Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

problem, vanrøgte heste.
Forfatter: 
Dato:  26-11-2006 18:05

Jeg står i en lidt kedelig situation.

Jeg kender en mand der har nogle heste, jeg hjælper ham nogle gange med disse heste, fodre hvis han fx skal et eller andet i et par dage.

Den ene hoppe har enormt lange hove, og går ikke godt på dem, og så har han en anden som er gammel og som i et par år efterhånden har haft lidt besvær med at gå pga forfangenhed osv.

Nu ringede han så idag for at høre om jeg ville fodre hestene for ham, det ville jeg selvfølgelig gerne. HAn nævner så at jeg bare kan lade de to gå i løsdrift, så spørger jeg hvor den sidste er, hvortil at svare at den skal bare være inde i boksen, den går ikke så godt for tiden!!?!

Aha, jeg brokkede mig ikke, men vil lige se på den når jeg kommer derned.

Jeg har sådan lyst til at melde ham, jeg har sagt til ham at det ikke er fair for hestene og det er dybt uansvarligt at lade sådan en leve, og lade en anden gå med så lange hove, han siger bare han lige går hjem og bestiller smed, og at han lige vil give den anden en ekstra chance.

Men nu undersøgte jeg så muligheden for at melde ham, g hvis jeg skal melde ham, så vil jeg gerne gøre det anonymt, for han er i samme forening som jeg er, og lur mig om ikke det nok skal skabe røre hvis jeg gør det.

Men hvis jeg skal melde ham, så skal jeg oplyse dem adresse og tlf nummer, og jeg er en af de få der ved hvem der ejer disse heste, de står nemlig lidt gemt bag noget byggeri på nogle folde så gør jeg det, kan han regne ud det er endten mig eller min søster.

Bør jeg bare trodse ham og alt andet og melde ham, og se hvad der sker, eller skal jeg prøve at stikke mere til ham? Jeg er virkelig træt af det hvis jeg skal blive uvenner med ham, ikke mindst fordi sparky skal på sommerfold med hans og jeg har kendt ham et stykke tid.

Jeg gider bare ikke høre på hans "jeg skal nok, jeg skal bare lige, smeden kom ikke osv" ( og smeden er den samme som min, og han har ikke ringet til ham!! )

Hvad havde i gjort?

0
0
Svar på denne tråd

anmeld
Forfatter: 
Dato:  26-11-2006 18:09

Hej

Du kan anmelde ham anonymt til Aksel fra alt dyrs ret, han ordner det hele for dig.

Mkh Viben

Husk... livet er en gave, så man skal aldrig klage over indpakningen!
0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror næsten
Forfatter: 
Dato:  26-11-2006 18:10
Jeg tror næsten at du allerede selv kender svaret.

Du har forsøgt at få ham til at få smed til hestene, og det har ikke hjulpet noget. Anmelder du ham ikke, så skal du jo fremover leve med at du _kunne_ have hjulpet hestene, men prioriterede dig selv højere.

Det _er_ en @!#$ situation at stå i, for uanset hvad du gør eller ikke gør, så vil det blive træls.

Pøj pøj med det.
0
0
Svar på denne tråd

min mening
Forfatter: 
Dato:  26-11-2006 18:15

Jamen JEG havde uden tvivl meldt ham.

Har før oplevet gralle tilfælde med folk der af uvidenhed og misforstået hestekundskab ikke har gjort noget ved pleje og vedligehold af hestene/ponyerne .

Og de gange jeg har meldt folk,hvis de,ikke efter opfordring, har gjort noget ved tingene,der har det godt kunnet være anonymt.

Ikke overfor dyrenes beskyttelse men overfor dem der ejede dyrene .

Så hvis jeg var dig,så havde jeg meldt ham.Han kan åbenbart ikke selv finde ud af at gøre nok for dyrene.

Mvh Graven

Dygtig ponyrytter søges til at ride stor kat I ponyhingst !
0
0
Svar på denne tråd

Har...
Forfatter: 
Dato:  26-11-2006 18:17

..din smed før været ude hos manden?

For så kunne smeden jo måske ligge et smut forbi, når han er i nærheden, fordi han synes, at det er længe siden han har hørt fra manden?! - Hvis smeden altså er med på dén idé..

Hvad jeg ville gøre: Ja jeg ville melde ham. Jeg er ligeglad med "uvenskab", når det drejer sig om vanrøgt.

At jeg så skulle finde et andet sted til min hest - det måtte så være det.

Nogle skal tale dyrenes sag, når andre tier.

Og jeg tror egentlig, at du også godt ved, hvad du skal gøre, selvom det kan være "svært".

0
0
Svar på denne tråd

Uha det er
Forfatter: 
Dato:  26-11-2006 18:23

lidt af en svær situation du står i, for det er aldrig let når det er folk man kender, der ikke passer sine dyr ordentligt.

Nu ved jeg jo ikke hvor godt du kender ham, men inden du melder ham (Hvad absolut skal gøres hvis han ikke reagerer på det), så ville jeg sige til ham, at han har godt nok sagt at han ville ringe efter smed, men at du kan se der stadig ingen har været il hestene. Og at du faktisk synes det er uacceptabelt og gerne vil ringe efter en smed for ham, hvis han ikke selv har mulighed for at gøre det.

Så prøv med en fornuftig snak med ham og hjælper det ikke, så må han meldes.

Pernille

Ambitiøs, småneurotisk og manipulerende ponymor ;-)

Gør livet til en fest. Rid ox araber hest.

0
0
Svar på denne tråd

lad nu
Forfatter: 
Dato:  26-11-2006 19:04

Lad nu være med at trække fronterne helt skarp op. Du nævner det med smeden igen, og er hans svar stadig: Jeg skal nok..."

Så siger du, at du kan ringe til smeden for ham, så det ikke bliver glemt.

Og vær ærlig, sig til ham, at du har svært ved at se hestene have det så dårligt. Du har ikke lyst til at se på det mere, så hvis ikke han får fingeren ud, så vil du overveje om du vil komme forbi og hjælpe med pasning.

Hvis du kan få det sagt pænt og velovervejet, så forstår han måske budskabet. Vær helt ærlig og sig at det er til en dyreværnssag, og at du nok ville vælge at melde det, hvis det havde været enhver anden, men at du ville være ked af at sætte jeres foreningsvenskab overstyr.

Mvh Tina, desværre uden Turpin

Til Dick Turpin:
"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift.
Forfatter: 
Dato:  26-11-2006 20:24

Helt ærligt.Der er da ikke andet at gøre end få ham mældt.Hvad er det der gør at det er ok at være vidende om at der går heste som har snabelsko og er forfangen,uden at hjælpe dem.Især hesten der er forfangen har da smærter .Jeg kan da helt sikkert godt forstå at det er rigtig træls når man nu kender manden,men det er da uden betydning når man tænker på hvor træls hestene har det hvert minut døgnet rundt.

Dorte.

Det god stil - at køre æsel med et smil
Må jeg låne et billede af dit æsel Jeg vil gerne låne et billede af dit æsel til at sætte på min hjemmeside .Du kan sende billede til f.amdi@os.dk
0
0
Svar på denne tråd

overskrift...
Forfatter: 
Dato:  26-11-2006 20:37
Når du har sagt til vedkommende det er dybt uansvarligt og der alligevel ikke er sket noget, så synes jeg, at du skal melde ham.

Ingen heste kan være tjent med at gå med sådan nogle lange hove som du beskriver.

Jeg kan godt se du står i en svær situation, men hestenes velfærd bør være vigtigst, efter min mening.

Mvh.
Laura
0
0
Svar på denne tråd

Dumdidum
Forfatter: 
Dato:  26-11-2006 20:43

Kan se du bor tæt på mig, så du kan også sende en privat besked til mig om hvor det er osv. Så skal jeg sende en derud og tjekke hestene.

Mvh. Jane

*24/6-1992 - 23/10-2006

Ghandi

Hvil i fred

0
0
Svar på denne tråd

hejsa.
Forfatter: 
Dato:  26-11-2006 22:06

Når du flere gange har opfordret til at der skulle ske noget, og det ikke er sket, ville jed melde det.

Dyrene kan jo desværre ikke selv bede om hjælp.

Rønnebjerggård...

0
0
Svar på denne tråd

han bør meldes
Forfatter: 
Dato:  26-11-2006 22:10

Jeg synes han skal meldes. Du har prøvet at hjælpe ham så uvidenhed er det jo ikke ligefrem..

At du vil anmelde ham anonymt er nok desværre umuligt med denne tråd..

M.V.H. Riderlykke :D

Lærehest søger hestepasser i Odense

...smilet frem det bli´r dit ansigt jo så kønt af...

0
0
Svar på denne tråd

viben1
Forfatter: 
Dato:  26-11-2006 22:13

er du ikke rigtig klog.

Du kan da ikke anbefale den person der forulemper folk og går ind uden tilladelse.

Hvis hun skal anmelde kan hun da gå til nogle der kan på en menneskelig måde hjælpe manden med at holde hest på en forsvarlig måde.

Hestens værn eller dyrenes beskyttelse.

Mor til jordens skønneste unge.

0
0
Svar på denne tråd

stakkels dyr
Forfatter: 
Dato:  27-11-2006 10:30

Ja du kender mig vel nok til at vide at mit svar er, at han skal meldes og det kan desværre kun gå for langsomt.

De stakkels dyr liger pga deres ejer. Og dette burde bare ikke ske.

Og hvis du ikke selv vil ligge hovedet på blokken. Så gør jeg det skam gerne...

Hvis jeg havde hans add (med mindre det er ham jeg allerede har i tankerne)

Så køre jeg derud og tager dokumenteren billeder og får sendt en lægmand derud fra hestens værn.

Jeg brugte jo Hesten værn med fuld opbakning.

Da jeg i sommers, anmeldte en stakkels islænder i Lund(som de fleste kender som den røde Islænder på hjørne-marken)

som alle åbenbart vidste havde det skidt men ingen gjorde noget..

Det har nu endelig fået ro under regnbuebroen, og skal ikke lide mere.

Jeg havde fulgt den gennem 3 mdr og føj dens ejere burde virkelig skamme sig over at de da mente at den ikke fejlede noget, selvom alle dens knogler var begyndt at være synlige og alt muskelmasse var forsvundet og den var indsunket på hele bagpartiet, så dens hofteben/kryset var meget synligt over 20 m derfra

Sådan noget burde bare ikke have lov til at ske..!!

Så Rikke ønsker du hjælp/opbakning eller lign så råber du bare højt...

Håber bare de nødvendige handlinger kan ske hurtigt nok...

Mvh
Henrietta Joye & Ægir frá Efri-Sumarliðabæ
-
Medlem af ADDnetwork
-
Medlem af DI
-
Jeg Vil Hellere Såres Af Sandheden ~ End Glædes Ved En Løgn!

0
0
Svar på denne tråd

anmeldelse
Forfatter: 
Dato:  27-11-2006 11:32

Jeg ville nok starte med at skælde ham hæder og ære fra. Nuvel, måske du så bliver nødt til at finde nyt sommergræs, men du har i det mindste ikke lusket rundt bag ryggen på ham. Du kan også meddele ham at nu ringer DU efter smeden på hans regning. Og får aftalt tid hveranden måned fast.

Jeg synes det er en underlig situation at både være venner med manden og hjælpe med hans heste og samtidig enten lade stå til eller gå til myndighederne, som nok alligevel ikke gør meget over et par lange hove.

Det er sådan lidt enten eller.

Hvordan med de andre i foreningen, kender de til situationen?

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

det jeg mener
Forfatter: 
Dato:  27-11-2006 11:34

Der kom til at mangle en linje, jeg ville ikke kunne hjælpe med hans heste hvis jeg samtidig foragtede hans måde at holde hest på.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

stakkels dyr
Forfatter: 
Dato:  27-11-2006 12:48

Klart at du skal melde ham, bliver total ked af det når man høre om den slags ting.

Hvis han i længere tid har sagt at han vil gøre noget ved det og ikke har gjordt det, skal du nok ikke regne med at der bliver gjordt noget for de stakkels dyr før at du skrider til handling.

hilsen absolut42.

0
0
Svar på denne tråd

Pia...
Forfatter: 
Dato:  27-11-2006 12:57

Pia, nej jeg kan godt forstå dig, men så klapper jeg dem lidt, strigler dem over og giver dem lidt kærlighed, og så tænker jeg nok bare at så har jeg da gjort lidt, men det ved jeg jo inderst inde godt jeg ikke har.

Foreningen ved inden ting, for sidst ville jeg slet ikke showe hans hoppe fordi den trængte til smed, så der kom den ikke afsted.

Jeg tror jeg venter til på onsdag når jeg skal derned, og så har jeg fået et par hjælpende svar herfra jeg tror jeg griber ud efter.

Tak for sparket, nu bliver der gjort noget inden længe.

Og ja, Henrietta, jeg tror godt du ved hvem det er.

0
0
Svar på denne tråd

Sommergræs
Forfatter: 
Dato:  27-11-2006 13:05

Mon ikke der er nogle HN'ere i Herningområdet, der kan skaffe dig noget sommergræs? Se nu bare at få hjulpet de heste. Der er flere måder at gøre det på:

1) Ring til politiet i dag og fortæl dem, at hesteejeren overtræder Dyreværnslovens paragraf 1 & 2. Oplys hans navn og addresse, og bed om at få vedkommendes navn, som tager imod anmeldelsen. Nævn samtidig, at du også har informeret Hestens Værn og Dyrenes Beskyttelse.

2) Ring til Hestens Værn og få beskikket en lægmand eller dyrlæge, som kan bese forholdene og tale alvor med ejeren om nødvendigheden af hovpleje. De vil politianmelde, hvis det er nødvendigt.

3) Ring selv til smed og dyrlæge som det er foreslået ovenfor, så hestene får hjælp med det samme. En forfangen hest skal ikke kun have smed. Den skal også muligvis have smertebehandling eller måske skal den ligefrem aflives, hvis det virkelig er grelt. Du kan dog selv ende med at hænge på regningen, hvis du vælger denne løsning.

Den dårligste strategi overhovedet er den, du har gang i: Nemlig ikke at gøre noget, fordi det vil forårsage dig ulempe at skride ind. Det får hestene det jo ikke meget bedre af

Held og lykke med det.

Mvh

Julie

"Enhver idiot kan skrive dansk. Og mange af dem gør det også."

Børge Weidemann, tekstforfatter

0
0
Svar på denne tråd

opdatering
Forfatter: 
Dato:  23-12-2006 23:40

Hva så Rikke..

Er der positivt nyt i sagen ??

Glædelig Jul til alle

Mvh
Henrietta Joye & Ægir frá Efri-Sumarliðabæ
-
Medlem af ADDnetwork
-
Medlem af DI
-
Jeg Vil Hellere Såres Af Sandheden ~ End Glædes Ved En Løgn!

0
0
Svar på denne tråd

hvad med
Forfatter: 
Dato:  24-12-2006 11:28

... at tilbyde at tilkalde smeden for ham?

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  24-12-2006 13:16

nu har jeg ikke læst hele tråden men hvis jeg ikke boede så langt væk tog jeg gerne et smut forbi ham og fortalte ham at hvis der ikke havde været både smed og dyrlæge inden for EN uge så blev han meldt... meeen synes nu der er lidt langt..*s* kender du ikk nogen der kan tage ud og snakke med ham i stedet for dig?? så kunne du jo stadig holde dig venner med ham og hestene kunne få det bedre?? bare en ide...

glædelig jul...

Studerer til DAT & er inkaneret dressur rytter!!

1 fuldblod, 1 trakehner og ALDRIG andet. :O)

EN KRONE OG EN BØLGE ER DA EN SELVFØLGE....;o)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider