Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Har du arbejdet/arbejder på stutteri?
Forfatter: 
Dato:  12-12-2006 01:04

Hej med jer

Jeg går og er næsten sikker på at jeg vil søge arbejde på et stutteri i nær fremtid, men jeg tænkte det kunne være en god idé at høre om folks erfaringer inden.

Jeg ved nemlig ikke helt, hvordan jeg skal gribe det an og om jeg egentlig har forudsætninger nok for at arbejde på et stutteri.

Favorit racen er araber, men skal nok ikke lige satse på de store muligheder der, og derefter er racen stort set lige meget.

Jeg vil bare gerne høre om, hvad I havde af erfaring med heste inden, og hvad der krævedes af jer - og hvordan arbejdet så var/er.

Hilsen LouiseN

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har gjort det...
Forfatter: 
Dato:  12-12-2006 09:05

... efter skoletid for maaange år siden :)

Det, der kræves er:

Gode kræfter, for der skal muges meget ud og strigles meget

Ro og tålmodighed, når føl og plage skal lære de mest gængse ting

Villighed til at arbejde mange timer

- og ellers omgængelighed, høflighed, tjenstvillighed og alle de andre almindelige egenskaber der gør, at andre mennesker kan holde os ud :)

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

jeg har arbejdet med heste.
Forfatter: 
Dato:  12-12-2006 10:21

Jeg har arbejdet i en dressur og i en dressurstald gennem min uddannelse til dyrepasser.

Er helt enig i hvad sif skriver, udover det skal du tænke på at lønnen er lav og nogle brådne kar tager alt for mange penge for et lille værelse og oveni kommer så opstaldning af evt. hest.

Det er hårdt arbejde og der er ikke mange folk i hesteverden som altid er lige flinke uanset hvor godt man prøver at gøre tingene.

oveni er der så en masse gode oplevelser og man lærer en masse ved at omgåes hestene 10 timer om dagen.

0
0
Svar på denne tråd

Ja, jeg har...
Forfatter: 
Dato:  12-12-2006 11:07
Jeg har arbejdet både på rideskole og stutteri. Da jeg startede på rideskolen som 17 årig, havde jeg kun den hesteerfaring, som min egen hest gennem 5 år havde givet mig. Det var hårdt arbejde, men skønt, og jeg lærte utroligt meget. Lønnen er elendig, men jeg synes det er en fantastisk oplevelse og erfaring for en ung hestepige. Så kan kun sige Go for it, men lad dig ikke udnytte for groft. og husk på...lidt hårdt arbejde skader ingen ;-)

En rigtig hest er over 1,70 m.

Vejen der ikke starter i hjertet, ender blindt.

0
0
Svar på denne tråd

dete r hårdt
Forfatter: 
Dato:  12-12-2006 11:12

men skønt.Man skal ikke tro det er lutter røde roser, det er hårdt fysisk arbejde og man skal turde tage fat og få beskidte negle. Og desuden er to dage ikke ens..altid nyt..man lærer hver dag.

Held og lykke og ps jeg tror da godt du kan finde noget med arabere..

Min elskede mule sælges til

hjertevarmt menneske

0
0
Svar på denne tråd

Det lyder jo...
Forfatter: 
Dato:  12-12-2006 12:42

... godt indtil videre. ;)

Håber at flere endnu vil fortælle om deres efaringer.

Jeg er 22 nu, og har haft egen pony hjemme fra jeg var 6-17 og har også redet lidt siden.

MEN, det har bare ikke været på noget seriøst plan, så jeg vil bestemt ikke kunne tilride og knap bare ride uddannede heste som dte er lige nu, men kunne rigtig godt tænke mig, hvis der var mulighed for at forbedre ridningen. Det er dog ikke en tvingende nødvendighed-

Jeg er umiddelbart mest interesseret i den daglige omgang og opdragelse, pasning, klargøring til kåring, avl. Men selv der vil jeg da have mangler, men til gengæld være ivrig efter at lære.

Er det nok?

Det andet er jeg ikke så bekymret for (at det er fysisk hårdt, mange timer, osv).

Hilsen LouiseN

0
0
Svar på denne tråd

hårdt srbejde!
Forfatter: 
Dato:  12-12-2006 13:14

Jeg arbejdede i Schweiz i næsten et år, på træningsstald/stutteri og det var bare hårdt arbejde! Men det var samtidig også givende.

Jeg var i stalden kl 8 om morgenen og så skulle der fodres, skiftes dækkener og hestene blev så lukket ud. Så blev der muget og stalden klargjort og kl 12 kom hestene så ind igen til frokost. Når det var ordnet kunne jeg gå hjem til frokost.

Kl 14 var jeg igen i stalden og så skulle hestene rides, trænes og klargøres til div ting og sager. Ligeledes var der altid nogle heste der skulle flyttes fra en stald til en anden. Dette blev gjort enten ved trailer eller over kortere distancer red vi derhen og byttede hest og red tilbage igen.

Om eftermiddagen var der så også købere der skulle se hestene og vide noget om dem osv. Ligeledes var der nogle der skulle undervises når de kom og skulle ride den hest de havde i træning.

En del af stalden var også til tourister og så skulle man engang imellem lave en udflugt hvor man skulle ud og guide folk rundt i naturen.

Det var ikke altid jeg nåede at nyde ridningen selv, det meste af tiden gik med at sørger for at uddeligere arbejdet til andre. Det var kun hvis vi havde specielt svære heste eller ved sygdom at jeg gik ind og trænede dem selv. Ellers var det mest undhestene der skulle tilrides som var mit bord. Resten tog pigerne i stalden sig af.

Så nogle dage var det udelukkende udmugning, pasning af hestene og papirarbejde. Det var temmelig kedeligt.

Men jeg vil sige at jeg har haft nogle gode måneder dernede og jeg var rigtig glad for at være der, selvom det var hårdt arbejde.

Venlig hilsen
-miki-
www.prettyfancy.ridesiden.dk
-alt om krybbebidning og vævning
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har...
Forfatter: 
Dato:  12-12-2006 17:05

været på Møgelholt Stutteri. Det er hårdt arbejde. Jeg var dog så priviligeret at jeg havde fast arbejdstid fra 8-16. Og så en weekend i ny og næ. Det var ikke fordi det var så meget udmugning da hestene i boks stod på madras. Så det var kun i spiltovene der skulle muges. Boksene blev dog tømt, men det blev gjort med kat.

Ellers hjalp jeg med at longere og gøre heste klar til ridning. Jeg fodrede, gav vand, striglede, rensede udstyr og gjorde rent i stalden, samt andre forefaldende opgaver. Om eftermiddagen skulle hestene have wrap. Og spiltovs-hestene skulle ind igen.

I sommerperioden hjalp jeg med at gøre hingsten klar til tapning og med at prøve hopper af.

Der var altid nok at se til. Der var ca. 35 heste i stalden.

Jeg var der i lidt mere end ½ år, før jeg startede på uddannelse og sluttede af med at tage med til hoppekåring hvor vi havde 14 hopper med. Så der skete lidt:)

Det var hårdt, men sjovt og lærerigt.

Før kendt som Vibs(Marengo)

Se min hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd

jeg har arbejdet på
Forfatter: 
Dato:  12-12-2006 17:18
hestekøbgård i nordsjælland (helsingør) i 1996

ejer af pinto hoppen

kazella nyberg

r.i.p. laban du vil altid være husket og elsked.

JEG ER OG BLIR EN BIL TOSSET TØS :)

0
0
Svar på denne tråd

Been there done that..
Forfatter: 
Dato:  12-12-2006 18:28

.. og jeg må være en af de af de - tilsyenladende - få, der ikke fik noget godt ud af det (pånær de 3 kg jeg tabte på 2 uger)..

Jeg har ikke lys ttil at hænge nogen ud på nettet, men i mit tilfælde var det kun mig der brugte hele dagen på at muge 30 bokser i bund.. Jeg gik psykisk ned og er endnu ikke kommet mig helt over det :-( Skulle have været der en måned, men holdt kun 2 uger ..

Om jeg havde den nødvendige erfaring kan diskuteres.. Jeg vil ikke bebrejde mig selv, for så kommer je slet ikke videre.. Men håber for alt i verden at jeg bare var p*** uheldig!

Jeg går stadig med en lille drøm om at komme til at arbejde på hestested igen, men er meget usikker pga. min erfaring..

.. så lige et relaterende spørgsmål fra mig: HVAD kræver det præcis af erfaring??

God vind :-)

Kh pigling

0
0
Svar på denne tråd

der var engang
Forfatter: 
Dato:  12-12-2006 18:33

Jeg boede i Frederikssund, og arbejdede på stutteri Le Ann, det var temmelig lærerigt, og jeg lærte en hel masse om travsport... men også om at arbejde hårdt og længe... og en trav sele er godt nok besværlig med de dele der skal renses ...

0
0
Svar på denne tråd

Udlandet
Forfatter: 
Dato:  12-12-2006 20:03

Hvis du har mod paa at prove udlandet saa prov dette link

www.yardandgroom.com

Lonnen og forholdene er nogle gange bedre end i Danmark.

0
0
Svar på denne tråd

Tjae...
Forfatter: 
Dato:  12-12-2006 20:40

...Når du nu siger at du gerne vil arbejde på et araber stutteri, så prøv da at søge ved endten Turban stud eller Lone Husted eller Calbar arabians, der er vist de få stutterier hvor der er en chance for at blive ansat fuld tid, evt. med kost og logi uden serlige egnskaber mv. - det er nok ikke en høj løn, meen meget lærerigt mv.

Held og lykke med det

Mvh.

OX Fuldblodsaraberheste m. UNIK int. Multi Champion afstamning sælges! - Super fair priser - høj kvalitet !!!

Ny INFO + Fotos mv. på min præs. pr. 22/10

Bedækning tilbydes v/4 Hingste pt.

0
0
Svar på denne tråd

hej igen (TAS.DK)
Forfatter: 
Dato:  13-12-2006 21:27

Prøver lige at rykke indlægget frem igen, i håb om at flere melder sig.

TAS.DK: så jeg skal simpelthen bare prøve at forhøre mig uopfordret?

Hilsen LouiseN

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider