At man ikke kan gå på gaden uden at blive antastet - sikke en gang sludder! Man kan gå som det behager en og man kan klæde sig stort set som det behager en, og så er der ikke en brøkdel af, hvad vi har af ballade i gaderne.
Jamen så ved jeg da ikke hvad det var jeg oplevede!! For behageligt var det sq ikke! Og jeg fik da også at vide fra folk der boede der at det ikke var unormalt, og jeg bare skulle kigge den anden vej og lade som ingenting, hvilket jeg også gjorde, men det gør det ikke mindre ubehageligt. Grunden til at jeg rent faktisk troede at det kunne lade sig gøre at gå på gaden i fred alene pige var fordi at jeg troede at det var et af de mere "åbne" lande, men forkert, for mig at se var det kun byggeriet der var fremme, men den lokale befolkning var ikke rigtig fulgt med.
Som sagt var det første gang i mellemøsten jeg oplevede det, ikke engang i Jordan, som ikke er et af de lande der er mest fremme endnu. Der kunne jeg gå kl. 3 om natten uden det mindste, kun folk der stoppede og spurgte om jeg var ok. I Dubai kunne jeg ikke engang gå kl. 21 uden en eller anden klam stodder.
Og så kan du sige nok så mange gange at man godt kan gå i fred, men den oplevelse havde jeg ikke 
Og Chrisina, disse tiltag begynde i UAE før cirka 10-15 år siden. Qatar (og Kuwait) følger nu den model, som har præget Emiraterne i det sidste ti-femten år.
Det ved jeg skam godt, men både Kuwait og Qatar går deres egen vej. Mange af landene i mellemøsten er i rivende udvikling nu, men der er bestemt forskel på hvordan det foregår. Nu har jeg desværre ikke fulgt med i Kuwaits planer det sidste stykke tid, men skulle mene at jeg er nogenlunde inde i hvad Qatar har gang i, og de har da nogle gode projekter på planen, men ikke noget vildt overdrevet, ikke så vidt jeg ved ihvertfald, men der dukker altid et hemmeligt projekt op engang imellem, som man ikke ved noget om før det er færdigt 
Jeg har ikke noget imod UAE, og har da også planer om at tage til Al Ain, kombineret med Oman (har hørt der skulle være super smukt!) på et tidspunkt. Og jeg kunne da også helt fint lide Abu Dhabi da jeg var der, det er knap så falsk, og noget grønnere. Men på det tidspunkt var det også noget dyrere end Dubai, ved ikke om det er sådan mere, men AD havde ry for at være der hvor alle de rige bor, ihvertfald blandt de "lokale".
Det kommer vel egentlig helt an på hvad man er til, om man kan lide det eller ej. Jeg er ikke til stress og jag, og kan godt lide at komme ind på folk der bor i det land jeg besøger. Jeg gider ikke de der normale turist ting (med mindre jeg er med familien). Og selvom jeg kun var i Dubai i 2 uger, så synes jeg da at jeg fik et billede af hvad det er for et sted, fordi jeg havde chancen for at møde og tale med folk der har boet der længe, samtidig med at jeg også selv oplevede det...
I det hele taget kunne jeg vildt godt tænke mig at opleve Mellemøsten. Fx. lige nu og her, bare for at slippe væk fra juleræset og det triste vejr 
Hvis du virkelig vil opleve mellemøsten så glem alt om Gulf landene, og tag til Jordan istedet for! Det er et fantastisk land hvis du vil se det "rigtige" mellemøsten 
Et smukt land, med en masse af den gamle arabiske kultur blandet med det mere moderne. Og det er SÅ billigt!! man kan leve af falafel til 8 kr for et mega måltid lol
Naturen er simplethen fantastisk, der er alt fra ørken til grønne skove. For slet ikke at tale om befolkningen som gør det svært at ville forlade landet igen.