Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Fyrværkerifabrik røg i luften i dag..
Forfatter: 
Dato:  03-12-2006 20:35

Endnu en ny fyrværkerifabrik er røget i luften, bare 3 km fra hvor jeg bor..

Og nej ikke i Danmark, men i sydengland..

Vi havde stævne i dag, her på gården jeg arbejder på, og først lød det som en masse torden, men der kom nogle store brag og hele ridehuset rystede, og "tordenen" var bare konstant, Lige pludselig kom der et KÆMPE brag og hestene på stævnepladsen blev nervøse og den hest der var i ridehuset blev meget bange, bla fordi et stort jernindrammet skilt faldt ned fra væggen, eller dvs det blev nærmest "skudt" ud fra væggen og landede en meter ude fra væggen, jeg stod i porten og så hestene på pladsen trippe rundt hesten i r-huset stejle lidt og styrte rundt, skiltet falde ned, væggene dirre, folk der løb ud fra tilskuerpladserne i r-huset, og min kollega så hele taget på r-huset ryste..

Det var bare SÅ surealistisk altsammen, at stå og høre på at en fabrik eksplodere, og stadig skulle samle bomme op og slippe folk ind og ud fra banen..

Senere kom min chef og fortalte at 2 var døde og 6 sårede og at der muligvis ville komme 10 evakuerede heste og stå i vores midlertidige stalde, og at brandvæsnet måtte rykke tilbage da der var nogle store gastanke der ikke var eksploderet men som de regnede med ville gå af på et tidspunkt, og det ville være for farligt at have folk der inde..

jeg sys det er enormt ubehageligt at have stået og hørt på en eksplotion der har slået 2 mennesker ihjel.. og såret 6 andre..

Nu har vi så fået atvide at hestene kommer ikke, fordi politiet siger at det meste er gået af nu, og har hestene overlevet det, overlevet de nok osse det sidste.. (sagde manden som hun talte med)

Lige for at afslutte dagen så fik jeg hydrogen preoxid i øjet.. Danm det gjorde ondt!!

Kram Irco Miro/Kat
Hvis du vil ha´de bedste, så køb Gustavii´s HESTE
www.gustavii.com

Mangler du et heste-job i England så kontakt mig!!

Du kan ikke have din egen hest med..

0
0
Svar på denne tråd

Øv nej hvor
Forfatter: 
Dato:  03-12-2006 20:41

forfærdeligt!!!

Skete der noget alla "Danske forhold" med huse der blev ødelagt m.m.???

Mvh Gitte,

mor til Tera, f. 08-02-05

SÆLGES: Ny Kieffer silver line full trense

0
0
Svar på denne tråd

Bla bla bla
Forfatter: 
Dato:  03-12-2006 20:50
Det er forfærdeligt!
Jeg har lige set det på BBC, og synes bestemt ikke det ser godt ud

Glædelig Jul!

Ønskes I af Rikke/MissFejrskov

0
0
Svar på denne tråd

Det ved jeg
Forfatter: 
Dato:  03-12-2006 20:51

det ved jeg faktisk ikke, jeg fik bare "oplysningerne" fra min boss der havde snakket med en førstehjælpsmand der var midt i det hele, og spurgte om det var muligt at evakuere de 10 heste her til, hvis det blev muligt at komme i nærheden af stalden..

men jeg skal lige se nogle nyhedder og høre hvor meget der egentlig er ødelagt..

Der er ret mange heste og andre husdyr her i omegnen.. og nøj hvor jeg beder til at der ikke er nogle af dem der har lidt stor overlast! når nu det skulle koste mindst 2 livet, er et får eller en ko jo ikke meget, men alligevel.. og hvis det har kostet nogle dyr livet tror jeg mere det har været af chok end så meget andet..

Kram Irco Miro/Kat
www.gustavii.com

0
0
Svar på denne tråd

Rikke:
Forfatter: 
Dato:  03-12-2006 21:04

Ja, den padehat man ser på filmen, så min anden kollega da han gik med en af hingstene.. den kunne jeg så kun se toppen af fordi hele gården lissom ligger nede i et hul, med store træer omkring..

Og da det blev mørkt kunne vi se lysglimtene fra stalden.. (altså ikke dirrekte men vi kunne se de blev reflekteret i røgen..)

Kram Irco Miro/Kat
www.gustavii.com

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-12-2006 00:18

Det er ikke bare ubehageligt at høre sådan noget.. Det giver jo nærmest traumer!! Da den i Kolding sprang i luften, stod jeg med min kusine og bedste veninde på 21 i armene.. Hendes far, mor og søster stod 75 meter fra eksplosionen, de nægtede at parrere politiordre og gå længere væk, fordi den stædige far ville se huset går op i flammer. Og kusinen stod hjælpeløs i mine arme et stykke derfra og var rædselsslagen for at miste dem..

Hun glemte det dog et øjeblik efter eksplosionen (og ja, paddehatteskyer er IKKE kun på film!) hvor vi måtte løbe i læ mens store stykker jern og træ væltede ned fra himlem. De få biler der var omkring os kørte galt, alt imens vi bare løb væk med hænderne over hovedet. DET var surrealistisk!!!

Jeg har aldrig cyklet så hurtigt hjem som den aften, jeg ville bare hjem i mors arme!! Og på trods af at de bor et stykke væk, var væggene gået løse fra hinanden, der lå ting fra loftet overalt, alle de ydre ting på hylder i huset var faldet ned, og strømmen var gået et godt stykke tid.

Nope, den dag glemmer jeg aldrig, og jeg rører ikke fyrværkeri med en ildtang den dag i dag!!

Nina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider