Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Julefrokoster og utroskab
Forfatter: 
Dato:  08-12-2006 18:39

Hvorfor er julefrokoster så meget anderledes end andre fester osv. at det er dér man frygter og oplever utroskab



Er en julefrokost virkelig lig med at man skal drikke hjernen ud og kn*ppe udenom...



M.V.H. Riderlykke :D


Glædelig jul til det ganske land


Lærehest søger hestepasser i Odense


...smilet frem det bli´r dit ansigt jo så kønt af...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjaaa...
Forfatter: 
Dato:  08-12-2006 18:58

Måske fordi at folk falder for hinanden på arbejde, men ikke tør gøre noget ved det. Først til firmajulefrokosten, når der er hældt tilpas meget alkohol indenbords, tør man vise sine følelser for kollegaen.


Har aldrig selv været i situationen. Jeg synes, at det er mærkeligt, at man efter få genstande kan glemme kæresten, som er derhjemme.


***** Snepony *****


Hvis alt kommer imod dig,

kører du i den forkerte vejbane.

0
0
Svar på denne tråd
 
 snaps snaps og snaps...
Forfatter: 
Dato:  08-12-2006 18:58

snaps - det er noget fanden har skabt.


En eller anden undersøgelse for nogle år tilbage viste at omkring 50 procent af folk der drikker snaps ændre adfærd mere end alm alkohol.


jeg kan ikke huske hvor jeg læste det, men jeg kan huske jeg bed mærke i det - så har jeg nemlig en grund til at sige nejtak når den bliver sendt rundt


Derfor tror jeg også at nogle drikker hjernen fuldstændig ud, og hvis de havde bare en lille smule selvdiciplin, så forsvandt den efter 10 snaps.


Men som de sagde i godaften dk, så er det somregel noget der sker for folk der i forvejen har problemer


0
0
Svar på denne tråd
 
 julefrokost...
Forfatter: 
Dato:  08-12-2006 19:00

det er ikk et problem her i huset...vi er som regel sammen til julefrokost...i sommerhus eller noget andet...


på mit job er der ingen julefrokost...






Itchy and Scratchy

0
0
Svar på denne tråd
 
 Puh ha
Forfatter: 
Dato:  08-12-2006 19:02
Jeg tror, det som Snpony siger, er fordi man måske går og får følelser for ens kollega/studiekammerat i hverdagen og når der så kommer store mængder alkohol indenbords så... Måske har Rikke også ret, jeg drikker aldrig snaps og har aldrig været utro (en anden har dog været utro med mig han røg ud da jeg fandt ud af det)

Verden har mistet en af dem der betød noget
Hvil i fred Steve Irwin
Daisy
04/06-1997-05/01-2005
Savner dig min skat, men sorgen er kærlighedens pris
Det sværreste er at vise man er noget særligt
0
0
Svar på denne tråd
 
 neeej altså..
Forfatter: 
Dato:  08-12-2006 20:13

Hvorfor falder jeg lige over denne tekst??


Jeg som lige har kysset kæresten farvel på togstationen i aften, da han skal til firma jule frokost i TDC...og lader bilen stå herhjemme...

Min hjerte banker... ...tænk hvis han drikker af DEN snaps...


Sukker dybt

Gitte





Fræk, dejlig og elsket = Dano-gaardens Ice Cube. :-P


Kat.1 New Forest vallak tilsalg...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er ikke julefrokostens
Forfatter: 
Dato:  08-12-2006 20:14
skyld hvis man er utro... det kan lige så godt ske i en alm tur i byen , eller til en firma udflugt eller en alm dag hvor man er ædru.. Det kan ske for alle, men behøver ikke nødvendigvis være til en julefrokost eller pga SNAPS...

En fremmed er den ven du ikke har mødt endnu...


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad???
Forfatter: 
Dato:  08-12-2006 20:18

Til mette4200


Det kan ikke ske for alle, det er et spørgsmål om viljestyrke og karakter.

Jeg har aldrig været en kæreste utro og kommer aldrig til det, jeg ved hvor ondt det gør.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm
Forfatter: 
Dato:  08-12-2006 20:22
Fordi at på eller måde er det blevet lidt legalt at flirte lidt ekstra til julefrokoster. i forskel til fester man har med andre fx venner er at ens kollegaer er man somregl mere sammen med end ens egen familie så man vil naturligt nok få en sympati med flere af dem man arbejder med og så når manden eller konen ikke er inviteret med og alkohole virker i blodet tjaa så kan det gå galt.

livet starter voldsomt- og ender sørgeligt

det er det imellem der tæller.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Til Gitte
Forfatter: 
Dato:  08-12-2006 20:22

Et godt råd:


Tillid er det vigtigste i et forhold, så lad vær med at være urolig jeg har også lige sendt kæresten afsted til julefrokost, og jeg er ikke det mindste nervøs.. Så lad være med at tænke de tanker... Det er jo nok fordi at han elsker dig at han er sammen med dig, IKKE..


En fremmed er den ven du ikke har mødt endnu...


0
0
Svar på denne tråd
 
 fatter det heller ikke...
Forfatter: 
Dato:  08-12-2006 20:23

fatter det heller ikke.. tror det er fordi at mange af dem der boller udenom sjældet går i byen også når lejligheden byder sig den éne gang om året ja, så hopper de i...


men hold da kæft nogle idioter... tænk jer godt om før i ødelægger jeres -eller andres liv... er forholdet dødt så stop det på en ordentlig måde...ingen fortjener utroskab...








Alt over 165 er ikke en hest, men en Giraf :-)

Odense; Undervisning tilbydes...

0
0
Svar på denne tråd
 
 yiip ...
Forfatter: 
Dato:  08-12-2006 20:25


Min kæreste er også afsted i dag, og nej jeg er ikke spor nervøs.



M.V.H. Riderlykke :D


Glædelig jul til det ganske land


Lærehest søger hestepasser i Odense


...smilet frem det bli´r dit ansigt jo så kønt af...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det kan ske for en hver...
Forfatter: 
Dato:  08-12-2006 20:28
Til TP: Jeg synes det er fantastisk flot at du mener det... Men lad os holde os til fakta.. Ca. 30% af alle mænd har på et tidspunkt været sin kæreste utro og ca 20% af alle kvinder har været utro.. Siger ikke at det er i orden. og at jeg ikke synes det er noget svineri, men samtidig er vi bare mennesker og mennesker er ikke perfekte..

En fremmed er den ven du ikke har mødt endnu...


0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej det kan ikke...
Forfatter: 
Dato:  08-12-2006 20:41

Jeg siger ikke at det ikke sker, og jeg siger ikke at statestikkerne er forkerte, men... Jeg kan ikke forstå hvorfor det opfattes som en lille fejl, legalt og blandt mange helt accepteret.

Den følelse man sidder med hvis man oplever det, er så nederen at det ikke kan beskrives, og jeg fatter ikke at man kan få sig selv til at gøre sådan mod et andet menneske.

Det er svært at genopbygge den tiltro til et andet menneske igen, selvom det er i et nyt forhold.

Noget som jeg heller ikke kan snuppe, så er det når gutterne sidder og siger at en fyr ikke kan være tro... Jeg kan ihvertfald, uden problemer.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Og det har
Forfatter: 
Dato:  08-12-2006 20:46
jeg fuld respekt for... Har selv prøvet det og det gør ondt,værrer end nogen anden smerte jeg før har oplevet... Og det er ikke en lille fejl det er den største man kan begå når man er i et forhold.Og det er heller ikke okay at gøre det og så få accept af andre pga det, de folk der synes det er okay er folk der har, et helt forkert indtryk og mening om hvordan man behandler sin partner...

En fremmed er den ven du ikke har mødt endnu...


0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm
Forfatter: 
Dato:  08-12-2006 20:48
grunden er at vi alle elsker at blive bekræftiget og finde ud af at vi stadig kan, det er helt menneskelig den eneste forskel er at nogle lader tanker blive ført ud i livet.. men hvornår er man egentlig utro. er det kun når man går i @!#$ med vedkommen eller når man kysser eller er det når man allerede får tanken om utugt med en anden.

livet starter voldsomt- og ender sørgeligt

det er det imellem der tæller.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Til Mette 4200
Forfatter: 
Dato:  08-12-2006 20:51

Bliver nu ikke nervøs...

Men jeg bliver helt sikkert ked af det, hvis han vælger at være mig utro..


Men som jeg altid har sagt, sker det, så er han ikke værd at være sammen med mere...Det er jeg aaalt for go til at spilde mit liv på..


Så jeg håber bare at han får en god aften/nat og har mig lidt i sine tanker. Ja måske han enda tænker, hende derhjemme er alligvel den bedste i hele verdenen...

Så han kommer glad og tilfreds hjem igen...


Mvh Gitte...som ikke selv skal til juleforkost i år..




Fræk, dejlig og elsket = Dano-gaardens Ice Cube. :-P


Kat.1 New Forest vallak tilsalg...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Misforståelse???
Forfatter: 
Dato:  08-12-2006 20:54

Så tror jeg lidt jeg har misforstået dig i dit første indlæg, forstod det som om at det bare var en menneskelig fejl, men ikke noget videre slemt, men jeg er da glad for at jeg har taget fejl. :)

Men når man har levet det hurtige liv, og måske ikke altid mest lovlige, så er det hvad man nemt blivet stemplet som en der garranteret er utro oven i købet...

Men det er rart at se at jeg ikke er den eneste i verden med dette syn på utroskab.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mette4200
Forfatter: 
Dato:  08-12-2006 23:05
Lige en detalje: det er netop ikke fakta det du skriver. Statistikkerne viser faktisk, at der er flere kvinder der er utro end mænd. Selvom det lyder underligt, for det er ikke umiddelbart sådan at virkeligheden virker til at se ud. men tror det er fordi kvinder er bedre til, at skjule det.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ha jeg sidder til en julefrokost nu
Forfatter: 
Dato:  08-12-2006 23:32

og mændene her skider højt og flot på deres koner ...



til at få det dårligt over, sidder og venter på mit tog så jeg kan komme hjem



Jannie



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tager afstand fra alt ...
Forfatter: 
Dato:  09-12-2006 00:05

... hvor man bruger umådeholden indtagelse af spiritus som undskyldning for alt ... alt lige fra utroskab over voldtægt til generel tåbelig optræden.


Ved godt det kan lyde rasende helligt, men man bestemmer dæleme da selv, om man vil hælde x-antal genstande indenbords


Ved man med sig selv, at man har problemer med selvkontrollen, så må man holde sig fra den slags anledninger.


Har man så stort et behov for, at en julefrokost skal være lig med alverdens udskejelser, burde man måske tage sin hverdag og arbejdssituation op til alvorlig revision


Mvh. Lisbeth



Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tror..
Forfatter: 
Dato:  09-12-2006 08:35

nu heller ikke det behøver at være til julefrokosterne man er utro med en kollega eller det ved jeg..





Krone og bølge - En selvfølge


Hesteklipning tilbydes i Midtjylland


Læderridestøvler sælges - Se præs

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sjovt ..
Forfatter: 
Dato:  09-12-2006 08:52

At "folk" tror at utroskab "kun" sker ved julefrokoster


Som forældre der kun tror at deres teenager har 6 om natter og ikke mellem 15 og 16 efter skole tid.


Og hvorfor vælge en julefrokost hvor mange en mere OBS på hvad der sker folk imellem, det er da dumhed der vil noget.


Jeg er ikke din ven, jeg er Illum
0
0
Svar på denne tråd
 
 du har ret illum, men
Forfatter: 
Dato:  09-12-2006 09:03

men tror stadig at dem der vælger at være utro til en julefrokost er dem der egentlig ikke kunne finde på at være det til "hverdag" men som "ups" lige kommer til at falde i, for nu var stemningen jo lige til det (alkohold), og for øvrigt så kører ægteskabet/forholdet heller ikke så godt derhjemme...







Alt over 165 er ikke en hest, men en Giraf :-)

Odense; Undervisning tilbydes...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mette...
Forfatter: 
Dato:  09-12-2006 09:29

Mette det er ikke fakta du skriver ang. de procenter.

Se blot her efter en lynsøgning, den første artikkel der poppede op

www.bt.dk/article/2005...10310/1349

0
0
Svar på denne tråd
 
 snaps mest en undskyldning
Forfatter: 
Dato:  09-12-2006 10:10
Jeg læste engang om et tankevækkende eksperiment. Man lod nogle selskaber drikke noget som alle troede var alkoholisk, men halvdelen af holdene fik "snydevin" uden alkohol. Det overraskende var at adfærdsændringen i de spritede og de spritfrie hold var næsten den samme. Deltagerne blev mere muntre, fjollede og øget tendens til at tage på naboens ægtefælle - uanset om der var alkohol i blodet eller ej, når bare de troede de havde drukket noget alkoholisk.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjah..
Forfatter: 
Dato:  09-12-2006 10:46

Godt spørgsmål


Jeg er nu ikke hverken mere eller mindre ´nervøs´ når min gemal skal til julefrokost end andre fester.


Hvis man er utro, så er der noget galt med ens forhold. Jeg har ikke lyst til at være sammen med en mand, som i bund og grund ikke vil være sammen med mig - så må vi bare videre begge to.


Jeg oplever absolut ikke min gemal som en der kunne finde på at være utro - men man kan da aldrig vide.


Jeg kan da trøste mig med, at der ikke ligefrem er nogle oplagte emner på hans arbejdsplads (Og så er jeg iøvrigt altid inviteret med til julefrokosten på hans arbejde, i år bliver jeg dog hjemme, da jeg ammer vores mindste barn - og skal jeg være helt ærlig, så er hans kollegaer heller ikke helt så spændende at feste med, så det rører mig ikke)



Christel
(Nu, mor til to vidunderlige unger..:)
Hvil i fred kære Jenny (04/11-2006)




0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er åbenbart heldig.
Forfatter: 
Dato:  09-12-2006 11:52

Min kæreste skal til hele to julefrokoster idag. Til den ene er der vist kun ham som hankøn og den anden forgår på Amager, hvorfra man lige så godt kan opgive at komme hjem uden for almindelig dag-køreplan.


Min ex. bar sig dumt ad, og det har selvfølgelig skabt et potentiale for negative tanker, men ham er jeg jo færdig med og min ny kæreste er en helt anden person.


Jeg har ingen problemer med at sende ham afsted, det eneste jeg er lidt trist over er, at den julefrokost jeg selv skulle til er aflyst og min kæreste er væk hele dagen/natten...


(Hvad skal jeg mon finde på? drillenisse eller juleengel *g*)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Alkohol...
Forfatter: 
Dato:  09-12-2006 12:25

...er bare dråben. Jeg tror altså ikke på, at en mand/kvinde, der er i et sundt, kærligt og helt igennem godt og velfungerende parforhold er utro bare fordi man får lidt snaps eller for meget rødvin. Er man utro, så er der noget galt i ens forhold. Alkoholen er bare en undskyldning - ikke en årsag! :-)

Vi var lige til julefrokost igår og det var tydeligt at se, at dem, der ikke er tilfredse i deres forhold/ægteskab var meget udfarende og aggresivt flirtende, hvor dem man ved er i et godt forhold/ægteskab rystede på hovedet af dem og morede sig uden at gøre sig pinlige på den konto. Når man arbejder sammen i et humanistisk fag, så VED man jo godt hvor det knaser og hvor det ikke gør. Og der, hvor det knaser, der tror jeg utroskab altid er en overhængende mulighed - uanset om det er julefrokost eller fødselsdag eller hvad ved jeg - så længe partneren ikke er med. ;-)


Camilla


Festsange forfattes. 250,- pr sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er...
Forfatter: 
Dato:  09-12-2006 13:37

En af dem der mødte min nuværende mand til en julefrokost


Vi havde ikke mødt hinanden på arbejdet før, da vi arbejdede i forskellige afdelinger - men under en dans og efterfølgende snak sagde det bare klik - han var min soulmate


Vi var ikke i seng sammen den aften - men blev enige om at mødes et par dage efter og snakke tingene igennem - resultatet blev at vi hver især blev skilt og flyttede sammen med hinanden - vi bor nu sammen på andet år og har det stadig skønt.


For mit vedkommende var jeg i et nogenlunde forhold inden - men hjertet kunne jeg ikke styre - måske derfor min signatur


Vi har nu en del sjov med at vi ikke kan sende hinanden i byen - for vi er jo ikke til at stole på


Ja - nogen hjerter blev knust - men nogen gange går livet bare i en anden retning end man havde tænkt sig



Hilsen Betty


Forelskelse er en momentan form for sindsyge

citat : Garfield

Søges Bon Bon's Beauty kat 2 broget ponyhoppe solgt til Fyn

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg var...
Forfatter: 
Dato:  09-12-2006 14:19

til julefrokost i går... og jeg drak både snaps og vin... men min dejlige kæreste var i mine tanker hele tiden... og ingen får lov at overskride de usynlige grænser...

Skønt at spise god mad, grine og hygge sig med sine gode kollegaer (i mit firma er vi ca 50 mænd og 5 kvinder) -få søde komplimenter om ens tøj mv. For derefter at kunne sætte sig ud i bilen til den dejligste mand i verden, der er kørt helt fra Roskilde til København for at hente mig


Om jeg så drak en flaske snaps alene... så ville jeg aldrig glemme ham... og sådan tror jeg det er for alle der er i gode sunde forhold, hvor man ikke er på vej i hver sin retning...



Mvh. Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 
 halooo
Forfatter: 
Dato:  09-12-2006 17:03
ummm 5 kvinder og 50 mænd i hvilken himmel arbejder du

livet starter voldsomt- og ender sørgeligt

det er det imellem der tæller.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sjovt det nævnes.
Forfatter: 
Dato:  09-12-2006 17:06

Vi var til julefrokost sidste lørdag, og jeg kunne ikke drømme om at gøre den slags mod min kæreste! Der fås nemlig ikke bedre.


Men fordi hans X tilsyneladende gjorde det mod ham da de avr sammen, sågar til julefrokost samme sted gik han de ca 15 km hjem om natten i pæn beruset tilstand i arrigskab fordi han troede jeg nu osse gjorde det fordi jeg stod ude og talte med en af hans arbejds kamerater.


Da vi begge var hjemme fik jeg snakket med ham og fandt ud af hvad det omhandlede og vi fik lige sat klarhed og perspektiv over tingene. Så var det jo det.


Jeg ved selv hvordan den slags føles i det de to jeg har været sammen med før ham har gjort det over for mig og løjet om det. Jeg hader den slags.


Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life


Elsket eller hadet, intet midt i mellem

0
0
Svar på denne tråd
 
 oliviaemilie
Forfatter: 
Dato:  09-12-2006 17:34

Hæ, hæ... ja, der er da fordele og altid nogen til at hente drinks...

Jeg arbejder som grafiker i et firma der sælger computerkomponenter -og det er stadig mest en mandeverden... Der er ikke så mange kvinder der tænder på bundkort, grafikkort og eksterne harddiske


Mvh. Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Julefrokoster ...
Forfatter: 
Dato:  09-12-2006 23:19

... er tit een af de eneste anledninger, hvor ægtefæller/kærester går i byen hver for sig - og så er der nogle personer, der åbenbart føler sig lidt frie - og FOR frie?


Det er i hvertfald sjældent, at der bliver taget så mange fotokopier af bagdele, bryster og andre "ting" til almindelige fester.


Iøvrigt er det ret "sjovt" at se diverse selvhøjtidelige kolleger med slipset i lommen og skjorten hængende ud over buksekanten - sent på aftenen ...


Eller er det sørgeligt?


Nå - men det mest "morsomme" - er at møde dem om mandagen ...


Men never mind ...


Jeg har et par pinlige episoder i bagagen - men nu er det så længe siden - og jeg er så gammel - at "vidnerne" enten er døde eller gået på pension.


Men jeg kan dog forsikre om - at der ikke findes fotokopier af nogle af MINE intime legemsdele - og ej heller nogle beviser på overdreven ;-) flirten med mine kollegaer. :-)


Min arbejdsplads's julefrokost blev overstået i går aftes - og jeg håber, at de havde det hyggeligt - dét havde jeg - herhjemme på matriklen. ;-)


Venlig hilsen

Nina



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider