Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Tips til at få hvalpen helt renlig ?
Forfatter: 
Dato:  29-11-2006 11:00
Nu er min sidst ankommende græske prinsesse snart 6 mdr. gammel, som tiden dog går, men hun er stadig ikke helt renlig.

I det store hele når jeg er hjemme i min lejlighed med tøserne er der ikke nogen problemer, lidt dryp når jeg kommer hjem eller hunde lufteren kommer, og max. en tisse tår hver 2-3 uge, Men for jeg besøg eller tager på besøg, så drypper hun, tisser og nogen gange sk... hun også, det sidste hører dog til sjældendhederne, men det er ski ikke sjovt ikke at kunne tage hende med nogen steder, for min anden hund er helt uden den slags problemer.

Hvis jeg skælder hende ud så bliver det bare værre...

Jeg ved de fleste dyrlæger siger at tæver først bliver helt renlige ved en 7-8 mdr. alderen, men det kunne være rart at få vænnet hende helt af med det pjat snart.

Har i nogen gode råd, tips, tricks etc. så skriv dem gerne, jeg har sikkert prøvet nogen af dem, men altid rart med nogle flere input.

Støt WWW.GRAESKEHUNDE.DK se mine dejlige grækere i præs.

www.fjolletobak.com/de...tent=12452

Mvh "Dolly" som nu arbejder i et Palads :-)

Skriv under idag :

www.heathermillsmccart...ition.php?

0
0
Svar på denne tråd

hunde...
Forfatter: 
Dato:  29-11-2006 11:12

du må ikke skælde ud når din hvalp tisser indenfor... gør som ingenting og bær' hende ud med det samme... skælder du ud så ender det med at hun tisser pga angst...

husk at jeres forhold bygger tillid og ønsker du at samarbejde med hende så vis hende at hun kan stole på dig og at der altid kommer noget godt ud af at være sammen med dig...

får du gæster så sig at du lige først skal bruge 5 min på at tage din hvalp ud og tisse, kan det forresten være fordi du ikke er nok opmærksom på hendes signaler når du har gæster at hun til sidst ender med at tisse indenfor...?

har selv en lille hvalp som nu er helt renlig, men vil godt give dig ret i at det er pisse træls at tørre tis op for 10 gang på en time, men husk at det er dig der har valgt at have hund, og ikke hunden der har valgt dig...

held og lykke

Alt over 165 er ikke en hest, men en Giraf :-)

Odense; Undervisning tilbydes...

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  29-11-2006 11:16
Jeg ignorere hende når hun tisser indenfor men viser hende at det altså er fy og tager hende ud, men ski... hun så skælder jeg ud.

Når jeg får gæster så går jeg altid tur lige inden og møder gæsterne udenfor og går med dem ind, så hvalpen lige kan snuse og dryppe udenfor og går så ind. Jeg tager hende ud 1 gang i timen når jeg er andre steder end hjemme, og alligevel går det galt en gang imellem.

Ja det er lidt øv, og ja jeg har selv valgt hende, det fortryder jeg skam ikke, jeg søger bare lidt tips til at hjælpe hende af med den uvane

Skriv under idag :

0
0
Svar på denne tråd

Utryg..
Forfatter: 
Dato:  29-11-2006 11:18

For mig lyder der som om at hun er utryg

Lad hende opleve en masse på hendes præmisser

Hvis folk vil snakke med hende må de endelig ikke bøje sig ind over hende

Hvis hun skal med hjem til andre, så gør besøget kort

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  29-11-2006 11:22
Jeanette

Det har jeg overvejet om det var det, men hun virker ganske tilfreds, halen i vejret, og tumler rundt med kanusti som altid, det eneste der er anderledes er hendes drypperi.

Hun er ok med at man bøjer sig ind over hende, selvom jeg nu beder folk om at lade være.

Jeg vil prøve det med flere korte besøg hos andre.

Hvad mener du med hun skal opleve en masse på hendes præmisser, den forstår jeg ikke helt?

Skriv under idag :

0
0
Svar på denne tråd

Det lyder
Forfatter: 
Dato:  29-11-2006 11:23

som om din hvalp er meget usikker.

bed evt dine gæster om at ignorere hvalpen fuldstændigt. ikke sige heeej liiille nussseee puuuttte i høje tomer

når de er inde så lad hvalpen være helt, kommer den selv hen, så lad den snuse til dem osv, kun hvis den meget direkte viser den ønsker kontakt så lad dem kæle den.

har den en kurv ? giv den et sted der er "fredet" hvor ingen kommer hen til den, så vil den måske hurtigt lære at dens kurv eller lign kan den gå hen i og tænke over tingene når den blive stresset.

som du selv siger så skæld den ikke ud(heller ikke noget fy fy i lettere grad), men ros den MEgET når den gør det udenfor. også selvom du har gæster eller kl er 3 om natten.

du kan godt regne med der går et stykke før den ikke forbinder det med noget negativt at skulle af med noget.

hilsen sjanna

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  29-11-2006 11:28
sjanna

Når vi er hjemme er hun Meget selvsikker, og springer nærmest op i skødet på gæsterne, de få gæster der kommer her bliver også bedt om ikke at snakke til hende hele tiden og lade hende tøffe rundt selv og snuse til folk, hende og kanusti har altid deres kurv, og er vi andre steder er der tæpper med.

Hun bliver rost til skyerne når hun tisser og bummelum udenfor, selv om det så bare er en dråbe så bliver hun rost og aet, jeg gør det samme med kanusti så hun kan se det er en god ting når man gør det udenfor.

Hun virker ikke på nogen måde utryg eller usikker når vi er ude og gå tur, hun trasker derud af med krølle på halen og bjæffer af kanusti når hun ikke gider lege.

Skriv under idag :

0
0
Svar på denne tråd

windstrup
Forfatter: 
Dato:  29-11-2006 11:33

men alligevl bliver hun utryg når der kommer fremmede.

det er ikke så ualmindeligt, og det skal nok forsvinde igen.

bare fortsæt med positiv forstærkning...

hilsen sjanna

0
0
Svar på denne tråd

hunden..
Forfatter: 
Dato:  29-11-2006 11:34

hvor har du hunden fra? for er det en 2 familie hvalp, eller en grask hund så går der nok lidt længere tid før at hun falder helt til og forstår hvor man må tisse... usikkerhed kan jo bunde i meget...

Alt over 165 er ikke en hest, men en Giraf :-)

Odense; Undervisning tilbydes...

0
0
Svar på denne tråd

Hundens præmisser
Forfatter: 
Dato:  29-11-2006 11:34

kan være at tage den med på befærdet områder, hvis hunden ikke ønsker at blive pillet ved af fremmede skal dette respekteres

Hunden skal have lov til at læse "dagens avis"

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  29-11-2006 11:46
sjanna

kan utryghed vises ved at hun bliver fjollet når der kommer gæster (max. 2 gange om måneden) for hun går ikke rundt med halen mellem benene, hun springer rundt som en lille tang loppe med krølle på halen?

yiip

hun er en græsk lille vuf fundet i athen med en søster, min anden hund er også en græker, men har altid været renlig men var så også ca. 1 år da hun kom til dk, mod at hvalpen var 3 mdr.

jeanette

det får hun skam, vi har vores ruter hvor der ikke kommer mange mennesker, og vi er tit i hunde skoven hvor hun kan tumle rundt med kanusti og andre hunde, og bare være Hunde.

Skriv under idag :

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider