Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kørte en kat ned...
Forfatter: 
Dato:  13-12-2006 18:23
Puha, sikke dog en forskrækkelse!!!

Skulle op og fodre heste og handle. Kører på landevej, så kører jo 80... Pludselig ser jeg fra venstre, at der kommer noget ud på vejen. Og BUMP siger det!

F*ck, når jeg at tænke. Får vendt bilen. Der har allerede været en mere, der er kørt i samme retning som mig, så tænker at han måske har ramt katten også.

Den ligger livløs på kørebanen, krøllet sammen. Men jeg kan se, at den stadig trækker vejret/har puls. Jeg får taget mig sammen og får lagt den ud i vejkanten. Her ligger den også og trækker vejret. Der er ikke noget blod at se nogle steder. Ringer til kæresten, der siger, at jeg enten selv skal køre den over igen, eller også skal jeg ringe til dyrlægen og høre, hvad jeg skal gøre.

Jeg VED, at jeg ikke vil være i stand til at køre den over igen. Ringer til dyrlægen. De lukker nu, men det er heldigvis dem selv der har vagten. Så de lover at Peter bliver der, til jeg kommer med katten.

Katten bliver lagt ind på bagsædet i bilen, og så ellers afsted mod dyrehospitalet. Sidder og tænker, hvad nu hvis det er en vildkat, der ikke er vant til mennesker? Hvad nu, hvis den pludselig springer på mig bagfra mens jeg kører?

Da jeg kommer til et lyskryds og holder for rødt, tænder jeg lige lyset i bilen. Den ligger og kigger på mig... Jeg taler til den, fortæller den, at den skal kæmpe, holde ud.

Fremme ved dyrlægen kommer Peter og tager den ud...
Han undersøger den. Den virker manisk. Den bløder lidt fra underlæben, men går fint på ale 4 ben. Den får noget beroligende (til at tage chokket) og så noget smertestillende.

Heldigvis finder vi ud af at den ER øremærket, det kunne jeg bare ikke se i mørket... Og der er sørme også registreret en ejer på katten. Så det ser lyst ud.

Jeg får besked på at køre hjem, de skal nok ringe til ejeren. Og i øvrigt passe godt på katten!

Jeg spørger om, jeg da ikke skal betale for smertestillende og beroligende. Men næ nej, det vil han slet ikke have penge for.

Jeg fik telefonnummer og adresse på kattens ejer. Og har nu slået adressen op på nettet. Det er ud for deres hus, at jeg har påkørt katten.

Nå, de får en buket blomster en af dagene. Og en SMS lidt senere i dag, for at fortælle, at det var mig, og at jeg er ked af det.

Puha, sikke en oplevelse...

Christine har fodret hestene og Michael har handlet. Jeg trængte bare til at komme hjem og kramme mine egne 2 missere, der heldigvis er INDEkatte. Og så lige tude lidt...

Måtte bare lige ud med det...

Hilsen Camilla.

Formand for Møllers Fanklub

0
0
Svar på denne tråd

Puha sikke
Forfatter: 
Dato:  13-12-2006 18:32
et chock og få.. Det var da godt du handlede som du gjorde, det er der ikke mange som gør. Håber katten klarer sig og bliver frisk igen.

Lev livet mens du kan!!

WWW.Billigste-pris.dk

0
0
Svar på denne tråd

Puha grim oplevelse
Forfatter: 
Dato:  13-12-2006 18:33

Kan godt forstille mig det ikke har været sjovt!

Har næsten prøvet det, men det var min kat, han sad i vinduet og skulle lige beslutte sig om han ville ud el. ej, typisk:) kl. var 2 om natten, jeg var ved at gøre mig klar til at gå i seng. Tiger-mis hopper ud og 10 sek efter kommer der en bil og BUM siger det og bilen bremser helt vildt op..

Der røg mit hjerte op i halsen, løb ud i regnvejr i min dejlige morgenkåbe og kaldte på Tiger-mis så plejer han at komme, manden i bilen (røvhullet) siger jeg ramte en tigerstribet kat, jeg siger sådan en har ejg der lige er hoppet ud, nå siger han så det sikkert din, undsyld hvis den ikke klare det og køre!!!

Helt ærlig, 2 timer senere kom Tiger-mis hjem uden der var sket noget, på nær en flækket negl. Men helt ærlig han kunne sku godt have været lidt mere høflig, lige meget hvad!

de 2 timer var de væreste i mit liv troede jeg havde mstet min lille kat.. NØJ jeg var glad da han kom!!

Knus Lene

Rasull, min dejlige fjollerhest...

0
0
Svar på denne tråd

Godt!!!
Forfatter: 
Dato:  13-12-2006 19:09

hvor er jeg glad for at du stoppede og samlede den op ... !

Det betyder så meget som katteejer - og alle andre ejere ...

Jeg kom hjem en dag sammen med min mor - glade og grinene... op ad bakken kan vi se en ung fyr lige uden for børnehaven samle noget op med en skov ... mig og min mor skreg bare ... det var min elskede Nova ...Idioten havde bare kørt videre... og så lige uden foran en børnehave... jeg er SÅ sur på ham..hvis jeg en dag for fat i ham... jeg ledte efter ham, men fandt ham aldrig :-(

heldigvis har jeg hendes helsøster Bella - min anden elskede tøs ... hun holdt modet oppe hos mig :-D

Nå men det var bare en STOR tak til dig fordi du ikke bare lod den ligge ... og ja, det må ha været SÅ væmmeligt :-(

Men godt at katten ( forhåbenligt ) klarede det

Støt de græske hunde
www.graeskehunde.dk
Nu med part på Bella
0
0
Svar på denne tråd

Synes ikke at man kan være andet bekendt
Forfatter: 
Dato:  13-12-2006 19:47
Altså, der er i min verden ikke meget andet at gøre, end at sørge så godt for den stakkels kat, som muligt.

Føler med jer andre, der har mistet katte, eller været tæt på!

Har nu skrevet sms til ejeren. Men har ikke hørt noget fra hende endnu. Jeg påtænker at ringe til dyrlægen i morgen og høre til kattens tilstand.

Hilsen Camilla.

0
0
Svar på denne tråd

kørt kat ned..
Forfatter: 
Dato:  13-12-2006 19:58

har også prøvet at kører en kat ned.. den døde med det samme... skreg da jeg hørte bumbet!

Alt over 165 er ikke en hest, men en Giraf :-)

Odense; Undervisning tilbydes...

0
0
Svar på denne tråd

Skulderklap herfra
Forfatter: 
Dato:  13-12-2006 20:00
Jeg synes bare, det er så flot, at du reagerede på den måde! (Y)
Det er så nemt bare at køre videre og lade som ingenting.
Hvis du på et tidspunkt ved mere om katten, så skriv lige.

Mvh xtiny
---

WYGIWYGAINGW
"What You Get Is What You´re Given And It´s No Good Whining"

The Science of Discworld

0
0
Svar på denne tråd

Får næsten
Forfatter: 
Dato:  13-12-2006 22:26

tårer i øjnene af din beskrivelse!

Stakkels lille mis og stakkels dig! Men ja, du gjorde det eneste rigtige - får det helt dårligt, når jeg tænker på hvor mange der sikkert bare ville have været kørt videre og så kunne den stakkels kat bare ligge der...

Håber at du får godt nyt i morgen - og ikke for at virke naiv, men måske burde ejerne af katten måske sende dig en buket blomster??? Det VAR jo altså ikke din skyld - og du har handlet flot!

Men nu er jeg da overbevist om, at lille Nemo skal øremærkes når han skal kastreres - det er da et stort pluds i sådanne tilfælde!!

Christine

Nu med Fisker-manden

0
0
Svar på denne tråd

Undskyld
Forfatter: 
Dato:  13-12-2006 22:27
mit "d" i plus...

Nu med Fisker-manden

0
0
Svar på denne tråd

smukt gjort
Forfatter: 
Dato:  13-12-2006 22:37

Jeg er så rørt over at du handlede som du gjorde. Er lidt træt af folk der bare vil aflive katte uden at lade dem prøve at komme sig.

Havde min avls hankat der blev kørt over udenfor mit hus for et år siden, katten lå og skreg, jeg måtte ud af sengen i noget tøj og ned til dyrlægen og få den aflivet, hun var utroligt sød den dag, dyrlægen altså, for hun tog den lørdag morgen kl 8, og hun havde fri weekend.

dejligt at denne kat du påkørte klarede den.

Undervisning tilbydes, af voksen erfaren rytter.

0
0
Svar på denne tråd

Godmorgen
Forfatter: 
Dato:  14-12-2006 05:58
Tak for jeres søde kommentarer...

Jeg har ikke sovet meget i nat... Kl 23 ringede ejeren. Hun havde lige fået fri fra job, og havde lige modtaget min SMS. Hun havde ikke hørt fra dyrlægen, sikkert fordi hendes telefon har været slukket... Hun var selvfølgelig ked af det, ude af den, jeg kunne jo ikke sige meget om, hvad der var sket med katten, da det jo var 6 timer siden jeg havde afleveret den. Men hun ville selv ringe til dyrlægen der kl. 23 i går aftes.

Hun sagde flere gange, at det jo ikke var min skyld. Og nej! Det var ikke min skyld, katten løb jo lige ud på vejen. Jeg kunne ikke have gjort noget for at undvige den. Men alligevel kan man godt føle sig skyldig... Ikke rart...

Nå, jeg kører på job nu. Ringer til dyrlægen enten i min frokostpause eller når jeg har fri kl. 15. Og jeg skal nok komme med en opdatering herinde...

Og egentlig har du jo ret, Christine, det er måske nærmere mig, der skal have blomster for min indsats end hende, der har valgt at have sin kat ude???

Sætter i hvert fald stor pris på, at mine kære katte er indekatte. Silke lå og sov i skødet på mig hele aftenen i går, og har ligget hos mig i nat også. Dejligt; lige hvad jeg trængte til!!!

Hilsen Camilla.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville
Forfatter: 
Dato:  14-12-2006 08:19

i hvertfald give dig en buket blomster hvis det var min kat du havde kørt ned...

Du har handlet præcis som jeg ville ønske alle ville gøre, hvis/når de kører et dyr ned.

til dig...

Er du en rutineret rytter, som er frisk på at ride en smuk livlig fjordhoppe et par gange om ugen, så skriv til mig...

0
0
Svar på denne tråd

Opdatering
Forfatter: 
Dato:  14-12-2006 20:54
Har talt med både dyrlæge og ejer i dag.

Dyrlægen fortalte mig, at den ikke har brækket noget som helst. Men at den bløder fra tandkødet og at den går rundt i cirkler. Måske har den noget på balancen...

Ejeren fortalte mig, at den var noget forpustet og at dyrlægen mistænkte, at den havde fået en lækage i sit mellemgulv...

Men hvor om alting er, så lever katten altså endnu. Den er stadig på dyreklinikken. Men ejeren har lovet at holde mig opdateret. Så det er rart.

Men er der nogen der kender til det, at få en lækage i mellemgulvet? Jeg mener, er det noget som man kan forvente den overlever? Eller hvad?

Jeg sætter stadig stor pris på at mine katte er indekatte!!! De får bare SÅ meget ekstra nus i disse dage. Og det er som om de også selv søger den ekstra opmærksomhed...

Tak for tankerne til katten; det har forhåbentlig været med til at redde dens liv.

Hilsen Camilla, der forhåbentlig skal sove lidt bedre i nat.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider