Stod sent op i dag - dropper snart skolen , så gider ikk ta derhen.. Mig og min opstalder havde aftalt at vaske Kenzo i dag pga alt muligt skæl han havde i pelsen og halen. Det var helt vildt...
Da jeg kom derud og gik ud til ham på marken lå han ned i et stort jordhul... med jord omkring mulen. Jeg blev lidt nervøs, og sagde det til min veninde... Men kenzo gjorde ingen tegn til at have det dårligt andet end han virkede lidt sløv. Han kom på stald i går ( han har gået ude hele året ) Så vi tænke at måske havde været end hård nat.
Nå, men vi fåa han vasket, puttet et sveddækken på ham og putter lidt halm indenunder så han kan tørre hurtigt. Så begynder han at opføre sig mærkeligt... vandre rundt i boksen - løfter halen underligt og prøver at smide sig... Først tror vi det er fordi det klør, men tager ham alligevel ud at gå for at se om der er noget...
Det var der ikke, så vi sætter ham ind igen, fodre de andre og ham, men han rører ikk sit foder - vi undre os mere og mere...
Så begynder han at smide sig igen, og prøver igen og igen. Vi tager ham ud igen, og nu kan opstalder godt se at den er gal. Vi får ringet til 4 forskellige dyrlæger, før vi finder en der har tid til at komme ud... Og han kommer efter 5 kvarter - alt i mens vi trækker rundt med stakkels kenzo der prøver at smide sig gang på gang... Det lykkes også for ham nogle gange...
Men dr. dyr kommer og lytter, mærker, trykker og stikker en slange ned i næsen til maven - det var ikke så glt som det kunne blive. Kenzo får noget stærkt smertestillende og noget anti-gærende så hans mave kan falde til ro. Så i morgen over middag skulle det vise sig om der kommer tilbage fald... Puha - håber min lille skat er rask da og ikke skal igennem sådan en tur igen... det er sgu for hårdt for ham...
Tak fordi i gad læse... skulle bare lige af med det...