Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Studielejlighed..
Forfatter: 
Dato:  07-12-2006 12:55

Min veninde har det slet ikke godt med at bo hjemme (for at gøre en lang historie kort) så hun siger at når man ER fyldt 15 kan man 'få' en fra komunen, vi bor i københavns komune og aner ikke hvem hun skal snakke med, eller hvad man skal kalde det. Jeg har sagt til hende at det altså er MEGET arbejde, men hun siger at hun alligevel laver alt der hjemme. Men jeg har hørt at unge mødre har fået en, skal man have barn for at få en??

Håber nogen kan hjælpe os !

Hilsen Sofie(Lea)

0
0
Svar på denne tråd

Hvis hun...
Forfatter: 
Dato:  07-12-2006 13:31

..er 15 år - og der er "grelle" problemer derhjemme, så tror jeg ikke, at hun umiddelbart bare lige kan få en lejlighed..

Hun skal kontakte sin socialrådgiver. Det gør hun ved at ringe til kommunen - så får hun én at snakke med.

En mulighed kan være, at hun bliver sendt i en plejefamilie, på efterskole, opholdssted etc.

Mvh Mette..
www.newforest.dk
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-12-2006 19:51

hun har en social rådgiver, og en aflastnings famile, men vil ikke helt væk fra kvateret..

-Sofie

0
0
Svar på denne tråd

fdfdsfdsf
Forfatter: 
Dato:  07-12-2006 20:04

nu ved jeg ikke hvordan det er i kbh. men her i albertslund, kan man hvis man har det ret skidt komme på ungdoms pension.

dvs man får sit eget værelse i en lejlighed med andre unge.

og voksne til at holde styr på en. og der er altså også regler. og pligter.

at få et barn, som det i mine øre lyder som om hun overvejer, er dybt ondsvagt og egoistisk. det vil kun gøre det MEGET være end hun har det nu, med mindre hun self. bliver tævet, eller misbrugt, eller phykisk overfaldet derhjemme.

det er MEGET hårdt at være ung mor. min lille bror er 20. og de har stadig svært ved at få det til at løbe rundt. de (ham kæreste og barn) måtte flytte til jyland for at få det til at løbe rundt.

unskyld hvis det lyder som om jeg kaster mudder, da dette ikke var meningen.

men der er altid mulighed for at flytte på ungdoms pension.

værelserne er jo ikke store, men det er en lejlighed hun ville ku betale jo heller ikke.

i må gerne hade mig, men had mig venligst for hvem jeg er,

og ikke hvem jeg ikke er!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider