Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

At ride i ridehus
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 10:59

Hej allesammen

Tænkte på om i har skrevne/uskrevne regler i jeres rideklub/hestestald, for hvordan man rider, når man er sammen med andre i et ridehus/ridebane?? Altså om man siger højt til de andre, når man skifter volte, om man skal skridte på hovslaget eller udenfor hovslaget, mens de andre traver/galopperer?

Generelt, hvordan syns i man skal opføre sig, når man rider sammen med andre?

Vi har nemlig ik rigtig nogle regler i vores rideklub, men skal have lavet nogle retningslinjer/regler, for hvordan det skal være.

mvh anette

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 11:02

Vi har den regl at hvis man er mindre end 3 i ridehuset, skridtes der på hovslaget. Er man flere, er det udenfor.

Man rider altid venstre mod venstre.

Man siger det højt, hvis man stopper op, for fx at tage dækken af og på.

Man holder aldrig stille på hovslaget for at snakke.

Man siger det højt, når man går ind og ud af ridehuset.

Og generelt tager man almindeligt hensyn til hinanden. Rider fx ikke for tæt på hinanden.

Vink fra Fru Melgaard & Winning Pleasure - et team som ikke er til at slå ud

Part til 8-årig vallak i Lille Skensved søges.

0
0
Svar på denne tråd

Der er én regel
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 12:27

Udover de almindelig omgangsregler, såsom venstre mod venstre, er der én regel: berideren/ridelæreren på stedet skal ALDRIG vige for nogen. Han har simpelthen den ubetingede ret til hovslaget lige meget hvad.

- Heidi

This rhythm that gets into your heart and soul
Let me tell ya' baby it's called rock 'n' roll
They say it's gonna die but honey please let's face it
Well, they just don't know what's going to replace it

0
0
Svar på denne tråd

på hovslaget
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 13:46
Jeg har aldrig forstået det med at skridte udenfor hovslaget, for mig vil de kun være i vejen hvis der skridtes udenfor hovslaget, jeg vil have problemer med at lave diverse volter mv, hvorimod hvis folk skridter på hovslaget har jeg aldrig problemer med at lave diverse øvelser da de skridtende så ikke er i vejen.

Hilsen Helle

0
0
Svar på denne tråd

Ridehusregler.
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 17:28

- Man skridter UDEN for hovslaget (Dvs inden på midten så dem der traver/galoppere har hovslag til détte)

- Man skridter HELST samme vej hvis der er mange i ridehuset. Selvfølgelig må man gerne trave anden vej og galoppere osv.

- Det hedder venstre mod venstre ..

- Man må gerne holde ude i hjørnet (Der er knager og hvor man kan lægge sit tøj - man skal lige sige højt først at man står der hvis nogle traver derinde så de ved at man fylder dér.

- Man skal sige "ÅBNER PORTEN" inden man åbner - détte gælder både ude og indefra - da der nogle ponyer/heste der kan blive bange.

- Der må gerne longeres i ridehuset hvis de andre ryttere giver LOV til détte.

- Der må også gerne stilles spring op - men kun hvis de andre ryttere i ridehuset giver lov. Er man ene i ridehuset, stiller spring op - og en anden kommer ind i huset for at ride dressur fx - har anden person retten til at sige at man skal tage springet væk.

- Travbomme ^ DET SAMME. Skal desuden pakkes sammen efter sig.

- Man må gerne evt råbe højt hvis man kommer skråt igennem, så de andre ryttere ikke rider i vejen imens.

Det Er Så Svært At Skilles Ad,
Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,
Vil Altid Følge Dig :'(-<3'

Jeg Er Ikke Selvcentreret Eller Egoist - Jeg Er Bar Perfektionist.

^ Hvil I Fred (Prinsesse) Snowy<

0
0
Svar på denne tråd

Vi har ikke
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 20:26

fået lavet direkte regler.

Vi tager generelt bare hensyn til hinanden. Dog en udskreven regel er venstre mod venstre.

Den med at råbe hver gang man skifter volter er i mine øjne helt langt væk...Så kunne jeg ikke lave andet end at råbe højt hele tiden da jeg på især den rutinerede hest ligger og vender og drejer ham hele tiden... så kan jeg jo ik lave andet end at råbe det bliver folk da irretret over

Vi tager især hensyn til den der evt. får undervisning. Men ingen undtagelsesregler for berideren/træneren. Han/hun viger lige så meget for os som vi viger for ham/hende

Tina og dressurdyret Attlantiz Firfod

0
0
Svar på denne tråd

ridehusregler
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 21:59

- Vi rider venstre mod venstre

- Man skridter af på hovslaget

- Man siger barriere fri, hvis man skal have dækkenet fra barrieren..

- Man siger Port Fri når man går ind og ud

- Man longerer kun hvis andre ryttere der er til stede giver lov

- Man rider altid med hjelm når man er under 18

- Hvis der er undervisning er man ikke i hallen, med mindre man har spurgt om lov

- Man springer kun hvis de andre giver lov, men hvis man er alene og der kommer en dressurrytter ind, så er det dressurrytteren der tager hensyn

- Øver man program til stævne, råber man den næste øvelse, og de andre holder hovslaget frit.

ellers aftaler man sig bare frem... vi kan heldigvis alle snakke sammen

Stald Skyttehus - hestevelfærden i højsædet!

Nu med hesteterapi og massage!

0
0
Svar på denne tråd

vi har
Forfatter: 
Dato:  06-12-2006 05:53
vi har det bare sjovt venstre mod venstre som grundregel.. er vi mange rider vi højre volte i den ene ende og venstre i den anden.. vi hører country musik, og hænger ud ved barrieren hvis vi har lyst, skridter og snakker hvor vi har lyst.. taler højt eller lavt, hænger tøj på barrieren.. larmer generelt meget når vi er mange.. vi gør meget for at lave uro og andre ting der gør at ingen af vores heste er bange for ting, musik, køretøjer, lassoer, hatte, jakker.. vi rider western og vores heste skal være vandt til lidt af hvert, da vores show ikke ligner de traditionelle engelske shows hvor man skal holde sig i ro og ellers holde mund.. western shows er en fest med musik ol.. dog er det meget seriøst, på trods af musik ol.. det duer ikke med en nervøs hest, når man kommer ud.. derfor dette rod i træningen men ser man op så kolliderer man ikke.

Sussie

Shampoo sælges til pelsdyr, se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider