Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Nogen der kan hjælpe mig? Hurtigt...
Forfatter: 
Dato:  31-01-2002 15:13
Hejsa!

Min dansklærer fik den geniale (syntes han selv) ide, at jeg skulle finde ud af hvorfra udtrykket \\\"Dødens pølse\\\" stammer...

Jeg aner det ikke, har spurgt på diverse \\\"fessorhjemmesider\\\" men der vil svaret måske komme inden en uge.
Og min lærer skal lig\\\'som have svaret imorgen...

Surt show.

Men jeg håber at lige netop DU kan og vil hjælpe mig
Enten med en hjemmesideadresse hvor det er beskrevet, eller også fordi du selv ved det.

Jeg accepterer ikke egne opfindelser, jeg skal bruge det konkrete svar.

Gerne uddybende. Men hvem der opfandt det. Hvorfor. Hvornår og i hvilken sammenhæng det bruges/skulle bruges. osv.

Send svaret her på tråden, eller til min mailadresse - inden d. 1/2-2002 klokken 10:30

100000 tak.....

MvH
Christina Nielsen...

.oOalle heste er uden fejl, medmindre de har en rytter på ryggenOo.:-o
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Nogen der kan hjælpe mig? Hurtigt...
Forfatter: 
Dato:  31-01-2002 15:16
HAR DET NOGET AT GØRE MED "PØLSE FORGIFTNING"???
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Nogen der kan hjælpe mig? Hurtigt...
Forfatter: 
Dato:  31-01-2002 15:22
Ved din lærer det selv?
Hvis ikke, så finder du bare selv på en god og spændende historie, og den må for alt i verden ikke være "dødens pølse"!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Nogen der kan hjælpe mig? Hurtigt...
Forfatter: 
Dato:  31-01-2002 15:27
Hej igen...

Problemet opstod efter vi havde fået de nye skemaer uddelt.
Der viste min veninde mig at vi skulle have 3 IØ timer lige efter hinanden, og så udbrød jeg bare :
Ej, det er dødens pølse...

Min kære dansklærer hørte udbrudet, og sagde at jeg nu til næste DK time skulle have fundet ud af ovennævnte...(Alt om udtrykket)

Kan kun sige:
mig og min store mund *Ggggggggrrrrrrrrrrr*

Ved ikke om han selv kender til udtrykkets oprindelse...

MvH
Christina
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Nogen der kan hjælpe mig? Hurtigt...
Forfatter: 
Dato:  31-01-2002 16:02
Jeg har hørt det før!!! Men jeg kan ikke hjælpe dig med, hvad det betyder og hvor det kommer fra. Jeg så det engang i en Beavis og Butt-head skole kalender jeg havde (på dansk! Grimt, ja! men den var altså på dansk). Det stod i en lille tegneserie linie hvor butt-head stod og strippede foran nogle piger og sagde: "huh huh huh hey piger! vil i se dødens pølse?" Det kan godt være ordet er fra Beavis og Butt-head men jeg skal ik kunne sige det med sikkerhed!

De er for sjove! Hihi ... selvom mange syns man har dårlig humor hvis man ka lide dem - det ka også godt være det passer? Jeg har ihvertfald MEGET rådden humor hvis nogen spørger... Nå... Håber du kunne bruge det til noget

Animals are better than humans!
Hilsner, knus og kram
fra
Julian / GLAVIND

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dødens pølse - her er svaret!
Forfatter: 
Dato:  31-01-2002 16:52
Jeg er jo en hjælpsom sjæl, så jeg ringede til Politikens Oplysning på 33 14 40 88 og spurgte dem hvad det kom af.

Hende jeg snakkede med bladrede i leksika, og jeg har her forklaringen:

Udtrykket dødens pølse er en forvanskning af udtrykket 'død og pine' der blev brugt i 1800-tallet om noget der var forfærdeligt. Nogle sjove hoveder lavet det om til "død og pølse" og blev stadig brugt om ting der var skrækkelige. I dag bruges udtrykket 'dødens pølse' om ting der er kedelige, triste mv.

Der er ikke en der decideret har opfattet det, det er bare et udtryk der er blevet lavet om på.

Jeg mener desuden den Italienske pølse, Mortadella, betyder dødens pølse - morta betyder i hvert fald død/mord el. lign., men det er kun en hjemmebrygget teori!

Jeg har for en sikkerheds skyld også mailet svaret.

Husk at din kilde er Pol-oplysningen. Selv kunne jeg ikke finde noget på nettet og jeg ledte LÆNGE!

Lise Rohden

zatogi@hotmail.com

En hest på nettet er bedre end én på taget (medmindre det er en Knabstrupper, så må den bo i mit badekar ;D)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Dødens pølse - her er svaret!
Forfatter: 
Dato:  31-01-2002 17:05
opfattet - der skal naturligvis stå opfundet :-)

Lise Rohden

zatogi@hotmail.com

En hest på nettet er bedre end én på taget (medmindre det er en Knabstrupper, så må den bo i mit badekar ;D)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Dødens pølse - her er svaret!
Forfatter: 
Dato:  01-02-2002 11:47
Takker mange gange for svaret - især dig Lise, som også sendte til min mail. Jeg har sendt et tak til dig der også...

Tak for hjælpen...

Mange KnuZere fra
Christina/Yours
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider