Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

dum træner. kan hun ikke være bek
Forfatter: 
Dato:  25-11-2006 20:21

Ja , Jeg skulle til stævne idag . Mig og Fie's første Klubstævne (www.hestegalleri.dk/ht...p?ID=21477) Lidt billeder , har ikke fået sat nogle her ind endnu :)

Hun har kun været redet siden August, hun er 8 så jo hun er kommet sent igang . Nå ja men, jeg skulle så ride lidt undervisning i går aftes (i stedet for i næste uge).

Min underviser plejer at være hård og kontant . Og siger altid tingene lige ud. Jeg kan godt lide at få kritik, for så har man noget at arbejde videre med. Men igår synes jeg godt nok ikke hun var ret sød. Hun stod virkelig og hakkede totalt på mig. Og jeg har en mistanke om hvorfor . To af hendes "veninder", altså nogle hun kender for gamle dage var der (hun kommer selv ude fra).

Hver gang hende den ene (som red samtidig med mig) kom op i vores ende, sagde Min træner Lad os kalde hende X , Et eller andet som: Lad nu være med det . og gør ikke sådan . osv. Men jeg fik aldrig en forklaringe på hvad jeg så skulle gøre i stedet selvom jeg spurgte så fik jeg bare . Det kan da ikke være så svært ?? hmm. SÅ snart hende der var redet væk, kunne X godt sige ting , som super, perfekt , sådan osv. Men ikke ÉN gang gjorde hun det da hende den anden red forbi . Og hvergang hun havde sagt kritik til mig kiggede hun rigtig hen på de andre for ligesom at se hvad de sagde til det (det skal lige siges hende den ene som kiggede på gik hurtigt igen). da jeg var ved at varme op stod de rigtigt og snakkede om at jeg havde sagt til den ene at Fie løber med mig (altså det går virkelig stærkt og er svær at bremse men også vild fra jorden) Og så sagde X , at ja det går da ikke langsomt . Men den går da fint den er da stille og roligt (for det var hun under opvarmningen). Men hun havde SELV gangen ført henvist mig til at finde noget foder der kunne på hende til at mere slappe af . Så jeg følte rigtigt at jeg havde stået at løjet over for hende der spurgte, og det fik mig til at virke som om jeg ikke havde forstand på en skid, og det bare var noget jeg bildte mig ind . HVILKET, de også prøvede a forklare mig også X. Ihh. Min træner sagde derefter fordi jeg havde sagt , at hun sagtens kunne kommer under mine hjælpere . men dernæst fiser frem og kan ikke koncentrere sig fordi der er andre heste. Så siger X rigtig . Den der tror jeg sku ikke på kan tænke, den kan ikke have ret meget hjerne . Tak or L*rt. Jeg sagde også uden at virke som en sur kælling, "du skal altså ikke kritisere min hest" .

For det første skal de da ikke stå og tale nedladende om mig på den måde når jeg hører på det . Og for det andet skal hun da ikke tage sig af hvad de andre tænker, jeg betaler for hendes undervisning. IKKE de andres , og så der efter hakke løs på ting der ikke havde noget at sige (min veninde havde stået og kigget og halvdelen af det hun sagde passede altså ikke . Hun var nød til at gå sin vej, fordi hun blev så forarvet og skuffet , Da jeg jo skulle til vores første stævne derefter. Og hun vidste at bag efter træning ville min selvtillid være helt i bund.) Fie kunne slet ikke slappe af da jeg red undervisning . Men efter , da jeg selv travede af, Slappede hun af som aldrig før, med hovedet ned mod jorden og op med ryggen. Underligt ikke ? hmm

Det hele har resulteret i en lidt forvirret hest idag. Men jeg er stolt af hende. Hun klarede det flot.. selvom bunden var glat og hun bogstavelitalt var ved at vælte i et hjørne i galoppen :/ :)

Skulle altså lige ud med det for var bare SÅ skuffet over min træner. som jeg altså har redet ved lige siden mig og fie's start. Jeg gir det en chance . men sker det så meget som bare Én gang til stopper jeg på stedet. Det nægter jeg altså at give penge for. Ja mig og Fie har meget at lære (jeg kan en del . Men det fungere bare ikke på fie, så jeg starter også på en måde fra start:))

Men derfor ønsker jeg ikke sådanne kritision . Det er bare for meget . Hun skal hjælpe mig med at få min hest til at gå pænt ikke forvirret mig, og glemme at give mig noget at arbejde med , Jeg er ikke sart når jeg får undervisning . konstruktiv (staves??)kritiv er godt . det kan man bruge til noget .

Andre der har været ude for lign. behandling ??

Hvad havde i gjort i mit sted . Jeg tager en snak med hende, når jeg har hidset mig lidt ned. Men hvem ved om det gentager sig igen ??

// Stine .

Med Chilli <3 ogFie <3

, Chil Min lille prinsesse <3

, Elsk På Mine 2 Tøser <33

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  25-11-2006 21:38

Jeg har heldigvis ikke været ude for den slags, min underviser har en sjælden gang i mellem sagt noget jeg ikke kunne se logikken i, eller noget jeg ikke forstod men så spørger jeg, og så snakker vi om det. Vi havde nogle episoder i forrige sommer hvor jeg forlod banen i fuld galop og vild arrigskab fordi springningen gik af L*RT til, men vi har som regel fået snakket om det. Jeg ville ikke finde mig i den behandling som du fik - det er helt sikkert. sker det igen synes jeg du skal finde en anden underviser, den slags skal du da ikke betale for.

By the way.. Kritision.. fedt ord Når jeg bruger det, får jeg afvide, at det ord eksisterer ikke Godt jeg ikke er den eneste der bruger det

Mvh sandra

Nu med halvpart på Nerenia:

Klubmestre 2006 i spring:-D

Og den heldige springrytter til Okholms Gaia:

Nr 2 i klubmesterskabet 2006

0
0
Svar på denne tråd

hkjhskha
Forfatter: 
Dato:  25-11-2006 21:58

SANDRA :D

Jamen det skønt når man har sit helt eget ord forråd :D hehe

Selvom nu vi jo så 2 der deler det

Nej nemlig. Og hun tager over 100 kr for det . Så er det ikke pengene hver. Det skal ikke gå ud over min lille baby :D jeg klare mig ved bare at tænke, at det ikke skal knække min selvtillid. Men hvad mes hesten ?? det kan jeg jo ikke bare fortælle hende at hun ikke skal tage dig af . hehe

Jeg stod også bare bag efter i 100 år og roste hende til skyerne for hun var virkelig sød, ud over at hun gik lidt stærkt en i mellem . hehe . Så hun ikke skulle tro at det det var hende :)

// Stine .

Med Chilli <3 ogFie <3

0
0
Svar på denne tråd

ljjljk
Forfatter: 
Dato:  25-11-2006 22:08

** Jeg var negativ på bag efter ..

Jeg har læst det igennem igen nu her . Og det er sku lidt svært at forklare så det ikke blir misforstået . Håber ikke jeg gør . det ikke meningen :)

// Stine .

Med Chilli <3 ogFie <3

0
0
Svar på denne tråd

hej igen
Forfatter: 
Dato:  26-11-2006 07:17

Jeg tror jeg forstod det meste Og jo jeg har da egentligt været ude for noget lignende, det er bare så mange år siden at jeg har fortrængt det. Men det var på min gamle rideskole i københavn, nøj hvor kunne de osse tale grimt til os.. Og være mærkelige.

Jeg fik bla. en gang af vide at jeg ikke måtte ride på min ynglingspony, som jeg var passer til, fordi jeg var for stor til hende - hvor efter jeg blev sat op på en skide fræk pony som nok var 15 cm mindre. Hmpf, så har det da ikk noget med størrelse at gøre udover det talte de bare ualmindeligt grimt til os.. det var skidetræls. vi gav 55 pr time på hold så det var ikke vildt dyrt. men det var helt sikkert ikke mere værd end dét.. suk.

Godt jeg er kommet væk derfra nu Bare meget MEGET MEGET kedeligt de nægtede at sælge mig min ynglingspony i hele verden Det tog mig godt nok lang tid at komme over Især tanken om at hun skal blive gammel der, og slides op til hun virkelig ikke kan mere, og så.. det slut

Orv tror vidst lige jeg blev en smule afsporet, ups.. dårlige minder

sandra

Nu med halvpart på Nerenia:

Klubmestre 2006 i spring:-D

Og den heldige springrytter til Okholms Gaia:

Nr 2 i klubmesterskabet 2006

0
0
Svar på denne tråd

Træææls
Forfatter: 
Dato:  26-11-2006 16:28

med sådan en træner...

Men synzz det er flot med 2 stk. 1. pladser efter så kort træning... Pas på ikke at overdrive, du har en hest der ser ud til at være rimelig harmonisk bygget og godt ville kunne blive en fin konkurence hest både i spring og dressur...

Så tillykke med det

Og srop hende træneren.. Lærer du overhovedet noget af hende???

Hilsen Ch@rlotte

Sneen smelter aldrig på ryggen af gudernes hest

Rosenhøj Horse Show 2007 - www.123hjemmeside.dk/team-rosenhoj

Medlem af klubben for talentløse ponyryttere/mødre der manipulerer andre frem!!

0
0
Svar på denne tråd

ja træls
Forfatter: 
Dato:  26-11-2006 17:10

jeg havde nok også overvejet, om det var ved hende jeg i fremtiden ville ligge mine penge og tid.

Hvor meget erfaring har hun selv? hvor gammel er hun?

Det lyder da ret umodent at skulle 'spille op' til de andre, ved at være lidt smart. Måske er hun usikker på hvad hun gør er rigtigt eller ej, fordi det lyder da mystisk at hun i den grad ændrede karakter, ligeså snart hende den anden var i nærheden.

Jeg kan godt forstå du er sur på hende, det var da noget mærkelig noget at komme med det med at en hest ingen hjerne har og følelser. (selvom det selvfølgelig kan diskuteres) Men vil da mene det har intet at gøre med kontra om en hest koncentrere sig, jeg vil da til hver en tid mene at en uerfaren hest godt kan blive ukoncentreret af at der er andre heste omkring den. Det syntes jeg sådan set ikke har noget at gøre med om en hest kan tænke eller ej.

0
0
Svar på denne tråd

ækldlæskdlask
Forfatter: 
Dato:  27-11-2006 09:27

Ch@rlotte

Mange tak :) Det var også kun for sjov (et hygge/gård stævne) .Havde ikke regnet med ngoet som helst ville bare godt se hvordan hun var at have med i byen `, og sød det var hun smiil

Vi har hafte hende træneren fra start . Så ja jeg lærte noget af hende . Men det er lige som om hun ikke kan lære mig mere . Så har også tænkt mig at stoppe uanset om hun ændre sig eller ej i nærmeste fremtid !!

// Stine .

Med Chilli <3 ogFie <3

0
0
Svar på denne tråd

kxkælsk
Forfatter: 
Dato:  27-11-2006 09:40

theluny

hun er selv over 40 mener jeg . Og hun rider selv ungheste . Det er nemlig det jeg synes er sjovt. for hun har en del erfaring . Men sådan er nogle mennesker vel . desvære!!

Nej vel . heste der stadig er små rå i hovedet . er sku da klart en smule forvirrede . Men jeg var til sådan et horsemanship/klikkerkursus igår (jeg fik råd til begge dele)

Og hun sagde at Fie var intelligent . Og derfor ville hun bare godt sættes i gang med noget. Hun kunne godt lide at arbejdes med. Og det viste hun fra jorden . Hun plejer at være totalt oppe at køre når hun er alene , og er svær at styrre fra jorden. Men igår var hun bare fantastisk <3 :D

// Stine .

Med Chilli <3 ogFie <3

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider