|
|
| Hjælp.. Akut bilproblem. Bilekspert? |
| Forfatter:  |
HeidiZ |
| Dato:  |
22-11-2006 19:18 |
|
Min lille opel har det vidst ikke så godt  Skulle ud og handle her for en lille time siden, og da jeg så ville starte den var den nærmest helt død. Prøvede så igen, og der startede den. Der lød så sådan en pivlyd (kilerem?) og lidt skralder. Lod den så stå i tomgang, og gik ud til motoren hvor der kom røg op fra? Og der kom også en del fra udstødningen? Dog ikke sort røg, men gråt. Prøvede så at køre lidt rundt her på gården, og så begyndte den at ryge kraftigere, og det var ligesom den ikke rigtig ville tage fat med motoren? Så jeg stoppede den selvfølgelig. Prøvede så at tænde den her igen for et kvarter siden, og lod den så stå i tomgang igen. Der kom intet røg, men momentvis faldte den lidt ud i motoren, men gik ikke i stå? Kørte ca. 80 km i den tidligere i dag, hvor jeg lagde mærke til, at motoren ikke rigtig ville blive varm, for termostaten blev ved med at ligge i det blå felt? Så det kunne godt lyde til, at termostaten måske ikke virker? Og så ved jeg ikke med kileremmen? Håber fa... ikke jeg har ødelagt motoren, uuhhh.. hvor ville det altså bare være træls. Især når man har købt bilen i sept. for 25.000 kr  Tror i jeg kan køre den til mekaniker i morgen, ca. 12 km? Håber der er én eller flere bilkyndige som kan hjælpe?
-HeidiZ *** "Bare vi står sammen, een for alle og alle hver for sig"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pas på |
|
|
Hej Pås på hvis det virker som om der er noget galt med termostaten. Du kan risikere at hele topstykket ryger. Ring til mekanikeren og forklar ham problemet, og få så hans vurdering om den kan tåle at køre de få km eller om du skal have den transporteret. Hellere bruge de ekstra penge på at for den transporteret end en ny motor. mvh Anne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Topstykke |
gitni |
22-11-2006 19:24 |
|
Måske er topstykket allerede gået??? Men forhåbentlig ikke. Har ikke skidemeget forstand på det. Husk at hvis bilen er købt ved en forhandler (altså ikke privat), og fejlen var der da du købte den, gælder købelovens 2 års reklamationsret... også på en brugt bil... og så skal de betale reparationen.
Held og lykke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja, der er |
HeidiZ |
22-11-2006 19:26 |
|
vidst ikke andet for.. Det som også er træls er, at jeg bor ca. 10 km fra byen hvor jeg går i skole + arbejder. Og jeg har ingen cykel.. Hmm!.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Den er købt |
HeidiZ |
22-11-2006 19:30 |
|
hos privat, ved en jeg kender, så der er ikke noget fusk der  Hvis topstykket er gået, lyder det så ikke mærkeligt at bilen kan køre? Og nogen som har en anelse om, hvad det koster? (behøves selvfølgelig ikke være nyt, til en bil fra 94) Og nåårh ja, en billig og god mekaniker i skanderborg efterlyses?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Topstykket?? |
|
|
Hmm, hvis topstykket er gået er det måske en hel ny motor der skal til.. Alt efter hvor heldig du er.. Drypper bilen med vand eller olie?? Det lyder meget som om det er thermostaten eller måske blæseren det er galt med.. Har været ude for et ligende problem.. Hvor lang tid er det siden du tjekkede vand og olie??
Jeg er ubehagelig, usmagelig og f*cked up i hovedet Hvad er det for noget Nej det er ikke en ny stil jeg har fået..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gamle biler |
|
|
tegn altid et falck eller lign abonnemente når bilen ikke er ny det kan altid betale sig det koster ikke så meget om året og så ringer du bare til dem og de køre den gratis til meanikeren
livet starter voldsomt- og ender sørgeligt det er det imellem der tæller.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej, nej nej |
HeidiZ |
22-11-2006 20:06 |
|
lad være med at snakke om ny motor  Ej, sådan en kan vel fåes for et par tusind, men så skal den jo også lige sættes i. Ja, jeg skal have tilmeldt den autohjælp, det har jeg tænkt på så mange gange. Men det er åbenbart meget svært at ringe og få det gjort..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jfkdlsjfkdsjfl |
gitni |
22-11-2006 20:08 |
|
Jeg kørte min bil til mekaniker da der var noget galt med køleren og termostaten, der viser temp. han foreslog at det var topstykket, men det var det heldigvis ikke!!! Så jeg forstod at den sagtens kan køre (ihvertfald et stykke tid), men trykket og varmen i kølersystemet er helt hen i vejret... kan kun tilslutte mig Falck. Er så glade for dem, de er mine gode venner. Har brugt dem nogle gange til mine gamle biler. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HeidiZ |
|
|
Håber jeg heller ikke det er.. Men det kan desværre være motoren.. Tit og ofte er det så nemmere at skrotte bilen og købe en ny, end at få ny motor i.. Hvad bil er det du har?? Og igen, hvornår har du sidst tjekket olie og vand??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vandpumpen |
|
|
min kæreste ved meget om biler, han tror at din vandpumpe er gået i stykker. når vandpumpen er gået i stykker må man ALDRIG starte bilen da dette kan ødelægge topstykket. Så ring til en autotransport og få dem til at køre din bil til mekanikeren og kryds fingre for at topstykket ikke allerede er røget. Prøv evt at skru topdækslet ( der hvor du fylder olie på)af, hvis der er "mayonaise" under dækslet så er toppakningen gået (3-5000 kr. ) tanja
Kloge Frode maj 2001 charmerende Alfred februar 2004 lynet Gorm juli 2006
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tanja... |
|
|
Jah han har ret i det med vandpumpen.. Men sys nu hun også skal tjekke om den drypper.. Er der ikke blevet tjekket olie og vand i lang tid kan det jo være oversagen.. Men er der lige blevet tjekket kan det være fordi der er kommet for meget olie på.. Det kan give noget alla samme symtomer som vandpumpen.. Var så dum selv at gøre det for lang tid siden nemlig..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| blabla |
|
|
Det er ikke en ny motor og det er heller ikke vandpumpen siger mekanikeren i baggrunden! Det er højst sandsynligt toppakningen der er utæt mellem blokken eller topstykket, så der enten drypper olie eller vand ned på udstødningsmanifolden eller forrøret. Hvis det er, så er det ny toppakning, evt. "nyt" topstykke (det kan ikke betale sig at købe en helt ny, du kan altid kontakte en autoophugger.. De koster ikke så meget) Og han vil ikke stå til ansvar hvis han ikke har ret, men han er næsten helt sikker. Det er jo altid lidt svært, når man ikke står med bilen!  Held og lykke med dytten!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja, jeg tror |
HeidiZ |
22-11-2006 22:42 |
|
desværre det er topstykket/pakningen? For der er sådan noget gult/sennep-farvet snask i toppen, og også nede i.. øv. Fyldte vand på for et par dage siden, og det har den næsten brugt? Vi var ude og trille en lille tur i den her til aften, og der kom rigtig meget røg ud fra udstødninge..  At skrotte en bil, som ellers er i super stand, det vil jeg nu ikke. Den skal bare laves, og så må den sælges bagefter.. Men det er sq træls, når man bor på ude på landet, hvor der ikke liige køre nogle busser..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bilekspert?nej |
Gitte & Tyran |
22-11-2006 23:00 |
|
..hmmm.. jeg vil lige informere om at bilen sagtens kan køre med: ødelagt toppakning.. det har min gjort over 6 mdr. den blander olie i vandet, men ikke vand i olien. total opslidte hjullejer, det larmer, og baghjul kan falde af, men drivakslerne holder på forhjulene.. (i forhjulstrækkere) ..man kan også sagtens køre uden vand på, men så skal man ikke hælde øl på, for så lugter hele bilen af værtshus. hvis der er hul på køleren så kan den oftest tætnes med knust ingefær(ja, du læste rigtigt) .. men med opslidt turbo går det ikke godt -som man plejer at sige: mekanikerens egen bil er den værste dvs. da kæresten er mekaniker er min bil noget opslidt gammelt L*RT .. men den kører og starter hver gang.. også uden bagkofanger, lister, og de fleste plastdele i kabinen .. men reklamebilerne med blomsterkasser på taget kan ikke lide at den larmer sådan 
MVH. Gitte og hypperne! rigtige piger kører Golf2 1.6 TurboDiesel
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| *LOOOL* |
|
|
Gitte... mangler ord... sidder og er ved at kvæles af grin 
EN RIGTIG HEST ER EN OLDENBORG HEST Mine billeder må ikke "lånes" uden tilladelse!!! Efterlyses: ~SAIGA NORDFELD~ Brun DV hoppe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gitte & Tyran |
|
|
Det er da forhåbenlig en dårlig joke?
mvh PiaR quantum in me fuit Udvis altid den største agtelse for en stille kvinde! Grilltid - altid
Svar venligst i tråden og ikke via besked/mail
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gitte??? |
danielluca |
23-11-2006 00:52 |
|
Gode gud..jeg tilslutter mig pia..forhåbetlig en dårlig joke *GGG* Ellers vil jeg nødig møde dig i trafikken *GG* kh danielluca
danielluca
Jeg kan sejle foruden vind Jeg kan ro uden åre Men ej skilles fra vennen min Uden at fælde en tåre
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øv øv og æv! |
HeidiZ |
23-11-2006 07:50 |
|
Har lige snakket med mekanikeren, og han var ret sikker på det er toppakningen som er gået. Øv øv, det bliver vidst lige omkring 4500 kr, medmindre er der er andet som også er gået i stykker.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Og ja.. |
HeidiZ |
23-11-2006 07:57 |
|
han kan først lave den engang først i næste uge. Så hvis én af jer - I SKANDERBORG-OMRÅDET, kender en dygtig mekaniker som evt. kunne have tid (evt. weekend), så sig endelig til. Han har mulighed for at lave den her på stedet, da vi har lokaler til det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du skal ikke håbe at det er topstykket |
|
|
Jeg har lige givet 16.500 kr for at få et nyt topstykke til min lille citroen saxo den har så kørt som en drøm i en uge og nu vil den ikke starte igen. En bil jeg har har ejet i 3 uger, har desværre købt den privat det er bare æv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jjj |
|
|
Toppakningen kan du altid få billigt brugt. Vores Golf 3 havde det også.. Kæresten fik et helt nyt topstykke til 2000 kr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Toppakning og |
HeidiZ |
23-11-2006 22:44 |
|
topstykke - gud hvor er det dog forvirrende Nu er jeg snart helt lost i, hvad der er hvad. Efter hvad jeg ved, så kan man købe et nyt topstykke hos fx. thansen, for omkring 300 kr - det er jo ikke galt? Men hvis det er toppakningen, så koster det flere tusind kroner? Men er der nogle som ved, om bilen overhovedet kan starte, hvis det er toppakningen som er gået? For det kan den nemlig godt. Min fars tandrem sprang i hans firhjulstrækker, og ødelagde vidst toppakningen, og den var helt død? Kunne overhovedet ikke tændes.. Nåå, men jeg er da snart ved at vide lidt om biler.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du splitter |
|
|
motoren ad hvis du bliver ved med at starte den bil - hvis det er topstykke/-pakning der er røget.
mvh PiaR quantum in me fuit Udvis altid den største agtelse for en stille kvinde! Grilltid - altid
Svar venligst i tråden og ikke via besked/mail
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Den har |
HeidiZ |
23-11-2006 23:12 |
|
heller ikke været tændt mere. Den får heldigvis 'doktor' på lørdag, og så må vi høre hvad han stiller af diganose. Men det er bare så træls at tænke på, hvad der kan være galt - især når man ikke kan undvære den i det daglige.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| toppakning |
HEIDI4 |
23-11-2006 23:50 |
|
Hej,vil lige informere dig om at du altså ikke kan få et nyt topstykke for 300 kr. heller ikke ved t-hansen. Det der skal bruges er et slibe sæt, der indeholder toppakning og div. pakninger til denne reparation. Når topstykket afmonteres skal det trykprøves for at se om det har taget skade og hvis ikke skal det planslibes ( ca.300 kr. ) for at det slutter helt tæt ved montering. Hvis topstykket er revnet hvilket ikke sker normalt,købes der et såkaldt ombytter topstykke som er et der er renoveret med nye pakninger og det hele. Her vil den dovne mekkaniker tit anbefale dig at spare enten at få det planslebet da det ikke er nødvendigt, men hvis det er en alutop ( aluminium ) vil det altid være skævt ved afmontering og skal derfor slibes. Hvis man vælger at spare de 300 kr.til planslibning så er der en stor chance for at det stadig er utæt eller hurtigt bliver det. Og 300kr. er jo den mindste udgift ved sådan en rep. Dernæst skal der skiftes tandrem og remstrammer hjul da det alligevel skal afmonteres. Om bilen kan starte ved defekt topstykke ?? Ja det kan den som regel, symtomerne vil typisk være et eller flere af disse : 1. Bliver varm. 2. Bliver slet ikke varm. 3. Olie i vand, kølevandet bliver hvidt/ brunt. 4. Vand i olie samme som over. 5. Vandet bobler i vandbeholder når motorkører. 6. Ryger hvidt eller meget gråt. 7. har svært ved at starte, og ryger når den kommer igang. Ja det var meget teknisk håber du blev lidt klogere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Motoren |
|
|
Der skal bare vand med lidt kølervæske på din Opel.
Så skulle den være køreklar igen. Billigt og nemt. Har selv opel.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hallo DK !!! |
Lisbeth Sejberg |
24-11-2006 00:19 |
|
... har du overhovedet læst svarene i tråden, siden du foreslår noget så tåbeligt  Hvor er det nu lige vandet render hen??? Mvh. Lisbeth
Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nu må i holde |
|
|
Heidi, ja hvis den ryger gråt/blåt, så er din toppakning ret sikkert røget, og er du meget uheldig dit topstykke også.. det er selvfølgelig noget du skal have lavet, men din motor futter altså ikke af imorgen. du har fået kørt den tør for vand, enten fordi din vandpumpe er gået eller fordi den er utæt.. men jo du kan godt hælde vand på og prøve at kører i den, du skal bare sikre dig at blæseren går igang, ellers overopheder du motoren. det gør du ved at lade den stå i tomgang et stykketid og på et tidspunkt skal blæseren starte og det vil du kunne høre det lyder som en alm blæser som man feks har på sit kontor om sommeren.. hvis blæseren kører kan du godt futte lidt rundt i den, men sådan noget bliver værre så hav lige din mekanikker i baghovedet inden alt for længe, og er det kun en toppakning er det altså ikke en herregård vi snakker om, sådan en er rimelig nem at reperere på..og mange stumper kan fås til rimelige priser, bare husk pris og kvalitet hænger ofte sammen i autobranchen, så T.hansen ville jeg nu ikke vælge.. mvh Katja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| toppakning. |
|
|
Fiat punto med en afstået toppakning opførte sig således: Blev ekstrem varm og åd kølevandet. Damp ud af udstødning. At betale ca. 10.000 på et værksted til en toppakning (max. 600 i indkøbspris ) og en planing af topstykket. De mekkere får en god løn, dog tog det ca. 6 timer at lave. Motoren har altså ikke godt af at alt vandet forsvinder ind i den Jeg fik min hentet af tophjælp og kørt på værksted, hvor mekker roste mig for ikke at have kørt længere 
Kærlig hilsen Ann-Rikka  Mor til englebarnet Tika 18/03-2006, R.I.P. Hestene Chico og Jossie, det FARVEDE makkerpar
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Toppakning. |
|
|
Hvis den sætter tryk i systemet er min første tanke også toppakningen. Som regel hvis røgen der kommer ud er blåsort, tyder det på at vand og olie bliver blandet sammen. Vil råde dig til at få en til at lave en trykprøve på den.
Annemarie (Laura & Emma, 20/7-06) IF YOU CAN DREAM IT, YOU CAN DO IT.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lisbeth Sejberg |
|
|
Du kan da godt svare ordentlig! Der er ingen grund til at være uforskammet, fordi der kommer et foreslag. Er DU måske udd. mekaniker???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det har udviklet sig til en tråd ... |
Lisbeth Sejberg |
24-11-2006 11:17 |
|
... der desværre ret godt bekræfter nogles rysten på hovedet af kombinationen kvinder og biler  Her kommer en vits om emnet og den er virkelig blondinedum  Blondinen kommer ind på et værksted med sin Alfa Romeo og siger:"Jeg mangler en dims i min motor, den har nummer 0170" Mekanikerne kigger lidt på hinanden og går pligtskyldige ud og lader som om de slår nummeret op på computeren, mens de kæmper med latteren. I får ikke slutningen af historien endnu, men kom endelig med nogle bud på, hvad det er hun mangler  Mvh. Lisbeth
Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lisbeth |
|
|
nu er det jo ikke alle kvinder der ved lige meget om alting, men jeg er sikker på nogle af de kvinder du ryster på hovedet af kan lærer dig en masse om andre ting.. sådan en kommentar er lige præcis derfor at kvinder dårligt tør spørge når de kommer på værksted med deres bil. et kæmpe problem vi få kvinder i bilbranchen kæmper meget med, ved bla at afholde kurser i kvinde kend din bil.. og sjovt nok mange af de kvinder jeg har lært om biler har lært mig om ting jeg ikke vidste noget om  synes det er en kedelig attitude og jeg håber ikke du selv er fra bilbranchen.. Katja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor skriver jeg ... |
Lisbeth Sejberg |
24-11-2006 11:39 |
|
... at jeg ryster på hovedet??  Det er muligt kvinder i bilbranchen har et kæmpe problem, men bliver det bedre eller værre af at bringe lidt humor ind i billedet?? DK dit svar kunne da ikke være seriøst, hvis du havde læst hele tråden?? Nej jeg er ikke mekaniker, men er gift med både en auto og flymekaniker (en glimrende 2-i-1-løsning), så jeg har bare lyttet med ved bordet, når han udøser sine "guldkorn"  Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lisbeth Sejberg |
|
|
Nej jeg havde ikke læst hele tråden... men derfor ændrer det ikke min mening om din måde at svare på. Og hvis det var en hentydning om at jeg ryster på hovedet af det med "kvinder og teknik", så må du længere ud i hampen med det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lisbeth Sejberg |
|
|
Lisbeth Sejberg Var det ikke nr. 3170, eller 710, hun manglede??? Ikke 0170??? Ja, jeg HAR regnet den ud... Ikke dårlig... Mvh. Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da op DK ... |
Lisbeth Sejberg |
24-11-2006 12:37 |
|
... hvis du havde læst Katjas spørgsmål, havde du vidst, at svaret var til hende  Nu skal jeg eddermagme skære ud i pap for dig, hvorfor jeg svarede dig, som jeg gjorde i går ... nu hvor du alligevel er så sur på mig  Svarene HeidiZ ind til da havde fået, gik overvejende i retning af, at det nok ikke var skidesmart at køre videre i bilen med de symptomer den havde. Så faktisk er det vel dig, der skider på alle de gode råd hun havde fået, når du bare foreslår hende at hælde vand på og køre??? Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jo AnnetteB ... |
Lisbeth Sejberg |
24-11-2006 12:40 |
|
... du nærmer dig, men det er altså en 0170, da det er en italiensk bil  Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lisbeth Sejberg |
|
|
Igen er du ubehøvlet... tsk tsk... Jeg er ikke sur på dig, men bliv du bare i troen hvis det kan redde din dag...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja ja hvis det omvendt ... |
Lisbeth Sejberg |
24-11-2006 12:49 |
|
... kan redde din dag at kalde mig ubehøvlet, så er det skam OK med mig  Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| giver lisbeth ret |
HEIDI4 |
24-11-2006 12:51 |
|
syntes også det er et tåbeligt svar at give, når man anbefaler bare at hælde vand på og så køre vidre. Hvis din hest stod med stærke smerter ville svaret fra dig så være , bare giv den smertestillende medicin så, kan du bruge den igen ?? Siden den taber vandet og ryger mere end normalt samt dårlig motorgang er der jo en årsag til dette. Og så hjælper det ikke bare at hælde vand på og køre vidre som om ingen ting er galt. Min mening er lad være med og komme med råd hvis du ikke ved hvad du taler om bare for at komme med råd. Det kan jo få fatale følger hvis hun vælger at følge dit råd.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til alle der ikke helt er vågne |
|
|
Skal jeg skrive det med stort, siden I ikke fatter det. Nej jeg har ikke læst alle indlæg. En anden ting, så burde trådstarter have kontaktet sin mekaniker med det samme eller tidlig næste morgen, i stedet for at bruge tid på at skrive herinde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HEIDI4 |
|
|
Nej jeg ville ringe til dyrlægen med det samme, hvis min hest havde smerter og ikke bare ride rundt på den alligevel. Der er en væsenlig forskel på et levende dyr og den bunke metal vi kalder en bil.
Jeg ville ikke køre rundt i en bil der opførte sig som trådstarters, ville undersøge om der manglede vand eller den dryppede nogle steder m.m, og hvis jeg ikke kunne knække gåden, ringe til mekanikeren.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HEIDI4 |
|
|
HEIDI4 Min mening er lad være med og komme med råd hvis du ikke ved hvad du taler om bare for at komme med råd. Det kan jo få fatale følger hvis hun vælger at følge dit råd. Ergo : Der er ingen af os som skulle svare så..Det du siger er, hvis du ikke er udlært inden for det med biler, lad være med at svare. Fint lad os stoppe og lukke tråden ned nu...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nå ok jeg er bare dum. |
HEIDI4 |
24-11-2006 13:15 |
|
"Der skal bare vand med lidt kølervæske på din Opel.
Så skulle den være køreklar igen. Billigt og nemt. Har selv opel." læste bare du anbefalede at hælde vand på og så blot køre vidre, men jeg har nok ikke læst det ordentligt. Og det kan godt ske at du syntes det blot er en bunke metal, men det kan altså blive meget dyrt hvis man følger dit "råd.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nu ved du jo ikke |
HEIDI4 |
24-11-2006 13:19 |
|
nu ved du jo ikke hvad forstand jeg har på biler. Vi har eget værksted, så jo jeg ved altså godt hvad jeg taler om lille du.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HEIDI4 |
|
|
Jeg siger ikke du er dum... men hvis du føler det sådan, så værsgo... Jeg ved udemærket at en bil er dyr at have eller kan være det, uanset anskaffelses prisen. Ja en bil er en bunke metal og en hest et levende dyr.. Og nej jeg ved ikke hvad du ved men du er jo ikke mekaniker, vel? Derfor er du lige så kvalifiseret til at svare som alle os andre...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja det er jeg |
HEIDI4 |
24-11-2006 13:31 |
|
Men det er du vist ikke. Kunne det tænkes at jeg havde rådført mig med min mand, inden jeg svarede ? Og kunne det tænkes at jeg har en heldel erfaring med biler, når kunder ringer ind og spørger hvad kan der være galt når den gør sådan og sådan ? Min pointe er blot lad vær med at rådgive om noget du ikke ved noget om, der findes sikkert et eller andet som du ved noget om, så stil din experttise til rådighed der, så man ikke for opfattelsen af dig som en der svarer på alt uden og vide en S... om det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HEIDI4 |
|
|
Godt jeg gentager lige mig selv for trejde gang. Nej jeg har ikke læst hele tråden igennem. Og hvis jeg havde, havde jeg nok også svaret anderledes... Hvordan kan folk få den opfattelse af mig, når det er en af de få indlæg jeg har svaret på? Hmm ja der skal vel flere indlæg til før man/du siger som man/du gør... Eller er man bare hammer snæversynet? Som sagt ved jeg ikke hvad du ved og du ved ikke hvad jeg ved. Det kan vi vel blive enigé om? Eller er det også for svært?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heidi skal vi ikke splejse ... |
Lisbeth Sejberg |
24-11-2006 13:59 |
|
... om en stor pakke tudekiks til DK ... som kl. 1311 skrev at tråden skulle lukke ned  Jamen DK så bed dog moderatorene lukke tråden ned, når du ikke har selvkontrol nok til at undlade at skrive mere i den  Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lisbeth Sejberg |
|
|
Hold da op, behandler du også forældrene til de børn du passer sådan?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| noget nyt |
|
|
er der noget nyt om din bil, vi er jo lidt nysgerrige. Håber ikke det var for slemt!! tanja
Kloge Frode maj 2001 charmerende Alfred februar 2004 lynet Gorm juli 2006
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Opdatering |
HeidiZ |
02-12-2006 17:07 |
|
Det var heldigvis kun en defekt toppakning, så den er lavet nu  Der var også lige nogle andre ting som skulle skiftes, så motoren er bare rigtig fin  Kom til at slippe 3500 kr - ret surt i december, men den kunne have været meget værre. Får den hjem imorgen, så det er bare fantastisk. Men har så også gået over 1 uge uden bil, det er dælme hårdt, når man bor langt væk fra civilisationen. Men jeg er da overlevet..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|