Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Fornuftig løn
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 10:34

Vi driver en mindre hestepension med plads til 11 heste.

Vi overtog den sidste sommer, og har kørt den videre efer samme principper som tidligere ejer. Dvs. vi fodrer morgen og aften, men opstalderne deles om ud- og indlukning samt fodring ved indlukning.

Vi er dog ikke helt tilfredse med måden det fungerer, og samtidig har jeg på fornemmelsen at mange vælger stedet fra, fordi man skal være med til udlukning.

Har derfor overvejet at finde en til at lukke hestene ud i hverdagene, men er lidt i tvivl om hvad lønnen skal være for sådan et job. Udlukning består i at give hestene grimer på og lukke op for dem (de løber selv ned på folden) og så lige feje staldgangen. Normalt tager det mig 20 min.

Hvad vil I tro sådan et "job" skal honoreres med?

Opstaldning tilbydes i Kolding V

0
0
Svar på denne tråd

hvad med fri boks ?
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 10:39

jeg ville gerne komme og lukke heste ud og lave de små ting for at have en fri boks ( self alt efter hvad der er med, )

bare et forslag.

Nu ved jeg ikke om boksen er med foder eller ej og med strøelse og hø.

Jannie

0
0
Svar på denne tråd

Fri boks
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 10:44

Fri boks kunne sagtens være en mulighed.

Normalt er boksleje kun inkl. halm, men vi kunne sagtens lave det så det var inkl. halm, hø og havre.

Ville det være nok?

Og findes der hesteejere i Kolding området, som ville være villige til det?

0
0
Svar på denne tråd

hvis jeg boede i kolding
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 10:51

ville jeg gøre det for boks, hø, og halm .. da jeg aligevel gerne ville selv blande mit foder, men det gør jeg desværre ikke ...

Men jeg syntes da det kunne være en mulighed, har i ikke en i stalden i stoler på som i kunne give det tilbud '

Jannie

0
0
Svar på denne tråd

En i stalden
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 13:16

Desværre er der ingen af vores opstaldere, som har tid til at gøre det hver morgen. Ellers ville det jo være en nem løsning

0
0
Svar på denne tråd

også mig
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 13:59

Ja sådan en kunne jeg da også godt bruge og jeg ville da være mere end villig til at give en en fri staldplads med foder,hø og det hele.

Men jeg oplever bare at ingen vil,har lyst eller tid.

Mvh Graven

Dygtig ponyrytter søges til at ride stor kat I ponyhingst !
0
0
Svar på denne tråd

hejsa...
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 14:01

ja jeg syntes det lyder fornuftigt, nu bor jeg selv i kolding, men har ingen hest og for lidt tid til at have en pga. 2 jobs og studie. :)

Jeg syntes staldlejen ville være fin, fordi at stå op kl.X for 20 minutters arbejde hverdage, det tror jeg ikke rigtigt at man bliver rig af medmindre man selvfølgelig er nabo til jer.

Så jeg kan selvfølgelig ikke svare for alle hesteejere, men mon ikke nogen har hest på CEU, som kunne tænke sig en boks.

0
0
Svar på denne tråd

100 kr
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 14:15

Hej

Jeg har haft hest et par steder sted, hvor vi betalte en anden opstalder 100 kr. om måneden for at hun tog vores hest ud.

Det fungerede fint, og alle betalte gladeligt de 100 kr. hver måned.

Det ene sted kunne man betale 200 kr. så tog hun den også ind. Og 500 kr. så tog hun den ud om morgenen og ind om aftenen og mugede boksen (spåner). Hun var førtidpensionist, og jeg tror det var sådan hun fik råd til sin egen hest.

Det andet sted var det en "mor" der mødte kl 11, så der skulle man selv tage ind, og det var nogen gange besværligt, jeg havde fri kl. 17 hver dag, så her om vinteren var det jo altid mørkt, det er ikke nemt at finde en hest i mørke, og heller ikke særlig rart at ens hest står alene på folden indtil man har fri, når de andre kom ind meget tidligere.

Så hvis du kan finde en der af en eller anden grund er hjemmegående, vil din opstaldere sikkert gerne selv betale det.

Men det med fri boks tror jeg også er en fin ide, hvis du skal betale.

MVH
Gitte

PS. jeg tror du har ret i at nogen vælger jeres sted fra fordi de selv skal lukke ud, det ville jeg ihvertilfælde gøre.

0
0
Svar på denne tråd

Mon ikke??
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 14:27

en af dine opstaldere alligevel kan "finde" tid, hvis de hører, at de kan få fri boks alt inkl??

Det kan da trække i de fleste...

Hjælp mig med at finde Wonderboy! Rødbroget Tinker af den lette type.

Høflighed er IKKE et tegn på svaghed!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider