Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Min hest kan ikke mere
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 16:09

Så er vi nok nået til det faktum, at min hest skal slagtes. Hun bliver aldrig ridehest mere. Og så lige her op til jul...

Men inden alt papirarbejdet går i orden, kan det sagtens nå at blive januar.

Øv, hvor er det ærgerligt. Men efter et næsten 2 års forløb, er jeg da lidt forberedt på det.

Glædelig jul siger jeg bare

Med venlig hilsen
Mette

0
0
Svar på denne tråd

Mette...
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 16:26

Er rigtig ked af det på dine vegne - sikke en "julegave" altså

Mange varme knus herfra,

Juliette

For sæson 2007 tilbydes to OX-hingste til bedækning.

Se mere på : www.richelieu-arabians.dk

Dejlig OX-hingst fra 1996 sælges billigt - skriv for info & billeder

Humbaur Pegasus udlejes, se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Forkæl ham..
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 16:33
Først: Det gør mig ondt at høre. Det er aldrig sjovt at miste.

Hvis han ikke står til at redde, så synes jeg du skal gøre det eneste du kan gøre, nemlig at give ham en rigtig dejlig sidste tid.

Nus omkring ham, giv ham livretterne, gå ture, kys ham på mulen, tag nogle billeder.

Prøv at lade være med at være alt for ked af det når du er i stalden, det kan han mærke - vis ham i stedet hvor glad du har været for den tid i har haft sammen.

Så kan du til januar sende ham over regnbuebroen velvidende at han er død lykkelig... og at han går smertefrit rundt på de evige marker og tænker glad på dig.

Kram herfra,

Anissi
0
0
Svar på denne tråd

Undskyld
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 16:33
Jeg læste det bestemt som at der stod han - men det gør der jo ikke.

Så jeg mener selvfølgelig 'hun'.

Anissi
0
0
Svar på denne tråd

tak skal I have
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 16:40

Og I kan tro, at hun vil blive forkælet...

Med venlig hilsen
Mette

0
0
Svar på denne tråd

Stakkels dig og Line
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 16:43
Hej Mette!

Jeg kommer og kigger forbi en af dagene for at sige hej og give dig et knus - håber det hjælper. Der er jo desværre hverken noget jeg kan gøre eller sige, men du ved jeg føler med dig.

Knus,
Jhez

Hjælp til vægttab: www.jhez.dk/weightloss/
0
0
Svar på denne tråd

puha din stakkel
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 17:05
jeg mistede min bedste ven igennem 14 år igår, han blev aflivet hjem ude for stalden han blve 26 år han kun ikk mere

ejer af pinto hoppen

kazella nyberg

r.i.p. laban du vil altid være husket og elsked.

JEG ER OG BLIR EN BIL TOSSET TØS :)

0
0
Svar på denne tråd

Det gør mig ondt mette..
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 17:57

det har jo været et par dumme år med både op og nedture med din hest.

Jeg håber du hurtigt får fundet dig en sød ny ridehest der kan tage over.

IMC.
LIVET ER HERLIGT ! ISÆR NÅR DET IKKE MERE ER SÅ FEDT ! - 7 KG.
BOMBESIKKER PONY SØGER RYTTER.
0
0
Svar på denne tråd

Øv hvor trist!
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 18:55

Jeg føler virkelig med dig, har selv døjet med min hests ben længe længe, men jeg lever da stadig i håbet om at jeg har nogle dejlige rideture til gode på den endnu.

Hilsen

- Matilde og Shalu :-D-

Medlem af SAK & DÅHM

Uvidenhed står ikke i vejen for fremskridt, illusionen om viden gør
0
0
Svar på denne tråd

Sørgeligt..
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 19:22
men må lige spørge.. Er det fordi hun ikke kan rides mere hun biver slagtet eller helt andre grunde. for det er da helt absurd hvis det kun er fordi hun ikk kan rides mere.
0
0
Svar på denne tråd

Mia-muus
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 19:29

Hun bliver aflivet, fordi hun har et gaffelbånd, der ikke vil læges, dvs. hun kan ind imellem, selv om hun ikke bliver redet, have ondt. Det "sjove" er, at skaden bryder op når hun går på fold.

Desuden er jeg ikke af den mening, at det er absurd at aflive en hest, man ikke kan ride på længere.

Til alle: Tak skal I have. Og ja, jeg er sikker på, at jeg skal finde en afløser, hvis jeg kan finde den rigtige...

Med venlig hilsen
Mette

0
0
Svar på denne tråd

Kender det..
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 19:32

Kære Mette!

Jeg ved lige hvordan du har det! For snart 2 år siden fik jeg slagtet min dejlige DH hoppe på kun 5 år, fordi hun havde en rygskade.. Jeg var også igennem en lang periode hvor dyrlægerne forsøgte ALT, men desværre var der intet der hjalp.. Til sidst var der kun én vej

Min hoppe blev aflivet sidst i januar, fordi jeg lige skulle have mine eksaminer overstået først - sikken eksamensgave

Selvom det er ufattelig hårdt, så tror jeg du føler dig lettet bagefter, når du ved hun har fået det godt - det gjorde jeg ihvert fald! Det værste er næsten tiden op til, jeg kunne næsten ikke holde mig selv ud Men bagefter vidste jeg at jeg havde gjort det rette!

Så et kæmpe trøstekram fra mig, det bliver hårdt, men du gør det rette!

Hilsen NannaM

Til Mia-muus: Synes du skal holde din holdning for dig selv, er sikker på at Mette har det svært nok i forvejen!!!

0
0
Svar på denne tråd

Nej nej nej
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 20:15

Må jeg om nogen sige hvor ondt det gør at høre...

Har jo selv mistet den mest fantastiske hoppe efter Line...

Jeg troede ikke det ville komme så vidt..

Det gør ondt helt ind i knoglerne at høre dette..

Kommer til at tænke på Amanda...

Men kan hun ikke bruges i avl???

Knus og mange mange tanker herfra...

Louise

0
0
Svar på denne tråd

Tak Nanna og Louise
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 20:59

Tak og ja louise, jeg ved godt hvad du tænker, men så kan de til gengæld finde sammen på den anden side af regnbuebroen og lege med hinanden på de lysegrønne græsmarker.

Det er jo ikke bare lige at avle. Det er dyrt, man skal finde et sted, hvor hun kan have det godt og hvor der er andre følhopper.

Derudover er hun en hest, som elsker at arbejde. Hun gider ingenting nu, ikke engang give den gas, hvis hun bliver sluppet løs. Det er ikke for hende et liv at gå i løsdrift, hun vil arbejde. Hun er også svær at fodre på nu, og ser tynd og afpillet ud. Det vil ikke blive bedre med et føl i maven. Så den idé tror jeg vi har lagt fra os.

Desuden så har hun lavet skaden på folden - begge gange - så jeg tror, at jeg har truffet den rigtige beslutning.

Med venlig hilsen
Mette

0
0
Svar på denne tråd

Øv bøv.. Mette
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 21:28

Hej Mette

Det var da en sørgelig nyhed. Men som du selv skriver, det er det bedste for Line. Super dejlig hest... Ville godt ha haft en følbasse efter hende.

Vi føler med jer.

Mange julehilsner fra Trine (magritt)

Ps. Tak for mailen... med julemanden..

0
0
Svar på denne tråd

Trist...
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 21:38

Det lyder som om du har truffet den rigtige beslutning...Selv om den aldrig er nem...Jeg plejer at kalde det bagsiden af medaljen som hesteejer...Vi overlever dem på den ene eller anden måde.

Jeg har selv prøvet "turen" to gange...Første gang 4 dage før min fødselsdag...Og anden gang 1 uge før jul...Og min familie er desværre ikke hestefolk, så de forstod ikke helt, at jeg ikke var i hopla...Jeg håber, at din familie er mere forstående.

Jeg har ingen problemer med at "slukke for knappen", når bare jeg ved, at jeg har gjort, hvad jeg kunne for min makker. Det lyder, som om du har gjort netop det.

Knus herfra...

0
0
Svar på denne tråd

føler med dig..
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 22:06

Jeg synes at du har truffet den rigtige beslutning.

For de fleste heste som er vant til at arbejde, er det ikke lykken at "gå som klappehest".

Jeg har selv lige gået den tunge gang med min egen hest, og for ham var det ikke et valg at blive klappe hest - han var bare ikke et hygge dyr.

et stort trøste kram herfra.

mvh

Julle

0
0
Svar på denne tråd

Øv Mette
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 23:26

Det er svært og ja det er noget øv at have lige over julen. Jeg er virkelig ked af at høre det.

Jeg håber du har hende forsikret så du får lidt "hjælp" til en ny hest?

Jeg håber det må gå hurtigt for dig med alt papir arbejdet. Det er bare ikke fedt at gå og vente.

Trods alt så glædelig jul alligvel, jeg håber julestemningen kommer når nyheden lige har lagt til lidt.

Med venlig hilsen
Bettina

Stübben Scandica dressursadel til salg. 2 år gammel, sort, velholdt, bom 32, 17.5" - ekstra bredt kammer = optimal rygfrihed for hesten. Se billeder på min præsenstation.
0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 23:38

Forstår dig så godt. I går måtte jeg gå den tunge gang med min 4 års vallak.. Har ALDRIG sku være med til noget så hårdt.. Jeg græd og græd... Han har været skadet i måneder og det blev bare ikke bedre. ØV! Min datter på 7 år græder hver gang hun ser mig og det er bare endnu hårdere.. Desværre er min mand ikke hestemenneske, så i går var han sød, men i hans verden er alt ved normalen i dag.. Kan lige hilse og sige det er det bare ikke. Har heldigvis nogle dejlige veninder som også har hest og de forstår og hanke op i mig.. Er desværre nok sådan en person der siger, det går fint.. Så jeg øver mig i at sige præcis hvordan jeg har det og har opdaget at det er rart..

Kan kun vise min medfølelse med dig.. Det er aldrig sjovt..

Jeg er utrolig glad for at jeg havde en clairvoyant på min hest inden. Hun fortalte at min hest var indforstået med mit valg og en masse andre ting som er alt for følelsesladet til at sætte ord på endnu. Det har givet mig en dejlig ro alt hvad hun skrev og jeg har også tænkt mig at få hende til at sætte sig i forbindelse med min dejlige hest igen, bare så jeg ved han har det godt... Ved godt ikke alle tror på det, men det har hjulpet mig meget..

Håber du får en god sidste tid med din dejlige hyp

Medfølende hilsner

Marlene

R.I.P min smukke dreng. 4-12-2006
0
0
Svar på denne tråd

Endnu engang tak
Forfatter: 
Dato:  06-12-2006 11:08

til jer alle. Det begynder faktisk at gå mere og mere op for mig, hvad der skal ske, men når det er overstået, ja så bliver det nemmere.

Jo, selvfølgelig er hun forsikret. Jeg ville aldrig have hest uden at forsikre den. Men hvor pokker finder man en ny i en prisklasse af 50.000??? Jeg må nok se i øjnene at det ikke er så realistisk - ikke engang for en god 4 års, selv om jeg helst vil have en, der er ældre. Camilla rider en dejlig vallak, men han er desværre noget dyrere. Men han skal med hjem på juleferie, og så kommer jeg til at ride. Puha, det er så længe siden jeg sidst har redet, mon man kan huske hvordan

Det er nok værre med konditionen

Nå, men jeg ringer til dyrlægen i dag eller i morgen og fortæller om vores beslutning, så må han se at få skrevet de papirer.

Ville I lade en hest som min være hest her den sidste tid og sætte hende på stor fold med alle de andre?? Det har jeg mest lyst til, så hun kan udfolde sig og have det godt.

Med venlig hilsen
Mette

0
0
Svar på denne tråd

Hej Mette
Forfatter: 
Dato:  06-12-2006 11:15

Puha synes godt nok det er synd for dig Men flot at du har taget beslutningen

Jeg ville nok lukke hende ud med de andre så hun kunne hygge sig og have det sjovt, medmindre det gør at hendes skade springer op og hun herved får flere/større smerter?

Mht at købe hest tror jeg altså godt du kan finde en fornuftig en til en ok pris, men det kommer jo også helt an på hvad du leder efter

Trøste knus herfra

Gina & Douce

En krone for kongeriet,
en bølge for vandet omkring det lille land

Absolut lækker DV-hoppe sælges.
0
0
Svar på denne tråd

Ligemeget hvor
Forfatter: 
Dato:  06-12-2006 11:19

Meget man har tænkt tanken så er det en møg dag når den kommer.

Jeg har selv lige gennemlevet 6 mdr. hvor Smukke Ganger ikke kunne bliver ren i trav, og INTET har vi kunne finde.

Det er til at blive gak af, for hvad skal man dog gøre.

Og jeg var nået til at nu var det nok en "god" ide osv. og han er jo en smule ældre.

Og det gør en ganske ulykkelig selv om man godt ved at hestens bedste osv. er det det kommer an på.

Nu er han så ren på 10. dagen og jeg håber at det holder og så kan jeg glemme alt om det som du nu skal igennem i et godt stykke tid.

Det er hårdt selv om man ved man gør det rigtige, jeg har været der altså at have en planlagt dag.

Illum
Skriv dog %#&#(x BOM STR. på de sadler I har til salg !!!
0
0
Svar på denne tråd

Vi skal selv
Forfatter: 
Dato:  06-12-2006 15:03

Vi skal selv snart igennem det samme, vi har lige fået "dommen" af dyrlægen i dag

-carina- med
Dunja, Boy & Star
Mange ting til salg, se min præs.

0
0
Svar på denne tråd

Douce...
Forfatter: 
Dato:  07-12-2006 15:54

Det er jo lige det, jeg også er bange for. Men om ikke andet kan hun komme på en lille luftefold og så den store, når der kun er et par dage igen!

Illum: Jeg krydser fingre for din smukke Ganger!

Carina: Øv, det er jeg ked af at høre...

Med venlig hilsen
Mette

0
0
Svar på denne tråd

Hej Mette
Forfatter: 
Dato:  07-12-2006 18:57

Det er jeg godt nok ked af at høre med Line.

Ja, som du jo selv ved har jeg selv lige været den samme tur igennem, og det er bare ikke sjovt.

Jeg har ikke fundet nogen afløser endnu - har været ude og kigge på ca. 9 stk., men jeg synes ikke rigtig, at der er noget spændende. Jeg er nok heller ikke så ihærdig med at kigge...gider simpelthen ikke. Det ville være meget nemmere, hvis hesten kom til mig og pludselig bare stod der

Er du begyndt at kigge lidt rundt efter noget andet?

Hilsen Tine

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider