Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

ARRH HJÆLP: (BOMBADERET AF BUMSER)
Forfatter: 
Dato:  30-11-2006 20:49

Hej .

er der ikke nogen af jer som har det ligesom mig ? Bombaderet af bumser. Kender i nogen gode cremaer som kan få dem væk eller et eller andet ? Vil barr havde dem væk :(

0
0
Svar på denne tråd

Lad værd
Forfatter: 
Dato:  30-11-2006 20:50
med at spise så mange chips, pizza og andet usundt mad, så får du heller ikke så mange bumser :)

Ratster Zoo - avler af Vinterhvide Dværghamstere og Tamrotter

Tamrotte ejer, og STOLT af det

Shetlands pony - en stor hest i en lille pakning,

Fjordhest - I sol og i blæst

0
0
Svar på denne tråd

Bla bla bla
Forfatter: 
Dato:  30-11-2006 21:04
Ratster Zoo> Det er en skrøne at mad giver bumser

Nalleh> Rens din hud morgen og aften, brug en god dybderensene maske 2 gange om ugen, klem ikke ikke bumserne ud, og smør tandpasta/zinksavle på bumser så tørrer den hurtigt ud

Jeg var glad for hudplejeserien fra The Body Shop med tea tree

Glædelig Jul!

Ønskes I af Rikke/MissFejrskov

0
0
Svar på denne tråd

Drik vand...
Forfatter: 
Dato:  30-11-2006 21:05

lad vær' med at pille/trykke på dem. Dermed sprede du bare betændelsen/bakterierne - og afsted til apoteket efter ansigst-pleje.

Jeg bruger selv Vichy Normaderm - som er specielt til uren hud - og det hjælper! Det er kradse midler, men det er godt... Clinic's 3-trins serie er også rigtig god. Det du skal være obs på, er at du renser huden morgen og aften - og at du bruger den samme serie min. 6 mdr. hvis du skifter for tit, stresser du huden yderligere...

Ellers er det - vand vand vand vand osv. - og en sund kost! Skær evt. al sukker væk eller undgå tomater eller???, for nogen fødevarer kan godt fremprovokere bumser...

Hvis der er tale om acne, så skal du til hudlægen asap. Henvisningen får du hos din læge. Hudlægen vil så ordinerer noget medicin, der hæmmer acnen, så du ikke får lige så mange grimme ar, som ellers.

Og lad vær' med at pille i dem!!!

Hilsen Gitte
-
Ytringsfrihed i DK? Åbenbart ikke...
-
Der tages forbehold for fejl af enhver art.
0
0
Svar på denne tråd

MissFejrskov
Forfatter: 
Dato:  30-11-2006 21:06
Nej det er det altså ikke.. Jeg har fået bumser af det, og flere af mine venenr har

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  30-11-2006 21:07
drik godt med vand det renser ud i kroppen, rens din hud ofte og som miss fejrskov forslag om body shops tea tree serie den er rigtig god.

Støt WWW.GRAESKEHUNDE.DK se mine dejlige grækere i præs.

www.fjolletobak.com/de...tent=12452

Mvh "Dolly" som nu arbejder i et Palads :-)

Skriv under idag :

www.heathermillsmccart...ition.php?

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  30-11-2006 21:11

Uh, uh, uh! Det her ved jeg ALT om!

1) Dén med at spise usundt er ikke bevist.

2) Lad være med at røre dit ansigt i løbet af dagen.

3) Vask det kun 2 gange om dagen - alt andet vil sikkert irritere din hud, og resultere i flere udslag.

4) PIL IKKE! Det giver både ar, og forværrer ofte skidtet. (Jeg selv døjer nu med MANGE ar! :()

5) Du kan få 5% og 10% Basiron (bezyol peroxid) på apoteket - det er receptfrit, men 5 og 10% er ret kraftigt. Fra udlandet kan du bestille 2,5% - det virker ENORMT godt. (Kan give dig en hjemmeside hvis du er interesseret. Bare skriv en privatbesked ;))

6) Bruger du make-up, så gå efter anti-komedonisk. (Dvs., ting der ikke stopper dine porer til. Jeg kan anbefale mineral make-up (y))

Var liiige hvad jeg kunne klare på 1 minut. Skriv endelig en privatbesked, hvis du vil have nærmere forklaring, og flere gode tips! Jeg hjælper gerne, for jeg VED hvor psykisk ødelæggende det er.

Duke
I never dot my i's
0
0
Svar på denne tråd

Til Duke
Forfatter: 
Dato:  30-11-2006 21:29

Måske ikke på lands/verdnesplan.. men som jeg skrev i min vennekreds har det altså virket

0
0
Svar på denne tråd

hmmm..
Forfatter: 
Dato:  30-11-2006 21:48
jeg synes at du skal kontakte din læge i stedet for at prøve alle mulige cremer. Jeg fik pludselig meget uren hud, på trods af at jeg altid har renset min hud grundigt, med gode produkter... intet hjalp på længere sigt. så kom jeg til læge, røg på antibiotika i 2uger... og nu er det så fint.. desuden fik jeg et nyt mærke p-piller der modvirker uren hud.
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  30-11-2006 22:15

"Måske ikke på lands/verdnesplan.. men som jeg skrev i min vennekreds har det altså virket"

- Ja, men jeg sagde også bare det ikke var blevet bevist. Derfor kan det sagtens være en god ide at spise sundt ;)

Det skal lige siges at også jeg har været til læge.

Har været på erythromycin (antibiotikum) i snart ½ år, og er også kommet på p-piller. (Dianova Mite.)

Men de ting jeg nævner er noget der gør en hel del.

Tilføjelser:

7) Brug meget milde renseprodukter, og helst uparfumeret.

8) Du KAN risikere at være allergisk over for tea tree, så vær lidt forsigtig i starten. Andre får bare irriteret hud, og ved andre igen hjælper det godt.

9) Tandpasta kan være for kraftigt for nogle folk, så det er ikke umiddelbart noget jeg vil råde dig til at bruge.

10) Eksfolierende skrubbemasker (Gitte L. foreslog Vichy) siges at kunne sprede bakterierne yderligere, men det har vist ikke vist sig at være tilfældet for mig. Almindeligt natron fungerer udmærket! Det er fine, små korn, og så er det jo relativt billigt ;D (Bland lidt vand i det, så du får en pasta. Masser så blidt i hele ansigtet i et par minutter. Vær ALTID blid ved din hud, ellers kan du forårsage irritation, hvilket vil slå dig mere ud.)

11) Yoghurt naturel i ansigtet i 1 time fungerer uovertruffent som ansigtsmaske! Bruger den ca. hveranden dag ;)

12) Produkter med salicylsyre kan også være stærkt for nogle hudtyper, og det frarådes at bruges af mange dermatologer.

Og så er jeg vist gået i stå igen :P

Duke
I never dot my i's
0
0
Svar på denne tråd

uren hud
Forfatter: 
Dato:  30-11-2006 23:15

Jeg tager solarium hvis jeg har fået for meget uren hud.

Og det kan f.eks komme af de ting jeg spiser/drikker f.eks

Chokolade

Chips

Cola(og andet sodavand)

Fast food i det hele taget

Mælk især letmælk for mit vedkomne

Bananer

Fløde

Hvis solarium ikke hjælper(det plejer det nu altid at gøre) så har jeg min Dalacin stift (en slags sprit stift recept pligtig) som jeg kan duppe med, det svier en smule, men det gør at de hurtigere udtørre og forsvinder.

Det kan også komme af stress...Eller i forbindelse med ens periode..

Mvh
Henrietta Joye & Ægir frá Efri-Sumarliðabæ
-
Medlem af ADDnetwork
-
Medlem af DI
-
Jeg Vil Hellere Såres Af Sandheden ~ End Glædes Ved En Løgn!

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 00:30

Afsted til hudlæge med dig! Det er mit bedste råd. Hudlæger har mere forstand på emnet end alle os ænder til sammen, og idag er der mange behandlingsmuligheder.

En kosmetolog kan også hjælpe. Det har ihvertfald været rigtig godt for mig og min hud.

Ellers vil jeg lige tilføje at man skal holde sig fra skrubbemasker! De laver mikroskopiske ridser i huden, så den i længden bliver grim og uklar. En meget bedre alternativ er en ansigtsmaske med frugtsyre. Jeg kan varmt anbefale Dermalogica's "skin purifying mask". I det hele taget er Dermalogica's produkter virkelig gode, dyre, men gode! De bedste produkter jeg nogensinde har prøvet, og jeg har prøvet MANGE! He he... Jeg blir ikke betalt for at reklamere, men jeg har "set lyset" og nu prøver jeg at omvende jer andre

Hilsen

Julie.

0
0
Svar på denne tråd

Yoghurt Naturel
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 00:39

DUKE: Hvordan gør du det med Yoghurt Naturel? Jeg kan jo levende forestille mig at have det i hele huset

Hvordan ser man forskel på acne og alm. bumser?

Mvh Kamilla

Se billeder af Maximillian på min præsentation.

Through your eyes the world was burning, please be gentle, i´m still learning.

0
0
Svar på denne tråd

tip fra en der har arbejdet i matas :-D
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 07:34

jeg har en tendens til at en 2-3 dage før jeg skal til et eller andet - så skal jeg altid få et par bumser eller 4 - pisse hamrende irriterende :-(

her i nat spurgte jeg så min kollega - hvad er en hurtig kur så jeg ser pæn ud igen??

JO sagde hun - du kan ikke nå at fjerne det ved at rense huden - så du gør sådan her:

smør noget bruncreme/foundation/ oliefri pudder på bumsen og sov med det - gå evt rundt derhjemme med "pletten" det udtørrer den lille satan :-)

så gæt hvordan jeg ser ud lige nu for at blive klar til julefrokost i morgen :-P

min mors hudlæge fortalte at det er VIGTIGT at rense huden for det snavs den er blevet påført i løbet af dagen, inden man går i seng om aftenen.

men ellers som der er andre der siger - drik masser af vand - det renser , og forvent at hvis du begynder med rensecramer osv, så vil du efter lid tid slå ud med bumser - huden skal lige have renst ud en gang, og så skulle det blive bedre.

Karina82

Den, som ikke laver fejl, laver som regel slet ingen ting

min hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 08:13
Ja der er mange ting man kan gøre, men jeg mangler lidt info. Er det små bumser eller er det lidt byldeagtigt? Er der også en masse hudorme? Er det kun i ansigtiet - eller er de også f.eks på ryggen? Jeg ville finde nogle ordentlige produkter der passer sammen så de kan støtte hinanden op. Bruger man en masse forskellige mærker får man ikke fuld valuta for pengene da de oftest virker sammen. Brug ikke for skrappe midler med mindre det er meget meget slemt. Brug en maget god fugtighedcreme da mange skintonics indeholder alkohol der tørrer huden ud. Den vil så lave mere fedt, da den syntes tør!!! det er ofte en lidt ond cirkel. Har du mange gule skal du skifte hovedpudebetræk hver aften da du ellers kan smitte dig selv. Jeg ville gå til en kosmetolog og få hende til at lave en hudanalyse så du ved hvad din hud mangler - eller har for meget af. Lav et dampbad af camillethe - det beroliger huden hvis den er angrebet. Det kan du også bruge som skintonic - kan holde en uge i køleskabet!!Og som de andre siger - ikke pille!!!
Mange hilsner
Irene
0
0
Svar på denne tråd

Prinoc fra apoteket
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 08:36
Er rigtig godt, min dreng brugte det, da hans sarte barnehud pludselig lignede en pizza.
Det er mildt og indeholder nogen af de samme stoffer, der naturligt findes i vores øjne for at beskytte mod infektioner.

Jeg har selv brugt de på de kæmpebumser (bylder), jeg kan få under barmen- og 1-2 påsmøringer har faktisk kunne tage det i opløbet.

På tuben anbefales 2 daglige påsmøringer, min dreng brugte nu tit kun éen. Nu er han ved at være vokset fra sine bumser, men fra han var 12 til 15 år brugte han det regelmæssigt- det vil sige: efter behov- ikke nødvendigvis hver dag. ;-)

Så for os har det været et lille vidundermiddel. Det koster ca. 70 kroner (nogen tid siden vi har købt).

Hvis det er rigtig acne skal du derimod ind over lægen, det kan være, der skal skrappere ting til som avitaminsyrecreme osv.

Mvh xtiny
---

WYGIWYGAINGW
"What You Get Is What You´re Given And It´s No Good Whining"

The Science of Discworld

0
0
Svar på denne tråd

Til Duke
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 12:19

Bare fordi det ikekr er videnskabeligt bevist, betyder det ikek at det ikke passer..

Det er (så vidt jeg ved) heller ikke videnskabeligt bevist at jeg findes, men derfor gør jeg det alligevel ;)

0
0
Svar på denne tråd

Vel gør du ej Raster
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 12:37
Du er bare et script i en eller andens computer. ;-D

Men et højt saltindtag kan faktisk være med til at forværre bumser. (Måske derfor det kobles til chips?)

Mvh xtiny
---

WYGIWYGAINGW
"What You Get Is What You´re Given And It´s No Good Whining"

The Science of Discworld

0
0
Svar på denne tråd

til xtiny
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 12:39

hehe åh åh, så giver jeg ham virus :D

Er der meget salt i chokolade?

0
0
Svar på denne tråd

huhu...
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 13:23
En ting man også lige skal huske er at det både kan skyldes bakterier, stress & kost - men også hormonerne!

Nanna

De værste sår er dem som ikke bløder...

0
0
Svar på denne tråd

jeps..
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 13:26
Det er bevist af bumser ikke opstå af mad, bumser kommer af urenheder, lad være med a røre ved din hud,klemme i bumser,rens din hund hver morgen og aften, få massere a søvn, huden genopbyges når man sover, drik meget vand (virker) og spis sundt, så både hår hud og negle bliver pænere (:
0
0
Svar på denne tråd

gav min lillesøs
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 13:39
med teenager hud det råd at spise zink piller. det hjalp og hun har en fin hud nu

Knuz Anita og Lulle :-P

Mor til prinsessen Anna 18-04-06

se www.anna.dyndns.dk for billeder af hendes barnedåb og vores dyr

0
0
Svar på denne tråd

Produkter/Crener.
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 14:16

Jeg bruger Selv ''Garnier-Pure'' Serien, men stor succes.

Min hud er simpelthen så lækker - på trods af at det ligger i mine gener at få så bange bumser, så man går rundt og ligner en stor rød bums?

Jeg havde også problemer med det i 13- års alderen, men her for ca.2 måneder siden begyndte jeg med Garnier Pure serien - Hvilket er fantastisk. Produkterne købes seperat bl.a hos matas&Kvickly.

Der er 3 Ting i Serien, også bruger jeg en ekstra som du også burgte tage og købe.

Lige en liste&forklaring til hvordan produkterne skal andvendes:

1) Garnier Pure - Deep Pore Wash - Du massager den grundigt ind i huden, skylles grundigt bagefter.

2) Garnier Pure - Pore Purifying Toner - Dette er en skin-tonic brug lidt vat & rens huden igennem (især T-Zonen).

3) Garnier Pure - PureA - En fugtigheds creme som du smører grundigt ind i ansigtet.

Som en fjerde bruger jeg (og som jeg altid har på mig):

4) Garnier Pure - Anti Spot Pen - Som du smører lidt på på bumsen, når som helst, hvor som helst.

-Du skal nok regne med at give ca.200-250kr. ialt (:

Disse ting giver en fantastisk kombination som du godt kan bruge 2 gange om dagen.

Jeg vil dog anbefale at starte med at bruge dem 1 gang om dagen den første uges tid da produkterne godt kan være lidt ''stærke''

++ellers frisk luft&vand og drob de søde sager

Held og Lykke

V.h Emilie.

0
0
Svar på denne tråd

Julemadn
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 16:58

Jeg døjer også, til tider, slemt med bumser. Jeg har prøvet mange produkter i håndkøb hvor intet har hjuplet det store.

Jeg gik derfor til lægen og fik noget der hedder Skinoren på recept til at smøre på området morgen og aften og samtidig skulle jeg decinficere huden med Hipiscrup (mener jeg det hedder).

Det holdt ikke i længden og jeg fik der i stedet en creme som hedder Redap. Det er noget skrapt noget jeg stadig bruger pt. De første tre måneder var jeg også på antibiotika (Tetralysal) og det hjalp/hjælper supergodt.

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad der hjælper på dig, men vil anbefale dig at gå til lægen og snakke med hende/ham om hvilke produkt hun mener er nødvendigt.

Mvh. Rikke

med

Escape Dance & Excellent Dream DM

Stald DM

0
0
Svar på denne tråd

hej hej hej hej
Forfatter: 
Dato:  03-12-2006 18:04
Tusind tak for alle jeres gode svar. tror jeg har lært noget hihi
0
0
Svar på denne tråd

Uha.. De bumser
Forfatter: 
Dato:  03-12-2006 18:38
Jeg begyndte osse at få bumser, masser af bumser i en alder af 40.. Jeg troede godt nok det var løgn, da jeg aldrig har lidt af det.. Kun en enkelt i ny og næ, men aldrig en hær, som denne..
Ligemeget HVAD jeg gjorde hjalp det lidt. Så gik jeg til lægen og fik antibiotika mod dem, samt besked om at rense min hud grundigt 2 gange om dagen, og det gjorde jeg i forvejen.. Men ak, når antibiotika kuren var slut vendte hæren af bumser frygteligt tilbage..Jeg kom så til hudlæge, og fik den diagnose, at jeg led af en sjælden infektion i huden.. En kronisk infektion i underhuden.. Så nu får har jeg altid antibiotika hjemme, så jeg kan starte en kun så snart der viser sig røde pletter på huden.. MEN det jeg ville sige er, at det er nu snart 9 mdr siden sidste kur.. Før var jeg næsten på kur hver 5-6 uge.. For jeg læste på en hjemmeside at jeg skulle blende agurker og youghurt naturel og smøre i ansigtet, og lade det sidde en halv time og skylle det godt af.. Derefter bruge citronsaft til at rense af med bagefter og så en god nærende fugtigheds creme til at slutte af med.. Så har jeg fundet en god creme til blandingshud, og efter jeg er begyndt på det, har jeg skuppet for udbrud, og antibiotika kur. Tænkte på at det måske kunne hjælpe dig, når det kunne hjælpe mig, trods en kronisk infektion?? Nu ved jeg ikk din alder, for det KAN jo være aldersbetinget, altså med hormoner der går amok og kroppen der ændrer sig meget..

Hvor der er en vilje, er der en vej..

Have trouble? Throw it in a´bubble, and blow it away.

Hestefolket
Min egen HP
0
0
Svar på denne tråd

tjaeh..
Forfatter: 
Dato:  03-12-2006 21:50
Jeg har også lidt af en del bumser, og har da stadig lidt engang imellem.
Jeg har vidst været hele vejen rundt - Matas, Biotherm, Clinique, Redap på recept fra lægen. Intet af det har gjort min hud bedre. Faktisk værre.
Så tog jeg til kosmetolog, som sagde min hud var stresset og meget følsom, og at jeg slet ikke skulle bruge produkter mod uren hud, men derimod produkter til sart hud.
Lige siden har jeg brugt Dermalogica, og jeg tror jeg har fundet lyset. Det er ret dyrt, men helt fantastiskt. Uden parfume og farvestoffer.

- Line.
med Queen og Darling.
SUPER PONY SÆLGES - LA4 DRESSUR MB SPRING.
Hest købes - ml. 4-8 år, min. 165 cm, maks 45.000,-
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider