zoo I er velkomne til at komme og besøg mig og hilse på 26 af de 28 dyr jeg PT har. Skriv dog en PB først så i er sikker på jeg er hjemme når i kommer 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ratster Zoo |
|
|
Kontrakten er ikke gældende til en bestemt dato. Men opsigelsen skal ske med 1 måneds varsel til den 1. i md. Så egentlig er der gjort det rigtige. Men når nu vi så er enige om at det skal stoppe og hun så gerne vil havde sin hest tilbage som hun savner og ikke mener jeg passer på så forstår jeg ikke hun ikke henter den med dags varsel. Hvilket hun kan gøre hvis hesten ikke passes ordentligt! Jeg fik i går aftes sms om at hun ville ringe i dag "for nærmere aftale" - jeg venter stadig spændt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| afslutning af sagen |
|
|
Hesten afhentes d.27.dec.06. RETTELSE: jeg er blevet bedt om at rette en fejl; jeg har ikke skrevet under på at hesten skulle rides 6 dage om ugen men at den skulle rides 5-6 dage om ugen! Sagens afsluttes herfra. Tak for div. henv. både med hjælp, støtte samt. int. i at låne mig en ny hest.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kontrakt |
|
|
Maja... Ja. Det lyder da også helt logisk at ejeren først mener at hesten bliver misligeholdt, keder sig, ikke kommer nok ud og får ikke nok i foder. Derefter må Ridderlykke gerne/skal beholde hesten i 1½ mrd. mere, så kan den da "først rigtig blive misligeholdt". (sidste sætning skal læses med ironi). Her lyder det mere for mig, som om ejeren mere har fået kolde fødder, men det passer bedre i hendes kram, først at få hesten hjem til feb. Kan nu heller ikke fatte at, en hest kan "misligeholdes" på et ridecenter, for der er sgu nok folk, der vil skræppe op, hvis det er sådan. Og vi kan nok blive enig om, at hvis nogen her udlejede en hest og man mente den blev misligeholdt / mistrives, så ville 99.99% lette røven og få kræet hjem inden for den første uge. Og staldplads kan man altid finde, hvis lokummet brænder. Bare min mening, om en mærkelig sag!!! Spoo
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Godt sagen... |
|
|
nu er "afsluttet"... der er heldigvis ikke så lang tid til d. 27. december hvor du så er "fri for" Rufus (forstået på den måde at du så ikke længere har ansvaret for ham, når nu han mistrives). Men alligevel lidt tankevækkende at julen lige skal overståes først - var det min hest der var udlånt og jeg ikke mente den trivedes hos låner, ville den blive hentet med ca. 2 min. varsel... så længe tager det jo ikke at sige farvel. Og man kan altså sagtens få staldplads i Odense hvis l*kummet virkelig brænder!!! Men held og lykke med på ny at finde en god hest Maria. Tankevækkende tanker fra Ditte
Husk at smile til verden... så bliver det hele meget nemmere og du bliver kønnere at kigge på.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skraedderdal |
|
|
Men held og lykke med på ny at finde en god hest Maria. - tusind tak Ditte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Maria: |
Mijn Fylla |
15-12-2006 21:44 |
|
Æv æv Det er bare ikke fair.. Dig og Rufus passer bare sammen, hvorfor skulle det ende sådan?! Håber hun fortryder sit valg, men at Rufus får det godt, selvom han ikke er på SAM.
MVH. Mijn Fylla
- hende med den lækre pony
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| videre opsumering |
|
|
Jeg må endnu engang udtrykke min store unddring over denne sag og i særdeleshed dens udformning her på siden. Jeg har meget svært med at forstå Marias lyst til at skrive og sige grimme ting om hestens ejer. Jeg vil endnu engang gerne udtrykke, at jeg godt forstår ævrelsen og frustrationen over at miste hesten, men at dette bla. skulle give Maria ret til at fortælle tilfældige her på siden om hestens ejers familieforhold finder jeg højst uaccaptabelt for ikke at sige direkte krænkende for ejer. Jeg mener at uanset sagens karakter vil dette i mine øjne aldrig være legalt på nogen måde, og det kommer hverken Maria eller andre på denne side ved. Det er måske værd at tage den kommunikation, der har været med ejer op til overvejelse endnu en gang, da det jo netop er den, der har givet anledning til hele denne kedelig sag. Maria kan vælge at se bort fra den, men vinder intet herved og det ville måske give stof til en smule selverkendelse i stedet. Herudover finder jeg det højst mærkværdigt, at folk der end ikke har set kontrakten tillader sig at forholde sig til den - det er jo direkte useriøst! Men hésten ender heldigvis snart hos den retsmæssige ejer d.27/12 -2007 og der får han det godt - som han har haft det så mange år forinden han kom til Maria! Men til dig Maria, jeg håber da så sandelig, at du finder dig en dejlig hest at leje og at de ikke kommer i denne uheldige situation igen ( - for du har vel lært en smule om, hvordan man behandler andre mennesker på nuværende tisapunkt?!)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| majabryderup |
|
|
Jeg har snakket med hestens ejer (som du jo nok har hørt fra anden side) og sagen er afsluttet. Så hvorfor kaste med mere mudder! Jeg håber ligeledes ejer har lært hvordan man skal udleje hest og ligeledes lytte til sine indre følelser omkring udlejning så man ikke skriver under på noget man ikke føler for.
M.V.H. Riderlykke  < DRESSURHEST SØGES > Glædelig jul til det ganske land
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ved opsigelse ved |
ElseG |
15-12-2006 23:34 |
|
...at hesten bliver misligeholdt, keder sig, ikke kommer nok ud og får ikke nok i foder. Der kan man opsige en kontrakt, med dags varsel.. Hvis det er påtegnet i den.. Hvilket jeg mener der er, i HN´s kontrakt, som er brugt i den her sag.. Såhhh, når hun nu har beskyldt dig for, alt det der... Så ville jeg hurtigt få taget brug af det, at få hesten hentet hjem allerede i morgen... OGSÅ selv om der er aftalt d. 27. dec. Du overholder jo bare kontrakten på den måde...  Vi ses søndag... 
Mkh. Else.
Man lugter ikke af hest, man dufter.. 
HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!
Seriøs part til Rino søges, hurtigst muligt. Ring, hvis du har interesse. På nr.: 23324987
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Maja... |
|
|
...Jeg har fulgt denne tråd fra start til nu, og jeg må sige, den eneste, der ikke opfører sig voksent er altså dig, jeg kan virkelig ikke se at Maria skriver nogetsomhelst krænkende om ejeren, hun nævner ikke engang hendes navn! At du så mener At MAria har gjort noget krænkende er da ok, men hvorfor er det så at ejeren selv ikke kommer på banen og argumentere imod det skrevne?! Havde det været mig, der have fået af vide hesten ikke blev behandlet godt, havde jeg ikke nøjes med at skrive de ord Maria har brugt, jeg var blevet stiktosset, og at ejer så ovenikøbet ikke vil hente sin hest førend 1.2.2007 er da dybt useriøst, jeg er sørme også bekendt med hvad der står i kontrakter lavet herinde, og kan kun give Else ret! Hvem vil egentlig have sin hest hos en låner hvis hesten mistrives SÅ voldsomt som den åbenbart gør?! Ja, jeg undres... Der er altid tre sider af en sag, den ene, den anden og SANDHEDEN! Men jeg er da sikker på en advokat ville elske en sådan sag her... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja hvis |
|
|
jeg låner en hest, betaler udgifterne, ja så er det kun mig og ingen anden der rider, så jeg syntes du har været flink. held og lykke med at finde en anden, jeg har lidt ondt af hesten, for hvis ejer selv har tid, skulle hun nok aldrig have lånt den ud.
med venlig hilsen Susanne. Sød 100% børnevenlig kat3 Welshpony sælges med alt udstyr
Din uderskrift kan hjælpe. www.animalsmatter.org/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Var jeg blevet beskyldt... |
Buusser |
28-12-2006 09:59 |
|
for ikke at passe en andens hest ordentligt og ikke var enig deri, så havde jeg ikke tøvet med at få hesten afleveret med det vuns... det ville have såret mig enormt og jeg var højst sandsynligt blevet smækfornærmet. At blive kaldt dyremishandler er noget af det værste man kan kalde folk, der holder af dyr. Jeg kan ikke se, at riderlykke hænger nogen ud med navn og lign. her. Jeg aner f.eks. intet om hvem vedkommende er og er nok også lidt ligeglad. Men at skulle låne hest engang? Nej tak, sådan en tråd her fremmer jo ikke ligefrem lysten til det. Held og lykke med din hestejagt Maria. 
Misund ingen hans tilsyneladende lykke Du kender ikke hans hemmelige sorger. (indisk ordsprog)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|