Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Min kat brækker sig
Forfatter: 
Dato:  12-12-2006 23:13

Hej alle katte ejer.

Jeg har en kat på snart 2 år som fungere som både ude og inde kat, han har ikke været så meget ude, da han ikke går ud når det er koldt, blæser og regner lidt fissefornem skal man jo være...

Men som overskriften siger brækker han sig ca. 5-6 gange i løbet af dagen alle steder og har gjort det variaret de sidste 3-4 dage.. han drikker som han skal, spiser som han skal.. afføring har vi ikke styr på da han gør det ude, men nu prøver vi lige at holde ham inden nogle dage og se om maven er iorden..

Jeg kan sige med det samme det er hårbolde fra pels dyr.. Det er noget brunt flydende med lidt små klumper i og laver mærker alle steder...

Hva fanden kan det være, nogle der har været ude for det samme.. ved godt at katten spiser alverdens ting og sager udenfor som kan være grunden, men hvor længe er det så om at komme ud af kroppen så brækken ophører?

Håber nogle kan hjælpe lidt..

Søger KLASSISK dressur underviser skal foregå i Bjæverskov (4632).

0
0
Svar på denne tråd

Min kat gør det også
Forfatter: 
Dato:  12-12-2006 23:24

... når han har fri adgang til tørfoder. Så spiser han mere end maven kan indeholde - og når det så svulmer op i maven, går det galt.

Han brækker sig også hvis man giver ham vådfoder!

Men få ham kigget hos doktor dyr. Dengang min mis blev det, sagde han, at han bare grovåd, og det var der mange katte som gjorde. Tit spiser han noget af "brækket" igen, fordi det kun er foder som lige har været nede og vende. Klamt men sandt.

Nu er han hovedsageligt indekat, og jeg har fuld kontrol over hvad han spiser. Han har ikke brækket sig EN eneste gang de sidste 3 uger :) (hvor han har været her)

Dét klinger :D

(...og Plethesten selvfølgelig - det klinger bare ikke på helt samme måde ;D )

Se videoer af de smukke her

0
0
Svar på denne tråd

Hvad giver du ham
Forfatter: 
Dato:  12-12-2006 23:30

at spise?

Min den store (huskat, 1 år, kastereret han) kaster op hver gang han får menneske mad eller vådfoder..

Hold lige øje med opkasten.. For den ene gang kastede min op fordi han havde orm, så der kastede han orm op..

Ratster Zoo - avler af Vinterhvide Dværghamstere og Tamrotter

Tamrotte ejer, og STOLT af det

Shetlands pony - en stor hest i en lille pakning,

Fjordhest - I sol og i blæst

0
0
Svar på denne tråd

brækkat
Forfatter: 
Dato:  13-12-2006 08:58

Ja det kan være orm... men det kan også være at din kat har problemer med at få hårbollerne til at passere normalt.

Jeg har haft samme problem med min langhårskat. Ham giver jeg nu små portioner mad i løbet af dagen. Når jeg går om morgenen gemmer jeg mad rundt omkring... de spiser langsommere på denne måde. Han får også dyrlægens mad.

Også giver jeg ham kattemalt (hver anden tredje dag) lige ind i munden (han kan ikke li det, mens mange andre kan) Du kan få en tube til 50 kr ca og det virker. Det smører lige systemet så hårbollerne passerer som de skal.

Han brækker sig ikke mere...

0
0
Svar på denne tråd

tak for svarene
Forfatter: 
Dato:  13-12-2006 23:04

Jeg kan sige med det samme at han har ikke orm i hverken sin afføring som jeg har set idag og heller ingen i brækken..

Det kunne faktisk godt være det med fodret, for han har direkte tilgang til sit tør foder altid. Det passer osse med farven og evt de små ting som er i brækken... Tak jeg vil undersøge det nærmere omkring hans foder og han skal have postionvis så han få det at spise som er nødvendigt...

Endnu engang tak...

Søger KLASSISK dressur underviser skal foregå i Bjæverskov (4632).

0
0
Svar på denne tråd

hårboller
Forfatter: 
Dato:  14-12-2006 09:36

Mht hårboller... hvis en kat har problemer med hårboller ses det netop også på at den kaster sit halvtfordøjede foder op... altså efter ca 8-10 timer efter den har spist. Mere nøje forklaring kan læses her: www.netdyredoktor.dk/sw15514.asp På siden står der også en masse omkring symptomer. Så bare søg og læs

En kat kan sagtens være plaget af orm uden det kan ses. Når man ser en del orm kan det være tegn på et slemt tilfælde. Derved gives dobbelt behandling.

Pøj pøj med misseren håber at den får det bedre.

0
0
Svar på denne tråd

Min kat Topper...
Forfatter: 
Dato:  14-12-2006 10:40

...har også kastet op de sidste par uger, så nu er vi på skåne-kost fra Dr. Dyr, men nu er det jo også siamesere jeg har og de har vist tendens til sart mave.

Begge mine får også kattemalt og de er nogen af dem der elsker det, de nærmest overfalder mig for at få det

Mine katte er indekatte og de får tørfoder, men engang imellem ryger der lidt godt ned i skålen, såsom tun, rejer eller kogt kylling.

Før skånemaden fik de slankefoder, da Viggo er en smule tyk, men det kastede Topper så op af, så lige nu er det skåne-kost og når det kører med det, skal vi lige så langsom forsøge at skifte over til slankemaden igen.

Mine katte har også en aktiveringsbold, som de elsker og kan få timer til at gå med, så det er et kanon legetøj.

Jeg giver dem også gær-tabletter.

Nå håber at du finder en løsning for din kat, det er nemlig temmelig belastende at skulle gå og tørre bræk op og så er det jo også synd for katten.

-Anja-

I går, er i dag, imorgen.

www.dyrenettet.dk

www.c-rex-dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-12-2006 11:46
Prøv at køb noget kattemalt. Det kan fås på apoteket.. Det hjælper mod opkastning og mod hårbolde i maven.. Ellers kontakt dyrlægen.. Måske har den spist noget den ikke kan tåle..

Mette Timmermann Kock

Elbækgaard, Ø. Snogbæk

Dansk Varmblod er det bedste :-)

Venter føl april 2007!

SÆLGES:

Fleecedækken str. 145, mrk. Capriati, lilla/blå-ternet

Fleecedækken str. 145, mrk. Horse Saver

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider