Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

overgreb på hest
Forfatter: 
Dato:  04-12-2006 16:48

Ja så er vi her igen..

Nu er der endnu en gang nogen der har været i min stald!

denne gang har han ødelagt 2 boksdøre og forgrebet sig på OLH min hoppe.

Da vi kom i stalen i morges stod boksdøren åben ind til nikita og hun stod derinde fuldstændig forstenet og langt fra sig selv.

Politiet har været her og kan jo desværre intet gøre, for det var ikke muligt at tage finger aftryk på de han kunne have rørt ved, dyrlægen har været her og sagt at hun er ok.

Hun er i en slags chok tilstand.

jeg kan ikke komme til hende , hun afviser mig helt og aldeles og er slet ikke den hest hun plejer at være.

Så pas på jeres elskee heste derude rundt om i landet, især hvis du bor i kalundborg området.

Nikita står 5 skridt fra min hoveddør og alligevel kunne jeg ikke beskytte hende.

Min mand og hans kammerat er ved at sætte alarm og kameraer op nu og håber det afskrækker, fanger jeg stodderen, så banker jeg ham til plukfisk og begraver ham i møddingen.

Der er virkelig grænser for hvor syg man har lov til at være.

Pas på jer selv og jeres heste, der er vrkelig for mange tosser rundt omkring i dette land.

0
0
Svar på denne tråd

hej med dig
Forfatter: 
Dato:  04-12-2006 18:33

kan godt forstå at du er gal ,det ville jeg også være hvis det var mine heste det var gået ud over.

de største medfølese og trøst fra mig.

hvordan er boxdørene blevet ødelagt ?

Opstalding tilbydes nær Skivum Krat, nordjylland. Dejlige naturområde m/skov. 20x40 ridebane fri afbenyttelse. Store bokse og folde. Helst en hest der bliver redet jævnligt;)

0
0
Svar på denne tråd

Puha...
Forfatter: 
Dato:  04-12-2006 18:54

Det er så ubehageligt når sådan noget sker. Forstår virkelig ikke hvordan sådan nogle mennesker kan få sig til det.

Men god bedring til din hest. Jeg håber at hun bliver sig selv når hun er kommet sig over chokket. Stakkels hest. Og stakkels dig at skulle se din hest sådan.

Før kendt som Vibs(Marengo)

Se min hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd

lerkesglede
Forfatter: 
Dato:  04-12-2006 20:27

først tak for din sympati.

Vedr. boskdøren så har vi slåer for og dem har spaden ikke kunne finde ud af at åbne så han har brugt et koben til at brække dem op, så låsene er fuldstændig kværnet og dørene skæve.

Vibs :

Ja det er virkelig ikke til at fatte at man kan begå sig sådan mod dyr, nå er stalden blevet sikret i hoved og r.. og camera og alarm osv på plads så skal han få sig en ordentlig røvfuld hvis han kommer igen.

Men tak til jer begge det er rart med lidt sympati..

0
0
Svar på denne tråd

hejsa.
Forfatter: 
Dato:  04-12-2006 20:29

Hold da op, man tror jo folk er blevet sindsyge.

Håber din hest snart kommer sig, og de snart får fat i sådan nogle mennesker.

Rønnebjerggård...

0
0
Svar på denne tråd

vibha..
Forfatter: 
Dato:  04-12-2006 20:33
jamen man skal da være sindsyg for at gøre noet i den stil, skal man ikke??
0
0
Svar på denne tråd

Hvordan ved
Forfatter: 
Dato:  04-12-2006 21:00

i at der er brugt et koben til boksene? Var det efterladt? Så må der jo også være fingeraftryk?

Er hoppen blevet dyrlægeundersøgt?

Mvh

-Helle

Hjælp os med at finde Blackies far Samson fra Thyregod/Brande området! Se efterlysningen her!

** der findes 10 slags mennesker - dem der forstår binært og dem der ikke gør **

0
0
Svar på denne tråd

frygteligt...
Forfatter: 
Dato:  04-12-2006 21:08

Det er ikke til at fatte at folk kan finde på sådan noget .

Jeg håber, hun snart bliver sig selv igen!

Hilsen Line
0
0
Svar på denne tråd

Det er dog forfærdeligt
Forfatter: 
Dato:  04-12-2006 21:18

trist for din hest... og stakkels dig. Kan politiet slet ikke gøre noget? Er dyrlægen sikker på overgrebet? Måske en dusør kan få nogle tunger på geled???

MANGE kærlige tanker til jer.

Mvh Gitte,

mor til Tera, f. 08-02-05

SÆLGES: Ny Kieffer silver line full trense

0
0
Svar på denne tråd

stakkels jer
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 00:13
stakkels dig og ikke mindst din hest. jeg havde måske undersøgt muligheden for at få en heste healer ud. for det er jo nok sansynligt at der har være noget sexuelt misbrug af hesten. og jeg er overbevist om at det må være for dem som det måtte have været hvis det havde været os der var blevet sexuelt misbrugt. men hvor mærkeligt det end lyder er det ikke strafbart at forgribe sig på dyr, men i dit tilfælde kun at han har brudt ind på privat grund.

livet starter voldsomt- og ender sørgeligt

det er det imellem der tæller.

0
0
Svar på denne tråd

læst i stiftidne
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 01:07

ved i hvad det værste er (har fuld sympati med både hest og ejer, jeg ville ikke engang begrave manden,men helt klart slå ham ihjel langsomt)

Det værste er (læst i stiftidne i sidste uge) at sexuelt omgang med dyr er FULDT TILLADT hvis dyrene ikke lider overlast, altså får fysiske skrammer.. regeringen syntes ikke det er et problem eller at der er noget i vejen for det.. der er sårgar en i nord jylland der har et bordel med 4 islændere. 2 hopper og en hingst, han skulle efter signet ha en tilladelse fra regeringen om at dette bodel er lovligt...efter hva der står i artiklen får han 500.- pr person der har samleje med hestene...og han sagde at der var omkring 5 kunder hver dag.

fy føj siger jeg jer jeg var så sur da jeg havde læst det at jeg ikke ku sove hele natten sad bare og røg og tænkte over hvor åndsvag den danske regering er når de tillader den slags...uhh ha de skulle fyres sku de...fnyss

0
0
Svar på denne tråd

forarget
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 02:58
ja livet er sgu mærkeligt. men mon ikke det bliver ulovligt gjort på et tidspunkt det håber. ligesom hvis du laver dokument svindel kan det give 6 år men voldtager du eller lejer du din datter ud til misbrug som i tøndersagen giver det et år. mærkeligt men hvis det var min datter der blev misbrugt eller lign vil han sgu få dødstraf ikke på vilkår at han skulle overleve. alt @!#$ uden den andens godkendelse burde give max straf og så er den ikke længere

0
0
Svar på denne tråd

Det er da helt
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 06:48

utroligt at man ikke kan have sine dyr i fred i sin egen stald.

Føler virkelig med jer - håber hesten bliver sig selv igen...

Har hun også lidt fysisk overlast?

Ville også blive så ubeskriveligt gal

Er du en rutineret rytter, som er frisk på at ride en smuk livlig fjordhoppe et par gange om ugen, så skriv til mig...

0
0
Svar på denne tråd

HHansen
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 07:49

Hvis du læser faberges indlæg så står der tydeligt i 3. afsnit, at hoppen er undersøgt.

Politiet har været her og kan jo desværre intet gøre, for det var ikke muligt at tage finger aftryk på de han kunne have rørt ved, dyrlægen har været her og sagt at hun er ok.

*** Små gule, der kan og vil - team Anton Romeo - vinder af Grand Prix 2006 ***

0
0
Svar på denne tråd

Sig til
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 09:04

Sig til hvis i fanger ham, så kommer jeg og giver en hånd med at grave ham ned

God bedring til din hest

Verden har mistet en af dem der betød noget
Hvil i fred Steve Irwin
Daisy
04/06-1997-05/01-2005
Savner dig min skat, men sorgen er kærlighedens pris
Det sværreste er at vise man er noget særligt
0
0
Svar på denne tråd

forresten
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 09:08
sørg for at din historie kommer i de lokale medier som fx lokal nyheder og aviser så han bliver et jaget væsen og det advare andre i området

0
0
Svar på denne tråd

avisen
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 09:42
Ja det skal da i folkebladet her i Kalundbog så alle i området er opmærksomme på det. har du ringet til avisen?

Maria & Sigøjnertrommen Samson

Ridemærkeprøve 1 og 2 samt rytterlicensprøve for voksen ryttere i distrikt 4.

www.heste-nettet.dk/fo...29/199429/

0
0
Svar på denne tråd

til alle
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 09:42

mange tak for alle jeres svar.

Ja jeg ved jo snart ikke hvad jeg skal sige, andet end puha... tud , vræl...

Min dejlige Nikita har ikke fået nogle skrammer, men en hel del psykiske men, jeg har en clairvoyant og heeler til at hjælpe mig, hun har været en stor hjælp med mange andre ting i stalden , og hun hjælper mig nu også med af få stjernen ovenpå igen, men det bliver en lang og sej proces. Hun har kunne hjælpe mig med at fortælle hvad der er foregået i stalden og hvad jeg nu må gøre, og det følger jeg til punkt og prikke, har en enorm tillid til hhende da hun har haft en meget stor indflydelse på det fantastiske forhold jeg har fået til min stjerne, der før gik amok konstant og hele tiden og som nu er den roligste og skønneste hest.

Vedr. kobenet. er det et han har haft med , for der har ikke ligget et koben i stalden, men der har jo været nogen i stalden før hvor der har forsvundet foder, og det har jo nok været ham der har været her for at se hvordan hestene har opført sig, givet dem foder og fået deres tillid, og luret hvordan han skulle bære sig ad.

det her er noget af det værste jeg har oplevet, og det er så synd for nikita for hun har bestemt ikke ligefrem haft medvind i sejlene. Stakkel stakkels stjerne...

0
0
Svar på denne tråd

vedr. avis
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 09:44
ja der er taget kontakt til kalundborg folkeblad og håber at det kommer med i næste udgave, for alle heste ejere skal advares og håber han blir så bange at han stopper, men med sådan i psykopat ved man jo aldrig...
0
0
Svar på denne tråd

Han skulle...
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 22:58

Han skulle simpelthen have en omgang han aldrig glemmer... Det er for mildt bare at slå ham ihjel...

Hvad får et menneske til at gøre sådan noget.. Selvom han kan umuligt være et menneske...

Jeg har selv hestene to menter fra mit værelse, og nu har jeg slet ikke lyst til at gå i seng.. Kan ikke lade være med at have sådan et psykopat..

Der har også været sådan en typr, lige to km fra hvor jeg bor.. Han skar hestenes kønsdele op... I har sikkert mange af jer hørt om ham... Så sidder man altså næsten ude foran stalddøren, og holder vagt... Kan slet ikke beskrive mit had til sådanne monstre!

0
0
Svar på denne tråd

chelle
Forfatter: 
Dato:  06-12-2006 21:10

ja det er forfærdeligt at der findes såsanne mennesker.

det er en af mine værste frygte der er blevet virkelighed, men kmmer han igen bliver han fanget af kameraerne. der er 4 i stalden nu og 4 andre placeret rundt på gården og der er kommet både alm. alarm og brandalarm op, så han kan ikke undgås at blive fanget.

0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  07-12-2006 01:49
du skriver at han nok er der for at fodre dem og få deres tillid osv. hvis du læser vores tråde igennem kan du se at det er noget helt andet vi er bekymret for.. har du ikke selv haft tanken om at han faktisk sexuelt har misbrugt dem. tja og hvis hvad gjorde at du kom på andre tanker som fx at han vil opbygge deres tillid?

0
0
Svar på denne tråd

du har min dybeste medføgelse
Forfatter: 
Dato:  07-12-2006 02:43

hvordan har han kunne nå op ? han må have stået på noget eller hvad ? måske en spand? jeg tængte bare på fingeraftryk .

jeg føler virkelig med jer .

er jeres stald nem at komme ind i vender staldøren væk fra stuehuset ?

0
0
Svar på denne tråd

puha...
Forfatter: 
Dato:  07-12-2006 03:11

Selvom det ikke er ulovligt at have 6 med dyr, er det helt klart ulovligt at have 6 med ANDRES dyr uden ejerenes accept!

Puha for en historie.

Havde det være her , var der omgående kommet lås på stalddøren, uanset jeg ved godt - det må man ikke...

Håber hoppen kommer til sig selv igen.

Jeg havde engang en hoppe der blev udsat for "overgreb" af en vallak med mordax på, som brød ud af sin boks, det var bestemt heller ikke sjovt...

Stakkels uskyldige hopper

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-12-2006 03:57

stakkels hest. . . god bedring. . .

siger bare til så er jeg da helt klar på at begrave ham i møddingen. . . !sådanne folk burde spæres inde. . . .ingen tvivl om det. .

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-12-2006 07:53

oliviaemilie:

Hallooo, det er jo det samme som faberge er bekymret for!

Hun mener at idioten har fodret hesten for at vinde dens tillid så han kunne misbruge den eller hvad han nu har gjort...

-Dorte

0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  07-12-2006 08:08

Dorte ok sådan havde jeg ikke forstået den sorry. men tror heller ikke at det er rigtig folk der misbruge venter ikke med at vinde hestens tillid nej de gør det med det samme, koste hvad det vil om de så skal "banke" dem rolig eller stikke dem rolig de er behovstyret syge mennesker der ikke venter.

0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  07-12-2006 09:24
og vil lige tilføre at hele meningen med at voltage ufrivillige individer er at udvise magt, jo mere modstand offert viser jo bedre er det og jo mere bliver de syge tændte

0
0
Svar på denne tråd

fy for ...
Forfatter: 
Dato:  07-12-2006 10:05

Han skulle ikke engang slås ihjel, før han blev begravet i din mødding.

Dyrebordeller! Hvad sker der??? jeg tvivler på, at de dyr har givet deres tilladelse til at blive "brugt" til syge menneskers fornøjelse!

Jeg væmmes ved de mennesker, og ønsker at der kommer en dag i deres liv, hvor retfærdigheden vil ske fyldest. Det kan ikke passe man ustraffet kan misbruge andre levende væsner.

Jeg læste for nogen tid siden at en mand, i USA, var død efter at have haft 6 med en hingst. Hans indre organer var simpelthen blevt smadret, og det havde været en smertefuld død. Behøver jeg at sige det frydede mig???

Synes verden er gået af lave. Hvorfor er ens 6-live pludselig blevt så vigtigt og altoverskyggende? Det må være uhyggeligt primitive mennesker, som gør den slags. Og hvor pokker kommer lysten fra???

Jeg tvivler på, at det var Vorherres mening, at vi skulle stå øverst i fødekæden, mennesker er efterhånden så ualmindelig vanvittige og rå. Mod deres dyr, mod hinanden.

Jeg føler med dig, og din hoppe, men jeg fatter stadig ikke hvordan de får hoppen til at blive stående.

Mette, som håber I fanger den syge person.

At køre shetter er det bedste i verden!

...med de to små sorte perler...

Medlem af FKS og Andebølle kørelaug.. Fordi kørsel med hest og vogn skal være sjov

0
0
Svar på denne tråd

føj mann .
Forfatter: 
Dato:  07-12-2006 13:39

Jeg føler med jer .

tusind tanker fra mig .

0
0
Svar på denne tråd

puhhh...
Forfatter: 
Dato:  07-12-2006 15:20

jeg ved jo ikke om han har gjort det samme de andre gange han har været inde, men muligheden forelægger...

Jeg håber det virkelig ikke..

Grunden til min hoppe ikke har reageretet er fordi han har gjort noget ved hende der simpelthen har fået hende til at gå i chok.

Hun var jo helt forstenet, for hun er normalt ikke en hest der er mange der kan gå til, hun er mors pige og min veninde kan håndtere hende men så stopper det også der...

Så jeg forstår virkelig ikke hvad han har fået gjort ved hende.

Nikita har det bedre , er ved at bløde op igen , men gud nåde og trøste den der tror han / hun må røre hendes bagpart og ben..

Niks så står der løse ben på programmet, hun er også meget nærvøs ved hendes hoved, men vi arbejder os stille og roligt frem, det kommer nok en dag. Håber bare ikke at det har givet så meget stress at hun smider føllet.

det er bare så frustrerende alle de tanker der konstant fiser gennem ens hoved...

Jeg takker endnu en gang for jeg sympati, det er rart i en situation som denne at mennesker man ikke engang kender er så sympatiske og opbakkende... tak til jer alle

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider