Den burde jo være uendelig stor, vores tolerance hér ved juletid, men jeg fornemmer altså at det ikke kun er mig der får kortere og kortere lunte for hvert år der går...? 
Køerne i butikkerne bliver længere og længere, ligesom de stakkels ekspedienters ansigter - jeg nyder feks at sige at varen IKKE skal pakkes ind og de plejer at sende et smil retur der er KÆMPE stort.
Reklamerne... SUK jeg kan dårligt få tømt postkassen før den er proppet igen, i år gider jeg ikke slet ikke læse dem, de ryger direkte på bålet. Af de få jeg har skimmet igennem har jeg erfaret at en stor del af butikkerne alligevel har de samme varer og det koster stadig 4 gange mere end det gør i september.
Familie der skriger højere og højere efter de værdier de selv har kulegravet da de indførte "Plastikjul" med alt for mange gaver til børnene og INGEN hygge i det maden skal sluges inden kl 6 juleaften, skrigballonerne SKAL have deres gaver først og inden jeg ser mig om er min kaffe blevet lunken, pebernødderne bløde og det er tid til at køre hjem til et TV fuld af genudsendelser.
Jeg har meldt fra juleræset for flere år siden, ingen gaver, ingen pynt andet end stager og lys - stadig god mad og lutter af hygge. Kæmper dog stadig med julestress hvis jeg får forvildet mig ind i en butik i december - måske man skulle handle det hele i oktober og rætti slappe af? 
Bliver I mere eller mindre tolerante her i julen?