Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Når lysten er væk..
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 15:10

Ja som overskriften siger så er lysten til hesten og ridningen væk.. Træls når hesten jeg har er en 3års og er begyndt med tilridningen.

Problemet er at min hest ikke er verdens mest velopdraget hest, hun har altid fået som hun ville have det hos sin tidliger ejer.Og nu bliver der sat grænser og regler for hende.

Også har hun en uvane med at sparke ind i vægene i boksen.

Så når jeg kommer i stalden er det for det meste brok fra staldejernes side (jeg forstår godt) men det forventes( føler jeg) at når det er sagt til mig så har hesten bare at holde op.. Jeg kan ikke trylle hende rolig og velopdragen. Jeg ved ikke hvad jeg skal stille op, har aller mest lyst til at sælge hesten og stoppe helt med ridningen.

Christina og Siff

Nu græsser Flower sammen med

Frans på de evige græsmarker.

0
0
Svar på denne tråd

sælg den
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 15:13

Der er SÅ mange der ikke har mulighed for egen hest og de ville ønske de var i dit sted...!!!

Gider du ikke hesten så sælg den til en der gør - det fortjener den

M.V.H. Riderlykke :D

Glædelig jul til det ganske land

Lærehest søger hestepasser i Odense

...smilet frem det bli´r dit ansigt jo så kønt af...

0
0
Svar på denne tråd

Det kan jo også være
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 16:43
Det kan også være at du ikke gider en unghest. Nogle gange er det svært at mærke hvad man egentlig føler.

En unghest som den du beskriver SKAL man gide - man skal gide at sige tingene igen og igen og igen og lægge et hulens arbejde i at få dyret opdraget. Specielt hvis den har lært at få sin vilje.
Selvfølgelig går alting op og ned, men hvis du i det store og hele ikke har lyst til at lægge det møgsure arbejde som det jo er at tilride en unghest (der er selvfølgelig også glæder i det) - så synes jeg du skal sælge den.

Det er der ingen skam i - det er tværtimod kun flot at erkende sine egne begrænsninger - frem for bare at lade stå til.

Og hesten kan godt mærke om du gider den eller ikke... og det gør det bare værre. Ligesom med børn; de finder også hurtigt ud af at hvis man ikke får positiv opmærksomhed så må man bare lave noget ballade for så får man da NOGET opmærksomhed.

Så sælg den, og se så om du skal købe dig en velopdragen hest som du kan hygge dig med i stedet. Eller tage en pause og så genoptage ridningen. Det vigtigste er jo at du grundlæggende nyder din hobby.

Anissi

0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 17:12
for et år siden havde jeg det nøjagtig på samme måde med min 5 årige vallak han var min evige dårlig samvittighed og uopdragende ja jeg havde faktisk også mistet lysten. hvad er der sjovt ved en hest der kun kalder problemer til sig. igennem min kollega og veninde fik jeg anbefalet en af verdens dygtigste rytter og lærer, som efter at have redet dressur, millitary nu red western med horsemanship som speciale. hun lærte mig fra bunden hvad jeg skulle gøre, ja selv hovedetøj skulle jeg påny lære at sætte på. det var ligesom at lære at gå igen. men i dag har jeg verdens dejligste hest, og det er faktisk mig der har forandret mig mest og lært at være leder alt det gjorde hun imens hun red ham til eller det var vel egentlig mig selv der gjorde det hun lærte mig hvordan. men det korte og det lange er at jeg er blevet forelsket i min hest igen og vores dejlige ture sammen, vi rider ofte 2 sammen det er lidt sjovere. men hvis du mener at du skylder dig selv og din hest en chance til så få en ordentlig hjælp udefra, hvis ikke, ja så sælg hesten og få dig en skovturshest

livet starter voldsomt- og ender sørgeligt

det er det imellem der tæller.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider