Ja , Jeg skulle til stævne idag . Mig og Fie's første Klubstævne (www.hestegalleri.dk/ht...p?ID=21477) Lidt billeder , har ikke fået sat nogle her ind endnu 
Hun har kun været redet siden August, hun er 8 så jo hun er kommet sent igang . Nå ja men, jeg skulle så ride lidt undervisning i går aftes (i stedet for i næste uge).
Min underviser plejer at være hård og kontant . Og siger altid tingene lige ud. Jeg kan godt lide at få kritik, for så har man noget at arbejde videre med. Men igår synes jeg godt nok ikke hun var ret sød. Hun stod virkelig og hakkede totalt på mig. Og jeg har en mistanke om hvorfor . To af hendes "veninder", altså nogle hun kender for gamle dage var der (hun kommer selv ude fra).
Hver gang hende den ene (som red samtidig med mig) kom op i vores ende, sagde Min træner Lad os kalde hende X , Et eller andet som: Lad nu være med det . og gør ikke sådan . osv. Men jeg fik aldrig en forklaringe på hvad jeg så skulle gøre i stedet selvom jeg spurgte så fik jeg bare . Det kan da ikke være så svært ?? hmm. SÅ snart hende der var redet væk, kunne X godt sige ting , som super, perfekt , sådan osv. Men ikke ÉN gang gjorde hun det da hende den anden red forbi . Og hvergang hun havde sagt kritik til mig kiggede hun rigtig hen på de andre for ligesom at se hvad de sagde til det (det skal lige siges hende den ene som kiggede på gik hurtigt igen). da jeg var ved at varme op stod de rigtigt og snakkede om at jeg havde sagt til den ene at Fie løber med mig (altså det går virkelig stærkt og er svær at bremse men også vild fra jorden) Og så sagde X , at ja det går da ikke langsomt . Men den går da fint den er da stille og roligt (for det var hun under opvarmningen). Men hun havde SELV gangen ført henvist mig til at finde noget foder der kunne på hende til at mere slappe af . Så jeg følte rigtigt at jeg havde stået at løjet over for hende der spurgte, og det fik mig til at virke som om jeg ikke havde forstand på en skid, og det bare var noget jeg bildte mig ind . HVILKET, de også prøvede a forklare mig også X. Ihh. Min træner sagde derefter fordi jeg havde sagt , at hun sagtens kunne kommer under mine hjælpere . men dernæst fiser frem og kan ikke koncentrere sig fordi der er andre heste. Så siger X rigtig . Den der tror jeg sku ikke på kan tænke, den kan ikke have ret meget hjerne . Tak or L*rt. Jeg sagde også uden at virke som en sur kælling, "du skal altså ikke kritisere min hest" .
For det første skal de da ikke stå og tale nedladende om mig på den måde når jeg hører på det . Og for det andet skal hun da ikke tage sig af hvad de andre tænker, jeg betaler for hendes undervisning. IKKE de andres , og så der efter hakke løs på ting der ikke havde noget at sige (min veninde havde stået og kigget og halvdelen af det hun sagde passede altså ikke . Hun var nød til at gå sin vej, fordi hun blev så forarvet og skuffet , Da jeg jo skulle til vores første stævne derefter. Og hun vidste at bag efter træning ville min selvtillid være helt i bund.) Fie kunne slet ikke slappe af da jeg red undervisning . Men efter , da jeg selv travede af, Slappede hun af som aldrig før, med hovedet ned mod jorden og op med ryggen. Underligt ikke ? hmm
Det hele har resulteret i en lidt forvirret hest idag. Men jeg er stolt af hende. Hun klarede det flot.. selvom bunden var glat og hun bogstavelitalt var ved at vælte i et hjørne i galoppen :/ 
Skulle altså lige ud med det for var bare SÅ skuffet over min træner. som jeg altså har redet ved lige siden mig og fie's start. Jeg gir det en chance . men sker det så meget som bare Én gang til stopper jeg på stedet. Det nægter jeg altså at give penge for. Ja mig og Fie har meget at lære (jeg kan en del . Men det fungere bare ikke på fie, så jeg starter også på en måde fra start:))
Men derfor ønsker jeg ikke sådanne kritision . Det er bare for meget . Hun skal hjælpe mig med at få min hest til at gå pænt ikke forvirret mig, og glemme at give mig noget at arbejde med , Jeg er ikke sart når jeg får undervisning . konstruktiv (staves??)kritiv er godt . det kan man bruge til noget .
Andre der har været ude for lign. behandling ??
Hvad havde i gjort i mit sted . Jeg tager en snak med hende, når jeg har hidset mig lidt ned. Men hvem ved om det gentager sig igen ??