Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Dubai "The Palm Islands"
Forfatter: 
Dato:  26-11-2006 20:33
Se denne video fra Dubai

Det er helt vildt!
Det skal jeg bare ned og se engang!!

The Palm

MVH Rikke

"The greatest thing, you'll ever learn, is just to love, and be loved, in return" Moulin Rouge
"Life is like a box of chocolate- you never know, what you're gonna get" Forest Gump

En gang
DV, altid DV !
0
0
Svar på denne tråd

Dubai...
Forfatter: 
Dato:  26-11-2006 20:55

Min veninde har lige været i Dubai med hendes mand. Hans niece bor dernede.

Det skulle være helt fantastisk dernede og også fantastisk dyrt.

Varmen var lige til at klare på denne årstid, men i sommers havde niecen svært ved blot at gå fra lejligheden og ned i bilen

Som jeg forstod på min veninde havde de en af dagene været på tur og turen afsted tog 15 minutter, men samme tur hjem igen tog halvanden time, så mange mennesker er der dernede.

Nå men i bund og grund tror jeg også at det er en oplevelse for livet, så det er bare med at spare sammen

-Anja-

I går, er i dag, imorgen.

www.dyrenettet.dk

www.c-rex-dk

0
0
Svar på denne tråd

Bla bla bla
Forfatter: 
Dato:  26-11-2006 21:05
Jeg har "sparet sammen" = får udbetalt erstatning når jeg bliver 18, og det skal bruges på en oplevelse for livet, og det ser The Palm bestemt ud til at være!
Thailand var oprindeligt min plan, men det der, det ser bare så fedt ud! Og det kunne jo være at man løb i Beckham en dag. Ham og fru Posh har købt hus dernede

Så lige et program om det på Discovery, tror jeg det var. Det skulle først være helt færdig i 2008, så jeg må have lidt tålmodighed

MVH Rikke

"The greatest thing, you'll ever learn, is just to love, and be loved, in return" Moulin Rouge
"Life is like a box of chocolate- you never know, what you're gonna get" Forest Gump

En gang
DV, altid DV !
0
0
Svar på denne tråd

dubai dubai
Forfatter: 
Dato:  27-11-2006 00:46
hehe det er vildt lækkert dernede. min kæreste bor der
0
0
Svar på denne tråd

Dubai SUKCS!
Forfatter: 
Dato:  27-11-2006 01:44

Jeg har været i Dubai en gang, og det er ikke et sted jeg har lyst til at tage hen igen lige med det samme Dubai er SÅ FAKE! Jeg følte seriøst jeg var i en dårlig efterligning af Disney World, alt er bygget op i et eller andet team, og folk er SÅ arrogante og højrøvede, ALT handler om penge, og hele byen er invaderet af ludere, plus at trafikken er forfærdelig. De har 10.000 shopping centre der alle har de samme butikker. Den by har simpelthen ingen charme overhovedet!

Noget positivt at sige om Dubai? hmm de har et par steder der laver fantastisk sharwarma!

Næh tak, skal jeg endelig til UAE så må det blive Abu Dhabi, i det mindste har den by stadig sin charme.

:P Mvh. Christina :P

Hestetur til Qatar,

Læs mere HER

0
0
Svar på denne tråd

Dubai...
Forfatter: 
Dato:  27-11-2006 08:28

Jeg havde en helt fantatsisk ferie i Dubai for 1½ år siden - min kæreste har familie dernede.

Den gang var de ved at bygge The Palm og The World. I Dubai er ingen idé for vild, så der bygges på livet løs - bl.a. en indendørs skibakke (i en ørken ), verdens højeste bygning Burj Dubai og et undervands hotel; Atlantis.

Man skal tage det for hvad det er - det er en forholdsvis ny by, så der findes ikke rigtig gamle bygninger osv. Det kan måske på nogen virke kunstigt at alt er nyt og "posh"...det er det måske også, men ikke desto mindre en fantastisk og meget anderledes oplevelse.

Vi prøvede mange ting, som vi aldrig ville have været foruden - bla. jeepsafari i ørkenen (ret grænseoverskridende ), frokost på verdens eneste 7. stjerende hotel (Burj al Arab), luxus-spa osv, osv.

Hvis nogen påtænker at tage derned, kommer jeg gerne med tips og råd - jeg kan KUN anbefale det

Jeg kan evt sætte nogle billeder ind dernede fra når jeg kommer hjem i aften

Christina

Alle er vi krummer i livets store kagedåse - undtagen mig, jeg er en lille lækker chokolademarengs
- Garfield
0
0
Svar på denne tråd

Jeg var dernede...
Forfatter: 
Dato:  27-11-2006 08:45

Dengang Dubai bare var Dubai.

Jeg var dernede 2 år i træk fordi min onkel boede dernede.

Det var rigtig fedt land, da vi var dernede. Indbyggerne var så søde og alting var så billigt.

Dengang var de igang med at bygge det store luksushotel som ligner et sejl.

De havde også allerede et af de store malls, som bare lignede en kopi af USA.

Jeg synes det er trist at de bygger så meget, men det er jo fordi de fattige også skal have arbejde.

Jeg ku godt tænke mig at komme derned igen og måske bliver det til noget hvis min onkel flytter tilbage.

Så afholder vi igen kursus med Susan Kjærgård. Det er den 2-3/12. Hvis du vil vide mere om en hyggelig og lærerig weekend, så skriv mig en PB. Der er 8 pladser tilbage

Hilsen Carina

0
0
Svar på denne tråd

MiniCB
Forfatter: 
Dato:  27-11-2006 11:31

Der tror jeg du tager fejl, af hvad jeg har hørt fra en der bor dernede, så er deres plan at skaffe sig af med alle dem der ingen penge har. Dubai skal være en by for rige, og hvordan de så har tænkt sig at få det til at køre rundt ved jeg ikke. Det sjove er at Dubai ikke er særlig dyrt, så alle kan stort set være med

De prøver at være noget de ikke er, og ikke med særlig stort held! De prøver at efterligne vesten, men ved at gøre det får de også alle de dårlige ting, som kriminalitet og prostitution, ved at åbne grænserne som Dubai har gjort kan det ikke undgås.

Det går alt for hurtigt dernede, og på et eller andet tidspunkt går det galt.

Tag f.eks. Doha, Qatar (nabo land til Dubai med et hav imellem), det er den hurtigst voksende by i verden, men de bygger ikke for turisternes skyld men for deres eget folk, først dem selv så resten af verden. De bygger skoler og universiteter til den store guld medalje, opbygger deres samfund omkring uddannelse ikke lige som Dubai der bare vil have trukket nogle amerikanere til landet som kan bruge nogle penge. Jo klart de har hverken verdens højeste hotel bygning eller indendørs skibane, men who cares, de har en gæstfrihed der slår alt, og man kan føle sig 100 % sikker på gaden, ikke lige som Dubai hvor når man går alene om aftenen kan man være sikker på at der er en klam stodder der stopper og spørg hvad man tager for en gang 6, klamt klamt klamt!

I mine øjne har Dubai ikke noget at byde på som man ikke kan finde andre steder (jo et 7* hotel, som kun er syvstjernet fordi inventaret er guldbelagt)... Men hver sin fornøjelse.

Hestetur til Qatar,

Læs mere HER

0
0
Svar på denne tråd

ChristinaC...
Forfatter: 
Dato:  27-11-2006 11:50

Kan læse at vi ikke lige har helt samme opfattelse af Dubai

Dubai er den arabiske verdens svar på Monaco - kun plads til de rige. Det betyder så også at de behandler arbejderne (primært indere og pakistaner) som l*** - det er skyggesiden af Dubai.

Men at man ikke kan gå alene på gaden om natten uden at blive antastet, kan jeg slet-slet ikke genkende...

Om man synes det er fake eller guld/bling-bling-stilen er fed, kitch eller smagløs, må jo være op til den enkelte. Men uanset hvad man synes er det immervæk en del af oplevelsen - det er helt anderledes og vildt overdrevet - det kan vi hurtigt blive enige om!

Og personligt synes jeg heller ikke Burj al Arab (Sejlet) var lige min smag, men det er da noget jeg vil huske resten af mit liv

Jeg synes netop ikke at Dubai prøver at efterligne vesten - hvor i den vestlige verden finder du et overflodssamfund af denne kaliber? At Dubai er en navlepiller-stat, kan vi hurtigt blive enige om.

Dubai bygger for turisterne - ja, det gør de, for det er netop turismen de satser på.

Jeg kunne aldrig selv drømme om at bo fast dernede, men som feriested synes jeg det var helt sublimt.

Christina

Alle er vi krummer i livets store kagedåse - undtagen mig, jeg er en lille lækker chokolademarengs
- Garfield
0
0
Svar på denne tråd

bling bling...
Forfatter: 
Dato:  15-12-2006 18:56

Kom lige i tanke om denne tråd da Dubai blev nævnt i en anden, og havde ikke set du havde skrevet...

Men at man ikke kan gå alene på gaden om natten uden at blive antastet, kan jeg slet-slet ikke genkende...

Jeg prøvede det et par gange da jeg var der. Jeg gik en tur om aftenen, hvor folk stoppede og spurgte, jeg oplevede også andre ubehagelige ting, som folk fulgte mig hele vejen tilbage til hotellet, både i bil og gående, ikke særlig sjovt Og nej jeg var bestemt ikke klædt udfordrende eller noget. Jeg havde en løs (lang) t-shirt, et par normale jeans, og badesandaler på, så normal påklædning for en turist vil jeg sige. Jeg har været i andre arabiske lande, og har aldrig oplevet noget lignende andre steder!! Det kan godt være at Dubai prøver at være en moderne storby, men befolkningen er dælme ikke særlig civiliserede

Dubai bygger for turisterne - ja, det gør de, for det er netop turismen de satser på.

Håber da de lære en dag at det er farligt at bygge en by/stat op på den måde. En ulykke, et terror angreb og turisterne vil flygte derfra lige så hurtigt som de kom. Og man kan jo ikke komme uden om at jo flere fra europa og amerika der tager dertil jo større er chancen for terrorisme... En naturkatastrofe mere, en tsunami, og deres 3 Palm Islands vil være fortid inden de havde en fremtid. Og med den fart de bygger kan der ikke undgås at der bliver lavet alvorlige fejl. Men det finder de vel ud af en dag. Og jeg vil være den første til at sige "Hvad sagde jeg!!!"

Nævn 3 ting som Dubai har som ingen andre by har, her tænker jeg ikke på verdens største et eller andet, men noget som os normale folk har glæde af! Intet! Folk bliver bare revet med, men egentlig er der ikke rigtig noget som er udover det sædvanlige... Jo det er da imponerede at de har "1 million" shopping centre, men hvad hulen skal man bruge dem til? Vi var kun i to af dem, Mercato og City Centre, de lignede hinanden. bortset fra at City Centre var så overfyldt at jeg var ved at få spat, så var min dag ødelagt lol

Jeg kommer aldrig til at forstå hvorfor folk kan lide det sted, jeg tog hellere en tur i Disneyland.

Men så længe turisterne og alle de sure arrogante folk (og de knap så tiltalende skumle (ulækre) sheikher, og deres lige så utiltalende "assistenter" , som tror de ejer verden fordi de har penge) holder sig i Dubai så skal jeg ikke klage, håber ikke de begynder at sprede sig

Hestetur til Qatar,

Læs mere HER

0
0
Svar på denne tråd

Fantastisk sted
Forfatter: 
Dato:  15-12-2006 19:13

Hej

Har været der flere gange...

Og har en veninde, der har boet der i 14 år.

Dubai er klart et af jorden dejlige og fantastiske steder og HELT klart et besøg værd.

At man ikke kan gå på gaden uden at blive antastet - sikke en gang sludder! Man kan gå som det behager en og man kan klæde sig stort set som det behager en, og så er der ikke en brøkdel af, hvad vi har af ballade i gaderne. De har oven i købet et super godt natteliv, hvor København kunne lære noget!

Dubai er kontrasternes sted, og jeg kan KUN anbefale et besøg der.

Så opad til Dubai!

Og det er helt sikkert ikke sidste gang jeg har været der.

Hilsen Jette

0
0
Svar på denne tråd

Morsomme beskrivelser...
Forfatter: 
Dato:  15-12-2006 19:25
Det er morsomt at læse de forskellige beskrivelser af Dubai og jeres oplevelser af stedet.

Meeen... som alle andre steder i verden, så er der jo mere til byen og UAE generelt, end hvad øjet umiddelbart skuer. Det tager tid at danne sig et indtryk at en by og et land - efter snart 10 år hernede i ørkenlandet ved jeg stadig ikke helt, hvad jeg mener og helheden (dvs. Dubai, Abu Dhabi, Sharjah, og de andre fire små emirater oppe nordpå).

"The Palm" er jeg nu 100% u-imponeret af. Det projekt er ikke vellykket. Derimod er det mange, mange universiteter og andre store og vigtige initiativer i UAE aldeles vellykkede. Og Chrisina, disse tiltag begynde i UAE før cirka 10-15 år siden. Qatar (og Kuwait) følger nu den model, som har præget Emiraterne i det sidste ti-femten år.

Men lad tvivl og forundring have sin berettigede plads - ellers kan der næsten ikke være tale om andet end uendelige simplificering. - Sådan læser jeg i hvert fald både de meget begejstrede og de mere kritiske beretninger om Dubai.

Og under alle omstændigheder kan jeg anbefale et besøg. Det er ikke urimelig dyrt og man kan sagtens gå i fred. Så af sted med jer!!

:-)
0
0
Svar på denne tråd

Dubai...
Forfatter: 
Dato:  15-12-2006 19:28

...der må jeg også ned engang!

I det hele taget kunne jeg vildt godt tænke mig at opleve Mellemøsten. Fx. lige nu og her, bare for at slippe væk fra juleræset og det triste vejr .

***** Snepony *****

Hvis alt kommer imod dig,

kører du i den forkerte vejbane.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-12-2006 21:34

At man ikke kan gå på gaden uden at blive antastet - sikke en gang sludder! Man kan gå som det behager en og man kan klæde sig stort set som det behager en, og så er der ikke en brøkdel af, hvad vi har af ballade i gaderne.

Jamen så ved jeg da ikke hvad det var jeg oplevede!! For behageligt var det sq ikke! Og jeg fik da også at vide fra folk der boede der at det ikke var unormalt, og jeg bare skulle kigge den anden vej og lade som ingenting, hvilket jeg også gjorde, men det gør det ikke mindre ubehageligt. Grunden til at jeg rent faktisk troede at det kunne lade sig gøre at gå på gaden i fred alene pige var fordi at jeg troede at det var et af de mere "åbne" lande, men forkert, for mig at se var det kun byggeriet der var fremme, men den lokale befolkning var ikke rigtig fulgt med.

Som sagt var det første gang i mellemøsten jeg oplevede det, ikke engang i Jordan, som ikke er et af de lande der er mest fremme endnu. Der kunne jeg gå kl. 3 om natten uden det mindste, kun folk der stoppede og spurgte om jeg var ok. I Dubai kunne jeg ikke engang gå kl. 21 uden en eller anden klam stodder.

Og så kan du sige nok så mange gange at man godt kan gå i fred, men den oplevelse havde jeg ikke

Og Chrisina, disse tiltag begynde i UAE før cirka 10-15 år siden. Qatar (og Kuwait) følger nu den model, som har præget Emiraterne i det sidste ti-femten år.

Det ved jeg skam godt, men både Kuwait og Qatar går deres egen vej. Mange af landene i mellemøsten er i rivende udvikling nu, men der er bestemt forskel på hvordan det foregår. Nu har jeg desværre ikke fulgt med i Kuwaits planer det sidste stykke tid, men skulle mene at jeg er nogenlunde inde i hvad Qatar har gang i, og de har da nogle gode projekter på planen, men ikke noget vildt overdrevet, ikke så vidt jeg ved ihvertfald, men der dukker altid et hemmeligt projekt op engang imellem, som man ikke ved noget om før det er færdigt

Jeg har ikke noget imod UAE, og har da også planer om at tage til Al Ain, kombineret med Oman (har hørt der skulle være super smukt!) på et tidspunkt. Og jeg kunne da også helt fint lide Abu Dhabi da jeg var der, det er knap så falsk, og noget grønnere. Men på det tidspunkt var det også noget dyrere end Dubai, ved ikke om det er sådan mere, men AD havde ry for at være der hvor alle de rige bor, ihvertfald blandt de "lokale".

Det kommer vel egentlig helt an på hvad man er til, om man kan lide det eller ej. Jeg er ikke til stress og jag, og kan godt lide at komme ind på folk der bor i det land jeg besøger. Jeg gider ikke de der normale turist ting (med mindre jeg er med familien). Og selvom jeg kun var i Dubai i 2 uger, så synes jeg da at jeg fik et billede af hvad det er for et sted, fordi jeg havde chancen for at møde og tale med folk der har boet der længe, samtidig med at jeg også selv oplevede det...

I det hele taget kunne jeg vildt godt tænke mig at opleve Mellemøsten. Fx. lige nu og her, bare for at slippe væk fra juleræset og det triste vejr

Hvis du virkelig vil opleve mellemøsten så glem alt om Gulf landene, og tag til Jordan istedet for! Det er et fantastisk land hvis du vil se det "rigtige" mellemøsten

Et smukt land, med en masse af den gamle arabiske kultur blandet med det mere moderne. Og det er SÅ billigt!! man kan leve af falafel til 8 kr for et mega måltid lol

Naturen er simplethen fantastisk, der er alt fra ørken til grønne skove. For slet ikke at tale om befolkningen som gør det svært at ville forlade landet igen.

Hestetur til Qatar,

Læs mere HER

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider