Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Uden mad i 4 dage maven?
Forfatter: 
Dato:  29-11-2006 06:32

Hej

Her ligger jeg så, og har normalt ikke svært ved at spise.

Men efter Ansager har beholdt min hest til videre undersøgelse har jeg ikke spist rigtigt siden lørdag aften

Udover at have det vildt dårligt har min mave en uderlig form, den er blevet helt rund er det normalt?

jeg overvejer at ringe til min læge idag, men hvad skal jeg sige?

Syntes det lyder underligt at sige man ikke spise, selvom det er problmet

Nogen der har prøvet det og hvor maven fik en underlig form?

Line og Moonlight

0
0
Svar på denne tråd

Gæring
Forfatter: 
Dato:  29-11-2006 06:35

Lyder som om der er gang i et eller andet gæring. Kan du ikke spise et halvt stykke rugbrød eller toastbrød og drikke en masse vand. Med mindre du altså sultestrjker???

Så burde problemet være løst... Lidt er bedre end ingenting

0
0
Svar på denne tråd

1232456
Forfatter: 
Dato:  29-11-2006 07:06

Jo jeg prøvede igår men blev bare så skidt, har også prøvet med kiks, men det kommer op igen

Nogen har snakket om at det er nerverne i maven der gør at jeg ikke kan mærke sult, pga jeg er nervøs for hesten og dens fremtid, skulle gerne få besked idag

Line og Moonlight

0
0
Svar på denne tråd

nerver
Forfatter: 
Dato:  29-11-2006 07:16
Det kan godt være nerver der gør at du ikke føler sult... men grunden til du kaster det op er fordi din mave ikke har fået mad så længe. Du er nødt til at prøve at få lidt ned... Også væske. det er noget så usundt for din krop at sulte... Det går ud over dit stofskifte og det er ikke at spøge med.
0
0
Svar på denne tråd

Min læge
Forfatter: 
Dato:  29-11-2006 07:25

okay jeg må få snakket med min læge, de må kunne give noget beroligende til kroppen

Line og Moonlight

0
0
Svar på denne tråd

det er Proteinmangel i din krop
Forfatter: 
Dato:  29-11-2006 13:07

der gør at din mave får en underlig form...

Du må ikke trækkke den for længe du kan blive rigtig slem syg af det...

Hellere spise lidt om det er et stk. chokolade eller en pose vingummi det er lige meget... måske et stk frugt.

det er klart du er opkørt og nervøs for din hest det er jo normalt, din krop fortæller dig bare at hvis du ikke spiser går du ned...

Din krop er som en bil får den ingen benzin kan den ikke kører

0
0
Svar på denne tråd

hmm1234
Forfatter: 
Dato:  29-11-2006 13:22

jeg ligger i øjeblikket med en mavevirus som lyder lige som det du beskriver, tag du heller at ring til lægen for er det det samme skal du i behandling da det smitter grusomt og munder ud i at være det samme som roskilde syge.

godbedring

0
0
Svar på denne tråd

Prøv at starte langsomt op
Forfatter: 
Dato:  29-11-2006 13:28
Som efter en fastekur. Bouillon er godt, og æg med lidt (ristet) brød til.
Spis lidt men tit.

Hvis du har kvalme bør du undgå mælk (da man så let kommer til at kaste op), men spis gerne syrnede mælkeprodukter. (Thiese mejeri laver nogen rigtig gode nogen- især deres Acido).

Mvh xtiny
---

WYGIWYGAINGW
"What You Get Is What You´re Given And It´s No Good Whining"

The Science of Discworld

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-11-2006 13:40

Hej!

Sådan har jeg næsten osse oplevet det for ca 3 år siden.. Jeg har næsten ikke spist i flere dage pga omsorg som gjorde mig ikke sulte og fik mig glemte til at spise, kunne mærke at min mave var så tomt og hævet lidt og ubehageligt..

Et par dage efter prøvede jeg at spist lidt mere, og det var faktisk ikke let at spise op igen - Jeg huskede tydligt at en kiks tog mig 7 minutter at kunne spist den færdig og jeg svedede også meget og det var bare så svært..

Og jeg begyndt at spist lidt æble og fandt ud af det at det hjalp faktisk og lidt pasta med pøls til aftensmad.. Ved godt det lyder kedelig - men det er vigtig at få noget at spise og så mave kunne vænne sin til mad ind.. Du må start med meget langsomt, evt skærer et æble til små stykke båd, kiks og evt. meget tørre brød eller kiksbrød med smør på ( er godt til hvis man kaster op efter man har spist fugtig mad.. Lækkert TE kunne også hjælpe til at få det bedre og spise mere..

Held og lykke ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Frugt og frugt
Forfatter: 
Dato:  29-11-2006 14:36

Spis små stykker frugt, som du også er blevet anbefalet. Frugtsyrene er gode på en skadet mave. De skal nok sætte gang i din mave igen, så vent med mere kraftig mad indtil du rent faktisk får lyst til det.

Pøj pøj med din hest!!!

Verden har mistet en af dem der betød noget
Hvil i fred Steve Irwin
Daisy
04/06-1997-05/01-2005
Savner dig min skat, men sorgen er kærlighedens pris
Det sværreste er at vise man er noget særligt
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider