Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Giv en ged!
Forfatter: 
Dato:  10-12-2006 20:39
Andre der tv2nyhederne?
Der var et inslag om at man kan give en familie i Malawi en ged, i julegave til f.eks. et familiemedlem.

Det går ud på at man istedet for at købe en gave til en person som alligevel sjældent ønsker sig noget, istedet bruger pengene på at en familie i Malawi kan få en ged, en høne, kondomer, eller andet.

Personligt synes jeg det er en super idé. Modtageren herhjemme får vist så et kort hvor der står hvad pengene er gået til.

Jeg overvejer at give et par høns til min kæreste i julegave ;)

Andre der har gjort det eller overvejer det?

-Jane

Arrangerer Ute Lehmann weekendkursus i Aalborg Foråret 07

Venter guldfølle i juli 2007

Regulator Complete sælges ved Aalborg

Trailerlæsning og problemløsning
Se mere på min hjemmeside www.hms4life.dk
0
0
Svar på denne tråd

hovsa...
Forfatter: 
Dato:  10-12-2006 20:41
et link var måske også på sin plads ;)

det er her

-Jane

0
0
Svar på denne tråd

Giv en ged!
Forfatter: 
Dato:  10-12-2006 20:43

Ja, jeg har lidt overvejet at give en ged til min mormor.Hun ønsker sig ikke rigtig noget andet end praktiske ting.

Så hun kan få en ged samt en gang maling til sit køkken inkl. håndkraft

M.V.H. Riderlykke :D

Glædelig jul til det ganske land

Lærehest søger hestepasser i Odense

...smilet frem det bli´r dit ansigt jo så kønt af...

0
0
Svar på denne tråd

Har givet mig selv
Forfatter: 
Dato:  10-12-2006 20:48

den i julegave :-)

Altså købt det gavekort...

Mvh Gitte,

mor til Tera, f. 08-02-05

Giv en ged. eller Adopter en orangutan

SÆLGES: Ny Kieffer silver line full trense

Vi behøver slet ikke være enige - men respekter dog hinandens meninger

0
0
Svar på denne tråd

iuehyiuhyiv
Forfatter: 
Dato:  10-12-2006 20:49

Min far har valgt at min mor skal have en ged ;) Hun ønsker sig ikke rigtig noget, så sad vi og så det i tv her til aften, hvor hun så siger at hun godt kunne finde på at ønske sig sådan en :)

Hilsen
Annecathrine
STOLT fjordheste ejer!
Én gang gul hest, altid gul hest
0
0
Svar på denne tråd

jeg ville..
Forfatter: 
Dato:  10-12-2006 20:59
blive pænt ked af det hvis jeg fik en ged!!! de er søde... men... nej tak *GGG*

Elsker Min dejlige drømme hest! Ma Fila Noir.

dejlig rotweither tæve søger nyt hjem.

0
0
Svar på denne tråd

gavekort...
Forfatter: 
Dato:  10-12-2006 21:10

Jeg har i denne uge invisteret i;

1 stk. forbold til børnene i Kirgistan... gives til en kammerart i fødselsdags gave i nsæte uge. Vi er ikke rigtigt på gavefod så det er lidt for sjovt... men godt for børnene.

45 kg ris til en familie i Thailand... gives i mandelgave. Synes det er en super idé i stedet for en marcipangris som ingen alligevel gider at spise.

Sidst men ikke mindst...

Har invisteret i apoption af en orangutang i tre mdr. Dette får min kammerart i julegave... MEGET spændt på hvad han siger. Vi plejer at give for ca. 100 kr til hinanden. Dette koster 225 kr så jeg har skrevet i kortet at VI nu er blevet forældre :-D

Maiken

0
0
Svar på denne tråd

hvepse
Forfatter: 
Dato:  10-12-2006 21:41

man kunne også købe en bisværm så jeg. Det ville jeg heller og så skal de have navne allesammen. Og de skal være med stamtavle.

bliver bare et fandens arbejde at pakke dem ind enkeltvis.

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  10-12-2006 22:04
Hvor er det bare en god ide, og en anderledes gave, den har betyder virkelig noget. Jeg har adopteret flere orangutanger, købt ris, en ged og et par fodbolde. Så skal jeg bare have købt en masse søde jule gave æsker eller gave poser jeg kan give dem i.

Støt WWW.GRAESKEHUNDE.DK se nye pics af mine dejlige grækere i præs.

www.fjolletobak.com/de...tent=12452

Mvh "Dolly" som nu arbejder i et Palads :-)

Skriv under idag :

www.heathermillsmccart...ition.php?

0
0
Svar på denne tråd

Geden er købt.
Forfatter: 
Dato:  11-12-2006 00:16

Så har jeg købt en ged som jeg kan give i julegave. Håber modtageren bliver glad for den

Det er da en super ide til folk der har alt

Husk at glemme bagateller, Husk at nemme hvad det gælder

Husk at elske, mens du tør det, Husk at leve, mens du gør det

Piet Hein

Undervisning, trailertræning, kurser tilbydes.

Se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  11-12-2006 04:30
Det er en super idé, og var det ikke pga. kombinationen allerede købt julegaver + ingen penge på kontoen, så havde jeg også købt et kort.

Vil bare lige gøre opmærksom på den her artikel fra Jyllands Posten: www.jp.dk/indland/arti...d=4127826/

Der står at de har fået alllt for mange geder, men at der er mange andre ting der mangler.
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  11-12-2006 08:15

Så er der bestilt en lille ekstra julegave til de unge i familien.

2 køkkenhaver og 3 hønseflokke. Begge dele er ting der specielt er tiltænkt kvinderne.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  11-12-2006 08:26

også besluttet at alle de mennesker der i år siger at de ikke rigitgt ønsker sig noget - de får geder eller bisværme eller en af de andre ting

Jeg er allerede fast indbetaler til Folkekirkens nødhjælp hver måned - men fik jeg selv en ged, ville det da bare være super. Den står i hvertfald på min ønskeseddel...

Er du en rutineret rytter, som er frisk på at ride en smuk livlig fjordhoppe et par gange om ugen, så skriv til mig...

0
0
Svar på denne tråd

Fodbold
Forfatter: 
Dato:  11-12-2006 10:11
Jeg giver min søn på 15år "en fodbold". Det ønsker han sig nemlig. Altså han ønsker sig "en rigtig fodbold" og det får han så af min søster. Tror også han bliver glad for gavekort-fodbolden.
Og så overvejer jeg at give min mor en flok høns. Det er lige en gave for hende!!!
Maria

Hellere lugte af hest end lugte af hash. Citat Erhard Jakobsen

0
0
Svar på denne tråd

Mandelgaven
Forfatter: 
Dato:  11-12-2006 10:43
Den mandelgave som jeg skal medbringe til juleaften bliver helt sikkert fra Folkekirkens Nødhjælp.
Måske en fodbold, en urtehave, ris eller en flok høns. Uuuh. Jeg kan næsten ikke vælge ;-D.

Kunne også godt tænke mig at give min far tre bisværme, for han havde bistader den gang jeg var lille.

Læste i avisen at der allerede er solgt maaange flere geder end der er brug for i de landsbyer de var tiltænkt, så de nu skal finde andre projekter, der kan få glæde af dem. Det er da bare fedt! Til gengæld kneb det mere med at få solgt HIV-test kits... Det er måske heller ikke så fedt når det nu skal være en julegave ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Orangutang
Forfatter: 
Dato:  11-12-2006 10:56

Hvor kan man adopterer en orangutang???

Synes at det er en god ide ligesom at vise folk hvad det er de betaler for.

Jeg vil da også købe et eller andet til en i julegave.

-Anja-

I går, er i dag, imorgen.

www.dyrenettet.dk

www.c-rex-dk

0
0
Svar på denne tråd

også mig
Forfatter: 
Dato:  11-12-2006 15:43

Jeg har lige købt en flok høns og 200 kondomer

Altså ikke til hønsene - til unge Afrikanere

0
0
Svar på denne tråd

orangutang
Forfatter: 
Dato:  11-12-2006 16:04

Har foresten også en orangutang

www.orangutang.dk

Louise

0
0
Svar på denne tråd

orangutang igen
Forfatter: 
Dato:  12-12-2006 09:01
Her er lidt info fra BOS:
BOS Danmark er i en rivende udvikling, og det betyder, at du som støtter vores arbejde er med til at gøre en markant forskel for orangutangerne og regnskoven på Borneo.

Lederen af rehabiliterings centeret i Nyaru Menteng, Lone Dröscher Nielsen, var i efteråret hjemme på besøg i Danmark. Det gav en del omtale, hvilket har givet endnu flere lyst til at være med til at støtte hendes arbejde. Og jeg skulle hilse fra hende og sige, at hun er overvældet over den sympati og velvilje hun møder fra alle jer.
Netop i disse dage modtager mange nye medlemmer deres adoptionsbevis efter at have ventet i perioden indtil den første PBS indbetaling er tikket ind.

Og pengene er særdeles nødvendige. Skovbrande har hærget igen på Borneo, hvilket har fjernet eksistensmulighederne for endnu flere orangutanger. Og ud over, at orangutangen som art dermed er mere truet end nogen sinde, så får vi i BOS også endnu flere forældreløse unger ind på centrene, som har brug for hjælp.
Lige så væsentligt er det, at den største donor til BOS i Indonesien, Gibbon Foundation, er blevet tømt for penge, og derfor står vi akut og mangler nye veje til at skaffe midlerne til en fortsat tilfredsstillende drift.

BOS Danmark er gået forrest i denne kamp. Vi har sammen med fem andre landes BOS foreninger skabt BOS International, som skal være den nye platform for fundraising i hele verden til projekterne på Borneo. Hovedkontoret ligger i København, og Danmark har fået formandsposten. Dermed bliver vi krumtappen i arbejdet for at skaffe penge nok i fremtiden.

Her er det vigtigt, at så mange som muligt støtter op om vores arbejde. I øjeblikket kan vi sende 65.000 kroner af sted om måneden til Lone Dröscher Nielsens center - alene fra adoptionerne i Danmark. Det er naturligvis endnu ikke nok til at finansiere hele projektet. Men flere medlemmer kommer til hver dag, og hvis udviklingen fortsætter, kan vi i Danmark være bærende i arbejdet for at give orangutangerne i Nyaru Menteng en chance for at føre arten videre, på trods.

Det er derfor mit håb, at I som allerede sympatisere med vores projekt, fortsætter jeres støtte, og måske fortæller venner og bekendte om vores arbejde.

Vi er netop blevet en del af "EnGodSag.dk", som gør, at hver gang du handler på nettet i udvalget netbutikker, støtter du BOS Danmark økonomisk. Det kræver blot en tilmelding - skynd dig at gøre det allerede nu, så julegaveindkøbene kan nå at komme med. Gå ind på Engodsag.dk og kom i gang med det samme.

Du kan også vælge at give en adoption i julegave - enten på ubestemt tid over PBS eller for en afgrænset periode, og dermed give dem i holder af en chance for at følge en af vores orangutangers udvikling og høre om BOS Danmark og vores arbejde.
Eller hvad med at lade den nye bog om orangutangerne, som er skrevet af Lone Dröscher Nielsen, ligge under juletræet.

God læselyst og Glædelig jul

Mads Gudiksen
Formand, BOS Danmark
0
0
Svar på denne tråd

jeg syntes...
Forfatter: 
Dato:  12-12-2006 09:27

Personligt så syntes jeg det er en hamrende dårlig ide.

Helt ærligt, hvis jeg ville donere noget, hvilket jeg gerne vil - og har gjort, så skulle jeg nok selv bestemme hvad hvorfor og hvor, og ikke have det foræret.

Jeg tror jeg ville føle det som en hentydning til at jeg ikke tænker på andre, og så kan de andre jo gøre det for mig.

Nej tak, ingen ged til mig, og hvis jeg får en så bliver jeg skuffet medmindre det er nogle alle i familien får fra samme person så det ikke kun er mig.

Hvis man kender den person man skal give gave, og her jeres mor, så ville jeg mene det ikke er umuligt at købe gaver. Jeg har en seddel til at ligge hele året hvor jeg skriver på hvis man kæreste siger et eller andet han godt kunne tænke sig, men som han alligevel glemmer igen, for så bliver han glædelig overrasket over at han får det, for det står han altid og mangler

0
0
Svar på denne tråd

god ide
Forfatter: 
Dato:  12-12-2006 12:48

Jeg synes det er en glimerende idé - jeg ville synes det var sjovt at få en ged eller en 3 bisværme, 200 kondomer eller noget andet...

Jeg kan godt se hvad du mener, men jeg er ikke enig

Men det behøver man jo heldigvis heller ikke være vel?

Men jeg vil kun give det til folk som jeg kender godt og ved synes ideen er god. Jeg kender folk som jeg ikke ville forære en ged

0
0
Svar på denne tråd

Spørgsmålet...
Forfatter: 
Dato:  12-12-2006 13:53

... er jo også hvordan man serverer gaven.

Hvis man bare sidder med et selvgodt smil og godter sig over at aflevere en kuvert med gavekort på kondomer så kan det hurtigt signalere noget med "se hvor god jeg er, og nu tvinger jeg dig til også at have givet noget".

Men giver man en krukke lækker honning og et gavekort på en bisværm, eller en orangutang og et "gavekort" på en tur i zoo, eller en køkkenhave og måske nogle poser frø til modtagerens egen køkkenhave (eller et bundt lækre gulerødder), eller en fodbold OG en rigtig bold (til et barn) - så gør man ligesom lidt mere ud af gaven, og laver lidt sjov med det.

(har ens teenagesøn eller datter humor til det, kunne man jo udsætte ham/hende forgaven med de 200 kondomer - pakket ind sammen met et par pakker til eget brug)

£isbeth & Baloo
Always forgive your enemies; nothing annoys them as much
Oscar Wilde
Griffin Distancesadel sælges - 17,5 tommer - bred bom
0
0
Svar på denne tråd

£isbeth
Forfatter: 
Dato:  12-12-2006 15:44

Lige præsis, det er også hvad jeg har tænkt mig at gøre - nogen gode ideer til at kombinere med en flok høns?

Louise

0
0
Svar på denne tråd

Louise
Forfatter: 
Dato:  12-12-2006 15:51

En flok høns kunne gives sammen med en æggebakke med et eller andet sjovt i. Det er nok lidt svært at finde chokoladeæg på denne tid af året - men om ikke andet en pose haribo lakridsæg.

De kan også gives sammen med en flaske vin eller sprut - det kan jo give en lille fjer på - der som bekendt kan blive til 5 høns

£isbeth & Baloo
Always forgive your enemies; nothing annoys them as much
Oscar Wilde
Griffin Distancesadel sælges - 17,5 tommer - bred bom
0
0
Svar på denne tråd

ja jeg ønsker
Forfatter: 
Dato:  12-12-2006 16:30

ja jeg ønsker mig en masse dyre ting i år, og alle de ting som jeg har skrevet på en ønskeliste i løbet af året.. er desvær udgået..hvor det meste af familien kan være med i penge pungen...

prøvede i dag at gå i diverse butikker og jeg kunne bare ikke finde noget der lige sagde det der øsnker jeg mig.

så nu skriver jeg til dem jeg gerne vil have en ged og køkkenhave.. for hvis ikke jeg kan finde noget som jeg virkelig mener jeg har brug for, så mener jeg helt sikkert der er andre der har mere brug for en køkkenhave end jeg får noget jeg ikke har lyst til at få..og jeg ved at der er en familie som vil blive evige glad for den køkkenhave.

Hus til afrika

jeg tænkte på om der var flere af jer her inde, som kunne tænke sig at være med til at købe et hus fra EDC til en familie i afrika et sted... bare vi er en del så er det jo slet ikke særlig mange penge og vi kan gøre en familie som er hjemløs, til at have hus,og køkkenhave og afgrødre... nogen der kunne tænke sig at være med på den ide?

så skriv en pb til mig så kan vi snakke videre om hvordan og hvorledes...

Hilsen
Line Larsen :-)

En ven er en der forstår din fortid tror på din fremtid og aceptere dig i dag som den du er!!

0
0
Svar på denne tråd

hønefuld
Forfatter: 
Dato:  12-12-2006 16:42

£isbeth - tror vinen er en god idé det er til min far

Line - rigtig god idé men jeg har faktisk købt alle julegaverne nu og jeg har simpelthen ikke så meget som en krone tilbage - men jeg synes ideen er rigtig god

Louise

0
0
Svar på denne tråd

louise
Forfatter: 
Dato:  12-12-2006 16:46

hejsa louise hehe vi kunne jo vente til febuar ;) for det er jo ikke desideret en julegave man skal give, bare en gave til dem i afrika... at de kan få et bedre liv :)

et hus koster 2500 kr. og det er med køkkenhave, et hus og afgrødre.

men alle bare send en besked om i kunne tænke jer at være med, så ser vi da bare på det til febuar..hvor det hele står bedre til i de danske hjem igen, efter julen.

Hilsen
Line Larsen :-)

En ven er en der forstår din fortid tror på din fremtid og aceptere dig i dag som den du er!!

0
0
Svar på denne tråd

ged i bistanden?
Forfatter: 
Dato:  12-12-2006 17:39
Ifølge Information idag er der
"Gået ged i ulandsbistanden"

Selv FN kritiserer den her form for pop-bistand, artiklen er virkelig tankevækkende:

www.information.dk/Inf...Vis=207622

Center for Biodiversitet - bevaring af den levende kulturarv - www.biodiverse.dk
0
0
Svar på denne tråd

tjaaa
Forfatter: 
Dato:  12-12-2006 18:27
At folk vælger at give noget ekstra til enkeltpersoner kan jeg nu ikke se noget galt i. Nu er det jo heller ikke os som enkeltpersoner der fastsætter ulandsbistanden eller hvem den skal gå til.
At nogle vælger at bruge nogle penge på en julegave til Afrika fremfor til Onkel Poul skader vel ikke ligefrem Afrikas økonomi, eller er jeg meget naiv med den antagelse?

-Jane

0
0
Svar på denne tråd

Hvis du havde brugt
Forfatter: 
Dato:  12-12-2006 18:45

søge funktionen og søgt på de sidste 360 dage ville du ha fundet dette indlæg:

www.heste-nettet.dk/fo...9/1246379/

Ratster Zoo - avler af Vinterhvide Dværghamstere og Tamrotter

Tamrotte ejer, og STOLT af det

Shetlands pony - en stor hest i en lille pakning,

Fjordhest - I sol og i blæst

0
0
Svar på denne tråd

Ja dumme mig...
Forfatter: 
Dato:  12-12-2006 18:48
Godt du er her til at give folk de små slag med en våd karklud 8-)

Hvad skulle HN dog gøre uden dig...

-Jane

0
0
Svar på denne tråd

Typisk når
Forfatter: 
Dato:  12-12-2006 18:54

andre siger det er det helt iorden og så er de dygtige, men hvis jeg gør det er det ikke iorden og bare mig der er dum

Ak ja, når jeg følger reglerne er det iorden at bryde dem

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kan da lige
Forfatter: 
Dato:  12-12-2006 18:55

citere fra adfærdsreglerne:

"Før du begynder en ny tråd (d.v.s. en debat om et emne) bedes du sikre dig, at emnet ikke allerede diskuteres i en anden tråd. Nye tråde skal enten være informationsgivende eller debatskabende "

Og denne tråd findes allerede..

0
0
Svar på denne tråd

Poppet...
Forfatter: 
Dato:  12-12-2006 18:58
Sk*de være med om det er poppet...bare det virker!!!
Og hvis jeg har "givet en ged" og de nu har så mange geder, at de drukner i dem, ville de ikke høre et ondt ord fra mig, om de brugte mine penge på høns, hiv-tests eller andet!
Maria

Hellere lugte af hest end lugte af hash. Citat Erhard Jakobsen

0
0
Svar på denne tråd

Til £isbeth (Baloo)
Forfatter: 
Dato:  12-12-2006 19:00
Der er også meget julechokolade der er formet som æg ;)

0
0
Svar på denne tråd

Tankevækkende
Forfatter: 
Dato:  13-12-2006 17:19

Noget jeg synes er tankevækkende er at der er "tabt" en hel verdensdel - en verdensdel som lider under hungersnød, hiv og AIDs mens man i andre verdensdele har kæmpe problemer med epidemier af fedme og fedme relaterede sygdomme.

Det ville da være praktisk om man på bedste socialdemokratisk vis kunne drysse goderne ud lidt mere jævnt - Eller bare ophæve de handelsrestriktioner og handelshindringer der er lige pt.

Ged eller ej, jeg tror ikke på det skader at de får geder, komdomer eller bisværme. Jeg tror de er meget glade for det de får.

Louise

0
0
Svar på denne tråd

Ja...
Forfatter: 
Dato:  13-12-2006 17:23

... jeg giver det til alle dem der har sagt, at de ikke ved hvad de ønsker sig.

Vh Tine :-)

Hestens Urtehave- ny hjemmeside

Urtemix, Plejemidler, Loppefrøskaller, Hyben, Hvidløg osv.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider