|
|
| Fik taxachauffør til at "sk*de" i buksen |
|
|
På vej hjem fra "julefrokost" her til aften kører vi på en landevej, vi kører 80 og mig bag rattet. Vi nærmer os byskiltet og træder på bremsen så jeg kan komme ned på 50 kmt. Jeg kigger i bakspejlet og ser en taxa der vil overhale med HØJ fart og der kommer en modkørende ca 100 meter væk der ligger taxaen næsten på siden af mig. Den modkørende dytter og blinker vildt. Jeg træder HÅRDT på bremsen for dette vil ende galt! Taxaen bremser så også og jeg ser op i bakspejlet at kunden i taxaen bliver PÆNT bleg og sætter hænderne op mod instrumentbrættet med åben mund for lige som at tage "stødet"... Jeg råber til manden HOLD FAST NU SKER DET!!! Jeg når også at trække ind i siden også blæser taxaen forbi. Jeg bliver s*u pisse gal og sætter efter ham. Mit hjerte sidder oppe i halsen og adrealinen er i fuld sving. Han kører over 130 hvor man må kører 50. Han skal tilfædigvis ind hvor vi også bor. Jeg blokere for taxaen så den ikke kan kører så stiger jeg MEGET vredt ud og spørger om han er TOTAL idiot og dum i hovedet... Han benægter ALT hvad der lige er sket.. Hvis man spurgte ham om han havde kørt taxaen havde han nok også benægtet dette. Hans "undskyldning" var... Jeg troede du skulle dreje... Mig: Ser du kammerat vi kommer til by skilt med 80 det er da KLART jeg bremser ned til 50... Og blinkede jeg forresten??? Taxamanden... Øhhh nej Mig: Jamen hvad fanden tænker du så på? Hvordan er det du kører med dine kunder... Han blev jo LIG bleg T: Jamen jeg skulle bare kører en kammerat hjem.. M: Jeg er da TOTAL ligeglad mand, mit hjerte sidder helt oppe i halsen mand... Jeg håber ikke han betalte for denne tur. T: Undskyld det var ikke min mening. Og ja han betalte. M: Nu kører du dælme pænt fra nu af ellers så melder jeg dig, jeg har din fart på video med taxa nummeret. T: Du må meget undskylde... Der efter sidder denne "store" kronraget gut og ryster, taler MEGET pænt og meget stille til mig Min sidste kommentar; HUSK selen... ! Men hold da op mand... Der sad manden med leen godt nok på bagsædet af min bil- Jeg tror manden fattede pointen og kørte MEGET pænt fra stedet. Skulle lige af med lidt ophidselse.
Se vores hjemmeside på www.123hjemmeside.dk/staldarthur Dejlig 2 hestestrailer udlejes i Århus kontakt for mere info. Rideudstyr sælges. Skriv for mere info.
Medlem af DÅHM.:-D
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jxcgbkjfdgb |
| Forfatter:  |
Nanna uden Sebastian |
| Dato:  |
02-12-2006 23:17 |
|
så du hvad nummeret, på den grønne ekstra nr plade var? evt send en pb hvis du så det.
Hilsen Nanna (pt med Monroe Hedegård) Smil til verden, og verden spørger hvorfor fanden du er så lalleglad.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nanna.. |
|
|
Ja selvfølgelig tog jeg taxa nummeret men hvad skal DU bruge det til?
Se vores hjemmeside på www.123hjemmeside.dk/staldarthur Dejlig 2 hestestrailer udlejes i Århus kontakt for mere info. Rideudstyr sælges. Skriv for mere info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| . . . |
Vildrose |
02-12-2006 23:32 |
|
måske mente Nanna en p-bøde? .. eller. men sikke en syg man da!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pyha hahaha. |
|
|
Det lyder som om du meget stolt af dig selv - altså fordi du gav denne taxa chaffur tørt på igen. Men jeg tror helt ærlig bare at ham chauføren har sagt. "Arg f*ck den k*lling", bandet og når du ikke var i syne mere - kørt rådent videre. Men fint nok du gav ham besked  Taxa ting er virkleig også herre sindsyge nogle gange.. Og sikke det kunne endt galt, kan godt forstå du rasede HELT ud.
Det Er Så Svært At Skilles Ad, Så Svært At Gå Sin Vej. Men Alle Mine Tanker, Vil Altid Følge Dig :'(-<3' Jeg Er Ikke Selvcentreret Eller Egoist - Jeg Er Bar Perfektionist.
^ Hvil I Fred (Prinsesse) Snowy<
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| idiot!!! |
|
|
Føj! Det er da utroligt at folk ikke kan finde ud af at køre pænt  Det kunne jo have gået rigtig galt! Godt der ikke skete noget. Ærgeligt at politiet ikke var der til at klippe lidt i hans kørekort, eller endnu bedre snuppe det... Men sejt at du fangede ham og fik givet ham dagens skideballe 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
|
|
Stolt vil jeg ikke kalde det men MEGA rassende.. Han var ellers rap i kæften til at starte med men da han ikke kunne tage mig i min dialog og jeg sagde jeg blev sk*de bange så ændre han attitude... Og han kørte pænt herfra.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
Godt du fik givet ham en sk*deballe, håber han tænker grundigt over det, den slags mennesker leger med vores andres liv, når de kører sådan! Væk fra vejene med dem!!! Sandra
Nu med halvpart på Nerenia: Klubmestre 2006 i spring:-D Og den heldige springrytter til Okholms Gaia: Nr 2 i klubmesterskabet 2006
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min pointe |
|
|
var at han næste gang tænker over hvad det er han kører ! Hvis man kun dytter eller blinker af dem så synes de at man er en idiot men konfrontere man dem så håber jeg de tænker mere over det.. Og det tror jeg han gør i noget tid ihvertfald
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
hvorfor er det lige at nogle (og kun nogle) taxamænd ikke kender færdselreglerne... jo de kender dem men fordi de kører taxa så tror de der gælder speciele regler for dem... de eneste der overholder loven er KØRERLÆRERNE... ikk engang politiet gør det... eks. min kørerlære har fortalt min denne historie og det er fra det virkelig liv... han kom kørerende i et villa varter der hedder hasseris ude i ålborg og der er højre vigepligt derude... det er fint og min kørerlære og eleven kommer til et kryds og der kommer en bil fra venstre... min kørerlære siger til eleven at vedkomne skal blive ved og kører frem... og så brenser den bil der kommer venstre hårdt op og det var tilfældivi en politi bil... politimanden kommer stormende ud og hvordan fanden vare det lige de kørte... så siger min kørerlære jamen vi kører da fint nok for kig lige på kørerbane striberne (højrevigepligt=ingen striber)... hov ups sagde politi manden, det må i meget undskyld og så listede han ind i sin bil igen og kørte viddere med en lang næse... hehe... så de eneste der overholder færdselsreglerne til punkt og prikke er kørerlærerene...hehe
En gang st. hippolyt, altid st. hippolyt.... Søger part til min unghest på 4... Søger Wintec Spring sadel...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mulle-pigen |
|
|
Delvis ja... Har lige læst en kæmpe artikel i B.T om en kører lærer der kørte promille kørsel "dagen der på" han fik frakendt kørekortet i 5 år...og selvfølgelig en bøde Men ud over det så er det nok sandt. Kører ikke med kørelærer til hverdag 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stolt af sig selv? |
|
|
Ja det synes jeg nu da Pia C burde være, - hvor mange tør ligefrem GØRE det? Skælde andre ud når de har været nogle komplette idioter og specielt i trafikken? - Ikke særlig mange! Kørte også selv på motorvej idag, og i det vi kører over Vejlefjordbroen i vild regnvejr og sidevind og jeg ligger i yderste spor til venstre ud af 3 spor og forsøger at koncentere mig om at køre fremad med en nogenlunde hastighed samtidig med jeg kigger mig tilbage for at komme helt over til højre og ligge i "lulle-sporet", vælger en bil bag ved mig som ligger i midtersporet at køre HELT op i enden på mig - bare i sporet ved siden af og gøre klar til at overhale mig selvom han blev liggende LIGE der. - Samtidig kommer en anden bil bagfra i samme spor som mig og ligger sig totalt i røven på mig. Jeg kører de 110 km/t som var lovligt der, og ligger bare fastlåst! Jeg nægter at overskrid hastighedsgrænsen som immervæk var på 110 km/t og jeg vil gerne trække ind, - men kan jeg bare ikke for den idiot som lagde sig helt op bag ved mig ! Og han ville tydeligvis forbi mig! JAMEN SÅ FLYT DIG DOG!? - Samtidig gav min mor sig til at sidde og råbe op, "Ih kør hurtigere, træk ind, bliv hvor du er, sæt farten ned" osv. på én gang  Endte med jeg speedede lidt op, og blinkede demonstrativt til højre og trak ind - ret tæt på den anden men han fløj tilgengæld lige ud foran ham jeg havde close op i enden og så drønede de afsted. Hvad går der galt for folk!? - Jeg mener, tror de hastighedsgrænserne er for sjov? Hhv. 110 km/t og 130 km/t burde da være RIGELIGT? Og føler folk de kommer for sent, SÅ KØR DOG FOR POKKER 10 MINUTTER FØR!!! Forstår ikke du ikke meldte ham, men GODT du gav ham en skideballe, om end ikke andet, så da for at du også kunne få noget af den skræk der råbt ud!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rollo... |
|
|
Ja der er ikke mange der gør det men jeg blev så sk*de bange og sur... Og jeg gør det gerne igen. Så må de s*u slå mig ihjel hvis det er, med den nye tid... Der er jeg temlig kold. Jeg er lidt øm over for min nye bil der koster en halv mill- Så jeg passer godt på den og vil helst ikke se den eller os smadret heller ikke uskyldige kunder i en taxa. Når man ligefrem kan se kunden blive bleg så er man for tæt på min bil. Jeg har en STOR bil, så den er ikke til at overse. Jeg har redet "for" mange personer ud af biler der er SMADRET. Dette er ikke et smart syn. Jeg ved ikke hvad andre havde gjort. Jeg er temlig kvik på vejen når det gælder... Men denne skulle ikke bare slipppe og slet ikke da han kørte ind hvor vi bor. Men jeg vil igen ikke sige jeg er stolt, måske hvis jeg viste det ville rede liv i den sidste ende... Men det ved jeg ikke.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pia C... |
|
|
Jeg tror som dig heller ikke det nytter at man måske dytter af folk og blinker af dem, - så tænker de "IDIOT". Men at han virkelig kunne se hvor sur og bange du var, har forhåbentligt gjort et "godt" indtryk på ham. Jeg blir dagligt irritere i trafikken over hvor hensynsløse folk er. Jeg er meget obs på fartgrænserne og holder mig til dem, - og blir gang på gang forundret over folk som føler de skal ligge sig HELT i enden på mig og "presse" mig fremad? Hvad tror de lige præcis de får ud af det? Udover at de kan knalde lige op i bagenden af mig og smadre mig og dem selv inkl. bilerne hvis jeg skal bremse den mindste smule uventet. Jeg synes kun det var GODT du skældte ham ud, - så må han dælme lære at køre pænere! - Hvilket MANGE burde. Der er dælme mange som burde få genopfrisket deres kørekort. - Er godt nok kun et halvt år siden jeg fik mit, så jeg har da mange af reglerne rimelig frisket op. Men burde bare ikke være så svært at forstå fartgrænserne og lidt almindelig logisk sans. Godt nok kører jeg i en gammel potspand af en Opel Astra, - men derfor behøves jeg vel ikke køre som død og pine!?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rollo.. |
|
|
Jeg kører ca 50000 km om året så jeg befinder mig en del på vejene rundt om i landet. Og ser dagligt situationer på vejene som er farlige... Jeg har tidl på året oplevet noget lign. Kan læses her: www.heste-nettet.dk/fo...4/1001424/ Tror denne unge mand lærte noget. Grunden til at mange ikke gør som jeg er fordi de er bange for vold i trafikken, folk er jo lidt syge i hovedet og slår folk for de man laver noget idiotisk og folk enten dytter eller blinker. Jeg er ikke bange for at få en på lampen, jeg puster mig bare op fra en str M til en XXL, for er jeg sur nok så ligner jeg en man ikke skal slå. Tror jeg nok 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Husker du helt rigtigt. |
KristianH |
03-12-2006 04:37 |
|
Nogle gange husker man nok episoden lidt sejere end den var. Dette lyder dog utroligt og ulogisk. Er der en lille chance for at der her til jul er pyntet lidt på historien.?? Ren nysgerrighed.. Hvad er det for en bil du har købt til over 500.000,00 ? Er det den Suzuki? God historie, men jeg gætter på du lidt for økonomisk med sandheden. Jeg tror ikke du kan få en dørmandstype til at ryste. Højst på hovedet. Sorry håber ikke du tager det personligt. Men du har ret, han skal kører ordentligt. KH
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kristian |
|
|
Jeg kan LOVE dig for at et helt almindeligt menneske kan få en dørmandstype til at ryste. Denne (unge?) mand blev sandsynligvis også rystet da det gik op for ham hvor tæt på det egentlig havde været. Hvis Pia ikke havde reageret som hun gjorde kunne det være blevet til et rigtigt rigtigt grimt sammenstød. Situationens alvor gik nok først op for ham da Pia fortalte ham, med vrede og angst i stemmen, HVOR slemt det havde været. "Selv en dørmandstype" er nok ikke så dum at han ikke fatter det - vel? Ellers tror jeg du har nogen fordomme der kræver lidt bearbejdelse  Hilsen Lene PS: Kan da nævne at jeg fredag aften, ene kvinde fik lempet 7 meget ophidsede og halvfulde slut-teenagere ud af en hestestald hvor de vildt skrigende overfusede en anden kvinde for at have skreget af og bagtalt en lillesøster til en af dem (Hvilket var sandt, men det er en anden historie). Der var mindst to "dørmandstyper" der imellem, men de gik lige så pænt og sagde "Farvel" og "Undskyld" da de gik. (Det er ikke helt ueffent at være 1.83 og bredt bygget af og til)
- Nu med Grisedyrene Ditlev og Prins!!
Bosat i Kloster, ridende på LORK og VOR 
Søger altid Hunde- og Angora-uld - smid ikke din hunds uld ud!
Spinder de lækreste garner af Hundeuld, også på bestilling.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| KristianH |
|
|
KristianH: Hvor læser du henne at Pia skulle have købt en bil til 500.000?!?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øhhh |
|
|
Hvorfor skulle jeg lyve? Min mand var der også- Jeg bad han ikke sige noget da han var lettete beruset dog ikke fuld men jeg var skide gal på den taxa chauffør og min mand har tendens til hidsighed så derfor bad jeg ham stå lidt væk. Dog vil jeg ikke beskrive ham som en dørmand type men kraftig afbygning og var skaldet. Ja vi har en Grand Vitara på hvide plader og selvfølgelig med noget ekstra udstyr. Så den lander på 499000 det runder jeg op til en halv mill. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| KristianH |
|
|
Nu kender jeg pia, og tro mig, bliver hun gal, så kan hun altså godt få en "dørmandstype" til at blive til en lille dreng igen! Mht. bilen, så pynter hun altså ikke på sandheden- bilen har kostet ca.½ mill. Men kan det ikke også være lige meget, hvad hendes bil har kostet? Det er utroligt, så mistroiske folk er herinde nogle gange  Mvh
Nuuni
Lækker DSP hoppe sælges. 4år, 137cm. Utrolig køn, 3 gode gangarter og stor udstråling. Kåret i DSP (efter elitehingstene Antario N/Tootle U). www.heste-nettet.dk/ma.../114809/1/ Medlem af DÅHM. V
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm... |
|
|
Det er da træls at nogle folk ikke kan køre pændt og håber da også at han har lært af det. Men du skriver selv at du sætter efter ham men 130 km i timen hvor der må køres 50 Så du er endelig ikke et hak bedre selv Jeg bliver s*u pisse gal og sætter efter ham. Mit hjerte sidder oppe i halsen og adrealinen er i fuld sving. Han kører over 130 hvor man må kører 50. Det du kunne gøre var at ringe efter hjælp i stedet for selv at sette andres liv på spil. Bare min mening. Ret mig hvis jeg tager fejl.
Med venlig hilsen Anita Spangbo
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| taxa... |
taina |
03-12-2006 13:31 |
|
Da jeg var på vej hjem fra byen i går, havde taxa også travlt. Vi så et par stykker, der vel kørte en 70 stykker i byen. Når man en gang har siddet i en taxa, der kørte en ung knægt ned, som var på vej hjem fra byen og som døde af det, så er man nok også lidt nærtagende. Jeg forstår det ikke - når byen er proppet af fulde folk, der mindre forudsigelige end børn, så burde man da køre *langsommere* end de 50  Jeg synes din reaktion var flot, pia, men jeg er bare bange for, at den ikke hjælper, når taxachaufføren har travlt næste gang... suk! mvh. tina
Medlem af den sønderjyske afdeling af DÅHM
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vejlefjordbroen |
|
|
Hm, der er da ikke 3 spor på motorvejen over Vejle fjord??? Meget mystisk... Men vi danske bilister kunne godt blive lidt bedre til at blinke, når vi vil skifte vejbane, og så også huske at kigge efter, om andre blinker. Jeg går personligt meget op i at lade andre folk komme ind, hvis de altså blinker. Men jeg hader dem, som bare trækker ind foran uden at gøre opmærksom på det. Øv. Jeg kan vist også personligt et par taxahistorier. Jeg plejer dog at bede taxachaufføren om at sætte farten ned, hvis jeg synes, at han kører for hurtigt. Hvis jeg havde været passager i den taxa, som Pia så, var jeg også blevet godt tosset. Mvh Anna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anita.. |
|
|
Hvor skriver jeg at JEG kører 130 km i byen? Sætter efter betyder ikke jeg kører som en narkoman. Men at jeg kører efter ham da jeg gerne vil konfrontere ham, han kører samme sted som vi skal.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rollo... |
|
|
Hvad lavede du ude i venstre spor til at starte med, hvis du nægter at køre mere end 110? Jeg er en af dem der altid køre for stærkt, jeg synes simpelthen at 110 er for lidt. Det er ikke fordi jeg har travlt eller på anden måde er ved at komme for sent, men min bil ligger eminent godt på vejen med 130. Så jeg kan lige sætte mig ind i hvad dine medkørere på vejen har tænkt om dig, når du ligger yderst til venstre og nægter at køre mere end 110.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| respekt. |
KristianH |
03-12-2006 20:37 |
|
Fint nok. jeg tror du kan blive sur. MHT din Suzuki Grand vitara, så er du blevet tørret sindsygt et vist sted eller er din bil pimpet for minimum 130.010 kr. Jeg ser for mig 22" crom fælge, DVD, Navigation, Læderstue, Diamant gearknup osv. Jeg lister her nypriserne på Grand Vitara : Jeg kan se på dit billede at det ikke er en XL 7. Er det en Diesel eller benzin? Grand Vitara  1.6 GL 3 5 106 11,5 210 kr 2.250,- kr 224.990,- 1.6 GLS 3 5 106 11,5 210 kr 2.250,- kr 234.990,-  2.0 GL 5 5 140 11 220 kr 2.500,- kr 269.990,-  2.0 GLS 5 5 140 11 220 kr 2.500,- kr 289.990,-  2.0 GLS Aut. 5 4AT 140 10,6 228 kr 2.500,- kr 309.990,-  1.9 DDiS GLS 5 5 129 13 205 kr 3.540,- kr 359.990,-  2.0 GLX 5 5 140 11 220 kr 2.500,- kr 304.990,-  2.0 GLX Aut. 5 5 140 10,6 228 kr 2.500,- kr 324.990,-
Hilsen KH
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg synes |
|
|
også at det lyder lidt mærkeligt hvordan kan du vide at han kører over 130 hvor man må køre 50 hvis du selv kører 50 ?? Har du indbygget fartkontrol i dit kamera??
Hilsen jeanett*monique 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fartmåler |
KristianH |
03-12-2006 21:18 |
|
Til 130.000 i extraudstyr tror jeg den har 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kristian |
|
|
Nu når din misundelse har lagt sig lidt ned i denne tråd, så synes jeg du skal komme og kigge på den og vores slutseddel. Så kan du se ALT hvad du vil, men jeg vil ikke have SAVL på bilen det er herre irriterende når det er tørret ind. Så længe du ikke ved hvad der ekstra er i den eller om det er Diesel eller benzin.. Hvilken motor, om den er manuel eller med automat gear osv. Ja anlæg har også en pris.  Så synes jeg du skal klappe lidt ned for din misundelse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fartmåler |
|
|
Ja det har vi da... Jeg siger ikke jeg kørte 50 eller 130... Jeg siger bare han kørte omkring de 130... Man kan jo godt hvis man har LIDT imellem ørerne og kører meget på vejen kan man godt se nogenlunde hvad folk kører.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pretty fancy |
|
|
Var bestemt heller ikke med min gode vilje ^-^ - Netop derfor jeg forsøgte at komme væk. Jeg lå der fordi jeg lige havde overhalet en række lastbiler og ventede på at kunne trække ind men der var ikke rigtig hul igennem, så delte sporet sig ud i tre og jeg lå derfor yderst til venstre og ville ind længst til højre men kunne jeg bare ikke. Ved godt folk sikkert fandt mig irriterende, var bestemt heller ikke for at genere nogen jeg lå der - er ret ubehageligt at have sådan et par idioter klods op i enden rent ud sagt. Men da jeg forsøgte at finde et hul kom ham der i midterbanen op i rumpen på mig så jeg SLET ikke kunne komme nogen vegne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sidst jeg kørte over ... |
Lisbeth Sejberg |
03-12-2006 21:51 |
|
... Vejle Fjordbroen var der også kun 2 spor i hver retning  Mvh. Lisbeth
Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| For at hjælpe lidt |
|
|
tror jeg det er lillebælts broen hun mener, den er nemlig 3 sporet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Prisen Vs Sandheden. |
KristianH |
03-12-2006 22:21 |
|
Jamen Pia, så fortæl mig om det er en Benzin eller Diesel og hvad model. Så er det afgjort uden videre diskussion. Læs lige oppe over hvad der findes af modeller. Dette handler ikke om jeg er misundelig på din Suzuki eller ej. Jeg har selv dyre biler. Jeg taler om at overdrive eller ej. Jeg kan ikke bevise om du taler sandt i din beskrivelse af dit møgfald, på ham den bange chauffør. Som skrevet før så lader vi det ligge, men jeg ved hvad biler skal koste og kan slå prisen op på din bil. Har du husket forkert eller lagt lidt til her så var det måske også tilfældet ved den andel del. Ellers hav en god aften. Venlig Hilsen Kristian
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kristian.. |
|
|
Muligt... Men hvorfor skal jeg stå til regnskab for dig? Når jeg siger den har kostet dette og har papire på det. Er det så ikke lige meget hvad jeg har af ekstra udstyr? Hvad skulle jeg få ud af om min bil kostede 250,000-400,000 eller 500000. Det rager da andre Hn´er mindre og samme gælder omvendt. Suzukien er faldet i pris fornylig- Det har vi set med kan ikke gøre så meget ved det. Jeg vil i øvrigt ikke sidde og skrive hvad jeg har i min bil af ting og sager af hensyn til lange fingere i samfundet. Jeg vil gerne have en bil at kører i på arbejde i morgen. Jeg er ikke en blær røv men siger bare jeg er øm over for min bil, det har man vel lov til at være uden at skal klantes for at lyve. Da det er den første vi har inviseret i af nye biler i denne prisklasse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overdrivelse fremmer forståelse ?? |
KristianH |
03-12-2006 22:56 |
|
Du skriver : "Jeg er lidt øm over for min nye bil der koster en halv mill- ..." Det med bilprisen er bare i forlængelse af at jeg skrev at du måske overdriver lidt.. Så simpelt kan det skrives.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lisbeth Sejberg |
|
|
Mente vist også lillebæltsbroen  - Så farlig er Vejlefjordbroen vist heller ikke.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jo gu er den farlig ... |
Lisbeth Sejberg |
03-12-2006 23:07 |
|
... og alle andre trafikanter er potentielle dræbere  Med den sætning kørende i baghovedet, forøger man sine chancer for at overleve  Mvh. Lisbeth
Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kristian.. |
|
|
Giv mig 1 GOD grund til jeg skal overdrive min bils pris inde på et HESTE forum? Skid da røv i at vi kunne være total smadret bare fordi du er hammerende misundelig på os andre har RÅD til at købe en ny bil og være ØM over for den. Det er mere vigtigt en et menneske liv og der over åbenbart. Jeg sidder og er fuldstændig uforståelig over for dig og dine misundelige udtalelser.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mistroisk |
|
|
Hold da op, hvor er du mistroisk Kristian!! Du kan åbenbart ikke forestille dig, at vi kvinder godt kan sige fra over for "dørmandstyper"  Nu kender jeg Pia, og Pias mand, og jeg var faktisk med dem, da de skrev under på bilen.. 499.000kr var, hvad bilen kostede- så er det på plads.(Håber det er ok, at jeg skriver det Pia). Om du så synes, at de har givet for meget, ikke kan forstå prisen osv. er jo så op til dig! Pia og hendes mand er meget glade for deres bil, og passer godt på den, netop fordi de har sparet op til at kunne købe deres drømmebil- de er ligeglade, hvad bilen har kostet, men selvfølgelig er de ømme overfor deres bil- de passer på deres ting! Og god aften til dig også Kristian.
Nuuni
Lækker DSP hoppe sælges. 4år, 137cm. Utrolig køn, 3 gode gangarter og stor udstråling. Kåret i DSP (efter elitehingstene Antario N/Tootle U). www.heste-nettet.dk/ma.../114809/1/ Medlem af DÅHM. V
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| øhh... bliver vidst lige nødt til |
|
|
at kommentere her.. hvorvidt bilen har kostet det ene eller det andet er da fuldsændig ligegyldigt.. Man kan da sagtens være øm over for en bil til 50 tusinde hvis man er glad for den.. Nå ja.. Eller til 5000 for den sags skyld.. og så må jeg sige at jeg er meget enig med Pia. Jeg er selv 181 cm. og retter ryggen når jeg går.. og det kan få de fleste mænd til at krympe sig hvis de har lavet noget møg.. Nu har den verbale del jo også en hel del at sige.. og har man talegaverne med sig er det sådan set lige gyldigt hvor stor eller lille man selv er og sin "modstander" er. Men det hjælper da lidt på sagen når man er 180+..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Prøvetur |
Rene N |
03-12-2006 23:15 |
|
Kære Kristian Du kan jo bare spørge om du må få en prøvetur i stedet for at pakke tingene ind. Mvh René ...ÆGTE Grand Vitara EJER
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mette... |
|
|
Nu er Pia ikke lige 180+, men talegaverne har hun i orden  Jeg kan sagtens forestille mig, at hun har fået den mand til et krympe et par cm eller 3  Og du har ret- bilens værdi har ingen betydning - Kristian har desværre bare overbevist sig selv om, at han mener, at Pia overdriver, og derfor kører han rundt og rundt i det med bilen..
Nuuni
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tihi... |
|
|
Jeg er kun 170 Men kan nemt vokse fra str M til en XXL hvis det skal være. Jeg er ikke bange af mig... Man skal ikke skue hunden på hårene 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| overskrift |
spender(tino) |
03-12-2006 23:31 |
|
Jeg har en tilståelse.. jeg er også øm overfor vores bil. Som i øvrigt er en volvo s60 fra 03, 2,4 dieseludgave med automatgear, halvlæder sæder og div. ekstraudstyr.. Og det vil jeg sgu have lov til at være!! Prisen kan du kristian jo få lov til at fortælle mig, det ved du nok bedst  Håber den idiot har lært noget i dag! Folk forstår simpelthen ikke at biler faktisk er FARLIGE.. Ikke bare i de forkerte hænder, men pr. definition. Og nej, jeg er ikke bange for at køre bil, men jeg forholder mig kritisk til trafikken og andre bilister/cyklister og fodgængere da de ikke altid orienterer sig, nogle gange giver forkert signal og andre.. ja de kører som havde de trukket kørekortet i en automat. Nogle tror endda at kørekort= racerlicens..  Kan godt forstå du hidsede dig op- det gør man sgu når man lige ser sit liv passere forbi og "manden med leen sidder på bagsædet" ( var vist ca. sådan du havde formuleret det). Og nøj hvor har jeg bandet i det her indlæg , men jeg bliver også helt klam ved tanken om den situation- godt du reagerede hensigtsmæssigt!! Puha!! Christina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du behøver da |
Ratster Zoo |
03-12-2006 23:34 |
|
ikke være øm overfor en volvo.. det er jo en lille kampvogn 
Ratster Zoo - avler af Vinterhvide Dværghamstere og Tamrotter Tamrotte ejer, og STOLT af det Shetlands pony - en stor hest i en lille pakning, Fjordhest - I sol og i blæst
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Spender |
|
|
Schhh du må ikke være ØM over for din bil... Det er forbudt SKAM DIG dame !!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
spender(tino) |
03-12-2006 23:42 |
|
Ja undskyld... jeg ved det godt der er noget i vejen med mig.. Fniiis. Men jeg er så glad for min lille volvo  Manden er i øvrigt mere ØM når det kommer til den.. Han voksede og vaskede den i hånden.. Ikke et kønt syn fordi han også voksede plasticpanelerne på vores sorte bil...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Spender |
|
|
Vi har også haft volvo og vil gerne have det igen Men deres 4x4 var lige en klasse for dyr på de hvide plader men skal helt sikkert have volvo igen. Den starter bare HVER gang og er kold over for sne og div.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg giver mig ikke. |
KristianH |
04-12-2006 00:00 |
|
Hi Pia. Jeg syntes jeg har beviserne i orden. Jeg har listet priserne på din model og de ligger ikke i nærheden af hvad du skriver. Du har ikke svaret på hvad model det er. Jeg er egentlig, som så mange andre her inde, lige glad med hvad din Suzuki koster. Jeg skriver det i forbindelse med at jeg taler om at pynte på virkeligheden. OK jeg kan tage fejl. Suzuki kan have skrevet forkert. Har du virkelig betalt 499.000,00 for den bil, så har du købt den på klods med en rente der er til grin høj. Jeg havde tidligere skrevet hvad jeg selv havde af biler, men har slettet det for ikke at virke smart, men tro mig de er fine nok. Men hvis det ikke kan forstås på andre måder end at jeg er misundelig og gerne vil prøve en tur i en Suzuki. Så giver jeg op. Jeg starter med at spørge pænt om du ikke har pyntet lidt på historien og begrunder det med at, i følge alle prislister og data, har du også pyntet voldsomt på prisen på din bil. Jeg ser det som pral at skrive at du kører i en kasse til 1/2 mill. Jeg syntes bare det er sjovt når det ikke passer. De priser jeg har sat ind er fra www.suzuki.dk Ikke engang den store XL-7, som det ikke er, koster i nærheden af det du siger. Jeg kan ikke se at det er så svært at forstå. Jeg sidder ikke gasblå i hovedet og skriver dette. Lad os dog sige at den har stået til 499.000,00. Jeg kan bare ikke se hvorfor logikken ikke siver ind. Håber tonen går an. Kristian
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
spender(tino) |
04-12-2006 00:06 |
|
jeg er også ret glad for den... selvom jeg ikke er meget for at indrømme det.. kæresten skal jo ikke tro at jeg går op i priser!! Men der er SÅÅÅÅ meget komfort i den bil, man sidder superbt, aircondition, alting virker- og med diesel kører man langt på literen hvis man kører 80+ i timen. Kæresten har blandt andet været i Andorra, Ungarn og Holland i den- bruger den som firmabil når han er afsted ( og så hænger jeg på Kia'en ). Sikkerheden er i top i den- ret godt med 3 børn.. Nok også en af de biler der faktisk HAR plads til 3 på bagsædet ( vi har 2 autostole). Eneste problem er at den tilsyneladende er en jalousimagnet så nogen går og ridser den . Jeg anede INTET om bilers pris før ( gør jeg i bund og grund stadig ikke), men jeg synes godt nok volvoen er ALLE pengene værd i forhold til f.eks vores Kia Rio der har kostet 100.000.. he he.. ja de er vist ikke heeelt betalt endnu.. Min kæreste snakker om at vi skal have en volvo 7 personers.. men den koster altså nok liiige lidt for meget.. kan ikke huske hvad den hedder *g* Typisk mig. Jeg har en Suzuki grand vitara XL på ønskelisten over 7 personers, men tror nok vi er enige om at når den tid kommer skal det være en touran- dieseludgaven. For at det her ikke bliver et lovprisningsindlæg af volvo vil jeg lige fortælle om en episode fra forleden hvor jeg havde det skidt bagefter. I silkeborg er der et kryds hvor cyklister kan lægge sig til højre for bilisterne og køre ligeud eller til højre.. En midaldrende dame kommer cyklende og tager venstre arm i vejret (venstresving er ikke muligt i det her kryds).. og det tegn er i min verden et STOPtegn ( var da hvad jeg lærte på "cykelskole"). jeg skal selv dreje til højre, og da hun jo giver tegn til at stoppe drejer jeg... Og kvindemennesket fortsætter ligeud!! Havde jeg ikke været opmærksom på hende var hun blevet tromlet godt og grundigt.. Nøj det var grimt.. Blev sgu også sur, for hun udsætter sig selv for en helt urimelig fare ved at give det forkerte tegn. Jeg ved godt at jeg ville få skylden hvis der var sket noget- men mod idioti kæmper selv guderne jo forgæves.. Og nej.. jeg er ikke en gud bag rattet- gid jeg dog var, så jeg kunne forudsige hvad alle de her uforudsigelige mennesker har tænkt sig at gøre om lidt. Christina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kristian.. |
|
|
Jeg kan ikke se jeg skriver at at jeg har købt skrabe modellen af standard. Standarden kostede 390000 uden noget som helst.. Vi kører ca 5-6000 km pr md så skal tingene være i orden i bilen. Samt jeg har dårlig ryg og kræver special sæder, hvilket ikke er billigt. Da vi har sparet op til den og ikke købt på klods. Der er ekstra udstyr i den for nogle x antal kroner. du kan jo lige så godt sidde og lukke øregas ud hvad du har af motorkørtøjer osv- Men jeg er ligeglad og kræver ikke bevis da det ikke kan rage mig mindre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kan det ikke være |
xtiny |
04-12-2006 00:14 |
|
p*sse ligegyldig var den øse har kostet?! (Min knallert kostede i sin 13.000,- kr -og jeg var sku da BLÅ i hovedet af raseri, da en stodder af en bilist ikke kunne bakke og væltede den, så skjoldet (der kostede 5.000 som reservedel) knækkede. Den bilist rejste bare Mukkebikken op og kørte. Gid hans arme må være for korte og hans r*Vhul klø for evigt.  ) Prisen er squ da så ligegyldig, hvis det er noget man er glad for. Jeg synes, det er flot Pia ikke bare bed det i sig , men rent faktisk greb ind. Det er folk generelt meget dårlige til! Jeg ville nu også være næn over mit liv. 
Mvh xtiny ---
WYGIWYGAINGW "What You Get Is What You´re Given And It´s No Good Whining" The Science of Discworld
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
spender(tino) |
04-12-2006 00:15 |
|
Kristian- det er ikke ret pænt at sidde direkte og sige at hun lyver, og jeg synes ikke med den tone du kommer med at hun skylder dig at forklare noget som helst omkring prisen på hendes bil. Fordi du lige sakser listepriserne et eller andet sted fra betyder det ikke at du har den endelige sandhed. Mig bekendt er listepriserne også oftest blottet for ekstraudstyr som man så betaler temmelig dyrt for.. Og har hun ikke lyst til at udbrede vidt og bredt hvad der er i hendes bil af ekstra"sjov" er det da i orden. Nu er der også ligefrem folk der har fortalt at de VED hun har givet det for bilen som hun siger, så hvorfor fastholde at hun lyver? Og det kommer altså unægteligt til at se ud som om du har ondt i popoen over at hun nævner prisen på hendes bil.. Og det er da lidt ærgeligt, for du har garanteret mange gode inputs at komme med.. Mænd og kvinder tænker jo unægteligt forskelligt, og lidt mere konstruktive indlæg fra dig ville være 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kristian H |
|
|
Mennesker som dig pisser mig totalt af istedet for at koncentrere dig om det vigtige emne at Pia og hendes mand kunne ha været stendød nu så hænger du dig en bagatel som hvad deres bil har kostet FOR FANDEN MAND SPÆND HJELMEN OG KOM VIDERE!!!  Hvad filan rager det i øvrigt også dig?? Pia er glad for at høre dig og husbonden er ok læser altså også at du sætter efter ham men IKKE med 130 i timen men fanger idioten da han skal samme sted hen som jer derved får skabt kontakten der.
Well I'm an eight ball shooting double fisted drinking son of a gun
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ehnkehnlkd |
Klapperlap1 |
04-12-2006 00:23 |
|
Jeg kan slét ikke forstå hvorfor det med bilen er så vigtigt?? --det var jo slet ikke det tråden gik ud på!? Jeg synes det er cool at Pia samlede guts til at skælde taxi-chaufføren ud. Og det havde det i øvrigt også været hvis hun kørte på en cykel!! /Klapperlappen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg takker |
|
|
for opbakningen bag både bil og den ubehagelige situation vi var i går. Normalt siger jeg at skid være med matrielle ting bare mennesker og "dyrene" har det godt. Nu kører vi jo både med heste og hunde normalt. Det med at få en rids pga misundelse har vi fået. En rids HELT ind til grundmalingen der var bilen 3 dage gammel. Den er ca 25 cm lang og lavet med en nøgle. På Bilka´s parkeringsplads. Der var jeg GODT tosset. Og kunne dræbe en hver forbipasserende  Jeg ved ikke hvor mange på vores aldre hhv 26 og 29 år der kan spare 500,000 op til en bil. Det har da været hårdt når man har husleje, 3 heste, 2 hunde og hvad der ellers er. Vi er RIGTIG glade for den og ser den helst ikke smadret selvom den er forsikret i H og R. Jeg bryder mig nu heller ikke om at blive klantet for at lyve om hverken episode eller min bil´s værdi. Og Ja jeg er stædig når jeg ved jeg har ret. Sådan er det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pia-c... |
|
|
ville nu også være øm over for en sprit ny bil uanset prisen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| DK dyreste grand vitara |
KristianH |
04-12-2006 00:35 |
|
Jeg kan heller ikke se hvor du mener jeg skriver, du har købt den skrabede model. Er det det hvor jeg skriver at det ikke er en XL-7, hvilket jeg kan se på billederne.
For 110.000,00 kr. ekstraudstyr. Ja fint. Du kan ikke købe forhandler udstyr til denne model for mere en 55k og når du har giver 390k for den er den med udstyr og de 110.000,00 kr er for endnu mere ekstraudstyr.
Vær rar at læse de svar jeg skriver dig. Jeg skriver IKKE hvilke biler jeg har og hvad de koster. Jeg havde godt regnet ud du var lige glad og jeg syntes heller ikke det er relevant her. Mit fokus ligger på selve overdrivelsen. Jeg syntes vi skal lukke den her. Vi kommer ikke til enighed og det skaber bare en dårlig stemning.
Men som sagt før, så skal folk kører pænt og tage hensyn til hinanden. Venlig Hilsen Kristian
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja ja Kristian |
xtiny |
04-12-2006 00:38 |
|
Du får ret- og vi får fred. 
Mvh xtiny ---
WYGIWYGAINGW "What You Get Is What You´re Given And It´s No Good Whining" The Science of Discworld
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kristian.. |
Rene N |
04-12-2006 00:45 |
|
Ved du hvad disse sæder koster som det er krævet til Pia´s ryg? Kan være du ved det så kan vi se om vi er blevet snydt til prisen. Nu kan jeg så godt lide at have god musik i bilen da det er min arbejdsplads og elsker god lyd. Det ved du jo så heller ikke noget om. Hvilke måtter er der i bilen? Det ved du så heller ikke. Fælge og str. Vinter og sommer. Nej det ved du heller ikke. Er der 1 eller 2 udstødninger på den? Det ved du heller ikke nej. Motor størrelse og drivkraften? Nej heller ikke Model: Ja det kan du se og godt gættet * HOST HOST* Gear: Ja det kan jo både være med automat gear og manuelt. Bare automat gear koster 44,000 kr alene til en orientering. Navigation. Ja det har vi også men hvilken model? Det ved du så heller ikke For 110,000 for man altså ikke ret meget af dette udstyr når det er ORG. dele. Pia har vist ikke skrevet at vi har lagt de alle 499.- ved forhandleren. Det kan jeg hvertfald ikke læse hun har skrevet. Jeg er glad for hun ikke har skrevet hvad vi har af udstyr i bilen da det ikke rager andre end dem vi selv bestemmer hvem der skal vide. Mvh René som staædigvæk er glad for sin bil til 499.000.- Got my pointe?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rene N |
|
|
 Enough said...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så kom kærresten til. |
KristianH |
04-12-2006 00:55 |
|
Jeg kender priserne. Jeg kan se på billedet hvad model og hvad fælge der er. Jeg kender priserne på ekstraudstyr. Det ender med mudderkastning og jeg har skrevet mine argumenter og mener jeg har været saglig hele vejen. Jeg syntes der er tale om simpel matematik der begrunder min pointe om overdrivelse i et indlæg. Tillykke med jeres Suzuki. Det kører i samme rille hvis vi fortsætter. Vi bliver ikke enige. Venlig Jule Hilsen Kristian
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor var det lige ... |
Lisbeth Sejberg |
04-12-2006 01:01 |
|
... i tråden, at det blev vigtigere at diskutere polkaprikket sædeovertræk ... i stedet for kørslen  Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lisbeth s. |
|
|
dengang en vis herre skulle gøre sig til Suzuki G. Vitara`s store orakel "MY GOD"... Det kan du godt se er vigtigere end at personerne i tråden kunne ha været ofre i en trafikulykke ikk?? (smiley der ryster på hovedet)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Billede af bilen |
xtiny |
04-12-2006 01:12 |
|
Se her- sådan ser den ud, det er mig på bagsædet! 
Mvh xtiny ---
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øv- det virker ikke |
xtiny |
04-12-2006 01:13 |
|
Mvh xtiny ---
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| virker stadig ikke |
|
|
Xtiny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Se lige min fede Toyota RAV4 ... |
Lisbeth Sejberg |
04-12-2006 01:21 |
|
... ... ...   Til de onde tunger der vil påstå, det i mistænkelig grad ser ud som en AYGO, så er det bare fordi, den ikke er helt færdig med at vokse endnu  Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Scusi- men her er den |
xtiny |
04-12-2006 01:29 |
|
Efter en masse mas... 
Mvh xtiny ---
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ah Lisbeth |
xtiny |
04-12-2006 01:33 |
|
Den skal bare vandes og have noget havre- så skal den nok vokse sig grøn- øh-KØN. 
Mvh xtiny ---
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det lykkedes da ellers også for dig ... |
Lisbeth Sejberg |
04-12-2006 01:35 |
|
... kl. 01:12  Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øh- ja- men her |
xtiny |
04-12-2006 01:39 |
|
Er der bare et tomt billedfelt. Det virker først med Vs Billed. Men hvad katten: En god gerning kan ikke gøres for tit. 
Mvh xtiny ---
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|