Flot Helle, min mor har i hele sit liv kun fået 2 parkerings bøder hvoraf den ene fik hun snakket sig ud af fordi det var parkerings-kontrollørens fejl.
Jeg har haft kørekort godt et halvt år og idag fået min første parkeringsbøde, iiih altså!
Skulle parkere ved skolen hvor jeg har skilt til, men der var bare INGEN pladser markeret med VUC og var ved at komme for sent!
- Så der var en anden hvor der stod "GÆSTEPARKERING" til et andet firma som VUC deler bygning med og jeg tæntke fint, der kunne jeg nok lige holde indtil frikvarter og så gå ned og flytte bilen!
- Jeg havde kørt rundt i 10 minutter, mange steder holdt folk med stort mellemrum men akkurat så man IKKE kunne presse en bil ind. Og jeg tænkte, helt ærligt - ingen kan da se om jeg går ind på VUC eller det andet firma.
Men suk, jo!
- Og værste er, jeg har fået bøden LIGE efter jeg er gået ind.
Jeg mener godt nok at jeg kiggede på monitoren da jeg kom ind og der stod 10.32 men på bøden står der at han/hun har observeret min bil mellem 10.26 og 10.36!?
Dvs. jeg er LIGE kommet, må man så slet ikke holde på en gæsteparkering!?
Meget mærkeligt... Men ja tja.
Men, er der noget med at man kan få bøden halveret?
- Enten pga. man er student.
- Eller på baggrund af ens indkomst.
- Eller bare halveret så man betaler 255kr nu og 255kr 1. januar fx.?
Er bare træt af det hele, har de mest uheldige dage - i går satte jeg alarmen i gang på arb. og måtte ringe efter chefen som sov, flot.
Nå ja, ingen gode julegaver fra mig af - før til januar udsalget!