Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

At køre på motorvej med heste
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 12:10

Jeg skal aflevere Chanel i morgen, men når man skal printe en rutebeskrivelse ud fra krak skal man på motorvej og det er jeg ikke så vild med at gøre med min lille hest i!

Kører i på motorvej med hest?

Kan man slet ikke skrive på krak at man ikke vil på motorvej?

Hilsen Frederikke

Nu helt uden hest :-(

0
0
Svar på denne tråd

ja det gør vi,
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 12:12

vi holder os i den inders bane, og med de 70 km i timen måske 80, det plejer at gå flydene, vi lukker dog altid ind til hestene så de ikke skal udsættes for den larm fra den voldsomme trafik

Jannie

0
0
Svar på denne tråd

Motorvej
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 12:14
Ja, nu kører vi jo ikke med hestevogn, der er max.-hastigheden lidt for lav. Så ja, vi kører på motorvej, vi har næsten lige været i Hadsund hele vejen op langs den jyske østkyst og tilbage igen.
0
0
Svar på denne tråd

Ja det gør
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 12:16

jeg, og jeg var det lidt betænkelig første gang, men hesten fulgte bare med (fortalte min mand som kørte bagefter), og jeg mærkede intet til ham.

Der er ikke lukket ind til ham, det bryder han sig ikke om.

Sasser
0
0
Svar på denne tråd

Ja helst
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 12:19

på motorvej, så slipper man for at skulle stoppe for rødt lys og det er mest ligeud kørsel.

Og de fleste andre biler kører hurtigere end en med trailer så man har næsten indersporet for sig selv.

Louise
Veni vidi vici Jeg kom, jeg så og jeg sejrede

Hellere lykkelig af dumhed end klog af skade.

At undre sig over noget er hjernens første skridt mod opdagelse
0
0
Svar på denne tråd

Trailerkørsel
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 12:19

jeg kan godt lide at køre på motorvejen

Ingen sving eller noget, bare ligeud

0
0
Svar på denne tråd

hvorfor ikke?
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 12:20

Hvis jeg skal langt vil jeg da foretrække at køre på motorvej. Det er en meget mere flydende kørsel end på landevej. Så tror da nok hesten vil sætte pris på det, hvis ikke lige den er bnange for trafikstøj.

Prøv at finde ruten på TDC's oplysning i stedet for. Den er meget bedre. Jeg kan dog ikke huske om man kan sige man ikke vil på motorvej.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 12:23

Jeg har kørt rigtig meget på motorvej med "guld" i traileren.

Vi lukker altid bagklappen, især motorcykler larmer meget.

Hvis vi har skulle køre langt, har jeg altid fundet en lastbil som har overholdt fartgrænsen, og lagt mig bag den.

Der har man nemlig pladsen for sig selv, og ingen gider køre bagved eller ind imellem.

Det har også den fordel, at du ikke bliver klemt, når der kommer 8 - 10 store lastbiler i træk. De kører nemlig udenom.

Jeg kan bedre lide at køre på motorvej, end veje der svinger og hvor der er mange trafiklys. Synes klart det er en fordel, da kørslen bliver mere rolig for hesten.

God tur.

0
0
Svar på denne tråd

ertyguhijoko
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 12:23
jeg foretrækker motorvej det går jo bare ligeud det er mere behageligt for hesten

AYLA FORE EVER
ZENTA FORE EVER
ANIMALS FORE EVER
0
0
Svar på denne tråd

Ja, kører på motorvej -
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 12:27

Jeps, jeg kører på motorvej med hyppen i traileren. Der er ikke lukket bagved hende, da hun får det alt for varmt til det.

Hun siger intet til motorvejskørsel

Hilsen Louise & Odessa.

Hjemmeside om Odessa - tryk her!

Flotte Equipage og Hippologisk sælges, læs mere på min hjemmeside!

0
0
Svar på denne tråd

hhh
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 12:33

Jeg ville også til hver en tid foretrække motorvej. Ingen stop og skarpe sving. Her kører du et jævnt tempo og hesten kan stå stille og roligt og hygge sig i traileren.

Hvis du spørger efter den korteste rute, er det tit du bliver ledt ud på alle de små veje. Kommer selvfølgelig an på destinationen

You can´t get away from the trouble, ´cause there ain´t no place that far.

SMUK FRIESERPLAG SÆLGES

Super velredet Stb frieserhoppe sælges

0
0
Svar på denne tråd

motorvej
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 12:52

Jeg vil også helst på motorvejen. Jeg ligger også i inderste bane gerne bag en lastbil. Jeg har også klappen lukket og så går det bare derud af.

Ikke alle de opbremsninger og mine heste står faktisk mere roligt på motorvejen.

Hilsen Linda
Avl af Welsh
Crumpwell Carwyn WMH 114 &
Merlyn Welsh Diamond WDH 9 tilbyder bedækning.
Stutteri Noerrelide
0
0
Svar på denne tråd

hejsa.
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 13:19

Vi har også kørt på motorvej med vores.

Jeg kan egentlig godt li´ at køre der, for det er mere flydende, ingen stop, men holder os bare i den langsomste bane.

Rønnebjerggård...

0
0
Svar på denne tråd

Ingen problem
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 13:23

Ja selvfølgelig køre vi på morotvej, ofte er det faktisk behageligere for hesten, da man ikke skal bremse og dreje så menge gang som på alm. vej.

Da jeg hentede vores nye fjordhest i Sverige i tirsdag, kørte vi i bil kø, fra nord for København og til Roskilde, det var intet problem.

Hilsen Marianne

Har du fået dine vinger

sidder de godt nok?

og kan du flyve rundt i luften

med de andre i din flok?

"Danser med Drenge" -Er der nogen i himlen

*Homestyle, -jeg glemmer dig aldrig, R.I.P 26/9-05*

0
0
Svar på denne tråd

Helst...
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 13:28
Jeg kører så vidt det er muligt ad motorvejen, det er det behagligste og for hesten, tror jeg, hun slipper nemlig for opbremsninger, sving, vejbumb osv.

Jeg lukker altid den øverste bagklap op, ikke så meget for larmens skyld, men kan ikke forestille mig at det er rart for hesten hvis der kommer en lastbil og ligger lige bagved. Men det er jo en smags sag.

Kh Anja

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 13:46
Okay mange tak for jeres svar. Det er i morgen mig og chanel skal på motorvej og jeg har aldrig kørt på motorvej med en hest så skulle lige høre!

Hilsen Frederikke

Nu helt uden hest :-(

0
0
Svar på denne tråd

Ja, det er meget behageligt
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 13:47

for både kører og hest at være på motorvej synes jeg (y)

Mvh Gitte,

mor til Tera, f. 08-02-05

Herbalife produkter (rest) sælges

SÆLGES: Ny Kieffer silver line full trense

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har også
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 14:16
ofte kørt på motorvejen med mine heste. Det er som de andre skriver, mere behageligt, da man bare kører jævt hele tiden.
mvh Sara
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift.
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 14:38
Det kan jo blive nødvendigt, og er hesten trafik sikker gør det vel ingen skade. Desuden tar motorvejen ofte lidt kortere tid en andre veje - så hesten ikke er i traileren i så lang tid.

V.h Emilie.

0
0
Svar på denne tråd

motorvej
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 15:03

vi kører også på motorvej, i sidste weekend også over broen..

Min far, som kører siger at han helst vil køre på motorvej, også for hestensskyld, for vejen er næsten ligeudrettet hele tiden, og det er store sving der er, og hastigheden er nogenlunde den samme hele tiden, så derfor er det faktisk lettest for hesten at køre på motorvej (;

Mvh. Bianca & Maestro <3

ღ Bianca nu med ny Dressurmule Maestro ღ

Fando savnet for altid!

† ღ Fando du vil altid være i mit hjerte.

Vent på mig ved regnbuebroen.

Du betød allermest for mig Fando! ღ †

0
0
Svar på denne tråd

Ingen problemer
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 18:02

Vi har ingen problemer med at køre på motorvej.

Vi lukker ikke den øverste klap - de vender sig og kigger lidt ekstra hvilket godt kan mærkes i bilen hvis en lastbil kommer for tæt på og bliver liggende der - men vi prøver så vidt muligt at "hjælpe" lastbilerne forbi.

Synes også at motorvejskørsel er meget behageligt for alle.

Man kan på Mappy.com skrive ind om man kører med trailer og om man ønsker at undgå motorvej så vidt jeg husker - den side fik mig til Belgien og hjem igen - rigtig fin side...

0
0
Svar på denne tråd

Heyhey
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 20:57
Jeps, vi kører da med hestene på motorvejene.. men de står jo også godt omme i lastbilen:-)

Mvh Louise R
___ STALD VESTERBÆK ___
Oldenborg & Belgieravl
Chris De balgerhoek BEH1903- Elton Son OLH748- Dinar Agerbo OLH739 - Lord-Gruson af Hvarre OLH 711

www.123hjemmeside.dk/S...Vesterbaek

* R.I.P FUTTE

0
0
Svar på denne tråd

motorvej er da bedre!
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 21:36

Jeg kører altid på motorvejen med mine heste. Det er langt bedre end at køre på de mindre veje. Vejen er mere lige plus at man kan køre hurtigere, så hestene ikke skal stå i traileren så længe.

Jeg vil til enhver tid foretrække motorvejen frem for andre veje.

Venlig hilsen
-miki-
www.prettyfancy.ridesiden.dk
-alt om krybbebidning og vævning
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider