Har bare haft en rigtig væmmelig oplevelse idag.
Lukkede hestene ud kl. lidt i 10 og kørte i kirken til barnedåb kl. 11. Da jeg så er på vej hjem, omkring kl 16, ringer min mor, som passer mine børn idag og siger at jeg skal skynde mig at komme hjem, da hestene er gået gennem hegnet og en er kørt på.
Jeg ser straks billederne, med en helt smadret bil og en død hest, for mig. Da jeg så kommer hjem, er næsten alle heste inde, takket værd min mor og mine fantastiske naboer. Jeg kan med det samme se at der mangler 3 og de 2 er hos den ene nabos heste og efter lidt tid finder vi den sidste i en anden naboens have. Da jeg ser bilen er jeg sikker på at den sidste hest må ligge død et sted, men han står som sagt, stille og roligt i naboens have.
Den der er blevet kørt på, er min venindes 17-årige vallak, Fashion, som lynhurtigt bliver behandlet af dyrlægen. Han har fået en skramme på størrelse med en hånd, med den kan ikke syes, da den kun er overfladisk og han får noget smertestillende og penicilin, andet er der ikke at gøre. Han er ikke engang gået i chok, men helt rolig og trækker ikke engang på benene eller noget, helt utroligt. Føren af bilen har slået hovedet imod ruden, men politiet sagde at det også kun var overfladisk, heldigvis. Det jeg så har at være glad for, er selvfølgelig at det kun er gået ud over døde ting (bilen) og at jeg og en af pigerne lige har været rundt i hegnet og sørge for at alt var ok, så det ikke er pga. dårligt hegn, men at det højest sandsynligt er sket, fordi drengene har leget og overset hegnstråden. Det var faktisk helt vilde at se på, for der var 3 ambulancer, en lægebil og masser af politi, så man skulle tro at der var en masse indblandet, puha. Nu sidder jeg så her og prøver at få pulsen til at falde efter at den har været oppe og køre 700%, for hvor har man bare dårlig samvittighed, jeg er nærmest hos hestene 24-7 og trods det, at man prøver at gøre alt hvad man kan, for at være på forkant med det hele, ja, så sker det alligevel og så når man ikke selv er hjemme. Øv Øv ØV, det skulle bare have været sådan en dejlig dag og så ender den så voldsomt.
Puuh, trængte lige til lidt luft.
Liselotte