Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Eget hestehold ?
Forfatter: 
Dato:  29-11-2006 11:44

Hej alle hn'er !

Jeg har to heste som står på en rideskole der ligger 7 km væk

Det er et ret stort problem for mig, da jeg altid skal cykle, og HADER at cykle i mørke

Så jeg overvejer at få hestene hjem at stå, da vi bor på en gård og har materialerne til det.. Det betyder så at jeg for det meste skal ride alene, og mit spørgsmål er så til jer der også har hestene hjemme:

Er det aldrig ensomt/kedeligt ?
Kan man risikere at miste interessen fordi man skal ride alene ?

Vh Tine.

0
0
Svar på denne tråd

et stort
Forfatter: 
Dato:  29-11-2006 11:46

ansvar..

jeg synes ikke det er kedeligt at have hestene hjemme.. men ridning om vinteren bliver kun i weekenderne da jeg ikke har en ridebane med lys.. og i hverdagene er det mørkt når jeg kommer hjem..

her i omegnen er der af og til nogle at ride med.. så det gælder bare om at arangere nogle rideture..

jeg elsker at have hestene hjemme.. men hvor er dynen tung kl. 6 om morgenen når jeg skal ud og fodre *SS*

0
0
Svar på denne tråd

tja...
Forfatter: 
Dato:  29-11-2006 11:53

Jeg har jo mine heste hjemme og jeg vil sige at selvfølgelig kan det blive lidt ensomt, men hvis man virkelig vil hestene, så er det intet problem.

Og når du har to heste, så kan du jo få en part/passer, som du gerne vil ride sammen med engang imellem. Jeg har jo både en part og en kæreste, som engang imellem tager med på tur osv. Når jeg rider alene, så er det oftest fordi jeg gerne vil (det er jo god terapi) eller fordi der er noget, som jeg er nødt til at træne med hesten der kræver fuld koncentration.

Venlig hilsen
-miki-
www.prettyfancy.ridesiden.dk
-alt om krybbebidning og vævning
0
0
Svar på denne tråd

Virkelig ?
Forfatter: 
Dato:  29-11-2006 11:54

.. For jeg overvejer det altså VIRKELIG stærkt ! ;D

Det kunne bare være SÅ dejligt at kunne gå over til hestene når man havde lyst, i stedet for liiige at skulle cykle 7 km i bælravende mørke

0
0
Svar på denne tråd

Aldrig aldrig
Forfatter: 
Dato:  29-11-2006 11:57

Svært at få redet fordi mine står hjemme.

Jeg er lykkelig over at jeg ikke mere skal være vidne til de vildt sindssyge måder nogle mennesker holder hest på.

Illum, Djævlens Advokat.
Og en kapacitet på HN, det skriver Scarface, jeg takker ydmygst ;-)
Så SKRIV da for POKKER bomstr på de sadler I har til salg.
0
0
Svar på denne tråd

Part...
Forfatter: 
Dato:  29-11-2006 11:58
Ja, men problemet med en part/andre der har opstaldede heste er at mine forældre ikke vil have andre mennesker "rendende", da det er det de nyder ved at bo på landet.
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-11-2006 11:59
Illum
0
0
Svar på denne tråd

Gerne..
Forfatter: 
Dato:  29-11-2006 12:04
.. flere udtalelser ;D
0
0
Svar på denne tråd

Ikke noget problem
Forfatter: 
Dato:  29-11-2006 12:08
Jeg synes det er dejligt at have hestene hjemme - kunne slet ikke forestille mig ikke at have dem lige uden for vinduerne. Jeg får redet - men jeg kan også godt lide at ride alene. Synes hesten er langt mere koncentreret. Jeg har dog også nogle pensionærer som kommer og rider, som jeg kan ride sammen med når det passer. Vi får også undervisning hver 14 dag - så der er noget at træne frem mod. Jeg rider også sammen med naboen - vi hjælper hinanden med at tilride vores ungheste m.v.
Og så har jeg også en mand som kan lokkes til en ridetur ind i mellem og en mor som er køreefaren og hjælper med at køre vores frieser-tospand.
Så jeg synes bestemt ikke det er ensomt.
Men dette netværk er jo også bygget op gennem årene - det var der ikke fra starten.
0
0
Svar på denne tråd

Ja, jeg...
Forfatter: 
Dato:  29-11-2006 12:26

..ville ikke betænke mig i at tage hestene hjem ;-)

Jeg har aldrig haft hest på rideskole, da jeg (mine forældre ;-)) har haft pladsen derhjemme.

Nu er jeg studerende og er flyttet til Kbh - og jeg har ladet min hest blive stående hjemme hos mine forældre (på Lolland!), idet jeg ikke har kunne finde et sted herinde omkring, der opfylder mine krav.

At jeg så ikke ser min hest hver uge er en anden side, men jeg ved, at hun har det godt og bliver passet til UG med foder, fold etc. ;-)

Jeg tror ikke, at du mister interessen ved at tage dem hjem - tværtimod vil du nyde at kunne gå ud til dem, når du vil uden at skulle på en lille cykeltur ;-)

Og jeg forstår godt dine forældre mht. andre opstaldere ;-)

Mvh Mette..
www.newforest.dk
0
0
Svar på denne tråd

Vi har vore heste hjemme...
Forfatter: 
Dato:  29-11-2006 12:36

... og vel er der ulemper. Jeg er f.eks. en af dem der har problemer med at få redet i vinterperioden.

Det gør, at hestene holder delvist fri store dele af vinteren - til gengæld har de ingen sommerferie :)

Jeg har flere gange haft en hest på rideskolen i vintermånederne for at kunne vedligeholde formen - og det er bestemt dejligt, men det er stadig bedst at have dem hjemme.

Hjemme hos mig selv bestemmer jeg:

- hvornår de skal ud

- hvornår de skal ind

- hvad de skal have at æde

- hvor ofte de skal fodres (fodrer 5 gange dagligt)

- hvordan de skal strøes

- hvornår lyset skal slukkes

Det er dejligt selv at have ansvaret, og det opvejer oftest ulemperne.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

kender det!
Forfatter: 
Dato:  29-11-2006 13:00

ja, den med at forældrene ikke gider have andre mennesker rendende, den kender jeg godt. Men jeg vil sige at de bliver bedre med årene. Mine forældre (mine heste står hjemme hos dem, men jeg er selv flyttet for mange år siden) var i starten også sådan at de ikke gad andre mennesker på deres gård, men da de kunne se at det hjalp mig og ikke mindst hestene, så har de alligevel givet sig.

Og trods alt er det jo ikke så slemt at der er en enkelt part der render hen over gårdspladsen engang imellem. Mine forældre sætter græsen ved deres hus. De gider ikke have opstaldere og parter rendende ind og ud af huset, på toilettet og i køleskabet osv. De må blive i stalden og kun komme ind hvis de mangler hjælp til noget.

Et eller andet sted kan jeg godt forstå dine forældre, for privatliv er jo dejligt, men det er da også lidt trist at man ikke kan få et godt socialt liv i stalden.

Venlig hilsen
-miki-
0
0
Svar på denne tråd

Svarindlæg
Forfatter: 
Dato:  29-11-2006 13:17
Ja, jeg ved godt det kunen være smart med en part, men jeg kan bare ikke klare tanken om at andre skal ride på mine heste! Især ikke uden mit opsyn.
0
0
Svar på denne tråd

TineL...
Forfatter: 
Dato:  29-11-2006 15:11

Her på nettet sidder der tusindevis af hesteejere... mange af os låner vores heste ud til dagligt og ingen af dem er kommet noget til af den grund.

Her på nettet sidder tilmed også tusindevis af søde piger/drenge der ville elske at få lov til at ride og nusse en hest, men de bare måske bare ikke råd eller mulighed for at have hest selv.

Men en ting er sikkert. De har samme passion og samme lyst til hestene som du selv har. Og hvis man snakker om tingene, så kan man sagtens finde en der er ligeså god ved ens egen hest som en selv.

Engang imellem får man mere ud af livet, hvis man ikke er så sikker på at man altid er den bedste for ens egen hest!

Venlig hilsen
-miki-
0
0
Svar på denne tråd

Og Tine
Forfatter: 
Dato:  29-11-2006 15:29

Jeg er så en af de andre 1000 vis af hesteejer der ikke kunne finde på at lade andre ride min Smukke Ganger.

Troede en gang at hende jeg mente var dygtig til at ride ham , også kunne være gavnlig for hans grundridning. Og nej aldrig nogen sinde mere.

På 5 år har kun 2 fremmede været på nakken af ham og den ene er en vandvittig dygtig rytter ( Henriette Harbernicht) og der betalte jeg 250 kr. for x 2 og den anden en meget dygtig rytter som rider for Camille Enemark, fordi jeg skulle se om han var ren i traven.

Vi er nogle som godt ved at vi er det bdste for vores heste, især hvis de er sådan "specielle" i det.

Og nej jeg tænker ikke på pris..

Så jeg kan godt forstå at du ikke ønsker andre ride din hest. Og face it de flest har jo en part fordi de ellers ikke kan få det til at løbe rundt økonomisk eller tidsmæssig.

Illum, Djævlens Advokat.
Og en kapacitet på HN, det skriver Scarface, jeg takker ydmygst ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Tak Illum !
Forfatter: 
Dato:  29-11-2006 18:05

Jeg skam prøvet det der med part 2 gange !

Og jeg har lovet mig selv at min hest ALDRIG skal udsættes for det han blev udsat for dengang .

Han bærer stadig præg af det.

0
0
Svar på denne tråd

Velbekommen
Forfatter: 
Dato:  29-11-2006 18:11
:-)

Illum, Djævlens Advokat.
Og en kapacitet på HN, det skriver Scarface, jeg takker ydmygt ;-)
0
0
Svar på denne tråd

hvis du ikke gider
Forfatter: 
Dato:  30-11-2006 10:36

at cykle 7 km til stalden. Gider du så slæbet med at have dem derhjemme? Der skal du jo udenfor og fodre og lukke ud mv. også selv om det regner og er mørkt...

MVH Dixonfan

0
0
Svar på denne tråd

Det er altid noget
Forfatter: 
Dato:  30-11-2006 10:43

Andet hjemme.

Om man så skal skovle en sti ud til møddingen gennem sne så er det kun max. 10 gang på et år, ja her hos mig.

Og det kan aldrig sammenlignes med at skulle cykle 7 km hver vej !

Illum, Djævlens Advokat.
Er du en af de små mennesker der bare skal påpege mine stavefejl, så forstå dette, det nytter ikke noget.
Jeg har opfattelsen af at selv små mennesker forstår hvad jeg skriver!
0
0
Svar på denne tråd

kan kun
Forfatter: 
Dato:  30-11-2006 10:49

give illum ret, jeg har taget en beslutning, enten får jeg et ride hus, eller også må min ambitioner ligges på køl, jeg kan ikke have mine heste opstaldet ud, jeg vil have fred, til at nyde mine dyr, og ikke side og bliver knotten over anders ridning.

det en opvejer det andet.

med venlig hilsen Susanne.

Sød 100% børnevenlig kat3 Welshpony sælges med alt udstyr

Din uderskrift kan hjælpe. www.animalsmatter.org/

0
0
Svar på denne tråd

Synes at der er fordele
Forfatter: 
Dato:  30-11-2006 10:52

og ulemper ved begge dele...

Fordele ved at have dem hjemme er; Lige ud af døren, så er man ved hesten, man bestemmer selv hvordan tingene skal være, og hvordan dagsrytmen skal være samt der er en økonomisk fordel i det.

Ulemper er, at man 100% selv står for ALT, HVER dag og som du nævner; det kan gå hen og blive lidt kedeligt kun at være sig selv...

Fordele ved at have dem opstaldet på et større sted; ridevenner, faciliteter så som ridehal samt der er nogen steder alt der "sure" bliver gjort for en...

Ulemper; Man skal indordne sig efter regler der er fastsat af andre, man betaler som regel mere, og man har ikke hesten lige uden for døren.

Så, ja... Det kommer an på hvad man er til...

Zamangah

Flot jumpe sælges.

Welsh Cob hingst, 18 mdr. u. papirer sælges, se præsentation.

Vi kører brudeparret i hestevogn.

0
0
Svar på denne tråd

Svarindlæg
Forfatter: 
Dato:  30-11-2006 22:22

Dixonfan: Nu har jeg gjort det i 4 år, og er efterhånden ved at være rimelig træt af det . Jeg cykler også fra skole på arb. osv

En anden ting er at der efterhånden er 100 forskellige åndsvage regler man skal overholde.

0
0
Svar på denne tråd

økonomisk fordel?
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 00:40

Hvori består den økonomiske fordel?

Venlig hilsen
-miki-
0
0
Svar på denne tråd

Illum...
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 00:41

Engang imellem kan man altså blive bare en tand for selvfed!

Venlig hilsen
-miki-
0
0
Svar på denne tråd

Jeg skrev IKKE økonomisk
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 07:46

Fordele.

Og jeg skrev 2 mulige grunde, så du glemte at køre op over det med tiden.

Men du mener måske at folk der søger part er helt vilde for at dele deres hest med en anden ??

Ikke noget selvfed i det jeg svarede.

Nogle er bare for hellige, kan jeg jo så skrive uden at det passer.

Er du en af de "små" mennesker der bare skal påpege mine stavefejl, så forstå dette, det nytter ikke noget.
Jeg har dog opfattelsen af at selv "små" mennesker forstår hvad jeg skriver!
0
0
Svar på denne tråd

tinel ulemper og fordele
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 19:37

Du skal lige huske på at så snart du flytter hestene hjem er der også en masse regler der skal overholdes...

1. bokse skal have en hvis str.også løsdrift skal have en hvis str.godt nok træder den nye lov først i krat i 2009 mener jeg,men man kan lige så godt forberede det.

2. de ulemper der er,er at du blever meget afhængig af at være hjemme,hvis man ikke lige har en sød nabo til at smutte over og fodre,hvis man bliver forsinket.

3.Er de ikke chipmærket skal man betale 1500 kr. pr. hest om året mener jeg (har ikke nærstuderet reglerne da mine er chippede)i gødningsafgift til staten,samt der er en masse medicin dine heste ikke må få hvis de ikke er chippede...Forleden fik jeg brev om at nu skulle man betale 300 kr.pr hest hvis man selv blandede foder eller brugte fuldfoder hvor der åbenbart også er en elle anden afgirt på nu...Det er som sagt en videnskab at sætte sig ind i de regler og jeg har læst dem igennem et par gange og kan stadig ikke finde hoved og hale i det...men der er nok nogen her på nettet der kan fortælle mere præcist om det end mig,ville bare lige nævne det så du evt. kunne undersøge det nærmere..

Men udover disse ting jeg lige kan komme på,er det bare super dejligt at have sine heste hjemme og alle de gode og dejlige oplevelser man har med dem...men overvej det lige en ekstra gang,det er ikke altid lutter lagkage...

0
0
Svar på denne tråd

Nej du har IKKE læst
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 19:55

Reglerne.

Og der er en masse sludder i det du skriver.

1500 kr i gødningsafgift ??? Øhh

Er du en af de "små" mennesker der bare skal påpege mine stavefejl, så forstå dette, det nytter ikke noget.
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 20:07

jeg har mine stående på mit arbejde som i 2 et halvt år fungerede som "hjemme".. det var bestemt en god ting, og for mig var økonomien også et stort plus da jeg kun giver 10øre/kg frøgræs og 80øre/ pr kg. havre og kraftfoder bruger jeg fra kalvene da det er 95% ligesom tjørnehøj mølle's hors balance, bare med mindre melasse...

...så i alt kan jeg ha 2 heste stående opstaldet for 5-600kr/md... og udmugningen klarer min arbejdsgiver med minilæsser og jeg fjerner det så udefra med den fine nye frontlæsser.. så det er let og dejligt.. og hyggeligt.. men det skal lige siges at jeg har mistet en del af min ridelyst fordi det kun er mig selv.. så vi nusser mere end rider.. eller går en lille tur ovs.

MVH. Gitte og hypperne!

rigtige piger kører Golf2 1.6 TurboDiesel

0
0
Svar på denne tråd

skønt at have dem hjemme
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 20:19

f.eks. tror jeg lige jeg går de 10 skridt over gårdspladsen om

5 min. for blot at strigle dem let over, og om et par timer

vil jeg nusse over og give dem lidt mere hø til natten. Det virker som om de også holder af jævnlige besøg og kontakt her

om aftenen. At holde bokse og fold ren hver dag er blot en vane

og til tider temmelig hyggeligt og terapeutisk efter en måske

træls arbejdsdag. Ensomt - tja måske men også dejlig fredeligt.
(og så har jeg en dejlig mand, der fodrer og trækker på fold om morgenen)

hilsner

annette

0
0
Svar på denne tråd

økonomisk fordel i fodringen!
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 20:50

Det skal lige siges at hvis man vil fodre 100% korrekt, så e det altså ikke meget billigere end på opstaldningsstederne.

Jeg villa ALDRIG byde mine heste kofoder, frøgræs og havre. Det er simpelthen for ringe efter min mening og ikke noget man bør praktisere. Så det synes jeg ikke er et godt eksempel at give.

Venlig hilsen
-miki-
0
0
Svar på denne tråd

Illum...
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 20:55

Nej, du skrev ikke noget med økonomiske fordele, men det gjorde Zamangah!

Nej, jeg mener ikke at folk der søger parter er vilde med at dele deres heste, men set ud fra det perspektiv at alle rider foskelligt, så kan det jo være gavnligt for hesten at have to forskellige ryttere med to forskellige forcer.

Min part og jeg rider eksempelvis ikke ens og vi laver forskellige øvelser. På den måde er det helt kanon.

Og der findes jo faktisk andre mennesker end lige en selv, der kan finde ud af at ride! Måske bare ikke lige præcis som man selv gør. Det er som oftest der problemet ligger... at folk forventer alting skal gøres præcist som man selv ville have gjort det!

Venlig hilsen
-miki-
0
0
Svar på denne tråd

Ja hvis man ønsker hjælp
Forfatter: 
Dato:  02-12-2006 09:25

Fra en rytter der er dygtigere end en selv, så kan det have sine fordele.

Men nu er der jo nogle heste som ikke reagere godt på skiftene popoer i sadlen, og det er man vel som ejer og daglig rytter bedst til selv at vide?

Det tillader jeg mig at tro på ;-)

Ang. foder så er der nok flere steder ude end hjemme der fodre elendigt og ikke hensigtsmæssigt, å det vælger jeg at tro men jeg tager nok fejl, desværre.

Faktisk så vil jeg tro at hvis man ikke har sat sig en smule ind i en hest behov og måde at optage foder på, så fodre man ikke godt nok.

For hvor tit høre vi ikke herinde "Ja nu har min hest levet fint på ko-vit, byg og frøgræsHALM og den ser ikke ud til at lide" !!!

Og det er jo mangel på viden.

Så om heste står her eller der er jo et fedt mht. foder hvis folk IKKE ved noget om hest/foder.

Og desværre er det jo der, mange spare også på de store steder. Jeg har endnu ikke betrådt en stort opstandningssted hvor dyrene får hø/wrap ad-libitum. Heldigvis betræder jeg ikke mange, de gør mig deprimeret på et plan.

Ja bevares ikke alle kan "tåle" disse mængder wrap/hø , men mon ikke 80 % kan??

0
0
Svar på denne tråd

hold da op der bliver skudt med skarpt
Forfatter: 
Dato:  02-12-2006 17:03
Illum...Det er da godt nok en spydig bemærkning og attitude du holder dig...Jeg skrev som sagt at jeg ikke var helt inde i reglerne,da mine egne heste ikke er omfattet at den første regl pga. chip,så jeg overlod til tinel selv lige at undersøge det,da man jo som sagt skal være opmærksom på det...men nu du er så "klog" kan du måske uddybe svarene og sige nøjagtigt havd de indebære...Jeg kom bare med en oplysning også bliver man straks angrebet...
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-12-2006 17:15

Jeg har også mine heste hjemme.. 6 stks ( snart 8 )

Og det er rigtig skønt!

Men som skrevet længere oppe, ja så kan det godt være lidt ensomt engang imellem. man får jo ikke den tøse snak som man normalt kan få på opstaldnings steder..

Men det er er guld værd for mig, at jeg selv kan bestemme hvordan der skal foderes, lukkes ud mm..

Og ikke mindst når vi giver hø og slukker i stalden ved 22 tiden om aften.. ihh elsker den stemnig ( især fordi føllet altid hilser så kærligt på en når man kommer )

Men men men jeg mangler stadig penge til en ordelig ridebane (20 * 60 ) og ja en trailer, så når jeg har født og tilredet min unghest (øhh på mine våde marker) at vi kan komme ud og starte nogle champonater.. JA det kræver altså lidt ben i næsen

Men vil aldrig undvære det! og jeg elsker altså stald arbejdet af 6 bokse snart 7 + divs.

Men let arbejde det er det ikke at have egen stald! og bestemt heller ikke billigt

Hingsteføl fra i år sælges BH Leredo/Michellino

Kik ind på vores nye hjemmeside :

www.123hjemmeside.dk/Nymarksgaard

Flere Hestemalerier tilsalg + bestillings arbejde

0
0
Svar på denne tråd

Hjemme...
Forfatter: 
Dato:  02-12-2006 17:19

-er helt klart at fortrække.

Jeg har haft min hest stående ude og jeg var lykkelig da jeg endelig ku få ham hjem.

Jeg synes ik det er kedeligt eller ensomt at være mig selv om mine dyr.

Jeg nyder det helt vildt meget.

De går i løsdrift, har dejlig halm at putte sig i, alt de hø de gider at æde og så fodre jeg 2 gange om dagen.

Har en god nabo der altid vil hjælpe hvis det brænder på en enkel gang.

Hvis jeg får lyst til at ride en meget frossen dag, er der ridehus 5 min kørsel herfra.

Så jeg er bare så glad for det.

Annemarie

(Laura & Emma, 20/7-06)

IF YOU CAN DREAM IT, YOU CAN DO IT.

0
0
Svar på denne tråd

Illum...
Forfatter: 
Dato:  02-12-2006 17:29

Det behøver da ikke være en rytter der er bedre end en selv. I hvert fald ikke efter min mening.

Og ja, der er nogle heste der reagerer på skiftende popoer i sadlen, men der er jeg jo så af den mening at det skal hesten altså lære. Hvis jeg ikke kan sætte hvem som helst op og lade dem ride min hest, ja så er den ganske enkelt ikke redet godt nok.

Så sent som i går aftes bad jeg min kæreste om at hoppe op på min hest for at få følelsen af hesten i en bestemt øvelse. Hans "egen" hest er nemlig ikke er så god til de finere øvelser. Min hest stod bare og afventede at kæresten hoppede i sadlen og så fik han ellers en tur udi de sværere øvelser. Hvis min kæreste ikke gav de rette hjælpere, så gjorde hesten det naturligvis ikke, men han afventede og lyttede og var opmærksom på min kæreste og da hjælperne faldt, så var hesten der med det samme. Det er efter min mening en velredet hest.

Ang fodring, så vil jeg sige at jeg tror det er 50/50. Der er desværre mindst ligeså mange private der fodre elendigt, netop fordi det mange gange er dyrere at have hestene hjemme end ude. Så forsøger man at spare og det er desværre tit på foderet. Det er i hvert fald det indtryk jeg har fået ud fra det folk skriver og spørger mig om engang imellem.

Venlig hilsen
-miki-
0
0
Svar på denne tråd

Du kom med urigtige oplysninger
Forfatter: 
Dato:  02-12-2006 17:51

Men på love og regler kan der søges og så vil reglerne og forklaringerne komme op da det er ca, et år siden det hele var oppe 1000 gange på HN.

Ja jeg kender reglerne men vil ikke kaste mig ud i forklaringer, dem kan alle jo lige så godt læse så skulle der nemlig ikke være nogle misforståelser.

Og ang. oplysninger så er urigtige oplysninger lige så elendige som ingen oplysninger.

Angrebet,Christ..

PF.

Nu er det jo ikke altid et tegn på at hesten er dårligt redet, nogle er bare så hårdt redet at de ikke befinder sig vel ved fremmede bagdel i sadlen, det betyder IKKE at dyret slår af eller ligende, men det er ikke til hestens fremme at skifte rytter.

Og ja vi er nok enige ang. foder og ejer.

0
0
Svar på denne tråd

hestene hjemme
Forfatter: 
Dato:  02-12-2006 18:09

vi har hestene hjemme og det har jeg haft i 20 år efterhånden.. nu rider vi alle 4 i vores familie.. far,mor og børn og der er altid nogen at ride med eller gå i stalden med..

vi har selv 6 heste samt en opstaldning.. og jo der er meget arbejde, men det er hyggeligt, måske ikke lige såmeget i dette regn helvede, da jeg muger dgl under alle heste..

vi har trailer og kører mange gange om ugen i ridehus, da manden ikke er hjemme før det er mørkt, og vi har ikke lys på ridebanen.

parter har jeg heller ikke, der læner jeg mig meget op af Illum, skal de rides af andre end os selv, er det trænene.. dog har nogen fået en tur.

Miki; er det dyrere at have hestene hjemme ? skulle vi have dem ude skulle vi smide 12.000,- + div og diesel pr mdr.. det koster mine ikke at have, heller ikke om man regner husleje, strøm ol med.. vi fodrer ordentligt mener jeg, de har sunde hove, blank pels og glimt i øjet

Sussie

Shampoo sælges til pelsdyr, se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

sussie...
Forfatter: 
Dato:  02-12-2006 18:24

Nej, hvis man har en del heste kan det godt betale sig at have dem hjemme, men hvis du kun har to stk eller mindre, så kan man ikke købe ind i mængder, så det er billigt nok. Ligesom at man ikke altid når at få brugt det wrap man åbner osv osv. Der er meget spild når man ikke har så mange heste.

Eksempelvis bruger jeg ikke så mange spåner, så hvis jeg skal ud og købe dem jeg har brug for på et lille års tid, så skal jeg give næsten 70 kr pr pakke! Det er godt nok mange penge! Nu køber jeg dem så heldigvis gennem min venindes far eller får med når naboerne køber nogle kæmpe læs. Min stald er så lille, så jeg har ikke rigtig noget sted at opbevare dem og kan dermed ikke købe stort ind og få rabat den vej rundt.

Så det er ikke altid billigere at have hestene hjemme.

Venlig hilsen
-miki-
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-12-2006 18:34

Om det er billigere at have hest(e) hjemme eller ude.

ja det er et godt spørgsmål..

Altså jeg havde ikke råd til at have 7 hest opstaldet ude det er jo billigt rundt regnet 7000 kr i mdr, og det bruger jeg slet ikke, måske 1500 kr ialt, foder, halm,hø osv.

Men det man ikke må glemme er jo vand, el, reptioner (staves)

+ arbejdstid i fodring, ordne stald og lukke heste ud..

Men nej jeg vil nu alligevel sige det er billigst at have hestene hjemme, hvis man har flere heste!

0
0
Svar på denne tråd

det der med chip
Forfatter: 
Dato:  02-12-2006 19:08

har jeg aldrig hørt om, men jeg brænder også min mødding af. Bøden er billigere end at komme af med det.smil

Hvad er det for en regl med foderet?

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-12-2006 19:18

føj for en lugt, at brænde sin mødding af, håber da der er lang til din nabo...

Det lyder bestemt heller ikke særlig naturvenligt!!!

0
0
Svar på denne tråd

solstrejf3
Forfatter: 
Dato:  02-12-2006 19:22
Der er langt til min nærmeste nabo.smil
0
0
Svar på denne tråd

Gødningsafgift ?
Forfatter: 
Dato:  04-12-2006 22:51

Hvad er det dersens gødningsafgift for noget

Det har jeg aldrig hørt om..

0
0
Svar på denne tråd

Noget hjemmestrikket vrøvl
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 08:41

Det findes IKKE på det der kommer ud af dyrene.

Men det findes på det gødning (handelsgødning) landmanden køber til sine marker.

Det andet er ævl, sagt for at virke klog, og det lykkeds jo ikke ligefrem.

Illum
Skriv dog %#&#(x BOM STR. på de sadler I har til salg !!!
0
0
Svar på denne tråd

Nej det..
Forfatter: 
Dato:  08-12-2006 19:32
.. kan du da have ret i
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider