Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

hunden spiser ikke
Forfatter: 
Dato:  24-11-2006 09:27

Jeg har jo altid hørt, at man skal tage maden fra sin hund, hvis den ikke spiser op.

Det har jeg så gjort i denne uge, med det resultat, at den kun har fået ca. halvdelen af det den skal have.

I går fx. der fik han sin aftensmad kl. 20, han spiste ca. 1/5 og efter ½ time tog jeg maden væk. han har så fået tilbudt maden her til morgen, men den har ingen interesse.

Tror i han med tiden lære at spise op, eller?

Hilsen Marianne

Har du fået dine vinger

sidder de godt nok?

og kan du flyve rundt i luften

med de andre i din flok?

"Danser med Drenge" -Er der nogen i himlen

*Homestyle, -jeg glemmer dig aldrig, R.I.P 26/9-05*

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-11-2006 09:34

hmm..

vi har to hunde, den ældste æder som et tærskeværk. hans dagsration er væk på 1 minut, den anden var ikke meget for at spise, hun fik heller ikke hele sin ration, og vi kunne jo ikke lade det stå, da den anden hund i såfald ville blive ret fed..

vi har skiftet foder, så nu får hundende godt nok to forskellige slags tørfoder, men vores "anorekstiske" hund spiser. Hun tager sig tid, men forlader ikke skålen for end den er tom.

hvad får din at spise??

hvor gammel er han??

dem vi har hestene stående hos har en kleiner münsterlænder, hun spiser meget on/off, hvis hun ikke bliver motioneret meget hver dag, gider hun ikke at spise.

mvh sisse

sælges
3 års RDS hoppe

far: solos carex

morfar: sorel

mørkebrun med 4 sokker og lille stjerne

redet 3 md

0
0
Svar på denne tråd

sisseHT
Forfatter: 
Dato:  24-11-2006 09:37

Han er 19 mdr. Border collie og han får Sportsmanns pride at spise.

Hilsen Marianne

Har du fået dine vinger

sidder de godt nok?

med de andre i din flok?

0
0
Svar på denne tråd

hvis han
Forfatter: 
Dato:  24-11-2006 09:39

Hvis han eller er normal og virker sund og rask ville jeg ikke være nervøs.. jeg har selv en labrador tæve på 2½ år, normalt siger man at labber er glade for mad men hende her skal nu nok selv styre hvornår hun gider spise og hvornår hun ikke gider..

er sikker på din hund nok skal spise hvis den føler den har brug for mad.. det kommer jo også an på hvor meget energi den bruger.. men som sagt er den sund og rask og ikke for tynd og dens tænder er ok den ikke har orm osv ville jeg ikke være nervøs den skal nok spise det den har behov for!

10 uger gammel labrador tæve sælges læs mere på

www.123hjemmeside.dk/labradorhvalpe

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-11-2006 09:42

Simba har heller aldrig været den store spiser, ikke før jeg skiftede til Hills Natures Best (fra Royal Canin) og nu spiser han med fornøjelse både når jeg træner og når han får i haven , i skålen osv.

Jeg troede ikke at hunden kunne blive som sådan træt af sit foder, men det blev Simba.

Så jeg ville måske skifte til noget mere velsmagende, eller blande nogle frolics i foderet for at gøre det mere interessant, men så risikere du nok at han ikke vil spise med mindre du blander frolics i..

Mvh Heidi

"Money can buy a pretty good dog but it won't buy the wag of his tail"

Citat: Josh Billings

*Jeg tilbyder kærlig pasning af hunde. Se mere på min præsentation*

0
0
Svar på denne tråd

Taem Rex
Forfatter: 
Dato:  24-11-2006 09:45

Hej Heidi!

Når jeg blander noget i foderet fx. frolic så gøre han det, at han tager en mundfuld, smider det ud på gulvet og sortere maden fra og spiser frolicerne, så det virker ikke.

Jeg ved godt at jeg kunne skifte foder og det kan da være, at det ender med det, men det huer mig ikke, han ser rigtig godt ud og hans pels skinner helt vildt.

Hilsen Marianne

Har du fået dine vinger

sidder de godt nok?

med de andre i din flok?

0
0
Svar på denne tråd

At spise op
Forfatter: 
Dato:  24-11-2006 09:46

Hvis hunden ellers er sund og rask synes jeg du skal fastholde at der spises når maden serveres.

Bare husk at godbidder, diverse ben og hvad du ellers tilbyder i løbet af dagen også er med til at forstyrre - så lad være med det til rutinen sidder fast.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-11-2006 09:46

19 mdr..

så er der også gang i hormonerne..

Men ellers kan du jo prøve at skifte foder, det hjalp på vores.

det optimale ville jo være hvis du kunne få nogle foderprøver, og så se hvilket foder han bedst kan lide.

vores Ida kan bedst lide noget der heddder diaform. Og Mikki får eukanuba (staves?)

Mikki er stadig sulten når der er løbske tæver i området, men han bruger også mere krudt på at rende rundt og imponere dem.

mvh sisse

0
0
Svar på denne tråd

Foder..
Forfatter: 
Dato:  24-11-2006 09:47

Jeg fodrer med Olivers og min anorexihund spiser når hun får deres maxxenergi da hun så skal have mindre mængder end af alm. foder.

www.olivers.dk og så bliver det bragt til døren og rimelige priser for et godt foder.

Mvh
:-) Gitte :-)
:-P Engang Fransk bulldog - altid Fransk bulldog :-P
Manipulerende
Ponymormor
0
0
Svar på denne tråd

ikke bekymret
Forfatter: 
Dato:  24-11-2006 09:52

vores lab.blanding er meget finspisende, så vi blander lidt "menneskemad" i for at gi tørfoderet forsk. smag. eks en smule sovs eller kødrester, men han har også tendens til at blive for mager.

ofte har hunde perioder hvor de ikke gider spise, men det kommer jo igen.

man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog!

0
0
Svar på denne tråd

Min hund
Forfatter: 
Dato:  24-11-2006 09:55

går fra foderet hvis jeg fodrer med det samme gennem mere end en måned...

Dvs at jeg er nødt til at købe foder i små poser (3-5 kg) for så kan hun nå at spise det på en måned - og næste gang køber jeg så en anden slags. Hun kører simpelthen træt i det, hvis hun får det samme hele tiden.

Måske har din hund det ligesådan???

Mvh

-Helle

Hjælp os med at finde Blackies far Samson fra Thyregod/Brande området! Se efterlysningen her!

** der findes 10 slags mennesker - dem der forstår binært og dem der ikke gør **

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-11-2006 09:57

Han er da en frækkert sådan at sortere

Jamen hvis ikke det er kritisk som sådan kan du jo godt fortsætte som du gør nu, jeg ville bare give ham et kvarter og så tage maden, ellers kunne du træne med ham hvis ikke han gider spise det fra skålen, eller sprede det ud i haven.. eller noget.

Simba er begyndt at protestere over haven, han nægter at gå ud og tisse med mindre jeg tager en snor på og går tur med ham, så det kan sagtens være en slags protest.. Selv om jeg ikke som sådan tror på at hunden protestere, men det er mere princippet..

Mvh Heidi

"Money can buy a pretty good dog but it won't buy the wag of his tail"

Citat: Josh Billings

*Jeg tilbyder kærlig pasning af hunde. Se mere på min præsentation*

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  24-11-2006 10:11

Jeg tror bare jeg fortsætter som jeg har gjort i denne uge.

Han får tilbudt sin mad morgen og aften og det bliver fjernet igen efter ½ time.

Jeg kan desværre ikke undgå at give ham lidt ved siden af, i form af træningsgodbidder, da jeg træner med klikker. Og han har virkelig brug for at bruge hjernen lidt. Jeg kan ikke bruge hans mad til træning, da den ikke har nogen interesse for ham.

Mht. at kaste maden ud på græsset, så duer det ikke, da maden har så lidt interesse for ham, at han ikke gider at søge efter den. Det virker derimod rigtig godt med Frolic(en Frolic bliver delt i 6)

Mht. hormoner, så jooo der er godt med homoner i den lille dreng, men det tror jeg ikke har noget med hans spiseværing at gøre, han har aldrig været "storspiseren".

Når nu jeg læser det her, så kan jeg godt se at jeg måske skulle skifte foder, men men men det er jeg bare ked af. Jeg tor lige jeg undersøger markedet lidt.

Hilsen Marianne

Har du fået dine vinger

sidder de godt nok?

med de andre i din flok?

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-11-2006 10:14

Vores sidste hund spiste aldrig sin mad på en gang. Hun fik mad hver aften, når vi spiste, og så spiste hun op i løbet af næste dag. Sådan spiste hun fra hun var hvalp til hun døde mæt af dage 12 år gammel.

De andre hunde vi har haft spiste maden, når de fik den.

Sådan er hunde så forskellige.

Problemet opstår vel kun hvis man har flere hunde.

0
0
Svar på denne tråd

Hvis han er
Forfatter: 
Dato:  24-11-2006 10:15

19 mdr. ville jeg ikke tage det så tungt, udover at han nok ikke kan lide sit foder.

Gå et tur i et hundesupermarked og lad ham selv vælge.

Jeg har selv haft sådan en kræsenpind.

Du kan også blande lidt "kræs" i, såsom en smule middagsrester.

Det lokker som regel en del mere ned.

MH Conny

Følg klummen "Trænerliv" på

WESTERNPORTALEN der har 11,500 hits om dagen

Vil du vide noget om NONI Juice?

WWW.NoniUser.dk

0
0
Svar på denne tråd

tjaa...
Forfatter: 
Dato:  24-11-2006 10:19

Man kan da godt sige at det kun er et problem hvis man har andre hunde. Men det er også et problem ift. lederskab, det er lederen i familie som spiser først, og når hunden har mad til rådighed hele dagen, så spiser den jo i princippet først, den bestemmer selv hvornår den vil spise.

Bobo spiser også sin mad i løbet af natten, hvis jeg lader den stå men det er jo ikke meningen. Han drikker forøvrigt også næsten kun om natten.

Hilsen Marianne

Har du fået dine vinger

sidder de godt nok?

med de andre i din flok?

0
0
Svar på denne tråd

"Spiseforstyrrelse"
Forfatter: 
Dato:  24-11-2006 10:24

Sådan en hund har jeg også. Hun spiser sjældent sit foder når det hældes op og hun spiser det helst over flere gange. Og sådan har det været uanset hvilket mærke jeg har prøvet. Jeg lader det så godt nok stå, selvom skålen ikke er tom. Nogen gange går der flere dage imellem at jeg fylder mad i skålen (hun får dog godbidder i forbindelse med træning). Hun er i lige præcis den foderstand hun skal være iht. dyrlægen og hun har masser af energi. Da pelsen er ru/krøllet kan jeg ikke sige om den et blank, men den er dejlig blød.

Kun når vi besøger mine forældre og deres hund spiser hun maden når den bliver serveret og på een gang. Men så er der jo lige pludselig også konkurrence.

Og det er afprøvet med den type foder derhjemme også. Det gjorde ingen forskel...

Anastasia & Tina

0
0
Svar på denne tråd

lad foderet stå
Forfatter: 
Dato:  24-11-2006 10:24

Hvorfor ikke bare lade foderet stå???

Mine har altid hundepiller stående fremme, de spiser når de har lyst, og er pæne i form og facon :-)

Selvfølgelig kan man ikke gøre det med ædedolke, men med hunde der ikke overspiser kan man sagtens.

0
0
Svar på denne tråd

hundefoder
Forfatter: 
Dato:  24-11-2006 10:35

Det er kan være meget frustrende når ens hund ikke gider spise, men du har fat i det rigtige. Bare fortsæt med det du har gang i, om som du selv skriver, undersøge foder market lidt. Personligt syntes jeg at, hills, royal canin og specific er noget rigtigt godt foder. Man er sikker på at den får dækket sine behov. Og det er ikke dyrt, så længe man måler op. Så kan man foder sin hund for 5-6 kr om dagen.

Held og lykke med det

0
0
Svar på denne tråd

MarianneHø
Forfatter: 
Dato:  24-11-2006 10:40

Mister lederskab fordi vi skal spise først?!? Med mindre du står op gentagende gange i løbet af natten og spiser, er det vel ikke noget problem, at lade maden stå fremme?

Vores hunde har altid vist hvem der bestemte, men det har da ikke været pga at vi har spist først, eller vi har fjernet maden eller vi har lavet kliktræning med dem.

Det her bliver lidt for tænkt og teoretisk for mig.

Almindelig sund fornuft kommer man nu rigtig langt med.

Håber da din hund finder ud af at spise på din måde, så den ikke skal gå sulten i seng.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider